LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoeveel verschil kan er in prijzen zitten

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
mobach
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2007 12:02

Hoeveel verschil kan er in prijzen zitten

Ongelezen bericht door mobach »

Wij wilden graag ons huis laten verven en hebben dus bij 4 schilders een offerte opgevraagd. Met verbazing heb ik het verschil in prijs geconstateerd. Tussen de duurste en de goedkooptste zit €2500,00 verschil.
En nu moeten jullie niet denken dat we in een kast van een huis wonen want wij wonen in een "kleine" eensgezinswoning in een dorp in Friesland.

De duurste vroeg €4275,00 en de goedkoopste vroeg € 1750,00
En dan was er nog 1 van € 2900,00 en 1 van € 2200,00

Via internet had ik bij een schilder ook nog een prijs opgevraagd en die rekende naar aanleiding van foto's die ik had gemaild tussen de € 500,00 en € 700,00


Ik begrijp er niets meer van.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Hoeveel verschil kan er in prijzen zitten

Ongelezen bericht door MLF »

U neemt gewoon de goedkoopste en met garantie.
Er zitten oplichters tussen hoor, kijk uit.

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Hoeveel verschil kan er in prijzen zitten

Ongelezen bericht door vladja »

Vergelijk ook het merk verf, dat ze gebruiken. Daar zit ook een hoop verschil in.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Hoeveel verschil kan er in prijzen zitten

Ongelezen bericht door MLF »

Dan moet je wel weten welke verf goed is.

mobach
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2007 12:02

Re: Hoeveel verschil kan er in prijzen zitten

Ongelezen bericht door mobach »

Als er in ons hele huis 5 liter verf gaat is het veel.
Dus ......... daar kan het prijsverschil niet van komen.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoeveel verschil kan er in prijzen zitten

Ongelezen bericht door kweenie »

Wat bedoel je precies met 'het hele huis laten schilderen'? Binnen of buiten? Het houtwerk of de muren of allebei? En wat doen de schilders voor dat geld, ik neem aan dat ze dat ook gespecificeerd hebben. Als de ene alleen wat opschuurt en er een laag lak overheen doet, dan is dat veel minder werk dan als iemand meer tot de basis gaat en het ook gaat gronden.

Als ze het niet hebben gespecificeerd, dan zou je daar nog naar kunnen vragen, of eventueel die offerte voorlopig opzij leggen omdat niet duidelijk is wat er precies geoffreerd is.

mobach
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2007 12:02

Re: Hoeveel verschil kan er in prijzen zitten

Ongelezen bericht door mobach »

Het gaat om de buitenkant en alle schilders maken het schilderwerk schoon, plamuren hier en daar wat en als het moet gronden ze, daarna lakken ze af.
Maar hoe dan ook een prijsverschil tussen de goedkoopste en de duurste van € 2500 is belachelijk veel op zo'n bedrag.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoeveel verschil kan er in prijzen zitten

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat dan waarschijnlijk om het houtwerk.

Het kan zijn dat er een groot kostenverschil zit in of ze een steiger gebruiken of niet. Misschien werkt de ene met een huursteiger, die ze een tijd moeten huren en die ze ook moeten opbouwen (wat beide veel geld kan kosten), terwijl de ander met een eigen steiger werkg (een stuk voordeliger) en een derde doet het misschien met een hoogwerker (kan soms voordeliger zijn).

Ik heb ook ooit een offerte gehad voor wat buitenwerk, waarin de een meer dan de helft duurder was dan de ander. Dat kwam alleen omdat de een een huursteiger had die een hele tijd tegen het huis moest staan en die professionele steigerbouwers moest worden opgebouwd. Dat betekende van het begin van het werk tot aan het eind van het werk aan voor- en achterkant een steiger hebben staan, waarbij er ook rekening met eventueel slecht weer moest worden gehouden. De ander had een eigen steiger en kon hem ook zelf opbouwen en afbreken. Dus eerst de voorkant, dan afbreken en dan de achterkant doen. Minder steiger nodig, geen steigerhuur, geen inhuur van steigerbouwers (maar natuurlijk wel iets meer tijd van henzelf).

Gesloten