LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Athome/Ziggo willen abonnement niet stopzetten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jaydeez
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2008 18:59

Athome/Ziggo willen abonnement niet stopzetten

Ongelezen bericht door Jaydeez »

Nadat ik 1 week van tevoren (!) een brief van Athome ontving waarin ze meedeelden met Ziggo te gaan fuseren en dat ze genoodzaakt waren het maandbedrag eenmalig voor twee maanden tegelijk te incasseren wist ik gelijk dat dit meer geld zou gaan kosten.
Weer een klein weekje later ontving ik opnieuw een brief (op verzoek van de consumentenbond) waarin Athome z'n excuses maakt dat ze de brief zo kort van tevoren hebben gestuurd en dat klanten die de fusie een aanleiding vinden om hun abonnement op te zeggen dit binnen 4 weken kosteloos mogen doen.
Afgelopen week heb ik heel wat mailtjes gestuurd met de vraag waarom ik mijn abonnement pas per 1-08-2008 kan beëindigen als ik het online opzeg formulier invul, maar de hele week krijg ik geen reactie, zelfs geen bevestiging dat ze mijn vraag hebben ontvangen.
Voor de zekerheid heb ik het online formulier wèl ingevuld, anders gaan ze dat nog tegen me gebruiken, zul je net zien.
Dan neem ik die 2 maanden wel voor lief.
Voor nog meer zekerheid, en omdat ik zelfs hier geen bevestiging van heb ontvangen heb ik ook nog 'schriftelijk' opgezegd via de "gewone" post, omdat er in de brief staat dat je binnen 4 weken kosteloos kunt opzeggen.
Nu komt het, eindelijk kreeg ik vandaag een reactie op 1 van m'n vele mailtjes...
Volgens Ziggo mag ik mijn abonnement niet beëindigen omdat ik een jaarcontract heb en deze volgens de gegevens pas op 20-11-2008 afloopt. Maar ik ben er dan zelf verantwoordelijk voor dat ik op tijd opzeg.
Dit is de reactie die ik kreeg:
Geachte heer ,

Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Volgens onze gegevens bent u op 20 november 2008 een jaarcontract met
Internet en Telefonie van @Home aangegaan. Daarom kunnen wij uw contract
op dit moment niet beëindigen.

U kunt het contract beëindigen na 20 november 2008 op de eerste van de
kalendermaand. Er geldt een opzegtermijn van vier weken. U blijft zelf
verantwoordelijk voor het tijdig opzeggen van uw abonnement. Dit kunt u
ook nalezen in onze Algemene Voorwaarden artikel 21.1.

Artikel 21.1:
"De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in
het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van
de Overeenkomst tussen @Home en de Abonnee is bepaald. De Overeenkomst
wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend verlengd voor
onbepaalde tijd. @Home en/of de Abonnee kunnen de Overeenkomst per
reguliere post of per E-mail opzeggen met ingang van de eerste dag van
een kalendermaand en met in achtneming van een
opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het
hiervoor bepaalde gedurende het eerste jaar van de looptijd van de
overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar."

Onze Algemene Voorwaarden zijn ook na te lezen op
www.home.nl/producten/voorwaarden.

Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ziggo
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: Frederick de Klaever

@Home heeft een nieuwe naam: Ziggo. Daarover heeft u van ons al meer
gehoord. Helaas is het ons nog niet gelukt om deze e-mail volledig om te
zetten naar Ziggo. Daarom geven wij hierbij aanvullende informatie:
- Bij Ziggo krijgt u televisie, internet en telefonie zoals u gewend
bent. Alleen de productnamen worden anders. De overgang naar deze nieuwe
productnamen gaat geleidelijk. Het kan dus zijn dat u in onze
communicatie nog oude productnamen tegenkomt.
- U ziet nog @Home internetadressen. U kunt deze wel gewoon gebruiken. U
komt automatisch op de juiste pagina, dat kan dus ook een @Home pagina
zijn.
Dit is toch ongelofelijk?
En dit mag toch helemaal niet?
Ik heb er gelijk een mail tegen aan gestuurd waarin ik hem even duidelijk maak aan die regel van die 4 weken kosteloos opzeggen.
Ik ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.
Hebben meer mensen deze problemen met Athome?

find_your_spot
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 apr 2008 10:58

Re: Athome/Ziggo willen abonnement niet stopzetten

Ongelezen bericht door find_your_spot »

Zodra een bedrijf zijn naam en algemene voorwaarden veranderd, mag iedere abonnee kosteloos opzeggen.
Je bent immers akkoord gegaan met de oude @Home algemene voorwaarden.
Hun zeggen dat ze de naam hebben veranderd, dus daarmee mag je gewoon opzeggen.

Best raar inderdaad, dat er in de brief staat dat je binnen 4 weken mag opzeggen, maar stiekem verwijzen naar het @Home contract.
Ze willen toch Ziggo zijn! Dan moeten ze niet terug wijzen naar @Home.

Hopelijk gaat Radar hier maandag snel wat aan doen in de uitzending.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Athome/Ziggo willen abonnement niet stopzetten

Ongelezen bericht door Wubo »

Er werd inderdaad aangegeven dat in de brief van @home een fout was gemaakt omdat er niet vermeld stond dat je in de 4 volgende weken mocht opzeggen ivm deze wijziging en dat je dan niet aan jaarcontract gehouden wordt.

Ik zit bij Multikabel en daar stond het er wel bij.

Dus dit geldt ook voor u, je kunt zonder aan het jaarcontract gehouden te worden opzeggen.
Dan nog zijn de producten van ziggo volgens mijn info, momenteel geen jaarcontracten meer... en nu zit u bij ziggo, niet meer bij @home toch...

hola_01
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2008 03:20

Re: Athome/Ziggo willen abonnement niet stopzetten

Ongelezen bericht door hola_01 »

Op dit moment kunt u uw abonnement altijd met een opzegtermijn van 1 kalendermaand beindigen, dit is volgens de nieuwe voorwaarden van ziggo

Gesloten