LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zyprexa

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mylo1 »

suanne


Knap van jou dat je gestopt bent!...Ik had ook een levens ervaring..met verlies van dierbaren..heb het daarvoor ook voorgeschreven gekregen.
Dat weinig slapen herken ik inderdaad..kon in het begin gewoon niet meer slapen al was ik dood doodmoe..heb dat opgevangen met temazepam 20mg...maar alleen gebruiken als het echt nodig is ,anders werkt het niet meer[maar dat weet jij uiteraard wel]
Ik kon het na de halvering van 5mg naar 2.5mg goed aan het probleem was de laatste 2.5mg
Je hebt het gelezen [het advies van nak en kanovaarder]langzaam HEEL LANGZAAM afbouwen...echt dat werkt perfect...vergt enig geduld en tijd ,maar je hebt veel minder last van het afbouwen...en de weegscaal gaat even zogoed langzaam naar beneden
Ik heb niet het gevoel gehad dat er over mij gesproken werd...maar daar ben ik makkelijk in ,altijd al geweest..als ik zo belangrijk ben om over te praten doen zij hun best maar..deerd mij niet
Ik wil je wel even een advies geven ...laat je e-mail adres weg halen door radar ..je weet nooit welke gek je oproept
Zullen wij als jij nog vragen hebt het onder dit topic laten lopen?...Dan hebben andere mensen die willen stoppen toch nog enige informatie...en dat wil ik eigenlijk wel berijken hiermee
Hoe meer informatie hoe beter
Heb je nog vragen ? ikbeantwoord ze graag

liefs mylo1

ps wil je onder je e-mail echt verder gaan ...ook goed heb hem genoteerd

Trouwens die vermoeitheid was bij mij pas na een jaar vedwenen..maar heb nog wel last van mijn tong die af en toe dubbelslaat als ik veel praat[en dat doe ik nog wel eens hihi]wordt wel wat minder de laatste tijd..maar is nog niet helemaal verdwenen
Laatst gewijzigd door mylo1 op 23 okt 2007 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mylo1 »

Nak en kanovaarder ..jullie kunnen bij mij echt niet meer stuk ...dikke kus :wink:

dieu17
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2007 06:51

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door dieu17 »

Beste Milo,

We zijn inmiddels een half jaar verder en ik ben sinds 2 weken af van de Zyprexa, ik ben overgestapt op Abilify. Goed middel, schijnt dat je hier niet van aankomt. Ben inmiddels al 3 kg afgevallen met veel sporten en gezond eten. Kan dankzij stoppen met Zyprexa weer gewoon eten.
Bedankt voor je steun. Heb soms nog wel eens een nacht dat ik niet kan slapen, zoals nu. Maar wil geen slaapmediactie. Dan maar een nacht wat minder slapen. Hoe is het inmiddels met jou?
Ik zal mijn emailadres er niet meer inzetten. Heb trouwens geen rare mails gekregen. Ik hoop dat je deze site nog bekijkt.
Groetjes Susanne

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mylo1 »

Hoi Dieu17

Een beetje late reactie..maar ben blij om te horen dat het goed met je gaat...3 kilo eraf GEWELDIG..op naar de volgende 3 :lol:
Met mij gaat het geweldig ..voel me als een vis in het water en mijn jurkjes zitten weer perfect..alleen dat buikje dat duurt toch echt wel wat langer dan ik had gehoopt...maar verdwijnt wel ,alleen wat langzamer..maar als jij sport [dat deed en doe ik niet]zal het wel wat sneller gaan
Hoop dat jij aan het einde van het jaar ,zeker zo''n 10 kilo kwijt bent
Laat tegen die tijd nog eens horen hoe het gaat..ik wens je het aller beste op deze wereld !

liefs mylo1

mvaessen8
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:13

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mvaessen8 »

,,,,
Laatst gewijzigd door mvaessen8 op 16 nov 2009 22:55, 2 keer totaal gewijzigd.

GuyenRita
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 nov 2008 17:14

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door GuyenRita »

Mijn zoon gebruikt sedert enkele jare Zyprexa. Ik heb hem zien evolueren van een alerte kerel naar een wrak.
Ondanks ik dikwijls informeerde naar gevolgen van het gebruik op lange termijn verzekerde men mij dat er géén gekende gevolgen zijn.
Wat zie ik nu? De fabrikant van het geneesmiddel heeft in de USA een gerechtelijke procedure verloren en dient hiervoor aan de gedupeerden die gevolgen hebben van het gebruik 32.000.000 $ betalen.
En hier?? Hier schrijven de artsen doodleuk het zogenaamd geneesmiddel verder voor.
Lees toch maar eens het artikel op het volgend website-adres:
http://www.psychiater.nu/eli-lilly-schr ... prexa.html.
Groetjes en goede moed

Jasmijn35
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:50

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door Jasmijn35 »

Hallo GuyenRita, Mylo1 en Dieu17,

GuyenRita, dat klinkt niet best wat er op die website staat, maar weet jij wat "atrofie van de hersenschors en vergroting van de basale ganglia" betekent?

Mylo1 en Dieu17, ik slik zelf sinds september vorig jaar Zyprexa. En probeer al vanaf februari van dit jaar af te bouwen. In februari ging ik van 2,5 mg naar 0, maar dat ging niet goed. Dus ben ik weer terug naar 2,5 mg gegaan. Ca september 2008 heb ik een tweede poging gedaan van 2,5 naar 0 mg. Na een week kreeg ik weer slaapproblemen, spanning op de kaken, druk achter mijn ogen, gespannen gevoel en een zenuwachtig gevoel en zweten m.n. 's ochtends in bed en ik was tot weinig in staat. Na ca 2 weken nauwelijks slapen heb ik (in overleg met de psychiater) de dosis weer teruggebracht naar 2,5 mg.

Zes weken geleden heb ik de dosering teruggebracht naar 1,25 mg. Ik kon prima slapen en had nauwelijks klachten. Tot afgelopen zaterdag. We hadden bezoek dat pas om half vier 's nachts vertrok. Ik kon toen prima slapen, maar werd 's ochtends wel vroeg wakker. Het was dus een korte nacht. De hele dag had ik vervolgens een slap gevoel en weer die spanning op mijn kaken en druk achter de ogen zoals ik het herken van de vorige keer afbouwen. Afgelopen nacht heb ik door de spanning nauwelijks een oog dicht gedaan. Zelfs Temazepam hielp niet. Ik voel me nu dan ook slecht en gespannen. En kijk alweer op tegen de nacht.

Mylo1 en Dieu17, hoe is dat bij jullie gegaan? Hebben jullie geen klachten meer gehad toen jullie langzamer gingen minderen? En wat moet ik verwachten. Hoe moet ik het aanpakken. Ik vind het vreemd dat ik pas 6 weken na mindering slaapproblemen krijg en dat naar aanleiding van 1 x erg laat naar bed gaan.

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.

Groetjes, Jasmijn35

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mylo1 »

hallo Jasmijn

Je bouwt te snel af! Doe het net als ik ,met kleine hoeveelheden.

Deel je pil in 4 stukjes ..slik er vervolgens 3 van ..hou dat een paar weken aan ..in jouw geval 7 weken...omdat jij er na 6 weken last van krijgt...gaat het na 7 weken goed...slik er dan 2 ..en kijk hoe het verder gaat...gaat het niet slik dan 2½....maar bouw op jou manier af...al doe je er een jaar over..als je er maar afkomt :wink:

heel veel sterkte liefs mylo

Jasmijn35
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:50

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door Jasmijn35 »

Hallo Mylo,

Dankjewel voor je reactie. Ik ga het proberen om langzamer af te bouwen. Starten bij 3/4 (en als dat niet gaat, misschien maar even helemaal terug naar een heel pilletje). Volgens mijn arts ben ik nog erg kwetsbaar en ben ik er daarom nog erg gevoelig voor om erg laat naar bed te gaan. Had jij daar ook last van?

Als ik het goed heb, heb jij Zyprexa al helemaal afgebouwd. Heb jij nadat je helemaal had afgebouwd nog restverschijnselen overgehouden? Of merk je er nu helemaal niets meer van dat je Zyprexa hebt geslikt?

Groetjes, Jasmijn

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mylo1 »

Jasmijn

Nee gelukkig heb ik Nu geen enkel probleem meer :lol:
Maar toen ik helemaal van de zyprexa af was..had ik nog zeker een half jaar last van mijn tong ..die af en toe niet mee wilde praten ..net of hij verlamt was ,bij tijd en wijlen...en mijn hoofd en nek leefde hun eigen leven..spiertrekkingen
Had ook een aardig buikje gekregen ..leek wel 8 maanden zwanger...nu moet ik eerlijk toegeven dat ik niets aan sport enz doe/deed...dus dat heeft ook een aardige tijd geduurd voor ik die kwijt was :evil:
Dat slapen van jou herken ik ook...kreeg toen temazepam 10mg van mijn huisarts...daar sliep ik dus ook niet van..na veel aandringen kreeg ik temazepam 20mg om te slapen...maar kreeg ze om de nacht..ben zelf weer gaan afbouwen door ze alleen te nemen als ik echt een nacht goed moest slapen omdat ik uitgeput was
Maar het beste was dat ik weer langzaam mijn gevoel terug kreeg..ik was een zombie geworden ..niets raakte mij meer ,mijn gevoel was verdwenen...sliep 12 uur per dag ..ben nu om 7.00 al op ...dat is jaren niet gebeurd

lieve Jasmijn als je het pilletje in 4ren deelt..en je neemt 3kwart van die 2.5 mg...als het niet zou werken...neem dan de helft erbij van de laatste kwart...bouw heel langzaam af ..echt het gaat wel..en niet bijvoorbaat al bang worden ..gewoon doen! ..makkelijk gezegt van mij ,weet hoe moeilijk het is :wink:

liefs mylo

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mylo1 »

Nog even dit...ik sport wel niet ..maar ik loop heel veel..vooral over het strand naar zandvoort..heerlijk :wink:

Ziva
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2008 19:31

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door Ziva »

Ook ik wil van de Zyprexa af. Ik heb altijd een mooi gewicht gehad en ben door dit vervelend medicijn maar liefst 15 kg. aangekomen. Mijn idee was om er accuut mee te stoppen: van 5mg. naar niets meer. Heb ook de bijwerkingen dat mijn tong dubbel slaat, moeilijk uit mijn woorden kom en niet meer vooruit ben te branden, voel me verder afgevlakt door dit medicijn. Wil dit stoppen niet met mijn psychiater bespreken omdat ik bang ben dat zij wil dat ik ermee doorga. Duurt het lang voordat ik gewicht ga kwijtraken of toch niet? Alle hulp is welkom!!

mia moelker
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:53

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mia moelker »

ik gebruik zyprexa vanaf 22 oktober 2008 en ben begonnen met 7.5 mg.
vond dat wel erg veel ben naar een maand gebruiken terug gegaan naar 5 mg en ook dat ging me goed af .ik had alleen een probleem en ben al 7 kg aangekomen en daar was ik niet blij mee.
ik heb opgezette handen en vaak een droge mond en steeds als ik vroeg om te stoppen kreeg ik te horen maar mevrouw het gaat zo goed.
nu ben ik sinds ene tijd zelf gaan afbouwen van 5 mg naar 2.5 mg en dat doe ik nu al een tijdje en dat gaat prima maar misschien komt dat ook omdat ik het middel nog niet zolang gebruik.
nu wil ik gaan afbouwen naar 1.25 mg en als dat goed gaat na enkele weken helemaal stoppen.
ook ik heb dit middel gekregen naar aanleiding van traumatische aandoening.
ik hoop dat ik hier goed aan doe daar mijn psychiater er anders over denkt maar ik wil van die troep af.doe ik hier goed aan ?

Ziva
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2008 19:31

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door Ziva »

Ik denk dat je er zeker goed aan doet omdat je naar je gevoel luistert in deze kwestie. Ik heb hem vanaf 31 december radicaal gestopt zonder af te bouwen, van 5 mg. naar 0. Tevens dit bij mijn psychiater gemeld omdat ik er veel van ben bij gekomen (10 kg.) en omdat ik er overdag loom van werd plus die andere bijwerkingen. Omdat ik het goed wist te onderbouwen, mocht ik de Zyprexa rustig aan afbouwen. Het is jouw goed recht om die medicatie af te bouwen omdat jij de kapitein van je eigen lijf bent. Ik snap je beweegredenen goed en steun je erbij. Ik ben ook blij dat ik ervan af ben, die onrustige nachten die ik nu heb, neem ik maar voor lief! Ik zou graag van je willen horen, of je nu ook dat gewicht weer kwijtraakt en hoe het je vergaat.

mia moelker
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:53

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mia moelker »

ik heb het met de huisarts besproken en die zei dat ik er goed aan doe om ermee te stoppen maar om weer op gewicht te komen gaat tijd kosten dus ik ga veel wandelen en fietsen ben niet zo`n sport tijpje maar het zal zo ook lukken als ik het maar de tijd geef.soms slaap ik nachten goed en soms minder maar dat komt ook wel weer .
ik heb ook zelf het gevoel dat ik het niet meer nodig heb dus as vrijdag naar riagg en maak het daar ook bespreekbaar en stop er gewoon mee.
ik slik nu nog maar 1.25 mg en heb nergens last van en wil vanaf maandag helemaal stoppen en kijken hoe het gaat. gaat dat goed danvind ik dat ik goed bezig ben want de reacties op zijprexa qwa gebruik zijn niet goed.
dus probeer waar jezelf het beste mee weg komt en bouw het wel langzaam af dan zijn er minder klachten en bijwerkingen.

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mylo1 »

Het gewicht gaat er langzaam af..met grammetjes per dag..net als het er bij kwam
Het ligt er aan hoelang je het gebruikt hebt en hoeveel kilo je bent aangekomen
Bij mij [heb het jaren geslikt] duurde het wat langer ,vvooral mijn buikje maar ben nu weer helemaal op mijn oude gewicht en buikje is minimaal..maar dat heeft denk ik ook met mijn leeftijd te maken ben 55 en dan zet je toch wel iets uit
Begrijp alleen niet dat het nog voorgeschreven word na alle rechtzaken die er in Amerika geweest zijn in verband met diabetis
Maar goed dat jullie stoppen ,echt ik heb respect voor jullie en leef met jullie mee

succes en sterkte

mvaessen8
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 okt 2008 14:13

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door mvaessen8 »

.....
Laatst gewijzigd door mvaessen8 op 16 nov 2009 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

joshua1221
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2009 04:24

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door joshua1221 »

Ik zit pas kort (halfjaar) op Zyprexa. 15mg s'avonds. Dit samen met TOLVON (Miansarine 90mg)
Om direct met de deur in huis te vallen ik voel me 'n beetje zombie (vreemd vaak leeg) en nog meer "ontmand" totaal geen seksuele prikkels e.d.
Verder dat ernaast praten "dubbele tong" symptoom is ook lastig!
Iemand ook ervaring mee, nemen sommige symptomen af in de tijd?
Ook heb ik gezien de kritiek/mogelijke bijwerkingen op dit middel (Z.) heb ik zo m'n twijfels. Maar hoe doe je dat? Als je al die mixed prikkels binnen krijgt.

Aloysius123
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 feb 2009 20:27

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door Aloysius123 »

waarom er nog veel rommel voorgeschreven wordt en geslikt en hoe de farmaceuten hun imperium in stand houden leest u
in: http://aloysiuskruiden.hyves.nl/blog/

OttoParts
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 sep 2006 01:43

Re: zyprexa

Ongelezen bericht door OttoParts »

Zyprexa 10mg : verminderd libido als bijverschijnsel - bekend.
Verhoogde eetlust is een begrijpelijk bijverschijnsel.. wellicht uitgestelde compensatiedrang/dwang.
Ook: verdikking van traan- en oogvocht ("soep" ogen en meer ochtend korrels).
Gebruiker sinds 2 jaar.. het vervaagt de grenzen tussen psychose en stress, dan wel tussen stress en zorgen.. Cold Turkey gaan (plotseling stoppen) is niet aan te raden.

Gesloten