LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
carthago
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2008 11:30

SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door carthago »

Vandaag vielen er 2 brieven van de SNS bij mij op de mat. De tarieven voor gebruik van de pas en het internet bankieren zijn per 1 juli a.s. gewijzigd.
We gaan nu 1,95 EUR. Per maand, per rekening betalen.
Aangezien wij 3 rekeningen bij de SNS hebben, komt dit, even vlot uitgerekend op 73,20 EUR. Per jaar.
Ik vind het een schande!
SNS heeft bijna alle kantoren gesloten, je kan geen geld meer opnemen bij de balie, geld storten is ook al geautomatiseerd.
Waar gaan we naar toe?
Dacht dat de banken nog blij waren met de klanten die ze hebben, maar op deze manier, zal het merendeel weglopen.
Ik had wel een vermoeden dat de graai-cultuur hand over hand aan het toenemen was, maar op deze manier?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Jan1 »

Op hun site geven ze precies aan hoe je de rekening kunt opzeggen.

carthago
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2008 11:30

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door carthago »

maar Jan, eigenlijk is het te belachelijk. Moet je weer al je geld oversluisen, alle instanties benaderen. Kijk de mens is van nature een beetje gemakzuchtig, dus komt de SNS nu wel goed uit, niet?

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Jan1 »

Kijk de mens is van nature een beetje gemakzuchtig,

Daar hangt dus een prijskaartje aan.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Peter-O »

@ carthago
Moet je weer al je geld oversluisen,
wanneer was de laatste keer dat je dat deed??


alle instanties benaderen.
hoezo?? je hebt nu toch dit forum gevonden??
en er staan hier zelfs een páár banken... waar zowel:
gebruik pas GRATIS is.. (óók vervangende passen!!)
internetbankieren GRATIS is....

én!! bovendien nog een mooie rente vergoeding opje GEWONE BETAAL rekening !!

dus hoezo alle instanties benaderen??
Kijk de mens is van nature een beetje gemakzuchtig
,

de mens????
(vele die hier over de "anderebanken" lazen zijn reeds overgestapt)

of bedoel je -JIJ- die klaagt maar dus schijnbaar NIETS gaat doen???

dus komt de SNS nu wel goed uit, niet?
tuurlijk!! en geef ze eens ONGELIJK.... :?
jij gaat toch lekker méér betalen.. :roll:

of is voor JOU nu toch ÓÓK de maat vol?? :evil:
en laat je dat MERKEN??

laat maar weten wat je gaat doen, zijn we wel benieuwd naar... :D

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door NewDutchie »

Wat moet je met 3 rekeningen?

schutte148
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2008 18:33

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door schutte148 »

Geachte heer/mevrouw,

Het is toch van de gekke dat de kosten weer omhoog gaan en dat het einde nog lang niet in zicht is. Kan hier nu niet wat aan worden gedaan door jullie . Zo ga je financieel naar de knoppen. Dat is te voorspellen. Het is net als bij zorgverekeringen. Komen wij tekort dan doen wij de premie of kosten toch omhoog. Het klootjesvolk pikt het toch wel. Tijd voor actie denk ik en zo gauw mogelijk. Als dit zo doorgaat haak ik af bij de SNS bank maar ik vrees dat alle banken het wel van elkaar overnemen of hebben genomen.

Met vriendelijke groet,

Wim Schutte

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Jan1 »

maar ik vrees dat alle banken het wel van elkaar overnemen of hebben genomen.
Hier zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, bovendien wat velen doen ( ook ik ) dat is om spaargelden weg te sluizen naar spaarrekeningen buiten je huisband, die een hogere rente bieden. Dit werkt negatief op het resultaat van de huisbank, om dit verlies te compenseren gaan ze de bankkosten en pasbijdrages verhogen. Zo kom je dus in een vicieuze cirkel terecht.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik begrijp niet wie 3 betaalrekeningen heeft bij een bank. Je betaalt volgens mij (althans dat maak ik op uit de brief van SNS die ik kreeg) alleen voor een betaalpakket (1 betaalrekening met pas en internetbankieren).

Waar ben ik naar op zoek:
- een bank met alle betaalfaciliteiten/diensten die ik nodig vind, dus ook iDeal, eenvoudig overboeken naar het buitenland, etc..;
- een gewone bank voor het volk met nog een enigzins sociaal bewogen/ vriendelijk karakter.

Dan kom ik uit op Rabobank en SNS. Nu maken deze twee qua tarief nu niet heel veel uit (alhoewel ik niet bijgrijp waarom SNS iets hoger zit dan Rabobank, niet slim van SNS) en een goedkopere credit card zit ik niet op te wachten (credit cards vind ik persoonlijk echte ondingen).

@ Peter-O: Nee, niet DSB of Argenta omwille van het voorgaande (alle betaalfaciliteiten/diensten + karakter/beleving). Bovendien verwacht ik dat DSB op een gegeven moment ook wel een tarief gaat hanteren (of de rente op de betaalrekening gaat verlagen). Ergens moet toch winst worden gemaakt door een bedrijf. En ja, liefst niet te veel voor de bestuurders en aandeelhouders, maar.... welke bank heb je dan nog?

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Noble »

@ VENCO dropje,
alle betaalfaciliteiten/diensten + karakter/beleving
Jouw keuze is mij geheel duidelijk en JA als je regelmatig iDEAL-transacties en geld naar buitenland moet overmaken is het wél zo handig om dit dan bij je "eigen" bank te doen.
Dat dát dan best wel wat eurotjes mag kosten,
is dan een bijzaak geworden. :wink:

Ik zélf ga (op dít moment) uit van het volgende:

1) een bank die eenmaal geld rekent voor "diensten" zal deze zonder enig bezwaar regelmatig gaan VERHOGEN.. :twisted:

2) mijn GRATIS bank gaat binnenkort (europees besluit) óók de mogelijkheid bieden van geld overmaken náár buitenland (ontvangen kan al vanaf het begin).
Al zal ik zélf daar zélden gebruik van maken.

3) iDEAL is natuurlijk een mooie betalingsmogelijkheid welke op dít moment aan het opkomen is. :D

Of het zal dóór zetten, is afhankelijk van het feit of de GROOTBANKEN de aangesloten leveranciers WEDEROM gaan plukken met forse verhogingen zoals we van deze GROOTBANKEN gewend zijn.
Deze leveranciers zijn daarop GENOODZAAKT dit dóór te berekenen naar???
jawel ONS... en wederom worden wij dan (indirekt) gepakt door... :twisted:


Dat ándere banken dit in de loop der tijd gaan/willen overnemen zal mij niet verwonderen.
Ik hoop dat míjn bank er óók aan mee gaat doen, NIET omdat ik het nú al mis, maar gewoon voor de eventuele toekomst. :idea:

Gaat mijn Argenta of de DSB dan plotseling WÉL geld rekenen??? dat is koffiedik kijken, kón ik dat maar.. :wink: zélf lijkt het mij sterk... :P

FEIT is dat ik NU reeds lange tijd geniet van een mooie RENTEVERGOEDING en NIETS hoef te betalen voor mijn rekening/passen/vervangingen...

een een oud gezegde is: BINNEN = BINNEN :wink: :wink: :wink:

carthago
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jun 2008 11:30

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door carthago »

Ik begrijp niet wie 3 betaalrekeningen heeft bij een bank
Ik heb ook niet gezegd dat ik 3 betaalrekeningen heb.
1 betaalrekening van mezelf
1 gezamelijke
1 van mijn partner.

Ik hoef hier eigenloijk geen verantwoording voor af te leggen, nou vernam ik wel, via via, dat de extra kosten alleen gerekend worden als er maandelijks een saldo opstaat onder de 500,00 EUR.
Dus als uw loon/uitkering hierop gestort worden betaalt u niets extra?

Het zal allemaal wel.
Ik hoor (lees)graag jullie reactie

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Consumentt »

Wat moet je met 3 rekeningen?
????? Heel simpel

1 voor hem
1 voor haar
1 voor de gezinsfinancien
1 voor de zoon
1 voor de dochter

Kijk dat een alleenstaande met 1 rekening uit de voeten kan, dat snap ik, maar er zijn ook andere situaties. En ik kan me niet voorstellen dat die allemaal met 1 rekening doen.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ik ben gaan kijken op SNS bank website.

Kinderen (jongeren onder 25 jaar, studenten onder 27 jaar) hebben een gratis betaalrekening + Pas + internetbankieren.

Ik heb een echtgenote en wij hebben een gezamenlijke rekening en niet nog twee aparte rekeningen. Aparte rekeningen vind ik niet handig, dan blijf je over en weer boeken. Dan kan je beter over en weer boeken naar spaarrekeningen bij welke bank dan ook. Overigens, ik heb mijn pas bij SNS ook laten linken aan een spaarrekening daar. Helaas kan je dan alleen bij een SNS geldautomaat ook geld opnemen van je spaarrekening.

Dirkie
Berichten: 2944
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Dirkie »

- een gewone bank voor het volk met nog een enigzins sociaal bewogen/ vriendelijk karakter.
Waarschijnk denk je, dat een internet bank onvriendelijker is, maar geloof me, dat is echt niet zo. Door onduidelijkheden van onze tussenpersoon en mijn eigen fouten heb ik de helpdesk van Argenta nu een paar maal nodig gehad, zowel via EMail als via de telefoon. En geloof me, daar kunnen anderen nog wat van leren.
Via email wordt binnen een paar uur gereageerd en via een gewoon telefoonnummer (dus geen duur betaal nummer) wordt je direct en correct geholpen met je probleem door iemand die kennis van zaken heeft.
Dus volgens mij valt dat wel onder sociaal bewogen en vriendelijk. En ik vind het een betere service dan bij banken, waar je moet betalen om bij hun te mogen bankieren.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Noble »

@ Dirkie

Ja, die prettige afhandeling van vragen heb ik óók van Argenta.
Mijn vragen betrof het gebruik van
FireFox browser i.p.v. de "lekke" Internet Explorer.

Ik kreeg DIREKT!! de afdeling automatisering :o en iemand die WIST waar hij het over had, ZONDER helpdesk tarieven!! :D en nam gewoon de tijd om één en ander uit te leggen... gewoon GRATIS :wink: :wink:

Dat laatste klínkt voor velen waarschijnlijk érg vreemd, GRATIS HELPDESK, maar ík vindt (en Argenta dus óók...) dat dit de normáálste zaak van de wereld dient te zijn.

Ze zijn nu al enkele jaren bezig op deze manier....
en ik hoop dat er nog véééééle gaan volgen... :P

Klompie77
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jul 2007 11:33

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Klompie77 »

Probeer je anders over te laten zetten naar SNS Regio Bank, dan heb je persoonlijk contact, met baliefunctie dus opnemen, storten en overboeken via de balie, ook hebben ze gewoon de mogelijkheid van internetbankieren en pinpassen, ideaal! En hier zijn de kosten nog niet.

Ik heb gehoord dat SNS voor plan is om alle SNS Banken om te typeren naar winkels of te sluiten.

zie www.snsregiobank.nl

Geplukte Kip
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2008 17:43

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Geplukte Kip »

Om het overstappen makkelijker te maken is de overstapservice in het leven geroepen. Nu wil ik geen betaalpakket van de SNS en wil ik met die overstapservice naar Argenta. Dat is geen probleem maar ik moet nu de priverekening bij de SNS 13 maanden aanhouden vanwege die overstapservice. Dat houd in dat ik dus toch 13 maanden voor mijn priverekening (Betaalpakket) moet betalen en niet 1,95 euro maar 2,45 euro omdat dan geen salaris meer op word gestort.En ik denk ook nog 1,09 euro voor het gebruik van je wereldpas want dat betaal ik nu ook al. Ik kan ook die rekening gewoon opzeggen en de overstapservice annuleren. En dien dan alles zelf te regelen. U ziet wel hoe slim het is opgezet door de SNS want je krijgt de breiven half juni en 1 juli gaat het al in.En eind juni worden al een heleboel rekeningen automatisch afgeschreven en in juli gaan de meeste op vakantie dus zullen er maar weinig mensen bereid zijn om over te stappen.HELAAS.

Ronald76
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 feb 2008 10:38

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Ronald76 »

Het verhaal van Geplukte Kip klopt helemaal niet. SNS heeft inderdaad de kosten voor 'n privérekening verhoogd. Maar het tarief van € 1,95 is inclusief wereldpas. Je hoeft niet nog 'n keer voor de wereldpas te betalen (tenzij je 'n tweede wereldpas hebt bij 'n en/of rekening, maar dan krijg je wel 25% korting op de € 1,08 voor de 2e wereldpas).
Als het goed is zou als je de overstapservice gebruikt de kosten van de privérekening niet meer in rekening gebracht moeten worden, want je heft de rekening op. Alle betalingen naar je 'oude SNS-rekening' worden omgeleid naar jou 'nieuwe Argenta-rekening'.

Geplukte Kip
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 jun 2008 17:43

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Geplukte Kip »

Over die wereldpas was voor mij ook niet zeker maar over die 13 maanden aanhouden van de oude sns rekening wel degelijk er was volgens hem niet mogelijk om de rekening nu op te zeggen met een overstapservice en zou dan de overstapservice moeten annuleren. als ik toch kies voor een overstap service moet je ook een keer overstappen met je salaris en dan ga je automatisch van een SNS PLUS BETALEN naar een SNS BASIS BETALEN omdat je minder dan 500 euro inkomen of salaris gestort word op die rekening.Maar mocht het anders wezen dan hoor ik dat graag want ik wil van die bank af.

Monet
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2008 19:52

Re: SNS kosten voor gebruik pas en internetbankieren

Ongelezen bericht door Monet »

Ik kreeg ook zo'n brief voor een rekening die de SNS bank ooit zelf heeft aangemaakt omdat mijn werkgever een overeenkomst heeft voor een spaarloonregeling en die rekening daar loopt.
Die privérekening hebben ze maar zelf geopend maar ik heb hem nooit gebruikt en nu moet ik er voor gaan betalen!
Opzeggen dus maar, eerst maar eens bellen, formulier invullen en kopie legitimatiebewijs meesturen.
Veel gedoe dus voor iets waar ik nooit om gevraagd heb.
Belachelijk dus.

Gesloten