Vanmorgen zijn ook mijn ouders benaderd door Pretium. De aardige medewerker zei dat hij belde namens KPN, zoals ik ook in eerdere posts lees. Hij had het verhaal dat mijn ouders 25% goedkoper kunnen bellen, hij wilde alleen even de gegevens hebben. Aangezien mijn moeder het eerst ook niet vertrouwde heeft ze een aantal keren tijdens het gesprek gevraagd of hij ook echt van KPN is, wat alle keren is bevestigd. Uiteindelijk is het laatste deel van het gesprek opgenomen en zullen ze binnenkort de brief wel op de mat vinden, dan kan de procedure starten om alles weer te ontbinden...
Toen ik dit hoorde was ik werkelijk laaiend, dat een bedrijf op deze schofterige wijze probeert klanten te stelen...
Ik heb daartoe gebeld met de OPTA die mij doorverwezen naar
consuwijzer. Hier heb ik het verhaal gedaan, waarna een klacht is geregistreerd. De vriendelijke dame vertelde mij dat bij voldoende klachten de OPTA een onderzoek in gang stelt.
Wat ik eigenlijk daarom wil voorstellen, is dat iedereen met een soort gelijk verhaal, de klacht doorgeeft aan consuwijzer.
De gegevens van consuwijzer zijn als volgt:
www:
http://www.consuwijzer.nl
tel: 088 - 070 70 70 (5 dagen per week van 8.30-17.30u)
Nogmaals, ik snap niet dat dit soort praktijken in Nederland mogelijk zijn...