LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hartman tuinstoelen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
hans balfoort

hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door hans balfoort »

Wij hebben 4 jaar geleden een tuinset gekocht van het gerenommeerde merk hartman.
Voor een paar dagen geleden ging mijn vrouw, welk mindervalide is, op de stoel zitten en deze stoel brak plotseling op meerdere plaatsen af.
Hartman staat toch voor een goed product, reden waarom wij dit voor mijn toch al slecht te been zijnde vrouw hebben gekocht.
Echter de dealer, tuincentrum overvecht, (dhr. Pleister-manager) verleend alle medewerking maar helaas de fabrikant FA.HARTMAN GROUP uit enschede wil geen enkele medewerking verlenen.
Wie heeft ook problemen met HARTMAN tuinstoelen gehad ??
mail ons aub uw ervaring
hans balfoort

Iggy

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Iggy »

Eerlijk gezegd nooit problemen mee gehad.

Is Hartman trouwens niet failliet?

Pinda

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Pinda »

Hartman is HET merk van de tuinmeubelen. Wij hebben al jaren Hartman en nooit geen problemen mee gehad. Het zou kunnen dat het een eenmalige fabrieksfout is. Fouten gebeuren toch?[/url][/u][/quote][/i]

Zeurkous

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Zeurkous »

Nooit geen = Altijd :lol:

Gast

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Gast »

in de afgelopen 3 weken zijn er twee stoelen dwars doormidden geknapt en dit was toch wel even schrikken op een bepaald moment lijken ze wel "kunststofmoe"te zijn

[email protected]

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door [email protected] »

Ook bij ons zijn we dit jaar door 4 hartmanstoelen geknald in een tijdbestek van vier weken.
De stoelen waren zes jaar oud terwijl er een garantie op zat van vijf jaar.
Kontakt met Hartman klantenservice gehad resultaat de stoelen ter beoordeling naar een dealer gebracht , bevinding van de Hartman vertegenwoordige , zonder hem ook maar zelf gesproken te hebben , ondeskundig gebruik.
Ja zo klets je je wel onder je verantwoordelijkheden uit.
Brief geschreven aan de Hartman group , t.n.v. de bewuste vertegenwoordige , resultaat gewoon niet reageren , voor zo een gerenomeert bedrijf gewoon onbeschoft.
En dan mag je zef nog van geluk spreken dat je niet met een dwarsleasie in het ziekenhuis belandt

veronique

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door veronique »

Dit probleem hebben wij ook gehad met 3 van de 4 stoelen.
Alle 3 kapotte stoelen zijn zonder probleem door hartman vergoed.
Dit mag gewoon niet gebeuren en er zit trouwens ook 5 jaar garantie op.

tuingenieter

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door tuingenieter »

Volgens mij is Hartmann niet falliet, en zit het kantoor in Helmond NBr.
Maar meestal lopen de gebreken via de dealer.


sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

daarom koop ik altijd houten tuinmeubelen. daar weet je wat je aan hebt 8)

Summerdream
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2008 14:41

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Summerdream »

3 weken geleden nog aan de hand gehad. Ik had de stoel amper aangeraakt en hij vloog in heel veel stukken. Niet zomaar een leuning of poot die afbrak, maar de gehele stoel lag echt in heel veel stukjes. Het ergste vindt ik nog dat ik mijn nek ernstig benadeelt heb met de val, waardoor ik nu nog steeds vaak hoofdpijn heb. Maar dat zal wel weer overgaan. Ik schrok wel dat die stoel zomaar "ontplofte"
En dat zijn dan de echte hartman stoelen. Ik dacht dat dat daarmee niet mocht gebeuren :twisted:

Marktn
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 aug 2006 10:45

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Marktn »

Hier is ook een stoel in 4 stukken in meerdere stukken.

Jannes53
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2008 20:10

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Jannes53 »

Ik krijg de indruk dat ook de stoelen van Hartman, en dan gaat het bij ons het type Florian kwalitatief levensgevaarlijk zijn, bij ons is er een kennis spontaan doorheen gezakt, en zeker geen type kamer olifant, en ben mij rot geschokken , en schaam mij voor het ongemak voor mijn visite.
Dit is de tweede keer in drie weken dat het gebeurt, van de 4 tuinstoelen van Hartman zijn er nu dus twee spontaan gebroken, de stoelen zijn in 2005 aangeschaft, wat zal de verwachte levensduur voor zo'n stoel zijn? Misschien kan ik met het BW nog een vergoedin afdwingen als zij zelf niets doen om het op te lossen....

Misschien moet er eerst een dodelijke valpartij voordoen, alvorens de fabrikant maatregelen treft.

Er ztten bij ons ook wel oudere mensen , en laatst ook een zwangeren kennis op onze tuinstoelen, ik moet er niet aan denken dat een van hun door de stoel zakt, dan is het leed niet te overzien, maar wat moet je doen? Het best zou je al deze stoelen niet meer moeten gebruiken, wat ze zijn gewoon niet betrouwbaar meer, en de fabrikant onttrekt zich aan zijn verantwoordelijkheid als fabrikant van de Hartman stoelen!!



Jannes
Laatst gewijzigd door Jannes53 op 07 aug 2008 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.

hoof
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2008 14:44

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door hoof »

Ik had 8 blauwe hartmanstoelen van het type florian, Door 3 stoelen zijn we plotseling door gezakt.

aswin_g
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2008 15:10

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door aswin_g »

Ook wij hebben in 2004 een tuinset gekocht van Hartman. Het exacte type weet ik niet maar het was niet het "instapmodel" maar de duurdere variant. Kleur blauw...

Helaas hebben wij hetzelfde probleem als eerder genoemd. Het begon in het voorjaar van 2008. Ik ging zitten en hoorde een harde knal. Natuurlijk ben ik direct opgestaan en gekeken wat er aan de hand was... Niets te zien, dus ik dacht dat de stoel misschien in of uit de vergrendeling is gesprongen. Echter een weekje later ging m'n vrouw op die stoel zitten en ging ze er dwars doorheen. De stoel in een aantal stukken gebroken en m'n vrouw op de grond.

Nauwelijks 3 weken later hetzelfde liedje met een andere stoel. Weer een hard knal. Nu blijkt dat er een barst in de stoelpoot zit, ter hoogte van het scharnierende gedeelte. We hadden 6 stoelen en het lijkt nu afwachten welke nu als eerste het gaat begeven.

Het lijkt dus dat iedereen een probleem heeft dat ongeveer hetzelfde is. Heeft er al iemand positieve ervaring met het ruilen van de stoelen? Onze set is gekocht bij Overvecht, maar daar was even niemand die me iets kon melden en op de site van Hartman staat een garantieperiode van 3 jaar...

Jannes53
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 aug 2008 20:10

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Jannes53 »

De service van Hartman is toch beter dan ik dacht, na wat heen en weer mailen met hun service afdeling hebben we 4 nieuwe stoelen gekregen, hierbij zouden de zwakke punten verbeterd zijn :shock:

Toen onze stoelen gekocht zijn, stond er op de doos nog 5 jaar garantie ! later is de garantie terug gebracht tot de huidige 3 jaar.



Jannes

perdu
Berichten: 47
Lid geworden op: 31 jul 2008 14:19

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door perdu »

Het zijn mooie stoelen wel een beetje duur maar geweldig !

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door sjoegel »

maar het blijft plastic :lol:

HanTT
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2009 11:05

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door HanTT »

Wij zijn in het bezit van 3 Hartman tuinsets 1x wit +/- 20 jaar oud die prima in orde zijn.
Dan hebben we ook 2 marine blauwe sets +/- 8 jaar oud
Set 1 Master Club is nog prima in orde.
Set 2 Ambassador Club 4 van de 4 stoelen op exact dezelfde plek gebroken, volgens hartman komt het nooit voor en is het zeker geen productie fout.

Hebben meerdere malen kontakt gehad met Hartman en men blijft gewoon ontkennen dat er een produktie/constructiefout in de stoelen zit.

Waarschijnlijk moeten er eerst ongelukken gebeuren voordat Hartman wat gaat doen.

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: hartman tuinstoelen

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

We hebben onze hartman Prestige nu bijna 14 jaar en nog geen problemen.

Oke ze zijn beetje verkleurd maar dat is dan ook alles.

Gesloten