LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat een ***uitzending op Nova

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Lotgenoot
Berichten: 25
Lid geworden op: 25 aug 2003 19:45

Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door Lotgenoot »

Ik verwachtte een uitzending waarin voor- en tegenstanders aan het woord kwamen. Nu is dit enkel die lepe hond van een Bruneel die voor eigen parochie kwam preken.

Ik ben het eens met een andere lotgenoot die heel diep in de **** zit, dat een Nederlandse staatsburger die beschermd wordt tegen die boeven van in dit geval Dexia.

Ik vind het overigens nog maar een karig aantal van 20 bedreigingen aan het adres van de Dexia-clan. Als je zo'n 200.000 clienten benadeeld en soms grof ook, dat er dan maar 20 accessen zijn.

Stel dat er een wanhopige gek is die de daad bij het woord voegt, dan zal alles wel in een stroomversnelling komen en dan krijgt het wel de aandacht die deze zaak verdient.

Moet je nagaan 200.000 contractuele benadeelden met een gemiddelde gezinssamenstelling van pak hem beet 2,5 personen.
Dat pak je toch 500.000 mensen in. Dit is in sommige landen het gehele bevolkingsaantal.

Het is toch vreemd dat we dat nog zo weinig gedaan wordt voor deze groep mensen.

Met vriendelijke groet,

Lotgenoot

beurshandelaar
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 aug 2003 22:59

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

ik vind het vreemd,dat jullieniet tot betalen gedwongen worden door de overheid,je hebt ervoor getekent,dus wellens en wetens het risico gelopen,wees een beetje een volwassen vent en accepteer je verlies inplaats van te janken als het even fout gaat

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door Piet »

En dit bedoel ik nou, de onnozelen en de onrustzaaiers slaan weer toe.

TRAP ER NIET IN !!

dexia maakt geen kans volgens vele advocaten !

Het dexia aanbod : AFZIEN VAN JE JURIDISCHE RECHTEN !
Waarom: dexia weet dat ze geen gelijk krijgen.

Het dexia aanbod: DE PARTNER MOET OOK TEKENEN !
Waarom: Bij alle contracten had de partner moeten meetekenen, schrijf je een vernietigingsbrief voor je contract waar dit niet gebeurt is wordt dit afgewezen!!

Dit soort tuig hoort niet thuis in Nederland.

NOVA heeft deze opnamen van mij geknipt !

Maar wij gaan door met het media offensief.

Het onrecht (dexia) verliest !

Groeten,
piet

marjo
Berichten: 40
Lid geworden op: 31 jul 2003 19:31

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door marjo »

Aan die beurshandelaar: Wij zijn er ingeluisd door een tussenpersoon
Dhr Doornenbal die een verklaring met handtekening gegeven had
en gezegd had dat wij altijd iniedergeval onze inleg terug zouden krijgen. Wij hadden anders nooit getekend als wij het niet zwart op
wit hadden. Dexia zegt niet aansprakelijk te zijn voor wat de tussenpersoon doet, dit terwijl het hun product is, dus wij zijn hierdoor heel erg gedupeerd.
Beurshandelaar is zeker een Dexia medewerker.

PIET GOED GEDAAN IN DE UITZENDING VANAVOND.
DIE BRUNEEL DRAAIDE ER MAAR WEER OMHEEN GEEN JA OF NEE
WAT EEN ..........
DIE BRUNEEL ZEGT DAT HIJ WAT VOOR DE GEDUPEERDE DOET HIJ
DOET NIETS WAT EEN .....

PIET HARTSTIKKE FIJN DAT JE VOOR DE GEDUPEERDE OPKOMT

Mario
Berichten: 120
Lid geworden op: 19 aug 2003 20:42

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door Mario »

Ja hoe je het ook wilt zien de toegevoegde waarde van Pb is niets, contributie vangen en hier schelden als ze op de TV komen als het niet naar hun zin is.

Nee door de WC met Pb.

beurshandelaar
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 aug 2003 22:59

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door beurshandelaar »

marjo,

in dat geval is toch zeker de tussenpersoon geheel aansprakelijk,
als jij bij een autohandelaar een tweedehandsauto koopt,en die verkoper zet zijn handtekening als garantie,dan kun je als het fout gaat toch ook niet de fabrikant aanklagen?

overigens,voor de zoveelste keer,ben geen dexiamedewerker...vind wel dat dexia behoorlijk tegemoet komt aan jullie

PLUKKER
Berichten: 186
Lid geworden op: 02 jul 2003 23:37

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door PLUKKER »

PLUKKER - weet nu tenminste waar PLUKKER (en jullie) aan toe is (zijn)

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door jan2 »

het was te verwachten in een geknipte uitzending.

Wij worden afgeschilderd als mensen die niet tegen hun verlies kunnen.

Bruneel is een gladjanus als hij antwoordt op de vraag over misleiding dat ze hun verantwoordelijkheid nemen als er een fout is gemaakt bij het afsluiten, bij ELKE afsluiting is de fout van misleiding gemaakt maar dat heeft die Novadame blijkbaar niet door!!!!

ZE las keurig netjes de best wel goed opgestelde vragen voor
maar kwam er bij Bruneel niet tussen. Zwak Nova !!!!!

En wat die ander *** nu in Nova te zoeken had?
Hij maar waarschuwen over de risico's en wij wilden met alle geweld tekenen, de leugenaar, is geen algemeen beeld van de leasebeleggers.
En Nova zweeg...

Ik kijk nooit meer naar een uitzending over legiolease, kotsmisselijk wordt je ervan, eigen schuld dikke bult gaat er bij het grote publiek blijkbaar beter in dan verdieping over hoe de contracten tot stand zijn gekomendoor de tussenpersonen.
Kan wel tegen verlies maar in een uiteenzetting moeten alle kanten belicht worden.
Vooral de misleiding en de onbetaalbare maandpremies na de 1ste 5 jaar. !!!!

Piet, jij kon er niets aan doen, gewoon goed gedaan, bravo.
Wij zullen doorgaan en winnen.
Laatst gewijzigd door jan2 op 29 aug 2003 08:00, 1 keer totaal gewijzigd.

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door ingeloe »

Gisteren was ik niet thuis ,wel de band aangezet maar het beeld was blauw.Jammer ik heb alles gemist en weet nu nog niet wie piet is.Zo te horen was er niets positiefs voor ons.Kan iemand wat meer vertellen over de uitzending.Vandaag ga ik bruneel niet beledigen want dan is het bericht weer weg.Nou een kleintje dan ik vindt het een engertje :roll:toet

jan2
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jul 2003 14:23

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door jan2 »

ingeloe, je hebt niets gemist.

vergeet de uitzending maar, Bruneel heeft nog hetzelfde standaardverhaal als een jaar geleden, onze kansen zijn dus niet kleiner geworden, eerder groter nu hij het blijkbaar nodig vond een en ander recht te zetten (in zijn ogen dan).

René

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door René »

Hallo Piet,

Goed gedaan Piet, alleen jammer dat wat je ook verwachtte erin
geknipt is.
Zo kan je nooit je verhaal kwijt op de televisie.
Zal wel in opdracht gedaan zijn door Bruneel, anders had hij helemaal
gezichtsverlies gehad.

Tof dat je je zo inzet, we blijven met ze allen strijden.

Groeten,

René

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door Luc »

Mensen, ik begrijp iets niet.

NOVA is geen onderzoeksprogramma zoals Zembla. NOVA is een actualiteitenrubriek. Piet kon zijn verhaal doen, de advocaat van enkele gedupeerden kon zijn visie geven (een sterke in mijn ogen) en Bruneel mocht dan wel praten, maar het overwicht lag in mijn ogen absoluut bij de interviewster Clairy Polak. Haar opening van het interview over Dexia's eigen rechtszaak tegen Aegon ("dus ook misleid") was een flinke tik.

Bruneel mocht praten, meer ook niet. De interviewster zat er bovenop en heeft hem en Dexia enigszins ontmaskerd. Ik vond het absoluut niet voor Bruneel en dus ook Dexia pleiten hoe hij daar werd neergezet.

Die badmuts van een financieel adviseur (met dat brilletje) was op het randje, of hij geheel onafhankelijk zijn mening gaf valt nog te bezien.

Nogmaals: NOVA is een actualiteitenprogramma en hebben relatief korte items. Daarin kan natuurlijk niet alles aan bod komen, is echt niet mogelijk. Ook verwacht ik niet van een actualiteitenprogramma dat ze partij gaan trekken. Met dit in mijn achterhoofd vond ik het een kritische blik naar Dexia toe.

De klacht dat er niemand van de SP of PvdA aanwezig was in de studio: ik denk dat er veel tijd verloren was gegaan door een welles-nietes discussie tussen Bruneel en een politicus. Daar schiet niemand wat mee op. Clairy Polak heeft dit kunnen ondervangen door een paar rake vragen te stellen. Ik denk niet dat dit anders in die korte uitzendtijd had kunnen gebeuren.

Het is toch verdomme publiciteit, je kunt niet verwachten dat NOVA zoals Zembla zou doen, alles tot op de bodem zou uitzoeken. Het item is relatief kort, dat weet iedereen.

Jammer van de teleurgestelde reacties. Echt jammer.


Luc

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door ingeloe »

Naar aanleiding van de oproep van piet om te mailen naar den haag stond er op mijn post een brief .Dat politiek Den Haag toegezegd had mee te werken aan het vinden van een oplossing en in september worden de eerste bevindingen en aanbeveling van een speciale commisie die onderzoek doet naar de aandelen lease affaire verwacht.Ik denk dat er veel zijn die deze brief gekregen hebben.Of je er veel van mag verwachten weet ik niet.De regering wals over de mensen heen ,weer worden de zwakkere aangepakt de zieke die zo hard hun medicijnen nodig hebben zelfs die gaan ze pakken.De boeren het lieflijke van Nederland zijn door hun kapot gemaakt miljoenen dieren vermoord omdat er iemand dat zo nodig vond.Geld weg geven aan ander landen en maar binnen halen.De Haag bedankt wat zoveel hebben opgebouwd naar de oorlog alle zekerheden die we tot nu toe hadden hebben jullie met een draai de nek omgedraaid.Nee veel hoop heb ik niet ,voel me eigen niet meer veilig in het nederland dat zo mooi was.Zou het anders zijn gegaan als de heer fortuijn er nog was geweest?Het is goed dat niemand in de toekomst kan kijken maar ik kijk uit naar de volgende verkiezingen en ik stem op de partij die opkomt voor de zwakkere ----de zieken-----en de mensen die het minsten hebben.CDA ga door waar je mee bezig bent de nederlanders vluchten weg en wat er over blijf ik hoop dat het eens voor jullie deur staat.groetjes toet

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door Patrick »

Ingeloe,

Je hebt niks gemist; Nova heeft een prachtige website waarop ze veel items bewaren. Het hele item vind je hier:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... :24:43.744

Je hebt wel de RealPlayer nodig om het te kunnen bekijken, als je die nog niet hebt kun je die gratis halen op http://www.real.com/.

Groeten,

Patrick

ingeloe
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 jul 2003 22:28

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door ingeloe »

Patrick bedankt .toet

Patrick
Berichten: 87
Lid geworden op: 31 jul 2003 21:47

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door Patrick »

Overigens vond ik het geen slecht item. Natuurlijk wordt er enorm geknipt, Piet, dat is altijd het geval bij TV rapportages. Volgens mij is niet zozeer belangrijk wat er verteld werd, maar dat het verteld werd. Blijkbaar staat de problematiek op de nationale agenda. Niemand herinnert zich morgen nog waar het ook alweer precies over ging, maar iedereen zal zich herinneren dat een bank problemen had met flink veel boze beleggers. Politici zullen zich meer gedwongen voelen zich een mening te vormen over het onderwerp, en als ze die gaan zoeken in de krantenknipsels dan komen ze vanzelf erachter hoe de vork in de steel zit.

Nee, het belangrijkste uit de hele uitzending vond ik eigenlijk aan het einde zitten...

Clairy zegt dat uiteraard Stiching Leaseverlies benaderd is om in de studio te komen voor een weerwoord, maar dat de stichting dat aanbod heeft afgewezen!?!

Misschien is dat juridisch verantwoord; als je in een rechtzaak zit met elkaar vooral niet op TV elkaar in de haren vliegen. Maar Bruneel zit in diezelfde rechtzaak en die durfde het wel aan. Het lijkt mij als leek een bijzonder zwakke zet om niet te komen, met als mogelijk nog zwakker excuus dat SLV weer om de tafel wil gaan zitten met Dexia. Als dat zo is, dan hadden ze de uitzending juist als pressiemiddel daarvoor kunnen gebruiken!

Ik ben teleurgesteld in de houding van SLV, er had gewoon iemand in de uitzending moeten zitten.

Groeten,

Patrick

elisabeth

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door elisabeth »

Luc, bedankt voor je bijdrage.

Het is een hele kunst om in deze ingewikkelde strijd niet moedeloos te worden en het hier op het forum af te gaan reageren.
Vooral de lichtpuntjes eruit halen.
Het Algemeen Dagblad van vandaag is hoopgevend. En de aandacht die er gisteren geweest is via NOVA, ook al zijn we er nog lang niet, helpt.
Ik ben benieuwd naar de commissie die volgende week ingesteld gaat worden, via de politiek. Ik ga Dexia bellen, n.a.v. het stukje van C.D.
over inzage in het persoonlijk dossier.
Het is ook niet zomaar wat, waar we met z'n allen bij betrokken zijn geraakt.
Heb vanmorgen een voorstel gedaan aan leaseverlies om de stichtingen te gaan bundelen en met elkaar terug te gaan naar de simpelheid. (ik heb n.l. een plan).
Het is een kolossaal krachtenspel waar we aan mee doen. Alles wat er gebeurd afkraken kunnen we heel goed, dat versplintert de gedupeerdenpoot en dat is catastrofaal.
Oog hebben wat er wel gebeurd en dat is heel veel.

elisabeth

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door elisabeth »

Even een toevoegsel. Ik ga Dexia niet bellen, maar stuur de uitstekende brief die C.D. voor ons zojuist heeft opgesteld.
Hartelijk Bedankt C.D. Allemaal doen, zo worden we wijzer.

Luc
Berichten: 565
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:15

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door Luc »

Hoi Elisabeth,

Zeer menselijk zoals je het beschrijft. Ik kan me dondersgoed voorstellen hoe wurgend en slopend de onzekerheid voor iedereen is. Wat zou iedereen anders reageren als bekend werd: morgen is het voorbij.

Dat is dus niet zo. In de tussentijd vind ik het belangrijk dat iedereen die ooit getekend heeft uit onwetendheid, hieruit een les trekt. Een dure, een harde, een zware. Maar als je hem snapt, dan heb je daar voor de rest van je leven plezier van. Dat betekent namelijk dat je belangrijke dingen niet meer zomaar uit handen geeft en kan je dus behoeden voor nogmaals in zee te gaan met dubieuze figuren.

De lichtpuntjes zie ik zelf als volgt:

* De media zijn op de hoogte. Er zijn veel artikelen geplaatst en gelukkig is er voor elk tijdschrijft/krant wel iets over te publiceren want aan deze zaak zitten heel veel aspecten: maatschappelijke problemen, misleiding, aandelenlease-constructies etc. etc. Ik neem aan dat een aantal media ook enkele dingen in voorbereiding heeft. Wie kan hier nou omheen zou ik zeggen, met 400.000 Nederlanders die gedupeerd zijn;

* LeaseVerlies krijgt steeds meer kritiek over zich heen. Gisteravond ook weer - indirect - bij NOVA (ze wilden niet aan tafel schuiven, maar wel weer met Dexia praten, wie het snapt mag het zeggen);

* De rechtszaken zijn uitgesteld;

* Er zit een goeie advocaat op: dhr. Rosier;

* De politiek bemoeit zich er steeds meer mee: zie het eerder geplaatste artikel van vandaag;

* De commissie van Zalm wordt op hele korte termijn benoemd;

* De nieuwe insteek van CB met het opvragen van persoonsgegevens bij Dexia (wat een stunt overigens);

* Dexia lijkt ook niet gelukkig met deze situatie;

* Er is veel publiciteit geweest door de demonstraties, acties e.d.

* Met dank aan Sara Etty zijn er talloze brieven naar Dexia gestuurd waardoor de bal in veel gevallen weer bij hén ligt;

* Veel gedupeerden zijn bereid om zowel te demonstreren bij de eerste rechtszaak als ook te demonstreren bij eventuele ontruimingen (al zie ik het zelf zover echt niet komen). Die publiciteit zou echt de strop voor Dexia zijn en een smet werpen op alles wat zich 'bank' noemt;

* De Eegaleasers lijken nog steeds heel sterk te staan.

Misschien kom ik op nog meer punten, dit komt even snel uit mijn bovenkamer.

Jouw reactie doet mij goed, omdat ik namelijk af en toe tenenkrommend naar dit forum zit te kijken en mij afvraag waarom mensen die hun nek uitsteken en daadwerkelijk wat doen, zo weinig gesteund kunnen worden als het er écht op aan komt.

Als ik voor mezelf spreek: het is dat ik Dexia en hun houding niet vréét én vertrouwen in en respect heb voor de bestuursleden van Pay-Back want anders had ik allang gezegd: zoek het ff uit hier. Zoals ik al eerder meldde: ik ben zelf geen gedupeerde en wat is het welkom als je af en toe hoort: fijn dat je dit allemaal doet.

Misschien is het voor mij makkelijker om de moed erin te houden omdat ik niet in zo'n wurgende situatie zit. Dit kan namelijk verlammend werken. Begrip heb ik dus zeer zeker, maar begrip voor mijn standpunt en werkwijze vind ik ook heel prettig!

Mvg,


Luc

Ted de Bruin
Berichten: 108
Lid geworden op: 03 jul 2003 15:12

Re: Wat een ***uitzending op Nova

Ongelezen bericht door Ted de Bruin »

Vind ik mooi verwoord van elisabeth en luc.

Ted.

Gesloten