LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABC spaarplan en Variabel Investeringsplan

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
MissMoneypenny
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2008 19:38

ABC spaarplan en Variabel Investeringsplan

Ongelezen bericht door MissMoneypenny »

Ik heb zowel een ABC spaarplan (in 1998 afgesloten; loopt tot 2024) en een variabel investeringsplan (afgesloten in 1998 en lopend tot 2013).
Ik ben lid van de stichting Verliespolis en wil nu de stuitingsbrief versturen.
Moet ik deze aan Fortis ASR richten, waar de verzekeringen nu lopen, of aan AMEV, waar ze destijds afgesloten zijn? En hoe kom ik aan het relatienummer? Fortis reageert niet en ook de tussenpersoon heeft zijn assurantiekantoor aan een opvolger overgedragen. Iemand tips?
Loont het zich om tevens van de Stichting Woekerpolis lid te worden?

Allemaal bedankt!

hpb
Berichten: 78
Lid geworden op: 02 sep 2006 10:07

Re: ABC spaarplan en Variabel Investeringsplan

Ongelezen bericht door hpb »

Een brief aan AMEV maakt volgens mij niet zoveel kans en ook moet de brief niet naar de tussenpersoon (hoogstens een kopie). Fortis heeft AMEV overgenomen en ik zou de stuitingsbrief richten aan Fortis. Als zij AMEV hebben overgenomen is dit incl. de lusten en de lasten. Je kunt het evt. wel in de brief noemen vooor de duidelijkheid.

Zaken als polisnummer en relatienummer staan als het goed is op de polis die je destijds hebt gekregen (die heb je toch wel minimaal ontvangen?). Dat soort nummers verandert in de regel niet. Exacte naam- en adresgegevens van Fortis vindt je wel op de site van Fortis, anders wel op correspondentie van Fortis (ik neem aan dat je ooit van de overrname op de hoogte bent gesteld).

En of de investering in het lidmaatschap van Woekerplis zin heeft? Wie het weet mag het zegggen, dat kan wel jaren duren. Maar waar gaat het om: 20 of 25 euro? Heb je dit soort vragen ook gesteld in 1998 voordat je het ABC-spaarplan en var. investeringsplan ging afsluiten?

MissMoneypenny
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2008 19:38

Re: ABC spaarplan en Variabel Investeringsplan

Ongelezen bericht door MissMoneypenny »

hpb, bedankt voor je antwoord. Ik zal de brief versturen aan Fortis (zeker ben ik wel op de hoogte van de overname, maar ik kon via google wel adresgegevens etc. van Amev vinden, vandaar mijn vraag).
Inmiddels ben ik zowel lid van woekerpolis als verliespolis.
Oja, op de polis, die ik natuurlijk wel ontvangen heb, staat een polisnummer maar geen relatienummer.

espace47
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2008 18:13

Re: ABC spaarplan en Variabel Investeringsplan

Ongelezen bericht door espace47 »

Goede middag,

Ook ik heb sedert 1998 bij de AMEV een VIP polis. Ik heb inmiddels
€ 7.500 betaald en de afkoopwaarde is € 3.800. Hoe zit dat bij jou.

komar
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jun 2008 21:05

Re: ABC spaarplan en Variabel Investeringsplan

Ongelezen bericht door komar »

Ik had nog een AMEV spaarplan product. Per jaar verdwenen 4 maandpremies + bemiddelingskosten van een adviseur (ook een kantoor van Fortis!) in de zakken van dit bedrijf. Gelukkig weinig premie per maand betaald. Gezien het feit, dat Fortis niet in staat is gebleken een beleggingsopbrengst te realiseren en in aanmerking genomen de nog te betalen premie en bij afkoop afgezet tegen de te betalen inkomsten- en revisiebelasting bleek afkoop eenzelfde resultaat te generen! Maar dan geen risico meer dat Fortis nog meer van mijn geld verkwanseld. Dus afgekocht. Nu blijft alleen die "betrouwbare" verzekeraar nog zitten op 2/3 van mijn geld tot de belastingdienst een vrijwaringsbrief stuurt. Reken maar dat Fortis daar dan wel winst op maakt. Op e-mails en een uitgebreide klachtenbrief komt uiteindelijk niets anders dan een standaardbrief. Men gaat op geen enkel argument in. Advies: ga NOOIT met dit bedrijf in zee. Fortis heeft lak aan de klant, is arrogant en onbetrouwbaar en liegt. Geen enkele belofte die ze op de website doen, komen ze na. Oppassen voor die club. Ze zijn er NIET voor de klant en dat mooie kantoor wordt ergens uit betaald!

Gesloten