LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] STAKING OPENBAARVERVOER
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geachte forum bezoekers,
Soms moeten er keuzes gemaakt worden.
En soms moet men vaak kiezen uit goede en kwade keuzes.
De heren chauffeurs hebben eerst gekozen voor publieks vriendelijke keuzes, die werkten niet.
Nu maken de heren chauffeurs de keuze uit een minder publieksvriendelijke keuze, het zij zo.
Dat neemt immers niet weg, dat de heren chauffeurs hier nou zo erg gelukkig mee zijn, ze worden hier toe gedwongen door de werkgevers en de andere partij, de regering misschien.
De oplossing die geboden word, dat is de optie NUL, dat mag men nimmer onderkennen, een sigaar uit eigen doos.
Denkt u allen, dat de hoge heren van de vervoersbedrijven wakker zullen liggen van uw klachten, die u allen bij hen zal deponeren, vergeet u dit maar.
Zolang deze heren werkgevers tijdens deze staking nog gewoon op vakantie gaan, dan vegen ze hun achterwerk overal aan af.
Ze zijn immers ver van de problemen vandaan, en lachen zich krom.
Terwijl ze op hun vakantie bestemming de glazen champagne nog eens een aantal keren volgooien, en zitten te denken aan het gemor van de mensen hier in Nederland.
Nee, geloof me maar, die lachen zich rot.
Die zitten wel aan andere dingen te denken.
Mensen van Nederland, neems u allen eens wat ander en alternatief vervoer, regel eens wat zelf, ga carpoolen.
Doe dit voor altijd, dan zijn er voor eens en altijd minder files op de weg.
Dan hebben die lui in Den Haag ook weer eens bakzijl gehaald.
Dab strijken ze daar veel en veel minder brandstof accijnzen op.
Ik moet u wel een ding nog vertellen, als de regering hun plannen door zetten, met het verhogen van die 3 eurocenten accijns verhoging.
Dan is het gebeuren van de vervoersstaking nog maar het topje van de ijsberg.
Neemt u maar van mij aan, dat de stakingen en werkonderbrekingen nog vele malen groter zijn en zullen worden.
Dus stel dat de heren chauffers van het openbaar vervoer gaan rijden, dan het u het volgende probleem er bij.
Dan kunnen ze zeer waarschijnlijk geen eens rijden, want dan zullen de wegen geblokkeerd zijn met vrachtwagens.
Dan het u allen weer een onderwerp om over te gaan jammeren.
Dan zal carpoolen ook geen optie meer zijn, want dat gaat dan ook niet meer.
Ik hoop van ganserharte, dat dan alle chauffeurs aan deze aktie mee zullen doen, ik zelf zal dan ook mij hier bij aansluiten uit solidariteit.
We moeten samen allemaal eens een hele grote vuist gaan maken, om de regering eens te laten zien dat we het helemaal gehad hebben met ze.
En ik wil daarbij u allen dan ook een beroep op u doen, om ook eens mee te doen.
Niet zo, dat er mensen iets gaan doen, zodat er de andere die niet mee willen doen, er profijt van willen hebben.
Maar hier heb ik helaas een zwaar hoofd in, ik denk dat we weer eens zoals altijd weer eens alleen staan.
Daar is het nu eenmaal Nederland voor.
We zullen zien !!
Heren chauffeurs kom op voor uw rechten, geef het nimmer op.......
Met vriendelijke groet,
Ad
Soms moeten er keuzes gemaakt worden.
En soms moet men vaak kiezen uit goede en kwade keuzes.
De heren chauffeurs hebben eerst gekozen voor publieks vriendelijke keuzes, die werkten niet.
Nu maken de heren chauffeurs de keuze uit een minder publieksvriendelijke keuze, het zij zo.
Dat neemt immers niet weg, dat de heren chauffeurs hier nou zo erg gelukkig mee zijn, ze worden hier toe gedwongen door de werkgevers en de andere partij, de regering misschien.
De oplossing die geboden word, dat is de optie NUL, dat mag men nimmer onderkennen, een sigaar uit eigen doos.
Denkt u allen, dat de hoge heren van de vervoersbedrijven wakker zullen liggen van uw klachten, die u allen bij hen zal deponeren, vergeet u dit maar.
Zolang deze heren werkgevers tijdens deze staking nog gewoon op vakantie gaan, dan vegen ze hun achterwerk overal aan af.
Ze zijn immers ver van de problemen vandaan, en lachen zich krom.
Terwijl ze op hun vakantie bestemming de glazen champagne nog eens een aantal keren volgooien, en zitten te denken aan het gemor van de mensen hier in Nederland.
Nee, geloof me maar, die lachen zich rot.
Die zitten wel aan andere dingen te denken.
Mensen van Nederland, neems u allen eens wat ander en alternatief vervoer, regel eens wat zelf, ga carpoolen.
Doe dit voor altijd, dan zijn er voor eens en altijd minder files op de weg.
Dan hebben die lui in Den Haag ook weer eens bakzijl gehaald.
Dab strijken ze daar veel en veel minder brandstof accijnzen op.
Ik moet u wel een ding nog vertellen, als de regering hun plannen door zetten, met het verhogen van die 3 eurocenten accijns verhoging.
Dan is het gebeuren van de vervoersstaking nog maar het topje van de ijsberg.
Neemt u maar van mij aan, dat de stakingen en werkonderbrekingen nog vele malen groter zijn en zullen worden.
Dus stel dat de heren chauffers van het openbaar vervoer gaan rijden, dan het u het volgende probleem er bij.
Dan kunnen ze zeer waarschijnlijk geen eens rijden, want dan zullen de wegen geblokkeerd zijn met vrachtwagens.
Dan het u allen weer een onderwerp om over te gaan jammeren.
Dan zal carpoolen ook geen optie meer zijn, want dat gaat dan ook niet meer.
Ik hoop van ganserharte, dat dan alle chauffeurs aan deze aktie mee zullen doen, ik zelf zal dan ook mij hier bij aansluiten uit solidariteit.
We moeten samen allemaal eens een hele grote vuist gaan maken, om de regering eens te laten zien dat we het helemaal gehad hebben met ze.
En ik wil daarbij u allen dan ook een beroep op u doen, om ook eens mee te doen.
Niet zo, dat er mensen iets gaan doen, zodat er de andere die niet mee willen doen, er profijt van willen hebben.
Maar hier heb ik helaas een zwaar hoofd in, ik denk dat we weer eens zoals altijd weer eens alleen staan.
Daar is het nu eenmaal Nederland voor.
We zullen zien !!
Heren chauffeurs kom op voor uw rechten, geef het nimmer op.......
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@ AD, ben het 100% met je eens, maar als we door een rechter monddood gemaakt worden, hebben we geen keuze meer anders dan door wilde staking(en), maar ook de gemiddelde buschauffeur heeft geen liggende gelden om dit lang uit eigen zak vol te houden, en dan zullen we moeten accepteren dat er chauffeurs zijn die voor zichzelf of gezin kiezen m.b.t de financien, want je kunt niet tegen je huisbaas zeggen ik sla een poosje over met huur betalen want ik staak, of tegen de bank dat je je hypotheek inlossing wat opschuift.
Ondanks dat ik lid bent van de bond, vindt ik het jammer dat er maar 70% van het loon betaald wordt bij dergelijke acties, terwijl er toch miljarden in de pot zitten, al dan niet belegd, maar ook daar zullen wij dan niet aan komen, en dat vindt ik wel eens dubbel !!!
Vooralsnog zullen we dinsdag afwachten, en zien waar het schip strandt, en voor alle BLA BLA`S hier op het forum : EENS is jullie sector aan de beurt, en dan zullen we zien of je nog zon`n grote bek hebt.
Ondanks dat ik lid bent van de bond, vindt ik het jammer dat er maar 70% van het loon betaald wordt bij dergelijke acties, terwijl er toch miljarden in de pot zitten, al dan niet belegd, maar ook daar zullen wij dan niet aan komen, en dat vindt ik wel eens dubbel !!!
Vooralsnog zullen we dinsdag afwachten, en zien waar het schip strandt, en voor alle BLA BLA`S hier op het forum : EENS is jullie sector aan de beurt, en dan zullen we zien of je nog zon`n grote bek hebt.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
PS, het zou mooi zijn als logistieke brance de uitkomst van a.s dinsdag in de gaten houd, en mocht dit niet gunstig uitpakken voor het OV, dat dan woensdag het land plat ligt door de vrachtwagens !!!! en laten we er dan een estafette van maken met ALLE branche`s en gelijk dat corrupte BAK ELLENDE ploegje eens aanspreken op de als maar stijgende brandstofkosten en konden we Harry Potter eens echt laten voelen wat POLDERJONGENS ZIJN !!!!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geachte forum bezoekers,
beste Driver G.
Ik snap het hele verhaal maar al te goed.
Ik weet ook, dat jullie maar 70 % krijgen, maar dat is immers beter dan niets.
Het is ook zo, dat er heel erg veel in die pot zit van de bonden, maar dat neemt niet weg dat daar wel met goede visie me omgegaan moet worden.
Natuurlijk zou ik het ook liever zien, dat men de volle 100 % zou krijgen.
Maar dat zal waarschijnlijk niet kunnen, dan is die pot snel leeg.
ik hoop, dat de rechter deze staking niet zal verbieden.
Want dat zou ik heel erg hypocriet vinden, de politie mag ook niet staken, hebben dat ook gedaan, welliswaar publieksvriendelijk Hmmmm.
Is maar net hoe je het bekijkt.
En als het zover komt, dat de rechter deze staking verbiedt, dan zouden de bonden deze eis naats zich neer kunnen leggen, je hebt immers recht op hetgeen wat je toe komt.
Dat stelletje in Den Haag, dat heeft zich toch ook maar mooi meer dan 10 % salarisverhoging gegeven, bereken het maar eens 10 % van ongeveer 120 tot 150.000 Euries, maal het aantal leden van de regering.
Dat is verdorie een hele sloot met Euries, wat weer van onze rug afgesneden word, dat mogen wij weer ophoesten, en langs de andere kant, mogen jullie weer inleveren, als je het goed bekijkt.
dan hebben we het Kon.huis ook nog even.
let wel, ik spreek hier over geen kwaadwillend woord over.
Maar gezien wat er de laatste tijd allemaal in het nieuws voorkomt, al die verhalen, al dan waar of niet waar.
De verhalen zijn er, vandaag weer over Prins B. een tijdje geleden weer over die vliegkosten, dan weer die onderhoudskosten van die Groene Draak, dan weer die gift aan een nieuw geborene van het kon, huis, ook mooi even 250.000 Euries.
Kregen onze kinderen die ook, ik dacht het niet.
maar nu even niet afdwalen.
Nu komen de chauffeurs van het openbaar vervoer voor een redelijke salarisverhoging, dan is er in eens geen geld meer. Hoezo niet ?????
Wie is er nu de pot aan het verteren dan ??
Waarom de leden van de regering wel minimaal een slordige 10 % salarisverhoging, krijgen die al niet genoeg ??
Laat hun maar eens flink wat inleveren, dat kan heel erg goed.
Kijk maar eens met wat voor auto's die rond gereden worden.
kunnen die ook niet met het openbaar vervoer.
is het hun plicht ook niet om de CO2 terug te dringen, en de fijne stofdeeltjes te reduceren.
Maar daar mag je nimmer aankomen hoor, dan is het land te klein.
Ze mogen wel de arbeidersklasse uitmelken.
Welnu, deze grote groep is dit meer dan zat, en ik hoop dat jullie branche steun mogen krijgen van de hele bevolking, als die nu nog niet wakker geworden zijn, van dit verhaal, dan weet ik het niet meer.
Ik zal denk ik wel wat naar mijn hoofd geslingerd krijgen, maar dat maakt mij ook al niet meer uit.
Ik mag net zo goed voor mijn mening uitkomen als een ieder.
Ik zal er echt geen woord van terug nemen.
In elk geval, gaat er nog wat gebeuren, zoals ik heb vernomen gaat dat plaats vinden rond 23 juni, tenminste dat heb ik vernomen.
Wat mij betreft mag dit maandag al gebeuren, en ik meld mij present.
En dat zou elke burger of zoals men het beter zou kunnen noemen ingezetene van Nederland moeten doen, zij hebben er ook baat bij.
Ik wens u allen veel sterkte, en veel succes.
Groet Ad
beste Driver G.
Ik snap het hele verhaal maar al te goed.
Ik weet ook, dat jullie maar 70 % krijgen, maar dat is immers beter dan niets.
Het is ook zo, dat er heel erg veel in die pot zit van de bonden, maar dat neemt niet weg dat daar wel met goede visie me omgegaan moet worden.
Natuurlijk zou ik het ook liever zien, dat men de volle 100 % zou krijgen.
Maar dat zal waarschijnlijk niet kunnen, dan is die pot snel leeg.
ik hoop, dat de rechter deze staking niet zal verbieden.
Want dat zou ik heel erg hypocriet vinden, de politie mag ook niet staken, hebben dat ook gedaan, welliswaar publieksvriendelijk Hmmmm.
Is maar net hoe je het bekijkt.
En als het zover komt, dat de rechter deze staking verbiedt, dan zouden de bonden deze eis naats zich neer kunnen leggen, je hebt immers recht op hetgeen wat je toe komt.
Dat stelletje in Den Haag, dat heeft zich toch ook maar mooi meer dan 10 % salarisverhoging gegeven, bereken het maar eens 10 % van ongeveer 120 tot 150.000 Euries, maal het aantal leden van de regering.
Dat is verdorie een hele sloot met Euries, wat weer van onze rug afgesneden word, dat mogen wij weer ophoesten, en langs de andere kant, mogen jullie weer inleveren, als je het goed bekijkt.
dan hebben we het Kon.huis ook nog even.
let wel, ik spreek hier over geen kwaadwillend woord over.
Maar gezien wat er de laatste tijd allemaal in het nieuws voorkomt, al die verhalen, al dan waar of niet waar.
De verhalen zijn er, vandaag weer over Prins B. een tijdje geleden weer over die vliegkosten, dan weer die onderhoudskosten van die Groene Draak, dan weer die gift aan een nieuw geborene van het kon, huis, ook mooi even 250.000 Euries.
Kregen onze kinderen die ook, ik dacht het niet.
maar nu even niet afdwalen.
Nu komen de chauffeurs van het openbaar vervoer voor een redelijke salarisverhoging, dan is er in eens geen geld meer. Hoezo niet ?????
Wie is er nu de pot aan het verteren dan ??
Waarom de leden van de regering wel minimaal een slordige 10 % salarisverhoging, krijgen die al niet genoeg ??
Laat hun maar eens flink wat inleveren, dat kan heel erg goed.
Kijk maar eens met wat voor auto's die rond gereden worden.
kunnen die ook niet met het openbaar vervoer.
is het hun plicht ook niet om de CO2 terug te dringen, en de fijne stofdeeltjes te reduceren.
Maar daar mag je nimmer aankomen hoor, dan is het land te klein.
Ze mogen wel de arbeidersklasse uitmelken.
Welnu, deze grote groep is dit meer dan zat, en ik hoop dat jullie branche steun mogen krijgen van de hele bevolking, als die nu nog niet wakker geworden zijn, van dit verhaal, dan weet ik het niet meer.
Ik zal denk ik wel wat naar mijn hoofd geslingerd krijgen, maar dat maakt mij ook al niet meer uit.
Ik mag net zo goed voor mijn mening uitkomen als een ieder.
Ik zal er echt geen woord van terug nemen.
In elk geval, gaat er nog wat gebeuren, zoals ik heb vernomen gaat dat plaats vinden rond 23 juni, tenminste dat heb ik vernomen.
Wat mij betreft mag dit maandag al gebeuren, en ik meld mij present.
En dat zou elke burger of zoals men het beter zou kunnen noemen ingezetene van Nederland moeten doen, zij hebben er ook baat bij.
Ik wens u allen veel sterkte, en veel succes.
Groet Ad
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Ja beste mensen het was en is vandaag weer mooi weer
Op de topic van Rolandroland staat te lezen dat wij als passagiers geen vergoeding krijgen.
En de staking gaat gewoon maar door alweer de zoveelste dag
Dus het blijft ons niets over dan naar alternatieven zoeken en dat is slecht voor de stakers. Door deze braintraining komen verschillende oplossingen naar boven.
De oplossingen kunnen nadelig zijn voor stakers want als de oplossing goed bevalt kan het wel een zo wezen dat die persoon niet meer met de bus wil rijden.
Bijvoorbeeld: 1 persoon heeft overgewicht moet nu i.p.v. busvervoer 20km fietsen. Hij is vorige week flink afgevallen en voelt zich nu al een stuk fitter. Zij motto is nu:
Geen bus meer voor mij want ik voel me er nu een stuk fitter bij
Zo zal er als de staking nog lang duurt steeds meer oplossingen en alternatieven naar boven komen en minder bus vervoer nodig zijn.
En het maakt voor een staker niet veel uit 70% van de vakbond of 70% WW van het UWV
Dus stakers ga zo door het is je goed recht de passagiers zoeken wel naar oplossingen.
Want wie het onderste uit de kan wil hebben krijgt vaak de deksel op zijn neus. En op elk potje pas een deksel.
1 ding vindt ik wel zeer positief aan deze staking de stakers doen aan milieu preventie door niet met de bussen te rijden en hier hebben ze zelf nog niet eens aan gedacht
Op de topic van Rolandroland staat te lezen dat wij als passagiers geen vergoeding krijgen.
En de staking gaat gewoon maar door alweer de zoveelste dag
Dus het blijft ons niets over dan naar alternatieven zoeken en dat is slecht voor de stakers. Door deze braintraining komen verschillende oplossingen naar boven.
De oplossingen kunnen nadelig zijn voor stakers want als de oplossing goed bevalt kan het wel een zo wezen dat die persoon niet meer met de bus wil rijden.
Bijvoorbeeld: 1 persoon heeft overgewicht moet nu i.p.v. busvervoer 20km fietsen. Hij is vorige week flink afgevallen en voelt zich nu al een stuk fitter. Zij motto is nu:
Geen bus meer voor mij want ik voel me er nu een stuk fitter bij
Zo zal er als de staking nog lang duurt steeds meer oplossingen en alternatieven naar boven komen en minder bus vervoer nodig zijn.
En het maakt voor een staker niet veel uit 70% van de vakbond of 70% WW van het UWV
Dus stakers ga zo door het is je goed recht de passagiers zoeken wel naar oplossingen.
Want wie het onderste uit de kan wil hebben krijgt vaak de deksel op zijn neus. En op elk potje pas een deksel.
1 ding vindt ik wel zeer positief aan deze staking de stakers doen aan milieu preventie door niet met de bussen te rijden en hier hebben ze zelf nog niet eens aan gedacht
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@ovtje:
Je bent wel een bijzonder briljant type hoor.
Het maakt voor een OV-bedrijf niets uit óf die bus wel rijdt en of er überhaupt passagiers in zitten. Het OV-bedrijf krijgt z'n poen tóch wel (via de BDU én via de verdeelsleutel kaartverkoop). Het ergste dat het OV-bedrijf kan gebeuren is dat ze van de concessieverlener een boete aan de broek krijgen.
Maargoed, gezien wel meer kortzichtige reacties hier, kijken mensen niet verder dan de bushalte lang is: "K*T de bus komt niet, KL*TE chauffeurs".
Welke vorm van actie het meest effectief en tegelijkertijd het minst belastend voor de passagier is daar kan apart een discussie over worden gevoerd, maar dat er actie nodig is is zo klaar als een klontje, tenminste als je énig benul hebt waar dit conflict over gaat en wat de ontstaansgeschiedenis er van is.
Je bent wel een bijzonder briljant type hoor.
Het maakt voor een OV-bedrijf niets uit óf die bus wel rijdt en of er überhaupt passagiers in zitten. Het OV-bedrijf krijgt z'n poen tóch wel (via de BDU én via de verdeelsleutel kaartverkoop). Het ergste dat het OV-bedrijf kan gebeuren is dat ze van de concessieverlener een boete aan de broek krijgen.
Maargoed, gezien wel meer kortzichtige reacties hier, kijken mensen niet verder dan de bushalte lang is: "K*T de bus komt niet, KL*TE chauffeurs".
Welke vorm van actie het meest effectief en tegelijkertijd het minst belastend voor de passagier is daar kan apart een discussie over worden gevoerd, maar dat er actie nodig is is zo klaar als een klontje, tenminste als je énig benul hebt waar dit conflict over gaat en wat de ontstaansgeschiedenis er van is.
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Tjonge, DriverG, je humeur en toonzetting gaan er wel steeds verder op achteruit hoor. Dat kan je van mijn conditie niet zeggen trouwens; ik voel me een stuk fitter nu ik regelmatig een stevige afstand met de fiets moet overbruggen. Jullie maken jezelf overbodig met deze stakings-aktie. Toch misschien iets om je eens achter je oren te krabben; nu krijg je nog 'maar' 70 procent (vind ik nog ruim betaald voor niets doen), zometeen krijg je ook nog 'maar' 70 procent als WW uitkering als je zo door gaat. Want wie zit er nou denk je te wachten op een gedemotiveerde werknemer ? Ik wens je veel wijsheid toe, dat heb je zo te zien wel nodig !
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@ superwoman ( nou ehhh superr ?? ). wij zijn blij dat u ook nog op het forum zit, dan valt er tenminste nog wat te lachen in deze * sombere * tijden, want we kunnen niet allemaal met vol verstand aan de disccussie deelnemen, dus zijn uw onnozele tekstjes een welkome aanvulling.
En dat er dan van die zwaarlijvige vetlellen nu een poosje op fiets stappen en dan wat afvallen is ook een voordeel voor het OV, 1e nemen ze geen twee stoelen meer in beslag en stappen ze wat vlotter en niet al hijgend en zwetend meer in, 2e bepaart gewicht ( minder last / vervuiling voor het voertuig ) dus brandstof.
En alle anderen die een alternatief gevonden hebben en misschien wegblijven geeft anderen weer ruimte om eens te kunnen zitten, dus die paar duizend zullen niet gemist worden.
Ik vraag me alleen af of ze weg BLIJVEN ook als het weer slechter wordt !!
Verder ga ik niet inhoudelijk in op al uw KENNIS VAN ZAKEN !! maar blijf vooral op het forum, dat houd de humor er in !!
Ik ga nu weer lekker relaxen in de tuin, met een biertje of wat, dan op tijd naar bed, om mezelf morgen vroeg weer als staker te melden, ja ja, het leven van een buschauffeur gaat niet over rozen, dat heb je misschien wel door
En dat er dan van die zwaarlijvige vetlellen nu een poosje op fiets stappen en dan wat afvallen is ook een voordeel voor het OV, 1e nemen ze geen twee stoelen meer in beslag en stappen ze wat vlotter en niet al hijgend en zwetend meer in, 2e bepaart gewicht ( minder last / vervuiling voor het voertuig ) dus brandstof.
En alle anderen die een alternatief gevonden hebben en misschien wegblijven geeft anderen weer ruimte om eens te kunnen zitten, dus die paar duizend zullen niet gemist worden.
Ik vraag me alleen af of ze weg BLIJVEN ook als het weer slechter wordt !!
Verder ga ik niet inhoudelijk in op al uw KENNIS VAN ZAKEN !! maar blijf vooral op het forum, dat houd de humor er in !!
Ik ga nu weer lekker relaxen in de tuin, met een biertje of wat, dan op tijd naar bed, om mezelf morgen vroeg weer als staker te melden, ja ja, het leven van een buschauffeur gaat niet over rozen, dat heb je misschien wel door
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Leuk al die mensen die nu zeggen dat ze het streekvervoer dus helemaal niet nodig hebben omdat mensen alternatieven vinden. Moet je eens kijken hoe vol de bussen straks weer zitten. Mensen kunnen echt niet zonder hoor!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 26 jan 2007 20:11
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Ben nu verplicht te snipperen omdat ik niet op mijn werk kan komen. Waar/ bij wie kan ik de schade verhalen?
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Bij de vervoersbedrijven!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
Geachte forum bezoekers,
Als u allen het openbaar vervoer niet missen.
En als u allen op de fiets gaat, naar uw bestemming.
En als u zich hierdoor, en welliswaar geholpen door de heren chauffeurs.
Dat u allen zich door hun geholpen voelt en u zich veel en veel fitter voelt.
Waarom zit u dan in hemelsnaam dan op de heren chaufeurs af te geven, dat is dan mijn vraag.
Mijn volgende vraag is dan direct.
Laat u zich dan door uw werkgever benadelen ??
Als dit zo is, dan begrijp ik nu al uw reacties.
Maar helaas, deze jongen is niet van gisteren, en, nee ik geloof helaas niet in sprookjes.
Ik zou wel eens willen zien, beste mensen, als u, in uw branche, een jaar of 10 geen salarisverhoging krijgt, en uw directe chef en de directeur
krijgen wel een salaris verhoging en een einde jaars bonus.
Dan lijkt het mij heel erg stug, dat u niet over de rooie gaat, en dat u dan op dat moment braaf uw mondje dicht zal houden.
Nee, daar geloof ik geen ene snars van.
God hoort u al brommen, alleen al het idee over dit soort feiten.
Ik weer zeer zeker dat op dat moment de hel flink zal losbarsten, en dat zou denk ik een hele normale reactie moeten zijn.
Maar zoals u al een hele tijd op dit forum het tegenovergestelde zit te beweren, lijkt het mij zo, dat u heel netjes en heel erg braaf zult zwijgen.
want anders moet u maatregelen gaan nemen, en misschien moet u net als de heren chauffeurs gaan staken, en ja, als de bonden zich er mee gaan bemoeien, ja dan heeft u maar 70 % van uw werkelijke inkomen.
Dit is dan het volgende punt, waarover ik mijn mening uitspreek.
Oei, hier hadden we nog niet over nagedacht, want neem van mij aan, dit feit waar het nu over gaat, dat zal bij u ook eenmaal voor gaan komen, daar ben ik zeer zeker van.
En dan wil ik u wel eens horen jammeren en janken.
Dan hoop ik wel, dat u ook zo flink bent, om dat op een forum te melden.
Dan kunnen de heren chauffeurs ook eens hun uitgelezen mening uiten jegens uw gedrag.
Ik vind sommige opmerkingen ver beneden peil, en totaal kant nog wal raken.
Let wel : Dit is mijn mening.
Ja, onze kinderen moeten ook met het openbaar vervoer naar school.
Maar wij hebben het geluk, dat ze allemaal een auto hebben, normaliter maken ze gebruik van de streekbussen, dus ik heb net zoveel nadeel als u, ik loop toch ook niet te jammeren, ik steun deze aktie zelfs, zou u ook moeten, nee ik verspreek mezelf, ik bedoelde willen steunen, dan zou de zaak misschien eerder opgelost zijn.
Neem deel aan de akties, dat is uw goed recht.
Tja, ik hoor u al zeggen, onze kinderen hebben geen auto, daar kan ik helaas niet bij helpen.
Maar onze kinderen nemen ook andere kinderen mee in de auto, het is immers toch maar tijdelijk, maar wel noodzakelijk.
U wilt immers toch ook uw zuurverdiende salaris verhoging krijgen, nou, de chauffeurs van het openbaar vervoer ook, die hebben net als wij ook hun onkosten die ze moeten betalen, en nee, ATV dagen inleveren dat vind ik aso, dat mag en kan men niet verlangen van deze mensen.
Laat die werkgevers dan eens inleveren, laat die regering eens wat inleveren.
Ik wens u allen een hele fijne avond toe, maar maak het niet te dramatisch, ze hebben gelijk.
Met vriendelijke groet,
Ad
Als u allen het openbaar vervoer niet missen.
En als u allen op de fiets gaat, naar uw bestemming.
En als u zich hierdoor, en welliswaar geholpen door de heren chauffeurs.
Dat u allen zich door hun geholpen voelt en u zich veel en veel fitter voelt.
Waarom zit u dan in hemelsnaam dan op de heren chaufeurs af te geven, dat is dan mijn vraag.
Mijn volgende vraag is dan direct.
Laat u zich dan door uw werkgever benadelen ??
Als dit zo is, dan begrijp ik nu al uw reacties.
Maar helaas, deze jongen is niet van gisteren, en, nee ik geloof helaas niet in sprookjes.
Ik zou wel eens willen zien, beste mensen, als u, in uw branche, een jaar of 10 geen salarisverhoging krijgt, en uw directe chef en de directeur
krijgen wel een salaris verhoging en een einde jaars bonus.
Dan lijkt het mij heel erg stug, dat u niet over de rooie gaat, en dat u dan op dat moment braaf uw mondje dicht zal houden.
Nee, daar geloof ik geen ene snars van.
God hoort u al brommen, alleen al het idee over dit soort feiten.
Ik weer zeer zeker dat op dat moment de hel flink zal losbarsten, en dat zou denk ik een hele normale reactie moeten zijn.
Maar zoals u al een hele tijd op dit forum het tegenovergestelde zit te beweren, lijkt het mij zo, dat u heel netjes en heel erg braaf zult zwijgen.
want anders moet u maatregelen gaan nemen, en misschien moet u net als de heren chauffeurs gaan staken, en ja, als de bonden zich er mee gaan bemoeien, ja dan heeft u maar 70 % van uw werkelijke inkomen.
Dit is dan het volgende punt, waarover ik mijn mening uitspreek.
Oei, hier hadden we nog niet over nagedacht, want neem van mij aan, dit feit waar het nu over gaat, dat zal bij u ook eenmaal voor gaan komen, daar ben ik zeer zeker van.
En dan wil ik u wel eens horen jammeren en janken.
Dan hoop ik wel, dat u ook zo flink bent, om dat op een forum te melden.
Dan kunnen de heren chauffeurs ook eens hun uitgelezen mening uiten jegens uw gedrag.
Ik vind sommige opmerkingen ver beneden peil, en totaal kant nog wal raken.
Let wel : Dit is mijn mening.
Ja, onze kinderen moeten ook met het openbaar vervoer naar school.
Maar wij hebben het geluk, dat ze allemaal een auto hebben, normaliter maken ze gebruik van de streekbussen, dus ik heb net zoveel nadeel als u, ik loop toch ook niet te jammeren, ik steun deze aktie zelfs, zou u ook moeten, nee ik verspreek mezelf, ik bedoelde willen steunen, dan zou de zaak misschien eerder opgelost zijn.
Neem deel aan de akties, dat is uw goed recht.
Tja, ik hoor u al zeggen, onze kinderen hebben geen auto, daar kan ik helaas niet bij helpen.
Maar onze kinderen nemen ook andere kinderen mee in de auto, het is immers toch maar tijdelijk, maar wel noodzakelijk.
U wilt immers toch ook uw zuurverdiende salaris verhoging krijgen, nou, de chauffeurs van het openbaar vervoer ook, die hebben net als wij ook hun onkosten die ze moeten betalen, en nee, ATV dagen inleveren dat vind ik aso, dat mag en kan men niet verlangen van deze mensen.
Laat die werkgevers dan eens inleveren, laat die regering eens wat inleveren.
Ik wens u allen een hele fijne avond toe, maar maak het niet te dramatisch, ze hebben gelijk.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@ AD. je gelooft toch niet in sprookjes, dus dat werkgevers inleveren zal nooit gebeuren, en als een of andere parlementarier een bonusje terug geeft of laat schieten ach, dat is ook een farce, die kunnen op hun jaarinkomen ( wat ze eerst over ruggen van anderen binnensleepten ) wel een paar duizend missen,
Het hypocriete van alles vindt ik het gejank van de OV bedrijven, die ZOGENAAMD aan de *klanten * denken, maar in feite ZEER BLIJ zijn met de situatie en ONZE STAKING GEBRUIKEN om in Den Haag te klagen voor meer subsidie en rode diesel, zodat de bonussen voor de hoge heren weer veilig gesteld zijn, en wij alsnog mogen bedelen voor misschien een half procentje meer, wat ze dan mischien * genereus* toegeven om zich weer op de borst te kunnen slaan, maar het blijft een sprookje dat ze echt iets om de klanten geven, ik weet zeker dat de gemiddelde chauffeur MEER om z`n klanten geeft als het OV bedrijf zelf.
Het trucje zal zijn dat om de boel rustig te houden, ze *tijdelijk?* rode diesel mogen gebruiken , Z.G. tijdelijk omdat anders de HELE vervoers sector om rode diesel gaat vragen.........snappie ???
Waarom willen ze zo graag een meerjaren c.a.o. afsluiten van wel 20% in drie jaar ?.......juist, omdat ze donders goed weten dat we gemiddeld 10% al achter liggen, en dat de looneis voor volgend jaar veel EN REDELIJK hoger zullen liggen, dus mensen bereid je vast voor, zodat je volgend jaar kan zeggen ALWEER DIE BUSCHAUFFEURS !!!!
We wachten nu eerst de rechter van dinsdag maar af !!!!
Het hypocriete van alles vindt ik het gejank van de OV bedrijven, die ZOGENAAMD aan de *klanten * denken, maar in feite ZEER BLIJ zijn met de situatie en ONZE STAKING GEBRUIKEN om in Den Haag te klagen voor meer subsidie en rode diesel, zodat de bonussen voor de hoge heren weer veilig gesteld zijn, en wij alsnog mogen bedelen voor misschien een half procentje meer, wat ze dan mischien * genereus* toegeven om zich weer op de borst te kunnen slaan, maar het blijft een sprookje dat ze echt iets om de klanten geven, ik weet zeker dat de gemiddelde chauffeur MEER om z`n klanten geeft als het OV bedrijf zelf.
Het trucje zal zijn dat om de boel rustig te houden, ze *tijdelijk?* rode diesel mogen gebruiken , Z.G. tijdelijk omdat anders de HELE vervoers sector om rode diesel gaat vragen.........snappie ???
Waarom willen ze zo graag een meerjaren c.a.o. afsluiten van wel 20% in drie jaar ?.......juist, omdat ze donders goed weten dat we gemiddeld 10% al achter liggen, en dat de looneis voor volgend jaar veel EN REDELIJK hoger zullen liggen, dus mensen bereid je vast voor, zodat je volgend jaar kan zeggen ALWEER DIE BUSCHAUFFEURS !!!!
We wachten nu eerst de rechter van dinsdag maar af !!!!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@DriverG:
Als ik me niet vergis heeft de FNV een opening geboden waar m.i. iedereen beter van wordt. Ben alleen benieuwd of die handreiking wordt aangenomen.
Als ik me niet vergis heeft de FNV een opening geboden waar m.i. iedereen beter van wordt. Ben alleen benieuwd of die handreiking wordt aangenomen.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@ KIZ, wij willen er niet BETER van worden, dat willen alleen de bonusjagers, wij willen een normale loonsverhoging, waar wij, NET ALS IEDER ANDER, RECHT OP HEBBEN, de normaalste zaak van de wereld dus. Eigenlijk zouden we EERST die achterstand van 10% er zowieso bij moeten hebben en daarna nog eens onze 3,5% zodat we dan pas gelijk lopen met de rest van het land. Maar wat de uitkomst ook zal zijn bij de rechter, de achterstand zal voorlopig wel blijven, en wat het de chauffeur nu al gekost heeft duurt heel lang voor dat met %`tjes weer ingelopen is !!!!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@DriverG:
Het "beter" was in overdrachtelijke zin. Je wordt van 3,5% ook niet slechter en voorlopig houdt de FNV die 17 dagen + kwartier pauze in de pocket en blijven ze van bijlage 11 af.
Niet alleen de salarissen in OV land lopen achter hoor, de zorg is net zo'n sector. Wat dat betreft ben ik het een béétje met sommige critici hier eens, voor een behoorlijk salaris moet je inderdaad niet in de collectieve sector werkzaam zijn, waar "de rest van nederland" voor een dubbeltje op de eerste rij wil en geen cent salaris over heeft voor de werknemers in die sectoren.
Ik blijf benieuwd wat de bonden bereiken en/of de rechter beslist.
Het "beter" was in overdrachtelijke zin. Je wordt van 3,5% ook niet slechter en voorlopig houdt de FNV die 17 dagen + kwartier pauze in de pocket en blijven ze van bijlage 11 af.
Niet alleen de salarissen in OV land lopen achter hoor, de zorg is net zo'n sector. Wat dat betreft ben ik het een béétje met sommige critici hier eens, voor een behoorlijk salaris moet je inderdaad niet in de collectieve sector werkzaam zijn, waar "de rest van nederland" voor een dubbeltje op de eerste rij wil en geen cent salaris over heeft voor de werknemers in die sectoren.
Ik blijf benieuwd wat de bonden bereiken en/of de rechter beslist.
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@ KIZ, we zullen zien, alleen is het een misverstand dat we dan z.g winnen om de 17 ATV dagen en 15 min pauze te behouden, IMMERS voor die atv dagen hebben we TIJD ( dus salaris ) al ingeleverd dus waarom zouden we ATV inleveren voor meer salaris (( sigaar uit eigen doos dus in dat geval )) en 15 min. pauze inleveren ???...een lachertje, ze maken gewoon de diensten langer, het heeft niets met inleveren te maken, het zou gewoon NOG MEER achteruitgang betekenen !!!!
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@DriverG:
Niet zo geprikkeld joh. Het feit dat die 17 dagen + pauze buiten beschouwing wordt gelaten mag je als winst beschouwen omdat het onder aan de streep 3,5% reëele salarisverbetering oplevert.
Waar denk jij dat hier het gezinsinkomen vandaan komt, eigenlijk?
Niet zo geprikkeld joh. Het feit dat die 17 dagen + pauze buiten beschouwing wordt gelaten mag je als winst beschouwen omdat het onder aan de streep 3,5% reëele salarisverbetering oplevert.
Waar denk jij dat hier het gezinsinkomen vandaan komt, eigenlijk?
Re: STAKING OPENBAARVERVOER
@ KIZ. sorry, maar ik kan je niet volgen, onder aan de streep een verhoging van 3,5%, hoezo een reeele verhoging ??? 1e de eis is 3,5% maar die is nog niet binnen !!!, en 2e , niet WIJ maar de werkgevers hebben het als * ONZINNIG * punt van onderhandeling gemaakt, zeg maar een poging tot diefstal van verworven rechten, dus is het logisch dat het buiten beschouwing gelaten wordt, dus ik wil van winst zeker nog niet spreken.
Ik heb nu begrepen dat we vanaf donderdag weer in de spits gaan rijden, en ik zal er voor stemmen (( vanavond bonds vergadering )) om dat ook weer zonder controle te doen, wat publieksvriendelijker dan, maar wat kostbaarder voor de baas, en dat houden zowel wij als de bonden ook langer vol, en ik zal ook pleiten om ook de weekeinden weer plat te gaan, maar ik ken de kleine lettertjes van de uitspraak nog niet.......dus ik wacht even af !!!!
PS: ik denk dat jou inkomen ook van het OV is ????
Ik heb nu begrepen dat we vanaf donderdag weer in de spits gaan rijden, en ik zal er voor stemmen (( vanavond bonds vergadering )) om dat ook weer zonder controle te doen, wat publieksvriendelijker dan, maar wat kostbaarder voor de baas, en dat houden zowel wij als de bonden ook langer vol, en ik zal ook pleiten om ook de weekeinden weer plat te gaan, maar ik ken de kleine lettertjes van de uitspraak nog niet.......dus ik wacht even af !!!!
PS: ik denk dat jou inkomen ook van het OV is ????