Ik heb een probleem met Maydon.
Kreeg een brief met incassokosten in rekening.
Heb meteen telefonisch contact met hun,en hebben we afgesproken voor een betalingsregeling.
Maar ik moest ze even mailen met alle info en gegevens.
Zodat ik vanaf augustus in termijnen kan terug betalen.
Was geen probleem zou nog brief krijgen.
Nu krijg ik weer een brief, hebben we nogmaals incassokosten in rekening gebracht.
2 keer 103 euro.
Mogen ze dat 2 keer in rekening brengen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Maydon gaat 2 keer incassokosten in rekening brengen.
-
Re: Maydon gaat 2 keer incassokosten in rekening brengen.
Het heeft niet zo zeer met mogen te maken. In principe mogen (en doen) ze alles op kostengebied. Of jij dat accepteerd (en eventueel de rechter) is een ander verhaal.
Bel ze op en stel voor de oorspronkelijke incassokosten te voldoen, en niet 2 keer ! Meld ze dat de rechtbank een richtlijn heeft welke kosten acceptabel zijn voor een reguliere incasso. Mochten ze niet daaraan willen voldoen dan kan je altijd later bij de rechtbank melden dat jij niet onwillig bent geweest maar het incassoburo wel.
Bel ze op en stel voor de oorspronkelijke incassokosten te voldoen, en niet 2 keer ! Meld ze dat de rechtbank een richtlijn heeft welke kosten acceptabel zijn voor een reguliere incasso. Mochten ze niet daaraan willen voldoen dan kan je altijd later bij de rechtbank melden dat jij niet onwillig bent geweest maar het incassoburo wel.