Hallo iedereen,
Enige tijd geleden hebben wij een dressoir, televisiemeubel en salontafel aangeschaft bij de Zuiderster. Nu is de televisietafel gelijk na levering weer meegenomen ivm een afgebroken lade. Het dressoir was ook niet in orde, er zaten verschillende beschadigingen/reparaties aan. Deze is gisteren omgeruild, tegen een wederom niet in orde zijnde exemplaar. Alle 3 de lades hebben mankementen en wederom zijn de poten niet gelijk, waardoor het dressoir slechts op de middelste poot en 2 voorste poten rust. Volgens de bezorger van de Zuiderster zou dit aan mijn vloer liggen, maar in het midden van de kamer stond hij op dezelfde manier. De middelste poot is langer dan de 4 hoekpoten en door het gewicht van deurfronten enl laden hangt hij naar het zwaarste punt. Het televisiemeubel is al eerder opnieuw bezorgd, wederom met beschadigingen en gelijk weer meegenomen. De salontafel wordt pas eind juli voor het eerst geleverd.
Mijn vraag is wanneer heb ik de zuiderster genoeg in de gelegenheid gesteld om problemen op te lossen, en dus kan overgaan tot annulering van de koop. Volgens het cbw heb ik recht op respectievelijk reparatie, vervanging, annulering. Momenteel heb ik al 2 x een dressoir gehad en al 2 x een televisietafel, dus voor beiden zijn ze in de gelegenheid geweest om een goede te leveren. Volgens de zuiderster zijn er geen aantallen genoemd over hoe vaak ze in de gelegenheid gestelt moeten worden en zou het dus gerust weken of maanden zo door kunnen gaan.
Binnenkort komt er een monteur langs voor het dressoir, daarna nog 1 x voor bezorging van de salontafel, en in augustus nog 1x voor het bezorgen van een televisiemeubel. Inmiddels ben ik dan 7 dagen thuis geweest voor het leveren van slechts 3 meubelstukken...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Zuiderster
Re: Zuiderster
Heb je (aan)betaald?
Het dressoir is in zijn geheel betaald. De andere meubelstukken zijn nog niet betaald. Bij de aankoop/ opdracht had ik een aanbetaling gedaan, en bij de eerste levering is het dressoir in zijn geheel betaald en is er geen aanbetaling meer achtergehouden voor de andere meubels.
Je kunt de overeenkomst ontbinden met de Ziuiderster.
Ze zijn genoeg in de gelegenheid gesteld om goede spullen te leveren.
Nu gaan ze heel erg moeilijk doen bij de klantenservice als je die belt,maar zij zijn toch echt fout.
Zijn de meubelen in Capelle of Barendrecht gekocht.
Je kunt er op staan dat je een gesprekje krijgt met Dhr Tit,manager bij de Zuiderster.
ALs ze zeggen dat dit niet kan,gewoon volhouden en eventueel met Geschillen commisie en rechtsbijstand gaan dreigen.
Bij de Zuiderster zijn ze namelijk niet zo makkelijk met oplossen,ik kan het weten want ik heb er gewerkt.
Ze zijn genoeg in de gelegenheid gesteld om goede spullen te leveren.
Nu gaan ze heel erg moeilijk doen bij de klantenservice als je die belt,maar zij zijn toch echt fout.
Zijn de meubelen in Capelle of Barendrecht gekocht.
Je kunt er op staan dat je een gesprekje krijgt met Dhr Tit,manager bij de Zuiderster.
ALs ze zeggen dat dit niet kan,gewoon volhouden en eventueel met Geschillen commisie en rechtsbijstand gaan dreigen.
Bij de Zuiderster zijn ze namelijk niet zo makkelijk met oplossen,ik kan het weten want ik heb er gewerkt.
Na 3x omruilen kunt u rustig stellen dat u ze de kans heeft gegeven om het probleem op te lossen. Het lijkt mij in deze situatie zeer billijk om de order te ontbinden.
Wij hebben onze twee bankstellen(2,5 zits en 3 zits) op 02-02-2008 besteld bij de Zuiderster. De levering zou 12 weken duren, dus geleverd worden in week 17 (21-04-2008).Op 27-03-2008 kregen we bericht dat de goederen binnen waren, dmv een brief. Eerder dan gepland, dus dat was goed. Wij hadden een busje gehuurd om de bankstellen op te halen. Hij vol goede moed naar de Zuiderster. Eenmaal daar bleek dat ze maar 1 bank konden vinden, de 3 zits, de 2.5 zits konden ze niet vinden. Na een uur zoeken ( en dus ook wachten) kwamen ze erachter dat de 2.5 niet besteld was. Excuses was: 'ja, de banken staan op een regel, dus we dachten dat het een bank was'! Het is toch hun bestelsysteem!! Het bankstel zou met spoed besteld worden, maar zou toch 8 weken duren!!!!!!!!!!! ivm de vakantie!
Hoe kan je nou zoiets over het hoofd zien dnek ik dan. Ze hebben 3 momenten gehad om de bestelling te controleren. 1. bij het bestelen in het systeem. 2. toen ze ons die brief stuurde dat de goederen binnen waren. en 3. toen ik de vrijdag ervoor belde om de bankstellen klaar te zetten. Maar zelf toen werd ik al afgesnauwd! Nu zijn ze met het leveren dus 2 maanden te laat. Ik heb wel eens gehoord dat als ze 1 maand te laat zijn met leveren, je de fatale levertijd krijgt en dat ze daarna de klant een alternatief of iets dergelijks moeten bieden! Wat kan ik het beste doen? Ik zou graag een compensatie krijgen op het bedrag wat ik betaald heb. Maar zou ook graag af willen wachten dat ik straks de goede bank krijg. Wat raden jullie me aan?
Hoe kan je nou zoiets over het hoofd zien dnek ik dan. Ze hebben 3 momenten gehad om de bestelling te controleren. 1. bij het bestelen in het systeem. 2. toen ze ons die brief stuurde dat de goederen binnen waren. en 3. toen ik de vrijdag ervoor belde om de bankstellen klaar te zetten. Maar zelf toen werd ik al afgesnauwd! Nu zijn ze met het leveren dus 2 maanden te laat. Ik heb wel eens gehoord dat als ze 1 maand te laat zijn met leveren, je de fatale levertijd krijgt en dat ze daarna de klant een alternatief of iets dergelijks moeten bieden! Wat kan ik het beste doen? Ik zou graag een compensatie krijgen op het bedrag wat ik betaald heb. Maar zou ook graag af willen wachten dat ik straks de goede bank krijg. Wat raden jullie me aan?