LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mrs Jones
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2008 21:50

Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door Mrs Jones »

Wij willen wellicht een keuken kopen bij Keukenkampioen Cruquius. Iemand goede/slechte ervaringen? (Naam verkoper?)

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door rayke »

eh...zoekfunctie misschien?
Oeps, toch wel heeeeeel veeeel niet zo positieve kampioen topics.

keukenvirus
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door keukenvirus »

Ja doen keukenkampioen zien we u weer terug op dit forum. :!:

Houwi
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:55

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door Houwi »

Zijn mijn inziens redelijke keukens.

Prijs moet jezelf voor gaan. Ze kennen de laagste prijsgarantie en daar mag en moet je ze ook op aanspreken.

Als er dingen niet goed gaan, ben ik van mening dat dit bij iedere keukenhandelaar voorkomt.

Ik merk wel dat hier vooral veel keukenzelfstandigen zitten die de concurrent snel afkraakt.
Dat is soort 'het glas is half vol' reactie.
Ik zie dan liever dat ze zelf met betere ideetjes en of zelfs offerten komen.

Gisteren heb ik er een offerte mee vandaan gekregen en ben ik er niet ontevreden over. Mijn bedoeling is ook meer van de prijs af te krijgen en dat ga ik doen door concurrerende offertes.

cassiekai
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 mei 2008 21:45

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door cassiekai »

Ik heb zelf ook goede gevoelens gehad bij de keukenkampioen en dus mijn keuken daar gekocht. Ik denk dat het belangrijjk is dat je een goed gevoel bij een zaak hebt.

Je leest hier in een ander topic veel negatieve verhalen over de keukenkampioen. Toch zijn dit er maar enkele vergeleken bij de grote hoeveelheid die waarschijnlijk wel een geode ervaring hebben. Mensen die wat te klagen hebben tref je vaak aan op dit soort forums. Zij delen hun lot/gevoelens/ellende met anderen hier.

Ik heb hier ook mijn twijfels gekregen toen ik mijn keuken gekocht had. Ik dacht echt, O jee, wat heb ik nu gedaan. Ik heb nu zoiets van, we gaan het wel merken! Ik heb diversen malen nog contact gehad met de keukenkampioen en tot nu toe altijd super geholpen.

succes

Mrs Jones
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2008 21:50

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door Mrs Jones »

Nou, een keuken van de Keukenkampioen wordt het tòch niet. We hadden een budget van €7.000 opgegeven, komen ze met een offerte van €15.000!!! :evil: niet normaal...

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik merk wel dat hier vooral veel keukenzelfstandigen zitten die de concurrent snel afkraakt.
Dat is soort 'het glas is half vol' reactie.
Ik zie dan liever dat ze zelf met betere ideetjes en of zelfs offerten komen.
Gisteren heb ik er een offerte mee vandaan gekregen en ben ik er niet ontevreden over. Mijn bedoeling is ook meer van de prijs af te krijgen en dat ga ik doen door concurrerende offertes.
Kijk, ik persoonlijk heb een hekel aan mensen die binnenvallen met "hoeveel procent korting krijg ik hier" of bij de offerte zeggen "en NU gaan we onderhandelen". Neen, bij ons is de offerte de aanbiedingsprijs, scheelt een hoop ergenis en discussies en beide partijen weten snel waar ze aan toe zijn. Natuurlijk zijn er mensen die het een "sport" vinden om af te dingen, net zoals er mensen gelijk mij zijn die het een uitdaging vinden om net dat beetje meer te kunnen bieden om een mooi product te verkopen.

Dan nog is het een transactie tussen 2 partijen en als 1 partij het niet eens is met de voorwaarden dan is het beter de inspanningen te beeïndigen. Ook ik zeg wel eens "nee, deze keuken wil ik niet verkopen"; da's toch eerlijk?

Nu valt het mij wel op van Houwi, dat de "keukenzelfstandigen" enkel door hem/haar gebruikt worden om extra "onderhandelingsoffertes" te verkrijgen dat neigt naar een "het glas is half leeg" reactie!?
We hadden een budget van €7.000 opgegeven, komen ze met een offerte van €15.000!!! niet normaal...
Blijkt wel dat er meerdere mensen zijn die niet van "onderhandelen" houden.....

Lees het verhaal van cassiekai aub, daar kan ik mij nog het meest in "vinden".

Houwi
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:55

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door Houwi »

Nee hoor Zelfstandigste; ik heb dit forum niet echt nodig om tot een goede prijs te komen. Daar ben ik uiteindelijk toch zelf verantwoordelijk voor. Maar ik lees hier nu een tijdje mee, maar ik ben er achter dat de werkelijkheid toch wel enigzins verdraaid wordt. Dus de echt nuttige informatie voor de consument, is hier zeldzaam in het keukenforum.
Gek, want Tros Radar lijkt me toch meer voor de consument bedoeld dan voor de (kleine) zelfstandige of verkoper.

Tja en als verkopers het vervelend vinden dat mensen kortingen bedingen. Is mijn advies om te stoppen met het vak van verkoper ;)


Ik kan mijn geld maar 1x uitgeven en dan koop ik liever geen kat in de zak en dan ook nog voor veels te veel geld.

Houwi
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:55

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door Houwi »

Blijkt wel dat er meerdere mensen zijn die niet van "onderhandelen" houden.....
Ik houd ook niet van onderhandelen. Maar ik ben erachter gekomen dat je wel moet onderhandelen in die wereld. Of je wil graag een keuken 3x betalen.

Ik ken een keukenverkoper en hij vertelde mij dat keukens gemiddeld zo'n 3x over de kop gaan (of dat voor iedere zaak geldt?).

Tja en de keukenkampioen kijkt gewoon naar je reactie op de prijs.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door rayke »

Ik houd ook niet van onderhandelen. Maar ik ben erachter gekomen dat je wel moet onderhandelen in die wereld. Of je wil graag een keuken 3x betalen.

Ik ken een keukenverkoper en hij vertelde mij dat keukens gemiddeld zo'n 3x over de kop gaan (of dat voor iedere zaak geldt?).
Wel als een keukenverkoper alleen maar op prijs kan verkopen.
Iemand die goed adviseert kun je ook vragen direct een netto prijs neer te leggen. Ben je meteen dat gezeur of kortingen en / of onderhandelen kwijt en kun je je aandacht vestigen op waar het om gaat : dé keuken.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ik ken een keukenverkoper en hij vertelde mij dat keukens gemiddeld zo'n 3x over de kop gaan
Verkoopt ie Rotpunkt ? die slaan gemiddeld 3x over de kop in de vrachtwagen.............haha....3x over de kop; was het maar waar!

Jammer dat er zo weinig verkopers zijn die achter een product durven staan en de afspraken nakomen en bovenal de waarheid spreken.

Tuurlijk verkopen wij om ons brood te verdienen, daar zal niets mis mee zijn en ik weet dat we één van de weinigen zijn die gewoon NIET onderhandelen, vertel dit ook duidelijk vóór het maken van een offerte.
Ik weet dat onze kracht zit in het waarmaken van een afspraak, gewoon waar voor het geld leveren, dan hoeven we niet de goedkoopste te zijn.
Iemand die goed adviseert kun je ook vragen direct een netto prijs neer te leggen. Ben je meteen dat gezeur of kortingen en / of onderhandelen kwijt en kun je je aandacht vestigen op waar het om gaat : dé keuken.
De gouden tip goed verwoord!

Even klein voorbeeldje: komt een bekende voetballer de winkel binnen geef hem na gesprek een offerte, en hij tekent direct, puur omwille van het feit dat ik direct een goede prijs gaf en niet over de "bekendheid en de verdiende miljoenen" spreek en over kortingen loop te zeveren, maar eerlijk en vlot de juiste keuken wist te offreren. (hij was al bij een drietal collega's geweest.....)

Jofolini
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2008 13:13

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door Jofolini »

En hier is een keertje een positiefe reactie over een keuken zaak.

Ook wij hebben tijdens ons bezoek te horen gekregen dat we snel moesten zijn want de prijs zou de volgende maal niet hetzelfde zijn.
Ik ben zelf verkoper van apparatuur, dus ik werd er niet warm of koud van, echter na een poosje onderhandelen, samenstellen en wijzigen van het ontwerp, kwam er een prachtige keuken uit.
De verkoper "prees" ons om onze goede smaak en keuze en vond het zelf ook een mooie keuken.
Na een aantal weken, werden we echter gebeld door de keukenkampioen dat ze met het gekozen ontwerp wat moeite hadden, we hadden namelijk een speciale wasbak gekozen en die kwam nu niet mooi uit, het voorstel was om het aanrechtblad met 10cm te verbreden.
De meerprijs die dat meebracht (euro. 150) hoefden we niet te betalen als we hier voor zouden kiezen, wel hebben ze om 50% gevraagd en dat hebben we idd ook betaald. En zo zie je maar weer het is niet alleen maar kommer en kwel bij een keukenboer, wees gewoon jezelf, ga je budget niet te boven, en loop anders gerust eens na een ander want bijna alle keukenboeren (zelf zijn we er bij 4 geweest) komen uiteindelijjk op bijna dezelfde prijs uit. Nu maar hopen dat de installatie (keuken komt over 2 weken) soepel zal verlopen, maar als de levering net zo soepel als de communicatie zal zijn, hebben wij een mooie keuken voor een hele goede prijs !!

keukenvirus
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door keukenvirus »

Heeft u wel de CBW voorwaarden overhandigd gekregen en daar ook voor getekend op uw order? Als dat zo is mogen ze niet meer dan 15% aan u vragen. Zo niet vindt ik het dom om 50% vooruit te betalen,en u te laten inpakken dat u geen meerprijs berekend krijgt. De verkoper heeft gewoon op zijn lazer gehad omdat het een planfout was. Met deze aanbetaling is dat weer leuk opgelost voor hun.

Houwi
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:55

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door Houwi »

@Rayke

Ja, waarom is het openbaar vervoer niet gratis? Waarom is de ziektekostenpremie zo hoog, terwijl we minder zorg krijgen. Waarom wordt de NS steeds duurder en minder kwaliteit en diensten levert?
zo kan ik nog wel doorgaan. Simpel, omdat we helaas in zo'n samenleving leven.

Natuurlijk kan ik naar de keukenhandelaar gaan en vragen of hij mij echt de nettoprijs wil geven. Dan zegt hij: "natuurlijk" zonder te knipperen en komt hij of zij alsnog met een prijs waar veel marge op zit.
Kortom, het gaat erom of je het toelaat dat een winkel 40% marge pakt of een wat normalere marge van zo'n 10-15% (ik noem maar wat).
Waarom zijn de prijzen niet transparant?

Op kieskeurig.nl kan ik producten nog vergelijken. Dan weet ik meteen wat een gangbare prijs is.

Maar nu? ik zou het niet weten...

Ik heb een offerte voor een mdf gelakte hoogglans keuken. Volgens mij zit dat qua kwaliteit wel goed in elkaar. Want we kozen de duurste opstelling uit bij de KK.

Ik verbaas me ook werkelijk over de prijs van graniet (dat is samen met apparatuur iets wat je wel kunt vergelijken).

Eerste prijs ging richting 5000 (voor totaal zo'n 3,5 meter graniet ofzo)
Op internet kwam ik uit op een prijs richting 2500-3000. Duurste prijsklasse.
Tja...

Ik wil gewoon voorzichtig zijn en ik wil ook zo min mogelijk uitgeven voor max kwaliteit. Kortom: de juiste prijs/kwaliteit verhouding. Maar dat is niet zo vreemd lijkt me.

Verder heb ik nog geen duidelijk tips gekregen van verkopers, alleen maar prijzen ;-)

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Verder heb ik nog geen duidelijk tips gekregen van verkopers, alleen maar prijzen
Ehm...
Waarom zijn de prijzen niet transparant?
Dan weet ik meteen wat een gangbare prijs is
Want we kozen de duurste opstelling
Volgens mij vraag je daar ook naar.. en dit is alleen nog maar geciteerd uit je laatste berichtje op dit forum.. niet eens uit alle.. Laat staan hoe jij in een showroom dan tegen die verkopers praat.. Nou dan kan ik me wel een voorstelling maken over het waarom jij alleen maar prijzen krijgt te horen..

En dan nog iets.. Je doet er ook niet echt slim aan om de KK als referenriekader te nemen voor de hele keukenbranche..

hyama
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2007 20:48

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door hyama »

Mrs Jones


Geplaatst op 04 Jun 2008 19:53 door Mrs Jones


--------------------------------------------------------------------------------

Nou, een keuken van de Keukenkampioen wordt het tòch niet. We hadden een budget van €7.000 opgegeven, komen ze met een offerte van €15.000!!! niet normaal...
en ben je ook nog een deur verder geweest is wel een winkel met transparante prizen

Houwi
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:55

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door Houwi »

Jij bevestigd toch ook alweer mijn vooroordeel moet ik zeggen Keukenklepper.

In plaats van je constructief op te stellen op een consumenten forum, maak je suggestieve opmerkingen.

Ten eerste weet jij he-le-maal niet hoe ik mij opstel in een winkel.
Maar, ik heb inmiddels wel een goed beeld gekregen over deze branche. Een beeld dat helaas breed gedragen wordt. Niet alleen op dit forum.
Laat ik het er maar op houden dat de 'doorsnee keukenverkoper' een apart slag is.
Waarschijnlijk heb jij ook enig belang in een keukenzaak als eigenaar of verkoper. Maar als consument zou ik in ieder geval niet graag in jouw zaak komen. Als de indruk die je op mij maakt hetzelfde is.
Andersom heb je overigens niet veel te willen als verkoper van keukens. Als je laat merken dat je een klant niet moet, dan is de klant gevlogen. Alles draait om klanttevredenheid.

En ik ben bij diverse keukenwinkels geweest: Houtsma, Grando, Keukenconcurrent, keukenloods, Bruynzeel, Keukenkampioen, Superkeukens, Brugman keukens, Floris en nog wel een paar. Dus ik heb wel een redelijk beeld. Ik weet dus wel wat ik doe en ik zie echt wel of iets een bagger keuken is met een folie of een gelakt model.


De winkel die mij het minst beviel: Grando.
En waarom: Bejegening.

Die mij het meeste beviel (tot nu toe): Houtsma Zaandam en Keukenkampioen (Purmerend.
Waarom: Bejegening.

Want een gelakt mdf front, blijft een gelakt mdf front.
Graniet, blijft graniet. Apparatuur van merk x, blijft Apparatuur van merk x.

En ik krijg niet 'alleen maar prijzen' te horen. Want dat wil ik niet. Ik wil eerst uitkiezen wat ik wil en daarna prijzen horen.

Houwi
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:55

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door Houwi »

@Keukenklepper

Volgens mij vraag je daar ook naar.. en dit is alleen nog maar geciteerd uit je laatste berichtje op dit forum.. niet eens uit alle.. Laat staan hoe jij in een showroom dan tegen die verkopers praat.. Nou dan kan ik me wel een voorstelling maken over het waarom jij alleen maar prijzen krijgt te horen..

Oh, nog even terugkomend op je domme suggestieve opmerking. Als je niet begrijpt wat ik bedoel, moet je daar naar vragen.
Wij zijn 2x in dezelfde vestiging geweest. Het was duidelijk wat het duurste materiaal was en opstelling. Dat verschil was niet zo heel lastig te ontdekken.
Het was niet de duurste opstelling omdat dit 'volgens de verkoper zo was'; in het begin wilde hij ons nog van die opstelling afhalen vanwege de prijs (en ons budget). Tja en volgens mij valt een gespoten lak mdf front, in de hogere prijsklasse.

Dus ik vraag nergens naar. Ik vraag om een goede prijs voor mij uitgekozen keuken.

Ik denk dat jij eerder om iets vraagt en dat is niet zo positief.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

En ik ben bij diverse keukenwinkels geweest: Houtsma, Grando, Keukenconcurrent, keukenloods, Bruynzeel, Keukenkampioen, Superkeukens, Brugman keukens, Floris en nog wel een paar. Dus ik heb wel een redelijk beeld.
Neen dat heeft u (nog) niet.......Bovenstaande winkels zijn in grofweg 2 categorieën te delen en beide aan de "drammerige kant" van een hoog "meubelboulevard-gehalte".
Het enige "beeld" wat u zich gevormd kunt hebben is die van het eindbedrag voor uw keuken, inmiddels zal u vast wel op de hoogte zijn van het bedrag wat "waar voor uw geld" geeft en dan komt er meestal iets van vertrouwen om de hoek kijken. En dan moet ik bekennen dat de reacties van u puur wantrouwen uitstralen.......Want hoe belangrijk is de marge waar een keukenverkoper zijn brood mee verdient? ogenschijnlijk voor u belangrijker dan het gevoel een goed product bij een betrouwbaar iemand te kopen.
Want een gelakt mdf front, blijft een gelakt mdf front.
Graniet, blijft graniet. Apparatuur van merk x, blijft Apparatuur van merk x.
MDF is er in diverse kwaliteitssoorten
Lak is er ook in vele kwaliteitssoorten en afwerkingen
Graniet is een natuurproduct maar een Nero assoluto kan door de één als 1e klasse ingekocht worden, en de tweede koopt een 3e of 4e keus en kleurt deze wat bij. De één werkt met een CNC machine en de ander staat "met de hand" te werken.
Tja.... en apparatuur is eenvoudig te vergelijken alleen de aftersales moet je ervaren.

Niet alle consumenten zijn over één kam te scheren, de één houdt van onderhandelen op het scherpst van de snede, de ander houdt niet van shoppen en gaat naar de door vrienden/familie aanbevolen zaak om een beslissing te maken.
Ook keukenzaken zijn absoluut niet over één kam te scheren, daar kan ik uit ervaring over mee spreken (vertegenwoordiger van meubelfabrikant geweest).

Heden ten dagen is het gewoon (helaas) zo dat afspraken voldoende moeten zijn vastgelegd om beide partijen tot een mooie deal, volgens deze afspraken, te kunnen laten komen.

Amen..........

chol
Berichten: 36
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:03

Re: Iemand goede/slechte ervaringen met Keukenkampioen?

Ongelezen bericht door chol »

Mag ik eens vragen aan de verkopers/eigenaren van keukenzaken, waarom kraken jullie toch altijd massaal de zaken van DMG af?? het afkraken van een concurrent werkt vaak averechts en is zeker alles behalve netjes....

Ja ik ben ook werkzaam in de keukenbranche en NEE niet bij een zaak van DMG.... Ik ben eigenaar van een kleine keukenzaak, maar ga van mijn eigen krachten uit.

Ik wordt elke keer als ik het lees weer zo moe van dat euwige gezeur op deze formules. Ze zullen het heus wel goed doen, anders waren ze allemaal niet zo groot en met het aantal klanten die zij hebben zitten er altijd wel wat problemen tussen. Dat is bij mij EN bij jullie echt niet anders. Alleen valt het minder op, omdat we niet zoveel verkopen als de DMG formules.... Ik heb laatst eens gelezen ergens dat ze er samen zo'n 900 a 1000 stuks per week afleveren en monteren... Dus slecht zal het niet zijn...

En ik heb alleen maar respect voor iemand als Ben Mandemakers die dit toch wel voor elkaar heeft gekregen... Maar ja dat zal dan wel aan mij liggen... :?

Gesloten