LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
sabrinadekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 mei 2008 22:06

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door sabrinadekkers »

p.s. bovengenoemde data zijn slechts voorbelden van wat ik heb meegemaakt en gaat dus niet werkelijk over 25 en 26 mei... just FYI

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

Sabrina, niet bellen met de hufters van EnergieDirect. Een paar scherpe brieven en voila. Mij heeft het veel ergernis gekost maar inmiddels is het resultaat dat wij per 1 juli weg zijn en geen kosten hoeven te betalen wegens contract breuk. Ze noemen dit coulance maar zijn gewoon bang dat je naar de rechter stapt.

Je zou alle gasten bij ED aan de hoogste boom moeten ophangen. En inderdaad ze brengen mensen in problemen, bewust.
95% zijn jonge onervaren callcenter nono's die voor minder dan 10,00 bruto aan het werk zijn, geen levenservaring en door hun teamleider als een marionetten pop geleid word.
Mijn zaak staat uit bij Dte, maar wat zal het uitrichten?

Succes

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

Mijn zaak staat uit bij Dte, maar wat zal het uitrichten?
Niks.
DeDte bemoeit zich niet met (betalings)geschillen tussen particulieren en leveranciers en verwijst u naar de geschillencommissie SGC.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Shine »

Euhm, sorrie maar kan een lach nu echt even niet onderdrukken....
Wat zei ollie123 ook alweer?
95% zijn jonge onervaren callcenter nono's
Oja............
Quote ollie123:
Mijn zaak staat uit bij Dte, maar wat zal het uitrichten?
Quote jsp:
Niks.
De Dte bemoeit zich niet met (betalings)geschillen tussen particulieren en leveranciers en verwijst u naar de geschillencommissie SGC.
:o :) :D :shock: :P :wink: :roll: :mrgreen:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Shine »

Wat betreft die vervaldatum, je krijgt een factuur met als factuurdatum 25 mei, de vervaldatum van de factuur is tevens 25 mei, met andere woorden, je moet de factuur hebben voordat ie officieel bestaat, anders betaal je te laat??? Dat vind ik dus een vaag verhaal...
Inderdaad erg vaag. Als je ze dit voorhoudt wat is hun reactie dan daarop?

michael9
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2008 23:00

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door michael9 »

Vandaag kwam een verkoper van Energie:Direct langs.
Onder veel druk en het mom van een offerte aanvraag heeft de verkoper mijn vrouw een overeenkomst laten tekenen.
Hij hield het papier op zijn klapper en beweerde dat het alleen om een offerte aanvraag ging.
Toen ik thuiskwam las ik het papier en de overeenkomst betreft een contract voor 1 jaar stroom inclusief machtiging etc.
Ik ben direct naar buiten gegaan en heb de verkoper aangesproken, eiste het origineel terug aangezien ik helemaal geen stroom van dit bedrijf wil.
Hij vertelde me dat het in zijn auto lag en na het afmaken van zijn ronde kwam hij het langs brengen om ongedaan te maken.
dit gebeurde uiteraard niet.
Verder probeerde hij me alsnog te overtuigen om het te doen, het zou alleen om een informatie pakket gaan, ik zei dat ik al groene stroom zelf had gekozen. Hij beweerde dat energie:direct ook groene stroom levert. allemaal leugens.
Binnen een uur nadat mijn vrouw de zogenaamde offerte aanvraag had ingediend werd er gebeld met "Esther" die vertelde dat we ons hadden aangemeld voor 1-3jaar stroom bij energie:direct de voicemail opties waren allemaal niet acceptabel.
Als klap op de vuurpijl blijkt dat energie:direct ook nog eens 3700 euro van onze rekening heeft proberen te halen. De zelfde dag nog!
Dus pas op voor verkopers aan de deur en teken niets.

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

als het zo is Michael wat je schetst was die verkoper met mij nog niet klaar.
Ik had hem persoonlijk de auto ingetrokken het contract te pakken.
Maar kan dit allemaal?

Het zijn echte boeven bij ED en ik geef iedereen mee GEEN elektriciteit en gas af te nemen bij ED.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

Bij mij hebben ze geprobeerd om EEN TON van mijn rekening af te schrijven. Het stond er helaas niet op, maar anders was ik zeker en vast ook aan de beurt geweest, Tsjonge, die lui van ED ook.

Pas op hoor, die boeven belazeren je waar je bij bent. maar je moet natuurlijk ook niet alles geloven wat je op de internets leest.
Valt het u trouwens ook op dat het doorgaans blijkbaar de vrouwen, vriendinnen en opoes zijn die de colporteurs te woord staan en dat dan altijd weer de hanige vrienden, echtgenoten en kleinzonen de zaak moeten rechtbreien op het forum?
Hoe komt dat toch?

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

JSP, je hebt een ziekelijke geest. Maar dat moet je ook wel hebben als je bij een energieleverancier werkt ;-)
Siepel!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Energiedirect belt ook ongevraagd mensen op die al jaren zijn aangemeld bij Infofilter. En dat terwijl Energiedirect zélf als bedrijf is aangemeld bij Infofilter en daarmee belooft geen Infofilter-deelnemers lastig te vallen.

Hoe brutaal kun je zijn als bedrijf? :evil:

RayWhisperer
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2008 21:42

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door RayWhisperer »

Hi 'ollie123',

Waar komt al die frustratie vandaan? Gaat alles goed met je? Kunnen we je ergens mee helpen?
Kan mezelf namelijk moeilijk voorstellen dat het gedrag wat je hier vertoond puur en alleen door een ervaring met een energieleverancier komt. Gezien de discussie op dit forum toch nergens over gaat kun je het net zo goed met ons delen wat je werkelijk dwars zit. Het helpt gegarandeerd om het van je af te schrijven, wellicht kunnen we je ook helpen.

We zijn er voor je.
Groeten,
RayWhisperer

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door wicher »

@ Ray W:

Leuke hersenspinsels heb jij, en dat midden in de nacht :wink: !
Geloof me, als je een keer flink gen%*id bent door die maffiaclub dan wil je wel agressief worden, zoals Ollie. Ik beschouw mezelf als een redelijk evenwichtig mens, maar deze bende heeft bij mij ook dusdanig het bloed onder mijn nagels vandaan gehaald dat ik in staat was (en nog steeds ben...) om persoonlijk de zaak ter plekke te gaan verbouwen.
Er zitten hier nog steeds mensen op het forum die geloven dat hier alleen maar sprake is van een slechte administratie; dat stadium ben ik allang voorbij: zolang ze er geld aan kunnen verdienen zijn ze tot bijna alles in staat. Als ex-werknemers (zoals destijds bij Oxxio) dit openbaar maken wordt ze m.b.v. dure juristen de mond gesnoerd en worden ze zwart gemaakt.
Dat is nu eenmaal de macht van het grote geld.
Jan-met-de-pet blijft weinig anders over dan te klagen bij de bekende instanties die je vaak wel in het gelijk stellen maar pertinent weigeren om deze witte-boorden criminelen structureel aan te pakken.
Erger nog: straks krijgen mensen ook nog problemen om een hypotheek of lening af te sluiten als er betalingsgachterstanden zijn bij (bijvoorbeeld) een energiebedrijf. In het geval van een notoire wanbetaler kan ik me hierbij nog iets voorstellen, maar wat gaan we eraan doen als iemand volkomen ten onrechte in deze registratie terecht komt? En geloof me, dat zijn er op dit moment al vele duizenden!

metwal
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2008 09:57

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door metwal »

Zojuist gebeld door energie direct. Allemaal zonnige vooruitzichten wat betreft energierekeningen. "In principe krijgt u ook gewoon de stroom van uw huidige netwerkbeheerder."

Ik wilde dat men eerst informatie opstuurde, maar moest wel een opgenomen gesprek voeren :?:

Het bleek dat mijn naam en telefoonnummer vanuit de Veronicagids is doorgespeeld. Mag dat?

(Edit: dit mag dus, maar direct aangegeven bij Veronica)

ollie123
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 mei 2008 23:07

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door ollie123 »

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: sluit geen contract af met EnergieDirect. U word genaaid hoe dan ook.
Alle recensies die het positief uitleggen voor ED zijn zielige mannetjes van ED of die nog niet genaaid zijn.
Verder blijven het boeven, dat heeft niets met frustraties of wat dan ook te maken.
Ik hou van eerlijk zaken doen en niet belazerd te worden.
Dus GEEN ENERGIE DIRECT IN HUIS HALEN, IK WAARSCHUW EN ANDERS MOET U HET ZELF WETEN.

metwal
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 jun 2008 09:57

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door metwal »

Bedankt Ollie, ik ben al genoeg gewaarschuwd door de reacties in dit topic. Ik weet in ieder geval wat me te doen staat als ik nog enige vorm van bevestiging van ED krijg.

RayWhisperer
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2008 21:42

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door RayWhisperer »

Hi 'wicher',

Bedankt voor je reactie. Had minimaal een reactie van 'ollie123' verwacht maar hij is klaarblijkelijk te druk bezig met het uiten van zijn emoties. Het fascineert mij enorm hoe mensen zoals hij op een absoluut onprofessionele, ongestructureerde en allerminst constructieve manier deelnemen aan dit forum. Uitermate verbaasd ben ik dan ook dat ‘metwal’ op basis van het inhoudloze geschreeuw van ‘ollie123’ klaarblijkelijk een mening kan vormen. ‘metwal’ neemt geen eens de moeite om vragen te stellen, volgens mij beschouwd hij de uitspraken van ‘ollie123’ als de waarheid, trieste ontwikkeling als iedereen klakkeloos ergens genoegen meeneemt.
Ik ben overigens van mening dat een internetforum bedoeld is om met elkaar te discussiëren, kennis met elkaar te delen, elkaar helpen etc. Een forum zou een doel moeten hebben en dat mis ik hier. Schreeuwen, klagen, zeuren, zeuren en vloeken kan iedereen, nog nooit heeft iemand daar iets positiefs mee bereikt.

Laten we eens een zinvolle discussie starten! Mijn stelling: “de overheid is als toezichthouder verantwoordelijk voor de prestaties van de energieleveranciers en zou dus strengen moeten optreden bij slechte prestaties”.

Groeten,
RayWhisperer

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

@ RayWhisperer:

Ik vind dat Metwal op uiterst correcte en onderkoelde wijze bedankt voor sommige bijdragen op dit forum.

Om op je stelling:
“de overheid is als toezichthouder verantwoordelijk voor de prestaties van de energieleveranciers en zou dus strenger moeten optreden bij slechte prestaties”.
terug te komen: misschien kun je die indeze thread nog eens herhalen? Reacties verzekerd.

RayWhisperer
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2008 21:42

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door RayWhisperer »

Hi 'jsp',

Heb het vermoeden, op basis van jouw reactie, dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen. Het gaat mij niet om of ‘metwal’ wel of niet correct reageert en/of zich beleefd bedankt. Het gaat mij om het gemak waarmee men genoegen schijnt te nemen met de ervaringen van een ander individu en hierop zijn beslissing iets wel of niet te doen baseert, los van het feit of dit nu waar is of niet. Het baat mij zorgen dat de ervaringen (meningen) van een paar individuen op dit forum direct geprojecteerd worden op het gehele bedrijf, dat is volgens mij niet fair. Stel je eens voor dat je op een slechte dag een aanvaring/onenigheid hebt met een collega, vriend(in) of kennis, het zou toch bijzonder frustrerend zijn als deze persoon puur en alleen op basis van deze ene ervaring jou beoordeeld?
Ik heb alle begrip voor diegene die een slechte ervaring hebben met een bedrijf, dat is en blijft frustrerend! Het gevoel in je eentje op te moeten boksen tegen een grote organisatie is een uitdaging op zich en de klant trekt veelal aan het kortste eind. De vraag is wat we hieraan zouden kunnen doen? Hoe kunnen we elkaar helpen? ‘ollie123’ hoe kun jij er bijvoorbeeld voor zorgen dat niemand meer klant wordt bij een dergelijk bedrijf, hoe kan je mensen het beste waarschuwen, hoe bereik je een groter publiek, denk daar eens over na? Je bent duidelijk gemotiveerd en gepassioneerd genoeg, toch? Kijk naar het grotere geheel en laat ons een plan bedenken i.p.v. elkaar continue melden hoe slechts het er wel niet aan toe gaat (ging) en telkens weer dezelfde ervaring delen.

Focus!

Groeten,
RayWhisperer

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door jsp »

@ RayWhisperer:
Heb het vermoeden, op basis van jouw reactie, dat we elkaar niet helemaal goed begrijpen.
Klopt. Volgens mij bedankte Metwal voor de reactie van Ollie, m.a.w.: "hier bedank ik voor, en dit geblaat laat ik graag aan mij voorbij gaan. Op basis van de andere reacties weet ik ook al wel genoeg". Maar het is altijd gevaarlijk andermans reacties te willen interpreteren en uitleggen ... Moet ik ook maar niet meer proberen dan :oops: Enfin misschien ben ik nu duidelijker geweest met wat ik bedoelde en heb ik Metwal's bijdrage daarvoor niet misbruikt. .

RayWhisperer
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mar 2008 21:42

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door RayWhisperer »

Hi 'ollie123',

Jammer dat juist jij discussies uit de weg gaat!
Om een goed beeld te kunnen krijgen zal ik al jouw bijdragen eens gaan doorlezen, daar kom ik dus nog een keer op terug. Mijn voorgaande reacties heb ik gebaseerd op de laatste (meest recente) 2-3 pagina’s, dat zullen volgens mij meerdere deelnemers/lezers doen, mijn indruk is niet al te positief over jouw deelname. Realiseer je wel dat jij exact hetzelfde gedrag vertoond, oordelen op basis van een ervaring/indruk.
Het is overigens niet mijn intentie om mensen te beledigen, mijn doel is het om een constructieve discussie op te starten op basis van verstand en niet op basis van emoties.

Eens?

Groeten,
RayWhisperer

Gesloten