LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mrs Jones
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2008 21:50

Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door Mrs Jones »

Qua keuken willen we het liefst een Häcker Systemat, maar ik begreep van de keukenleverancier dat die lijn niet de bovenkasten voert die wij graag willen. De hoogte van de gekozen bovenkasten is ca 58 cm. Ik geloof dat Systemat alleen een 78cm hoge kast heeft, maar dat vinden we te grof worden... Is het mogelijk om de keuken in de Systematlijn uit te voeren en de bovenkasten van de Classiclijn te pakken? Of is dan aan de buitenkant goed te zien dat het een ander programma betreft? Wat zijn de verschillen: glans, kleur, afronding hoeken, materiaal, ...? Of is er puur een verschil qua binnen afwerking (valt niet op)?

Wie kan ons toevallig zeggen welke korpuskleuren in 3D wit hoogglans gelakt in de Häker Classic lijn hetzelfde zijn als in de Systemat lijn? (dus met zelfde kleurnummer. Of bestaat dat niet?)

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door rayke »

In principe kun je die twee wel door elkaar heen bestellen.
Alleen de vraag is of je keukenleverancier er op zit te wachten.
Bij de ketens doen ze zoiets al helemaal niet om verwarring te voorkomen.

(b)engeltje
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:51

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door (b)engeltje »

Waarom neem je niet de korpushoogte van 65 cm dan ?
Dit heeft Systemat ook in `t programma zitten, buiten dat kan je inderdaad de 2 merken bij elkaar plaatsen.
de DMG groep zal hier niet zo snel op ingaan denk ik maar bij de "kleine" ondernemers of "kleine" ketens wellicht wel.

Als je trouwens de Haecker classic met de Haecker Activ 130 combineert zal je denk ik helemaal geen verschillen op gaan merken, dit is namelijk de uitgeklede uitvoeringen van Systemat.

Hoe het in de loop van het jaar verder gaat moet je zowieso afwachten want Haecker gaat alles aanpassen qua intern merkenbeleid....

Tip : Mail Haecker is voor informatie/folders en je krijgt een "kwaliteits" winkel uit jouw regio aangewezen wat bij haecker hoog staat aangeschreven.

Ik hoop dat je wat aan de info hebt en succes.

Keukenverkoper regio Rotterdam.

Ps. ik verkoop zelf Haecker en Systemat maar ik heb geen trek om reclame voor mijn bedrijf te maken.

Mrs Jones
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2008 21:50

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door Mrs Jones »

Eindelijk antwoord van Häcker zelf:
"De door u gekozen korpuskleur 302 is een korpus-/kleurnummer van de Classic. In Systemat heet deze korpuskleur 202 en is glanzender. Deze lakken hebben een verschillende glansgraad en zijn niet het zelfde. Mochten er dus kasten uit Classic met Systemat gekombineerd worden, kan het beste met wangen gewerkt worden, omdat daar geen kleurverschil in zit. Fronten kunt U het beste in de showroom naast elkaar houden. Wend u zich daarom a.u.b. tot een keukenstudio, zodat u daar het verschil kunt zien."

Onze keuken wordt waarschijnlijk pas eind dit jaar/begin volgend jaar geplaatst (nieuwbouw: opleveringsprognose is december 2008).
Hoe zit dat dan, krijgen we dan nog het oude of het nieuwe model? :?

Mrs Jones
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2008 21:50

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door Mrs Jones »

De door ons gekozen bovenkasten zijn kasten met twee helften. De bovenste helft is uitgevoerd in een dichte front, het onderste gedeelte in melkglas met RVS kader en staafgreep. De deur is een soort vouwdeur, knik in het midden; deuren openen naar boven.
Breedte: 90 cm
Hoogte: in totaal 58 cm

Zo dus:
http://www.kuechenmeile.de/holl/mitglie ... mat_4.html

Ik weet niet of de bovenkasten die wij gekozen hebben ook in een 65 cm hoge uitvoering bestaat. Zo ja > dan is dat inderdaad de perfecte oplossing!! :P Overigens zouden de bovenkasten eventueel ook 52 cm hoog mogen zijn als de genoemde 58 of 65 cm niet mogelijk is...hoogte is niet zó belangrijk dat het op de cm hangt, maar ergens tussen de 50 en 70 cm zou mooi zijn.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door rayke »

Eindelijk antwoord van Häcker zelf:
Hoeveel mailtjes denk je dat zo'n fabrikant krijgt?
Voor dat soort vragen heeft een fabrikant nou dealers aangesteld.

Allemaal vragen waarop een dealer u een antwoord op kan geven aan de hand van zijn verkoopboek. Daarom verwijst de fabrikant u ook naar een keukenstudio.

En als u nou eens kiest voor een adviseur in plaats van een dozenschuiver dan krijgt u antwoord op al uw vragen. En die prijs valt best wel mee.

Mrs Jones
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2008 21:50

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door Mrs Jones »

En die prijs valt best wel mee.
Snap niet precies wat je hiermee bedoeld en mijn opmerking over Häcker was ook niet lullig bedoeld...

Maar euh...tell me: in welke hoogtes bestaan die kastjes nu?

striker009
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jun 2008 13:47

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door striker009 »

Naar mijn weten is de kast er in 65 cm hoog

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door rayke »

was ook niet lullig bedoeld
dat begrijp ik, ik wilde zeggen...een hacker adviseur kan je alles vertellen...schuif er eens mee om tafel.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door rayke »

Juist ja :D

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door rayke »

Tis wel duidelijk nou! :)

Houwi
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 mei 2008 19:55

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door Houwi »

ik zat nog in m'n 'Houwi'-versnelling

Jij reageert nogal vaak kortaf en kort-door-de-bocht op consumenten.

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door Dilay »

Mrs Jones,

Een hele mooie kast, deze hebben wij ook besteld, maar heb jij hier een type nummer van?

Mrs Jones
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 mei 2008 21:50

Re: Zelfde korpuskleur wit in Häcker Classic en Systemat??

Ongelezen bericht door Mrs Jones »

Het punt is duidelijk inderdaad...probleem is dat ik graag alles vantevoren uitgezocht wil hebben, zodat ik niet ad hoc hoef te beslissen... :lol: Sorry...

We hebben voor volgende week een afspraak bij een keukenhandel staan, ben benieuwd!

Gesloten