Deze 'mini' laptop is sinds kort op de nederlandse markt en een verkoop hit. Volgens de specificaties van de leverancier zit er een 5200mah accu bij, na aankoop blijkt er maar een 4400mah accu op te zitten.
Op klachten per email word een standaard antwoord gegeven, waarin vermeld staat dat je bij je leverancier moet navragen wat voor accu er in zit en dat zij graag willen weten welke leverancier mij verkeerd geinformeerd heeft. Ik zou dan ook bij hun moeten klagen.
Welke accu er bij zit staat op de accu zelf en de leverancier had ik in mijn mail vermeld. De klachten mail word dus overduidelijk niet gelezen. HIerover beklaagde ik mij in mn mail waarop een kinderachtig antwoord volgde en vervolgens is mijn melding gesloten.
Hierop heb ik telefonisch contact opgenomen, het blijkt dat de specificaties van de amerikaanse website zijn overgenomen en ze een voorbehoud op tikfouten hebben (is niet vermeld). Wederom werd weer een poging gedaan om het probleem bij de leverancier neer te leggen.
Let dus op: de ASUS EEE PC word met een andere accu geleverd als vermeld en ze zijn tot op heden niet bereidt dit op te lossen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foutieve specificaties ASUS EEE PC
Re: Foutieve specificaties ASUS EEE PC
Bijv. de 701 (sans Surf) had van oorsprong wel een een accu met 5200 mAH capaciteit, maar dit schijnt bij nieuwe modellen niet meer het geval te zijn:
http://www.eeepcnews.de/2008/05/22/euro ... 0mah-akku/
Ik heb zelf twee weken terug een Eee gekocht, en mijn Eee heeft wel een 5200 mAh accu. Blijkbaar heb ik het geluk gehad dat ik nog een model heb van voor de omschakeling naar 4400 mAh accus.
Heel erg verwarrend, omdat het nieuwe model nog steeds hetzelfde typenummer heeft (701).
http://www.eeepcnews.de/2008/05/22/euro ... 0mah-akku/
Ik heb zelf twee weken terug een Eee gekocht, en mijn Eee heeft wel een 5200 mAh accu. Blijkbaar heb ik het geluk gehad dat ik nog een model heb van voor de omschakeling naar 4400 mAh accus.
Heel erg verwarrend, omdat het nieuwe model nog steeds hetzelfde typenummer heeft (701).
Dan is jouw model waarschijnlijk import geweest, zover ik kan vinden is er in nederlang alleen een 44oo geleverd.
Zat dat ze in engeland hetzelde hebben geflikt, daar is een regeling gekomen om de accu om te ruilen tegen een klein bedrag. Hopen dat er hier genoeg klachten komen om ook zo'n regeling op gang te krijgen.
Zat dat ze in engeland hetzelde hebben geflikt, daar is een regeling gekomen om de accu om te ruilen tegen een klein bedrag. Hopen dat er hier genoeg klachten komen om ook zo'n regeling op gang te krijgen.
Wegens hitte en eventueel brandgevaar in andere Laptops zijn ze gestopt met de 5200 en gaan nu de veiliger 4400 leveren, dus bij een ander bekend merk is er ooit wel eens iets fout gegaan, daarom dus!
Deze mini heeft dus nooit een probleem gehad maar voor de zekerheid en gezien het geringere stroomverbruik dus eigenlijk nauwelijks een probleem, ik vind de keuze van deze Linux versie niet leuk en de zwaardere kan niet wegens de lichte processor...
Ik wacht wel op een iets zwaardere....
Toshiba wil er ook een maken die woestijn proof is voor Militaire doeleinden!
Ook de Marine heeft de zoutwater bestendigheid al getest... verder geheim dus....
Deze mini heeft dus nooit een probleem gehad maar voor de zekerheid en gezien het geringere stroomverbruik dus eigenlijk nauwelijks een probleem, ik vind de keuze van deze Linux versie niet leuk en de zwaardere kan niet wegens de lichte processor...
Ik wacht wel op een iets zwaardere....
Toshiba wil er ook een maken die woestijn proof is voor Militaire doeleinden!
Ook de Marine heeft de zoutwater bestendigheid al getest... verder geheim dus....