LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Vodafone] Problemen rondom nummerportering?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Johan84

[Vodafone] Problemen rondom nummerportering?

Ongelezen bericht door Johan84 »

Midden februari heb ik opdracht gegeven om per 19 mei het nummer van mijn Vodafone abonnement over te zetten naar een Vodafone prepaid simkaart. Hiervan heb ik een bevestiging ontvangen per brief, dus ik had er alle vertrouwen in dat het goed zou gaan.
Tegelijkertijd heb ik mijn abonnement opgezegd per 19 mei, omdat ik minder ben gaan bellen en er tegenwoordig ook Blox bestaan voor prepaid.

Mijn nummer is tot op vandaag, 3 juni nog steeds niet over. Inmiddels ben ik 8 telefoontjes verder met de Vodafone klanten(service :roll: ?). Gemiddelde duur was zo ongeveer 15 minuten, wat mij al 2 uur bellen gekost heeft. Zo'n beetje ELKE servicedeskmedewerker wist mij een ander verhaal te vertellen.

- Ik zou een simkaart toegestuurd moeten krijgen ipv er zelf 1 kopen
- Mijn adresgegevens zouden niet kloppen, terwijl ik 2 maanden terug post ontving op mijn nieuwe adres
- Vrijdag 23 mei is mij beloofd dat uiterlijk maandag 26 mei mijn nummer over zou gaan, dat is niet gebeurd
- Per mail heb ik 28 mei doorgekregen dat mijn klacht/opdracht de hoogste prioriteit heeft
- Er zouden problemen zijn met de nummerportering en het systeem kan niet handmatig worden aangestuurd

Gezien het laatste punt en de tot op dit moment beroerde klantenservice vraag ik me af:

Zijn er daadwerkelijk ook meer mensen met dit probleem?

Ik ben nu dus al ruim 2 weken niet meer bereikbaar op mijn eigenlijke nummer, wat ik inmiddels al zo'n 8 jaar in bezit heb. Veel contacten/bedrijven kunnen mij op dat nummer bereiken en krijgen te horen dat het nummer niet in gebruik is.

franveld

Re: [Vodafone] Problemen rondom nummerportering?

Ongelezen bericht door franveld »

Ook ik heb mijn nummer dat ik al biijna 10 jaar heb laten overzetten.
In mijn situatie van TMobile naar Telfort.
Beide SIMKaarten zijn nu inactief en ik ben dus niet bereikbaar.
Al ruim 90 minunten a 20cpm naar de klantenservice gebeld.
Ze snappen het niet, nu ligt het bij de technische dienst, maar aangezien ik nu overdag niet te bereiken ben verwacht ik niet veel reactie.

Als ze wisten dat numberhoud door een storing niet werkt hadden ze de klanten wel mogen inlichten. Ik heb een klacht ingedient bij ConsuWijzer.

Verder kan ik alleen afwachten of een nieuwe SIMKaart met ander nummer aanschaffen om weer bereikbaar te zijn.

VFWEBRELATIONSBC

Re: [Vodafone] Problemen rondom nummerportering?

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@Johan84

erg late reactie natuurlijk, maar bij deze wil ik toch vragen of je inmiddels weer kunt bellen en of het nummer succesvol naar prepaid geporteerd is. Zo niet, stuur me dan even een mailtje met je mobiele nummer. Dan kijk ik meteen wat ik voor je kan doen.

Bas
Vodafone Web Relations

Gesloten