LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Ik vraag me of hier meerdere mensen zijn die dit hebben. In december heb ik mijn vakantie geboekt voor aankomende augustus. Ze hadden toen een mooie actie dat er niets hoeft aanbetaald te worden en pas 6 weken voor vertrek het totale bedrag betaald moet zijn. Dit staat ook op onze reisdocumenten wat we ondertekend hebben.

Echter nu blijkt dat we een accept giro hebben waar al minimaal 8 weken van te voren betaald moet zijn. Ik ben geen zeikerd om 2 weken maar het is een hele dure vakantie en ik krijg pas loon begin juli en dan heb ik dus ook het geld pas compleet, dus ik heb ook echt minimaal 1 week langer nodig. Nu kun je zeggen had je eerder moeten sparen of wat dan ook want ik weet dat ik hier deze reacties ga krijgen maar vanwege onverwachte kosten van paar honderdern euro's lukte het me niet eerder.

Na gebeld te hebben met D-reizen blijkt dat zij dit altijd aanhouden, dus slaat die hele actie gewoon helemaal nergens op. Enigste oplossing was dan om een week later de betaling in de winkel te doen maar de 6 weken dat ging niet omdat mijn bank het geld een week vast zou houden. Nu ben ik blij dat ik die week nu heb, want dat scheelt mij een hoop gedoe, maar het is ook het principe.

Kunnen ze dit ook gewoon doen? Een actie maken en dan niet nakomen?

Michelle1974
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jun 2008 09:59

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door Michelle1974 »

Sja, als zelfs op je ondertekende reisdocumenten staat dat je pas 6 weken voor vertrek hoeft te betalen, dan zou ik zeggen dat D-Reizen geen poot heeft om op te staan!

dia
Berichten: 185
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:06

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door dia »

tja zes weken is zes weken en niet eerder,ga naar dreizen en zeg dat je zes weken van te voren cash zal komen betalen en dat zij daar niets aan kunnen veranderen.Het geld moet wel zes weken van te voren bij d reizen binnen zijn dus betaal op tijd en betaal op het reisbureau zelf.Het zou nogal wat geven als iedereen plots hun termijn van betaling verlegd zonder toestemming van de klant.NEE 6 WEKEN IS 6 WEKEN!

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Bedankt voor de reacties, maar dit heb ik dus al 2 maal aan de telefoon gezegd. Zij geven aan dat het nooit 6 weken kan zijn bij hun dat het al jaren 7 weken is geweest. Toen heb ik gezegd van nou ok 7 weken dan waarom word dan een accept gestuurd voor 8 weken??
Heb ook gevraagd wat er gebeurd als ik niet betaal op die 8 weken. Antwoord was dat ik me aan de accept moest houden en er anders nog een brief met 1 herrinering na zou komen en ik met spoed dan in de winkel moet betalen en als dat niet gebeurd word de hele reis geannuleerd.

Daarom durf ik het eigenlijk niet op de 6 weken te betalen uit angst dat ze alles annuleren en dat is het me echt niet waard. Daar heb ik te lang voor geleden geboekt en kan het nergens anders meer voor die prijs krijgen.

dendy
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 nov 2005 14:47

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door dendy »

Hoi Rosa,

Je hebt geboekt volgens de ANVR voorwaarden, daarin staat dat de restantbetaling pas 6 weken voor vertrek binnen hoeft te zijn, dus eerder betalen hoeft zeker niet, ik zou dat nog maar eens aan D-Reizen doorgeven, zij horen zich (net als de klant) ook aan de ANVR-voorwaarden te houden!

succes

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door Rosa11 »

ja ik vind ook dat ik gelijk heb want het staat duidelijk in de papieren wat ik ondertekend heb, heb er al 2x voor gebeld, maar als zij vast bij hun punt blijven weet ik niet wat ik moet doen, kan wel tegen gaan liggen maar als dat straks in mijn nadeel is omdat zij dan bijv gaan annuleren of wat dan ook, daar heb ik geen zin in. dat is mijn angst dan ook, wil heel graag mijn recht halen, maar vertrouw hun daar niet op.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door sprookje »

Volgende keer gewoon bij toerkoop boeken die houden zich wel aan de regels!Dat is pas een goed reisbureau.Alweer laat d-reizen zijn klanten in de steek.Dit moet je niet pikken.

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Nou ik heb nog een poging gewaagd, deze keer via de chat van d-reizen. Moet zeggen dat dat wel zo handig is nog laat op de avond.
Ik had verwacht hetzelfde antwoord te krijgen van in de winkel dat het gewoon niet mogelijk zou zijn om later te betalen.
Maar nu mogen we het opeens wel op de 6 weken betalen, dan wel in de winkel, want via internetbankieren komt het niet op tijd binnen bij hun.Als ik te laat zou zijn word het wel geannuleerd. Nou dat lijkt me ook een beetje logisch natuurlijk.

Ik heb aangegeven dat ze daar beter mee moeten gaan communiceren aangezien het in de reisdocumenten staat. Haar antwoord daarop was dat ik dan verkeerd was voorgelicht en het via internetbankieren altijd minimaal 7 weken moet zijn. Nou of je moet het duidelijk in de actie erbij zetten of je personeel wat beter op de hoogte brengen.

Maar het punt is gezet, na een aantal pogingen mag het op 6 weken mits betaling in de winkel en er zou notitie van gemaakt worden bij onze gegevens om problemen te voorkomen.

Aanhouder wint zeggen ze toch? ;)

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door Henri42 »

Rosa,je hebt jouw punt gescoord, ik zou maar annuleren bij D-Reizen

simoncase
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2008 19:24

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door simoncase »

Rosa 11.

Je hoeft helemaal niet bang te zijn dat je reis word geannuleerd want wettelijk sta je sterk.
Maar dan ook precies op tijd betalen liefst in de winkel dan krijg je een bewijs van betaling. D-Reizen proberen druk uit te oefenen om binnen die acht weken te betalen.
Het gaat om renteverlies van de aanbetalingen welke andere reis bureau, s wel vragen bij boeking van een reis.
Als er nu 90% van de geboekte reizen wel binnen die acht weken betalen, heeft D-Reizen het verlies van die aanbetalingen terug verdiend aan rente.
Zij krijgen wel die 2 weken rente over het volle bedrag.
Het gaat niet over die paar duizend Euro van jou maar misschien wel een miljoen Euro van alle boekingen.
Het eind resultaat is dat D-Reizen nog nooit zo, n goedkopen reclame stunt heeft gehad.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door G7 »

Toch zijn ze er wel. Bij vaya.nl hoef je niets aan te betalen. Zelfs je verzekeringen niet. Alles pas 4 weken voor vertrek te voldoen, dus het KAN wel!

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Rosa11, ik heb ook onder dezelfde voorwaarden geboekt bij DReizen. Mij is toen uitgelegd dat het geld 6 weken van te voren betaald moet zijn, dwz. in het bezit van DReizen. Als je in de winkel contant betaald of pint, dat kun je 6 weken van tevoren langs komen. Als je het via internet bankieren overmaakt, moet je het een paar dagen eerder overmaken, omdat sommige banken een betaling niet direct doen.
Bij betaling per acceptgiro was het advies om dit 2 weken eerder te doen, omdat het verwerken van acceptgiro's veel meer tijd kost dan de andere 2 methoden. En mocht de acceptgiro zoek raken, dat heb je nog tijd om op een andere manier te betalen.

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Hoi Dirkie,

Ja nu ben ik daar ook achter, na een hoop geheen en weer.. Bleek nu zelfs niet eens een aantekening gemaakt te zijn, want de dag erna werden we gebeld dat er voor de 2e keer toeslag op komt en dat het allemaal voor de 21e betaald moest zijn, terwijl het eerst al 24 juni was en 6 weken is zelfs pas 7 juli. Word steeds gekker daar ;)

Maar als het in de winkel word betaald was het geen probleem inderdaad, maar dat deden ze nu wel met uitzondering volgens die medewerker. Maar het staat nergens duidelijk vermeld overal staat 6 weken en met accept giro staat nergens dat je dan eerder moet betalen vanwege verwerkingstermijn. Qua dat betreft is de informatie erg slecht die ze geven of niet eens geven.

Nu is ook nog maar de vraag of de tickets wel op tijd aankomen, deze worden 5 werkdagen van te voren verstuurd en we wonen in belgie, daar duurt het minimaal 2 weken voor iets aan komt als het uberhaupt aankomt. We moesten het maar afwachten en anders 2 dagen voor vertrek even een belletje geven, maar heb er eerlijk gezegd niet veel vertrouwen in.

sprookje
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:06

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door sprookje »

Waar ergens woon je ongeveer in Belgie rosa?

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Maar als het in de winkel word betaald was het geen probleem inderdaad, maar dat deden ze nu wel met uitzondering volgens die medewerker.
Betalen in de winkel is geen uitzondering. Bij D-Reizen kan dat gewoon, zowel contant als pinnen. Dat doe ik namelijk altijd.
Maar het staat nergens duidelijk vermeld overal staat 6 weken en met accept giro staat nergens dat je dan eerder moet betalen vanwege verwerkingstermijn. Qua dat betreft is de informatie erg slecht die ze geven of niet eens geven.
Dat ligt dan toch blijkbaar aan de winkel, want toen ik mijn reis ging boeken, is mij dit allemaal heel duidelijk verteld. Met name het gedoe met acceptgiro's heeft ze benadrukt, omdat het verwerken daarvaan steeds langer schijnt te gaan duren.

simoncase
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2008 19:24

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door simoncase »

Banken willen allemaal zolang mogenlijk het geld in eigen beheer houden.
Het gaat om miljarden!
Dus houd rekening met wat voor bank je zaken doet anders van bank veranderen.
Het gaat mijn pet te boven dat mensen nog bij banken zitten die hun overschrijvingen een week vast houden. :twisted:

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: D-reizen tijdelijk niet aanbetalen actie

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Ja ik vind het ook jammer dat het ons niet zo is uitgelegd maar zelfs op hun eigen site staat het niet eens..

Het ligt aan het bedrijf waar het verwerkt word mijn bank heeft nog nooit iets een week vast gehouden, ik werk zelf bij een heel groot bedrijf en daar duurt het intern ook langer voor die dingen verwerkt zijn.

Ik hou mijn geld ook het liefst zolang mogelijk vast voordat ik het aan hun geef natuurlijk ;)
Maar ik ga gewoon eind volgende week betalen dan is dat in ieder geval in orde.

@sprookje, ik woon in wallonie vlak aan de nederlandse grens, maar toch duurt het soms extreem lang voor we post krijgen of soms helemaal niet.

Ik moet zeggen we hebben nu de nieuwe reisdocumenten gekregen met de nieuwe prijs vanwege de toeslag deze zijn de 19e verstuurd dus dit is nog redelijk snel gegaan. Ik heb aangeboden om de tickets naar een Nederlands adres te laten sturen of op te halen, maar daar kreeg ik geen antwoord op. Moest maar afwachten.

Gesloten