LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gaan Ziggo (home) abbonees nog eens dubbel betalen?

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
spinning

Gaan Ziggo (home) abbonees nog eens dubbel betalen?

Ongelezen bericht door spinning »

Bij @home was het altijd zo dat er gefactureerd werd op de eerste dagen van de maand (voor achteraf internetten, bellen en tv kijken).
Nu het Ziggo heet moet je vooraf betalen wat als gevolg had een eenmalige dubbele afschrijving.

Nu zit ik te wachten op de afschrijving voor deze maand, dit had ook de 1ste of 2de moeten zijn van juni, maar niets.
De afschrijving moet nog komen van @home omdat wanneer je inlogd via Ziggo toch nog bij @home terecht komt.
Na mate de dagen verstrijken kom ik dichter bij de 1ste en 2de van de nieuwe maand (juli) waar ik weer moet betalen.

Als straks in juli alles echt Ziggo heet zal ik toch aan het begin van juli moeten betalen.
Een dubbele betaling komt op deze manier wel weer heel dicht bij.

Gizmo©

Re: Gaan Ziggo (home) abbonees nog eens dubbel betalen?

Ongelezen bericht door Gizmo© »

De afschrijving voor juni heb je in de laatste week van mei gehad. Dus toch je administratie beter uitpluizen.

spinning

Heb bewust voor dat ik dit onderwerp plaatste gekeken, mijn laatste factuur online (via mijn home, opmerking de pagina is meer niet te bereiken dan wel).
Nu kan ik het dus ook niet nogmaals checken kan al een kwartier niet op mijnhome.
Dus heb ik mijn laatste 2 weken afschriften bekenen tot vandaag, NIETS.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

De afschrijving voor juni heb je in de laatste week van mei gehad. Dus toch je administratie beter uitpluizen.
Dit is niet waar! De afschrijving voor juni was reeds op 7 mei, gelijktijdig met de afschrijving voor de maand mei.
Bij @home was het altijd zo dat er gefactureerd werd op de eerste dagen van de maand (voor achteraf internetten, bellen en tv kijken).
Dit klopt ook niet. Je betaalde voor de lopende maand, dus begin april voor de maand april.

Maar de afschrijving voor juli vind volgens dit schema plaats

pvd

spinning

Bedankt voor jullie reacties, wat jullie schrijven is gedeeltelijk waar.
Ik ben er namelijk achteraan gegegaan, in mijn laatse afschrijving stond een schrijffout er stond tot eind april, dit had moeten zijn eind juni.

Wat betreft @home, de laatste maanden werden de betalingen steeds op de helft van een maand afgeschreven. Vandaar dit bericht.

Verder ben ik nog steeds net zo tevreden over Ziggo als ik was bij @home: optimale verbinding en dat is eigenlijk waar het om draait.
Wat betreft de helpdesk, sinds dat het Ziggo heet nog niet hoeven te bellen, alleen jammer van die 10cpm.

Het enigste wat ik een minpunt is en wat ik dus ook zwaar negatief beoordeel is de website van Ziggo: SAAI en EENTONIG, vooral de kleuren,

Maar goed topic kan gesloten worden omdat ik nu weet waaraan het ligt.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Bij @Home betaalde je altijd in de eerste week van de maand voor die maand, dus b.v. begin juni voor de hele maand juni kijk maar eens op je online factuur.

marielle9106

Ongelezen bericht door marielle9106 »

ik heb ook heel veel problemen met ziggo want het is nu 19 juni en mijn internet is nog steeds niet afgeschreven, de internet factuur staat wel klaar bij factuur online ik had voorheen @home nooit problemen gehad tot nu.

17 juni stond de factuur klaar op factuur online een dag later stond hij er niet meer op( raar) ik gebelt met ziggo ik kreeg als commentaar bij ons staat de factuur al afgeschreven.... maar er is niks van mijn rekening afgeboekt toen kreeg ik als antwoord meschien heeft u bank het tegen gehouden ik gaan vragen geen problemen bij de bank.
vandaag weer gebelt en nu zeggen ze als de factuur bij factuur online staat dan staat hij bij hun afgeschreven maar dan duurt het even voordat hij op de bank staat afgeschreven.
ik snap er ff niks meer van maar wordt er wel een beetje moe van, hebben meerdere ook zo een problemen??

gr marielle

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

ik heb ook heel veel problemen met ziggo want het is nu 19 juni en mijn internet is nog steeds niet afgeschreven, de internet factuur staat wel klaar bij factuur online ik had voorheen @home nooit problemen gehad tot nu.
vraag 1
Staat er bij de facturen online dat er nog een bedrag openstaat wat u moet betalen? Of zijn in het algemeen de facturen voldaan.

vraag 2
Heeft u inzage in afschrijvingen via online bankieren of wacht u op schriftelijke afschrijvingen van uw bank?

Er gaat inderdaad een periode overheen voordat op uw rekening het bedrag staat bijgeschreven en de andere partij verzendt. Dit kan andersom ook het geval zijn.

Er zit n.l. een centraal gelegen tussen station tussen. In mijn geval zit dat in Arnhem terwijl ik in regio Haaglanden woon.

Als er in het algemeen bij mijn facturen niet staat dat u nog een bedrag moet betalen, dan lijkt mij de overboeking op zich gelukt te zijn al is dit voor u nu niet goed te zien.

Even in de gaten houden wat u op uw bankafschriften ziet verschijnen + mijn facturen in de gaten houden.

marielle9106

bedankt voor u reactie
Laatst gewijzigd door marielle9106 op 20 jun 2008 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mocht e.e.a. niet goed komen dan kan u beginnen om een klacht via de site over de factuur indienen.

Zeker omdat de afschrijvingen automatisch gaan is het logisch dat de fouten bij Ziggo liggen, tenzij er niet genoeg saldo op uw rekening staat en Ziggo niet kan afschrijven. Daarover kunt u op een openbaar forum beter geen uitspraken doen omdat niemand dat wat aangaat. Bovendien ben ik er zeker van dat dit bij u niet het geval is!

Als u na 14 dagen inhoudelijk geen antwoord heeft, herhaalt u de klacht op de site en geeft hen hooguit 1 1/2/ week om u te antwoorden.

Dan nog geen antwoord kunt u overwegen om een aangetekende brief te sturen, maar ik verwacht dat dit niet nodig is.

BTW.
Druk bij uw vorige bericht rechtsboven even op wijzig en haal in uw bericht weg waar u internet bankiert. Dit gaat niemand wat aan. Ik vroeg alleen of u internet bankiert, omdat u dan sneller afschrijvingen ziet. Niet waar.
Even weghalen dus, onder bericht veiligheidscode weer invullen en opnieuw op verzend drukken dan zijn die privé gegevens weg. Dit om evt misbruik te voorkomen.

marielle9106

ze hebben eindelijk de factuur van juli afgehouden :D want ik was al de schuld bij mij zelf aan het zoeken.

de volgende keer gaan ze op 25 juli 2008 afboeken zie schema @ home want veel mensen zijn nog in de war omdat we in mei dubbel hebben moeten betalen.
ik hoop dat dit beter gaat verlopen als hoe het nu is gelopen heb diverse keren gebelt en stom antwoord terug gekregen of wazig antwoord, twee keer een klachten mail verstuurt waar ik een week later pas antwoord op kreeg.

het moet toch beter gaan lopen bij ziggo want zo kunnen ze veel klanten kwijt gaan raken.

Gesloten