LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
mausje80
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2008 23:02

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door mausje80 »

hi,

ik gebruik sinds september 07 lexapro 20 mg. had last van angt en paniek aanvallen en had depressieve gevoelens. tijdens een stressvolle
periode, relatie net uit, geen leuke baan op dat moment, ben ik bij de dokter belandt en die schreef me lexapro voor. ik kan je vertellen dat de eerste 6-8 weken niet fijn waren. Ik had een heel wazig gevoel in mijn hoofd en de angst en paniek aanvallen werden juist erger. ook was ik vreselijk onrustig en zweette meer dan normaal.
ik dacht dat het nooit meer goed zou komen maar ik kan je gerust stellen als jij dat nu ook denkt; het komt echt goed!

ik heb geen last meer van angst en paniekaanvallen! mijn depressieve gevoel werd minder doordat ik niet meer zoveel piekerde als ik eerst altijd als de beste kon. het geeft me rust en ik kan weer doen wat ik wil. het is een hulpmiddel en je hoeft je er niet voor te schamen. soms twijfel ik of het goed is om in het weekend gewoon lekker alcohol te drinken, maar heb er nooit bijwerkingen van gehad. in de eerste weken dat ik lexapro gebruikte heb ik geen alcohol gedronken overigens.

ik wil hiermee iedereen een hart onder de riem steken die net begint aan lexapro omdat ik weet dat de eerste weken het moeilijkst zijn.

liefs maus

floortje12
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2008 17:33

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door floortje12 »

Hoi allemaal,

Ik heb heel veel berichten gelezen van jullie.
ik ben begin dit jaar gestopt met paroxetine[seroxat] omdat ik daar zo veel van aan gekomen ben.
Helaas lukt het niet om zonder medicijnen te zijn.
w.s dat stofje wat ik mis.
Nu schreef de arts mij citalopram voor, maar ik ben bang om weer zoveel aan te komen.
Ik las op internet dat escitalopram[lexapro]een mildere vorm van citalopram is en veel minder bijwerkingen heeft.
En als ik het zo lees is gewichtstoename geen bijwerking?
Ik was in 3 jaar tijd 21 kilo aangekomen en nu ik gestopt ben met de seroxat ben ik ondertussen alweer 12 kilo kwijt.
En dat wil ik natuurlijk niet meer terug.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Hoi Floortje,

Het aankomen komt bijna altijd wel voor omdat je door de medicatie wat relaxter word en dus ook meer eetlust krijgt. Maar verder kan ik je vertellen dat de lexapro bij mij wel voor extra gewicht heeft gezorgt, alleen ik ben 5 dagen per week aan het sporten en zet het om in spier. Zo ga ik er mee om. Het verschilt gewoon per persoon of je aankomt van een antidepressiva.

groetjes

Ziggy 69
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:31

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Ziggy 69 »

Hay,

Sinds gisteravond ben ik begonnen met Lexapro een halve tablet (5 mg). 3 uur later werd ik wakker en waren alle nare verschijnselen aanwezig. Gelukkig heb ik van mijn arts Oxazepam erbij gekregen, om de eerste 2 weken enigsinds draagbaar door te komen. Jammer dat veel artsen dit niet doen. Helpt ernorm, je lichaam & geest krijgen even rust !

Ik heb vertrouwen in dit middel (veel over gelezen), de bijwerkingen zouden minder zijn bij dan Efexor. Door die eerste opbouwfase moet je gewoon doorheen.

Lexapro krijg ik voorgeschreven omdat ik "hooggevoelig" ben (HSP). Daarom begin ik ook met een lage dosering. Mogelijk moet ik dit middel voor langere tijd of voor altijd blijven gebruiken. Helaas...
Mijn vraag is of er meerdere mensen zijn, die ervaring hebben met de combinatie, HSP en Antidepressiva !

:idea:

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Beste Ziggy,

Ik slik dit medicijn vanwege een paniekstoornis met een lichte depressie die dus vastgesteld is door de GGZ. Zelf was ik wel al veel op zoek naar wat mijn vage klachten kon veroorzaken. Alle indrukken van buiten inclusief emoties drongen bij mij zo erg door dat een normaal leven leiden erg lastig was. ik durfde bijna nergens meer heen...mn emoties schoten alle kanten op. Maar nu ik dus een antidepressiva slik zijn mijn emoties normaal. ik kan echt nog wel huilen, en ook zeker wel liefde voelen en geven. Je hoort wel vaakdat mensen helemaal afgevlakt zijn....nou ik heb daar echt geen last van. Het maakt mijn gevoel gewoon handelbaar en daar ben ik blij om. Ik durde de deur niet meer iuit en op mijn werk ging het ook niet goed. Nu werk ik weer fulltime, ga 6 keer per week naar de sportschool en ik woon nu zelfs al 3 weken op mijzelf....ik had dit de afgelopen 2 jaar gewoon niet kunnen denken. Dan maar elke dag een pilletje, maar ik heb mijn leven gewoon weer terug!!!

groetjes

Ziggy 69
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:31

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Ziggy 69 »

James bedankt voor je reactie.

Fijn dat je er nu nuchter tegenaan kunt kijken, maar ik heb nog moeite met het idee dat ik mijn leven een medicijn moet slikken.
Maar als dat het leven een stuk acceptabeler maakt, moet ik mijn principes maar aan de kant zetten.

Groet Ziggy

floortje12
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 mei 2008 17:33

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door floortje12 »

Hoi Ziggy,

Ik heb het middel ook omdat ik overgevoelig ben.
Ik beleef alle emoties veel heftiger dan normaal en met dit middel komt alles weer een beetje binnen de lijntjes zal ik maar zeggen.
Ik vind dat dit middel de emoties niet afvlakt gelukkig.
Ik gebruikte eerst citalopram maar nu lexapro omdat dit middel makkelijker af te bouwen is.
Ik voel me al veel beter maar heb nog wel een gevoel van onrust en vermoeidheid.
En ik wordt iedere nacht wakker om een uur of 3,half 4.
Daar zal die vermoeidheid wel vandaan komen.
Voor mij geld ook dat ik het misschien altijd moet blijven gebruiken, maar als je er goed mee voelt geeft dat toch niet?

Gecenin Gunesi
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 jun 2008 19:10

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Gecenin Gunesi »

well floortje12, "Voor mij geld ook dat ik het misschien altijd moet blijven gebruiken, maar als je er goed mee voelt geeft dat toch niet?"

yup zo is het

dacht mijn moeder maar zo over wat ik betref, zoasls jij:D dan had ik nu echt wel relaxed een j gedraaid, maar goed

peace!

pieker1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2008 13:26

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door pieker1964 »

Wel beste mensen . ik gebruik lexapro al 2 jaar vawege angst en paniek. (door 2 sterfgevallen,hartstilstand in de fam. van jonge mensen; zus en schoonzus) ik heb geprobeerd om na 1,5 jaar te minderen met lexapro maar is me slecht bevallen. Heb achteraf wel vrij snel afgebouwd op eigen verzoek; binnen 3 weken van 20 mg. p.d. naar 5 mg. p.d. nu weer naar 15 mg. p.d. ik heb weer veel last gehad van de bijwerkingen, veel onrust,diaree, zweten,wazig zien, hartkloppingen en de angsten namen weer flink toe. En ook om de 2-3 uur `s nachts wakker. Dus zo snel is het middel volgens mij uit je lijf. ik slik nu weer een maand 15 mg.p.d. en nu na 4 weken ,voel ik dat ik me weer beter voel en de bijwerkingen minder worden.(wel nog doorslaap problemen) Ik heb net als anderen van jullie ,het moeilijk om te accepteren dat ik lexapro m.s wel me hele leven moet gebruiken. ik ben nu 44 en ben bang als ik in de overgang kom de klachten meer gaan toenemen. een tip ga a.u.b cognitieve gedrags terapie volgen in combinatie met evt. ontspanningsoefeningen of haptonomie. Ook sporten, bewegen, wandelen, fietsen e.d. Het helpt allemaal echt ! ik kreeg al een oppepper als ik me 2 dagen goed voel. ik heb dit op aanraden van psychiater en cardioloog gedaan. let wel even op dat je dit vergoed kunt krijgen bij de meeste verzekeraars.

daphne28
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2008 15:48

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door daphne28 »

Hey!

De bijwerkingen van de citalopram waren te heftig en ben toch weer over gestapt op lexapro. Helemaal geen last van bijwerkingen. Nare gedactes zijn verdwenen, maar heb nu weer beetje last van ziektevrees blugh. Is het een over, dan krijg ik weer last van het andere. Maar ja heb uitgebreide bloedtest gehad en alles was goed, dus hoef niet zo bang te zijn. Maar heb al paar dagen last van erg bonken en steken in mijn hoofd en denk natuurlijk gelijk weer het ergste. Wens iedereen een fijn weekend en Veel voetbal kijkplezier!!

Groetjes Daphne

Michael1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2008 21:11

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Michael1971 »

Hallo ieder die dit leest!
Geweldig om jullie verhalen te lezen, en ook fijn dat het de meeste van jullie goed af gaat met Lexapro!
Ik heb alleen een mindere ervaring met dit middel, en hoop ook dat er mensen zijn die dit herkennen.
Ik ben overgestapt van Seroxat naar Lexapro zonder enige probleem van afkick verschijnselen.
Ik ben begonnen met de 10mg Lexapro, en op advies van een psychiater na een inloop periode van 5 weken doorgestoomt naar de 20mg. Bij de 10mg voelde ik me op enige bijverschijnselen na gewoon goed. met die 10mg extra ben ik goed ziek geworden. Toch op advies de 6 weken volbracht, maarrrr het gaat steeds slechter met me, in die zin dat ik het idee heb dat ik aldoor stoned ben, en voortdurend idee heb dat ik vanuit een stolp het leven gade slaat, en er zelf warrig en vol emoties aan deel neemt. Vandaag met veel conflict en overleg van GGZ besloten terug te gaan naar de 10mg, omdat naar mijn inziens de 20mg gewoonweg te zwaar is voor mij! Was wel wat gewend van de Seroxat (slikte 40mg) maar had nooit verwacht zo'n slechte ervaring te krijgen met Lexapro! Had voordat ik aan het middel begon veel gelezen op dit forum etc..., maar mijn god ,wat ben ik ziek van die troep! Morgen terug naar 10mg, met de hoop dat het werkt, anders laat ik Lexapro voor wat het is. Overigens had de psych me wel verteld dat het per persoon wisseld wat hij nodig heeft, maar 20mg pfffffff niet meer voor mij! Wat sex betreft schijn ik een uitzondering te zijn, want ik heb al meerdere middelen in loop der jaren gehad, maar bij geen van allen problemen ondervonden??!

Mijn vraag aan allen die dit lezen, heeft iemand deze zelfde ervaringen met 20mg Lexapro??
Gaarne jullie respons!

Mvg Michael

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

hey Micheal,

ikzelf slik al vanaf december lexapro 20 mg en het gaat al de tijd super. Ik heb sinds het slikken van het medicijn al meer bereikt dan de afgelopen 2.5 jaar. Alleen de laatste weken begin ik erg suf te worden van dit medicijn en voelt het gewoon van binnen dat deze dosis te zwaar is. Dat kan ook heel goed want na een tijdje ga je over op de onderhoudsdosis. Dat is dus wat ik binnenkort ga doen....terug naar 10 mg.

Michael1971
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jun 2008 21:11

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Michael1971 »

Beste James 86,

Geweldig dat het voor jouw zo goed gewerkt heeft die 20mg.
Van dat 'onderhouds' verhaal had ik nog niet eerder gehoord, maar gezien ook wat je schreef lijkt het mij dan ook wijzer te stoppen met die 20mg.
Het zou een mild middel moeten zijn met op en afbouwen.
Dat opbouwen kan ik wel beamen, maar nu het afbouwen nog?!
Het is in iedergaval een sterk middel zo als ik het beleef.

Ben nou net een zombie! pffffffff
Warrige gedachtes met slapen, elke octend aan de **** zeg maar, nehhh niets voor michael man!
Bedankt voor je reactie James 86!

Groet Michael

pieker1964
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2008 13:26

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door pieker1964 »

hey Micheal, weet je, dat er ook tabletten zijn van 15 mg.
ik zou wel langzaam afbouwen. ik heb n.l. ontzettende spier en gewrichtpijn gekregen tijden het afbouwen, dat was bij mij wel van 20 ,toen 10 en vervolgens naar 5 mg. ik wel iemand met chronische rugklachten, dus kan het voor jou wel helemaal geen hinder zijn. Ik zit nu weer op 15 mg. maar dat heeft wel 8 weken geduurd voor ik aan deze dosering gewend ben geraakt. Geef het middel de tijd om te wennen ,toen ik er pas mee starte , heeft het wel zeker 12 weken geduurd voordat ik van de bijwerkingen af was. Het heeft denk ook wel te maken met het stadium van je depressie e.d. ik volg momenteel 3 x per week fysio/fitness en dat is heerlijk. Terwijl ik absoluut geen sporter of zoiets ben. Alles heeft volgens mij te maken met je algehele malaise. Hopelijk kun je e moed en kracht vinden om leuke dingen te gaan doen. Want alleen dat geeft volgens mij de kracht om het zelfvertrouwen weer in je eigen ik en lichaam te krijgen.Succes!!!!

daphne28
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2008 15:48

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door daphne28 »

Hoi!!
Hoe gaat het met jullie?
IK heb even een vraagje en hoop dat julie die willen beantwoorden!
Nemen jullie lexapro ´s avonds of ´s ochtends in? En hoeveel mg? En waar slikken jullie het voor?
Ikzelf slik het ´s octends 10 mg en slik het voor angststoornis en heb last van angstige gedachtes.

Groetjes Daphne

rob k
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2008 14:35

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door rob k »

Hoi Daphne28,
Met mij gaat het in ieder geval goed, smorgens 10 mg en kan er weer de hele dag weer tegenaan, in het begin heb ik nog geprobeerd om savonds 10 mg extra te nemen om me nog beter te voelen maar dit heb ik naar een paar dagen alweer afgekapt.
Ik slik lexapro in combinatie met methylfenidaat 30 mg, dit omdat ik naast mn depressie ook nog eens add heb. Hoop dat het jou goed gaat en als je je minder voelt....... bloggen helpt groetjes rob

daphne28
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 mei 2008 15:48

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door daphne28 »

Hoi Rob!

Fijn om te lezen dat het goed met je gaat!!
Ik nam het eerst ´s avonds, maar ik kon er niet van slapen, ´s ochtends valt veel beter. Ik heb in het verleden ook al een paar jaar lexapro geslikt, maar toen hielp op een geven moment 20 mg niet meer (dit wel na een hersenbloeding waardoor ik na 1 jaar depakine helemaal heb afgebouwd en mijn hersens opeens weer op volle toeren draaide). Ik heb toen wat andere middelen geprobeerd en als laatste citalopram i.v.m. kinderwens. Hier waren de bijwerkingen te heftig en ben ik in overleg met mijn psychiater weer overgegaan op lexapro. Ik heb nu ook cognitieve therapie erbij. Dat heb ik in het verleden nooit gehad. Het gaat met die 10 mg nog steeds niet erg lekker en kan wel weer omhoog met de dosis, maar ben bang dfat dat weer niet helpt. Ik blijf nu maar die 10 mg slikken en ga samen met psychoolog mijn angsten en gedachtes proberen te verminderen.
Wat is ADD?

Groetjes Daphne

rob k
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 feb 2008 14:35

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door rob k »

Hoi Daphne bekijk deze link maar eens http://www.levente.nl/
Gr Rob

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door james86 »

Beste mensen,

Al eerder heb ik met meerdere personen besproken hoe je een chemische antidepressiva en/of oxazepam achtige pillen op een alternatieve wijze kan vervangen. Vandaag had ik weer eens weinig te doen dus ben ik volop gaan rondneuzen op het internet.

Sommige mensen zullen de werking van deze pillen niet echt snappen dus vertel ik het nog eens in het kort. Iemand die dus depressief, en/of angstig word KAN, en dat is ook 9 van de 10 keer het geval, een verstoring of een tekort van de neurotransmitter serotonine hebben. Een laag serotoninesyndroom kan dus tot angst en depressie lijden. Serotonine word trouwens aangemaakt in het lichaam door de aminozuren die in eiwitrijk voedsel zitten. In het lichaam worden bepaalde aminozuren omgezet en 5-HTP wat dus ook weer verder in het lichaam word omgezet in serotonine. Extra veel eiwitten eten zou je dus denken. maar niets is minder waar.

Doordat er tientallen aminozuren in eiwitten zitten gaat alles tegelijk een competitie aan in het lichaam waardoor er niet voldoende tryptofaan overblijft om serotonine van te maken die we dus extra nodig hebben om weer op pijl te komen. Tryptofaan is dus de aminozuur die dus een voorloper is van serotonine die wij tekort komen. Je kan dus kiezen om tryptofaan in losse vorm te kopen en dit op een tijdstip innemen waarbij je verder geen eiwit binnenkrijgt. Zo krijgt tryptofaan dus vrij spel om zich tot 5-htp te vormen en dus later serotonine te worden. Hier zitten wel wat nadelen aan omdat teveel aan tryptofaan kan leiden tot de ziekte van parkinson. Dan gaat het wel om hele hoge dosissen hoor. Maar er is een beter alternatief. In een bepaald plantenextract zit dus 5-HTP!!!! als je dit dus slikt word het direct in het lichaam omgezet tot serotonine!!!

Dit doet een antidepressiva dus op een iets andere manier. Zij zorgen er niet voor dat het lichaam direct extra serotonine aanmaakt, maar zij zijn als het ware een soort hamer die elke serotonine molecuul op een chemische wijze weer terug je hersenen inslaat. Dit is wel heeeel simpel uitgelegt hoor. En waarom er nog zo weinig over 5htp word gesproken??? Een fabrikant die dus pure 5htp op de markt wou brengen is naar de vervelend geholpen door de grote fabrikanten van efexor, seroxat etc etc. omdat de chemische medicatie veel verslavender is EN dus veel meer oplevert. It;s all about the money zullen we maar zeggen.

Verder ben ik wat gaan opzoeken over benzodiazepines oftewel oxazepam, diazepam....alles wat wat op pam eindigt.

Werkingsmechanisme
Alle benzodiazepinen & buspiron hebben, in meer of mindere mate, een angstdempende, slaapbevorderende, spierverslappende en anti-epileptische werking. Ze verschillen in snelheid van intreden en duur van effect.
Benzodiazepinen en de nieuwere hypnotica oefenen hun werking uit door stimulering van de GABA-receptoren (GABA = gamma-aminoboterzuur, een neurotransmitter) in de hersenen. Deze interactie resulteert in een remming van de neurotransmissie (prikkeloverdracht). Dit uit zich in sedatie, anxiolyse (angstdemping), anti-epileptische activiteit en verlaging van de spiertonus spierverslapping).
Onderdeel van dit GABA-receptorcomplex zijn de omega-receptoren (vroeger benzodiazepinereceptoren). Inmiddels zijn er binnen die omega-receptoren 13 subtypen aangetoond



Benzo's zorgen dus ook op een chemische manier ervoor dat bepaalde transmissies van stofjes verandert. terwijl er dus ook gewoon puur GABA tekoop is bij voedingssuplementenwinkels. Ook heb ik wat onderzoekjes op internet gelezen dat depressieve en angstige mensen dus ook misschien te weinig GABA aanmaken. En nu ik dus weet dat pure gaba gewoon tekoop is....wat moet je dan met die chemische benzo's???? Er is dus zeker wel iets alternatiefs te krijgen. 5htp....een antidepressiva zonder sexuele bijwerkingen en afvlakking. GABA wat topsporters al decenia gebruiken omdat het voor tientallen dingen goed is.

Hier plaats ik dus even wat linkjes voor de nieuwe mensen op het forum. Lees er eens wat rond en kijk wat je er mee doet.

http://www.body-fitness.nl/content/Voed ... c-Acid.asp

http://www.circadian.nl/supplementen/la ... oom-1.html

Op die laatste site staat trouwens ook een nummer van een man die alles dus ook goed kan onderbouwen. Bel hem eens zou ik zeggen. Het zijn uitstekende middellen als je dus wil stoppen met antidepressiva of frequent oxazepamgebruik.

Wil je van die oxazepam af....slik dan gaba....zo voorkom je ook die ontwenningsverschijnsellen. Of 5htp als je van jarenlang seroxatgebruik afwil ofzo. 5htp geleidelijk opbouwen terwijl je een antidepressiva afbouwt voorkomt ook de afkickverschijnsellen van de pillen.

OF ik het slik????? Nog niet. Ik slik nu lexapro en nog steeds 2 oxazepam per dag. Het gaat nu ook onwijs goed. Maar omdat ik al die doemverhalen over het stoppen met de medicatie lees wil ik alvast goed voorbereid zijn. In ieder geval veel leesplezier.

Marcos69
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 apr 2008 00:27

Re: Lexapro (escitalopram) graag ervaringen van gebruikers.

Ongelezen bericht door Marcos69 »

Hoi lezers,

Wil graag jullie ervaringen met lexapro delen.
Slik dit medicijn nu drie maanden.
De reden is dat angst en depressieviteit de afgelopen twee jaar, en met name afgelopen jaar sterk is toegenomen.
Tot 5 weken na het eerste gebruik van Lexapro had ik last van bijwerkingen.
Het ergste was dat de depressieve gevoelens zeer sterk waren toegenomen. Dit duurde ongeveer 3 weken.
Die eerste drie weken had ik veel last van zweet aanvallen. En tot 5 weken na gebruik had ik last van strakke kaken.
Nu heb ik nergens meer last van. Slik nog steeds 10 mg maar merk echt totaal geen verschil met hoe het daarvoor was.
Volgens mij werkt dit medicijn totaal niet bij mij.
Omdat ik op de wachtlijst sta voor deeltijd behandeling bij de psych,, wil ik er niet zomaar mee stoppen, anders zou ik wellicht niet mee werken.
Heb zelf niet het idee dat een verhoging van de dosering zal helpen.
Een andere anti depressiva wil ik niet, want wil niet aankomen, want dat zal mij alleen maar onzekerder maken. Heb vernomen dat Lexapro de enige anti depressiva is die niet dik maakt.
Verder slik ik naar behoefte Oxxazepan en Themazepam.

Sterkte en vooral veel geluk allemaal!

Marcos

Gesloten