LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ziekenfonds laks met opzeggen
ziekenfonds laks met opzeggen
i.v.m. de prijs stijgingen van mijn huidige ziekenfonds ben ik gaan rond shoppen... en ben tot de conclusie gekomen dat het veel goedkoper kan (€ 20,- p.m.) met het zelfde pakket (misschien dat een aantal puntjes zijn uitgekleed maar wat boeit mij accupuntuur nu?
wat is nu het probleem? bij agis is het uitschrijven is nu geen proriteit, wachttijden van 4 tot 6 weken is daar geen probleem... zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? en kan dit zomaar?
wat is nu het probleem? bij agis is het uitschrijven is nu geen proriteit, wachttijden van 4 tot 6 weken is daar geen probleem... zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? en kan dit zomaar?
-
Re: ziekenfonds laks met opzeggen
Dit komt al jaren voor bij de meeste zorgverzekeraars en al helemaal rond de jaarwisseling. Ze hebben dan te maken met opzeggingen, maar ook met nieuwe klanten.
Er zijn drie hoofdredenen voor:
- Uit het feit dat jij 4-6 weken moet wachten op de bevestiging van jouw opzegging blijkt al dat ze onderbezet zijn. Erger is nog dat ze dat al jaren zijn maar het verdommen om genoeg mankracht rond de jaarwisseling aan te nemen. Dat kost immers extra geld.
- Het administreren van nieuwe klanten (= winst) gaat voor op het verwerken van opzeggingen (= verlies).
- Het administreren van nieuwe verzekerden is eigenlijk ook wel iets belangrijker dan het verwerken van een opzegging. Als iemand naar de huisarts of tandarts moet en de gegevens zijn niet in orde is dat heel moeilijk weer in orde te krijgen.
De bevestiging van jouw opzegging kan uit dat oogpunt gezien inderdaad best even wachten. Want voor het aanmelden bij een nieuwe verzekeraar hoef je geen bevestiging van je opzegging te overhandigen.
Het is alleen voor jouw administratie bedoeld.
Er zijn drie hoofdredenen voor:
- Uit het feit dat jij 4-6 weken moet wachten op de bevestiging van jouw opzegging blijkt al dat ze onderbezet zijn. Erger is nog dat ze dat al jaren zijn maar het verdommen om genoeg mankracht rond de jaarwisseling aan te nemen. Dat kost immers extra geld.
- Het administreren van nieuwe klanten (= winst) gaat voor op het verwerken van opzeggingen (= verlies).
- Het administreren van nieuwe verzekerden is eigenlijk ook wel iets belangrijker dan het verwerken van een opzegging. Als iemand naar de huisarts of tandarts moet en de gegevens zijn niet in orde is dat heel moeilijk weer in orde te krijgen.
De bevestiging van jouw opzegging kan uit dat oogpunt gezien inderdaad best even wachten. Want voor het aanmelden bij een nieuwe verzekeraar hoef je geen bevestiging van je opzegging te overhandigen.
Dat moet je (bij sommige verzekeraars) wel! Die nemen pas je aanvraag in behandeling als je de bevestiging van je opzeggen meestuurt met je aanvraagformulier.Want voor het aanmelden bij een nieuwe verzekeraar hoef je geen bevestiging van je opzegging te overhandigen.
Gast heeft gelijk ik was vorig jaar overgestapt en moest met spoed geopereerd worden. Alles zelf betaald heb het maanden later wel teruggekregen. Maar wat een ellende dat gaf...hopeloos. Maar EM heeft wel gelijk wat betreft het aannemen van extra personeel etc.
-
Bij welke verzekeraars moet je die dan wel meesturen?
Ik werk bij een grote tussenpersoon die zaken doet met ca. 45 maatschappijen en dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Ben wel nieuwsgierig..
Ik werk bij een grote tussenpersoon die zaken doet met ca. 45 maatschappijen en dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Ben wel nieuwsgierig..
Hallo,
In mijn geval was dat "AnderZorg" in Groningen voorheen was ik verzekerd bij Anova is, nu Agis.
In mijn geval was dat "AnderZorg" in Groningen voorheen was ik verzekerd bij Anova is, nu Agis.
net wat JL zegt: anderzorg wil graag een copie van het bewijs van opzegging.
-
Oh ja, nu begrijp ik het.
Dat zijn regionale zorgverzekeraars. Tja, die houden er nog wel eens rare spelregels op na.
Heel vervelend.
Dat zijn regionale zorgverzekeraars. Tja, die houden er nog wel eens rare spelregels op na.
Heel vervelend.
Wat bedoel je met "regionale" zorgverzekeraars????
Anderzorg zit in Groningen, ik woon in Utrecht, maar ik kan mij als Utrechter verzekeren bij Anderzorg. En dan hoef ik heus niet naar een huisarts in Groningen.
Anderzorg zit in Groningen, ik woon in Utrecht, maar ik kan mij als Utrechter verzekeren bij Anderzorg. En dan hoef ik heus niet naar een huisarts in Groningen.
bijna alle ziekenfondsen zijn van oorsprong regionaal. Zo is Agis actief in Utrecht en Amsterdam, Amicon wat meer bij de regio Amersfoort, Zorg en Zekerheid regio Uithoorn, VGZ vooral in Brabant en Limburg.
En Anderzorg in Groningen.
Wat Meisje bedoeld is dat de grote zorgverzekeraars er vrij uniforme regels op nahouden. Voor ziekenfondsen zijn dat bijvoorbeeld Delta Lloyd, VGZ, Agis en Amicon. Anderzorg is geen landelijk operende verzekeraar (wel eens een advertentie van Anderzorg in het Utrechts Nieuwsblad gezien? ik niet), en mag dus een regionale verzekeraar worden genoemd.
En Anderzorg in Groningen.
Wat Meisje bedoeld is dat de grote zorgverzekeraars er vrij uniforme regels op nahouden. Voor ziekenfondsen zijn dat bijvoorbeeld Delta Lloyd, VGZ, Agis en Amicon. Anderzorg is geen landelijk operende verzekeraar (wel eens een advertentie van Anderzorg in het Utrechts Nieuwsblad gezien? ik niet), en mag dus een regionale verzekeraar worden genoemd.
Graag wil ik u laten weten, dat de thuiszorg kan worden vergoed via bijzondere bijstand. Misschien wilt u dit op wat voor manier dan ook aan alle gehandicapte mensen laten weten, zodat zij de hulp, die zij toch al zo hard nodig hebben kunnen blijven houden. Dit geld eigenlijk voor iedereen.Met vriendelijke groet
mevr.A.A.M.Huybrechts.
ps ik kan blijkbaar niet inloggen.wilt u mij toezenden wat ik moet invullen?
Dank u.
mevr.A.A.M.Huybrechts.
ps ik kan blijkbaar niet inloggen.wilt u mij toezenden wat ik moet invullen?
Dank u.
Hoi.
Ik ben overgestapt en mijn nieuwe verzekering heeft de opzegging geregeld. dat ging zeer vlot.
Heb nu al een bevestiging van Agis gehad dat ik per 1 februari ben uitgeschreven.
Ik ben overgestapt en mijn nieuwe verzekering heeft de opzegging geregeld. dat ging zeer vlot.
Heb nu al een bevestiging van Agis gehad dat ik per 1 februari ben uitgeschreven.
Nou, wij zijn nog niet van Agis af! Opzegging aangetekend gedaan, tevens automatische incasso opgezegd. Geen reactie; dus bellen naar Agis. Agis wist ons te vertellen dat onze nieuwe zorgverzekeraar (IZZ)ons weigerde???!! Wij IZZ gebeld; "Nee hoor mevrouw, maar wij zullen Agis wel even tot orde roepen." En dat is ook gebeurd. Vele telefoontjes verder, nog steeds geen uitschrijving ontvangen. Fijn dat IZZ ons per 1 februari ingeschreven heeft, ze zijn op de hoogte van de problemen met Agis.
Puntje bij paaltje durft Agis ook nog eens de maandpremie van februari van onze rekening af te schrijven terwijl wij de automatische incasso hadden opgezegd!!
Alles komt nu echt in orde zegt Agis, de uitschrijving is al 1,5 week onderweg. Ze sturen ze nog een keer. Jaja!
We wachten maar weer af....
Puntje bij paaltje durft Agis ook nog eens de maandpremie van februari van onze rekening af te schrijven terwijl wij de automatische incasso hadden opgezegd!!
Alles komt nu echt in orde zegt Agis, de uitschrijving is al 1,5 week onderweg. Ze sturen ze nog een keer. Jaja!
We wachten maar weer af....
Wij zijn ook overgestapt (bij Agis weg) en Agis heeft dit keurig afgehandeld, een premie die al geincasserd was werd amper een dag later vanzelf teruggestort.
Ik zou ze even de tijd geven, het is nu ontzettend druk omdat een hele grote club nu overstapt, naar onze ervaring is Agis een correct bedrijf, echter kunnen we meer dan 500 euro per jaar besparen, vandaar dat we overstappen.
Ik zou ze even de tijd geven, het is nu ontzettend druk omdat een hele grote club nu overstapt, naar onze ervaring is Agis een correct bedrijf, echter kunnen we meer dan 500 euro per jaar besparen, vandaar dat we overstappen.
netjes eind 2006 anderzorg opgezegd via de persoonlijke website, ander verzekering genomen.
Januari toch een rekening van anderzorg gekregen dit vond ik vreemd dus bedrag gestorneerd en gebeld, opzegging was niet? binnen, er vreemd .
Nogmaals schriftelijk opgezegd , kreeg antwoord jammer te laat.
Nu ben ik verplicht te betalen terwijl ik netjes aan mijn verplichtingen heb voldaan, ze ehheb een incasso ingeschakeld waar ook niet mee te onderhandelen valt, kortom als particulier ben je de pineut , gaat me veel geld kosten terwijl ik netjes alle stappen heb gedaan die ik moest doen, zijn er meer mensen met dit probleem??
Lesley
Januari toch een rekening van anderzorg gekregen dit vond ik vreemd dus bedrag gestorneerd en gebeld, opzegging was niet? binnen, er vreemd .
Nogmaals schriftelijk opgezegd , kreeg antwoord jammer te laat.
Nu ben ik verplicht te betalen terwijl ik netjes aan mijn verplichtingen heb voldaan, ze ehheb een incasso ingeschakeld waar ook niet mee te onderhandelen valt, kortom als particulier ben je de pineut , gaat me veel geld kosten terwijl ik netjes alle stappen heb gedaan die ik moest doen, zijn er meer mensen met dit probleem??
Lesley