LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] @home / Ziggo wegval van telefoon en internet
@home / Ziggo wegval van telefoon en internet
Ik heb sinds 27 mei 2008 wegval van internet en telefoonsignaal. Dit was reeds eerder gebeurd in Feb van dit jaar. Toen is er een monteur van @home geweest, die constateerde dat de problemen niet aan in apparatuur in de woning zat. Onderzoek wees uit dat de problemen zaten in een tweetal schakelkasten in de wijk die te weinig signaal doorgaven. Na enig werk aan de schakelkasten wist de monteur het signaal te versterken. Van feb tot 27 mei geen klachten meer gehad.
Op 28 mei jl. melding gemaakt bij de helpdesk i.v.m. dezelfde teruggekeerde klacht. (meldingnummer 3274482). Er zou op vrijdag 30 mei een monteur komen. 'S-avonds 28 mei (dag van de melding) is door @home contact met mij opgenomen. De klacht zou niet door een monteur opgelost worden. Ik moest eerst een door Ziggo toegestuurde housemovebox i.p.v de oude zelf vervangen. (dit was in feb. ook reeds gebeurd!) Als de klachten hierna zouden aanhouden, dan pas zou er (na hernieuwde melding) een monteur ingeschakeld worden. Vrijdag 30 mei; nog geen housemovebox ontvangen. Opnieuw gebeld (met gsm) om dit te melden.
Antwoord; hij komt eraan!
31 mei wederom een dag zonder internet en telefoon, wederom met de helpdesk gebeld 45 minuten met gsm.
Nieuwe melding nummer 5683414. Housemovebox is onderweg! zo wordt mij verzekerd.
Zaterdag 7 juni; geen housemovebox! Wederom met gsm de helpdesk gebeld. Antwoord; sorry voor het ongemak maar het is zoooo druk, hij komt er aan!
Dinsdag 10 juni housemovebox ontvangen en geïnstalleerd. Telefoon en internet zijn nog steeds niet stabiel. Elke keer heb ik aangegeven dat de problemen niet inpandig zitten maar in de schakelkast in de wijk!!
Ik eis nu ook 2 dingen;
1. ik wens restitutie over de afgelopen 2 weken omdat ik zo goed als geen gebruik heb kunnen maken van telefoon en internet. Gebruik van de GSM was de enige manier.
2. daar de klachten niet geheel verdwenen zijn, zou het toch zeer prettig zijn als een monteur de schakelkasten in de wijk nog eens zou kunnen bekijken. Misschien is vervanging een optie!
Op 28 mei jl. melding gemaakt bij de helpdesk i.v.m. dezelfde teruggekeerde klacht. (meldingnummer 3274482). Er zou op vrijdag 30 mei een monteur komen. 'S-avonds 28 mei (dag van de melding) is door @home contact met mij opgenomen. De klacht zou niet door een monteur opgelost worden. Ik moest eerst een door Ziggo toegestuurde housemovebox i.p.v de oude zelf vervangen. (dit was in feb. ook reeds gebeurd!) Als de klachten hierna zouden aanhouden, dan pas zou er (na hernieuwde melding) een monteur ingeschakeld worden. Vrijdag 30 mei; nog geen housemovebox ontvangen. Opnieuw gebeld (met gsm) om dit te melden.
Antwoord; hij komt eraan!
31 mei wederom een dag zonder internet en telefoon, wederom met de helpdesk gebeld 45 minuten met gsm.
Nieuwe melding nummer 5683414. Housemovebox is onderweg! zo wordt mij verzekerd.
Zaterdag 7 juni; geen housemovebox! Wederom met gsm de helpdesk gebeld. Antwoord; sorry voor het ongemak maar het is zoooo druk, hij komt er aan!
Dinsdag 10 juni housemovebox ontvangen en geïnstalleerd. Telefoon en internet zijn nog steeds niet stabiel. Elke keer heb ik aangegeven dat de problemen niet inpandig zitten maar in de schakelkast in de wijk!!
Ik eis nu ook 2 dingen;
1. ik wens restitutie over de afgelopen 2 weken omdat ik zo goed als geen gebruik heb kunnen maken van telefoon en internet. Gebruik van de GSM was de enige manier.
2. daar de klachten niet geheel verdwenen zijn, zou het toch zeer prettig zijn als een monteur de schakelkasten in de wijk nog eens zou kunnen bekijken. Misschien is vervanging een optie!
-
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24
Re: @home / Ziggo wegval van telefoon en internet
Beste Ziggo-klanten,
Door het lezen van de reacties op dit forum begrijpen wij dat er op dit moment veel onvrede is over de geleverde diensten. Wij begrijpen ook dat onduidelijkheid veel onrust veroorzaakt. Dit zouden wij graag voor u willen wegnemen. We zitten momenteel midden in het proces van verkenning en afstemming. Dit brengt in een aantal gevallen startproblemen met zich mee.
Een logisch gevolg daarvan is dat u telefonisch contact zoekt met onze klantenservice. Door de toename van het aantal gesprekken zijn de wachttijden fors langer geworden dan normaal. Wij luisteren wel naar de signalen die u afgeeft. Zo is bijvoorbeeld het tarief van de klantenservice verlaagd van 0,10 eurocent naar 0,02 eurocent.
Wij doen er alles aan om de afstemmingsproblemen zo min mogelijk te laten doorwerken naar u als klant. Uw vertrouwen willen wij graag herstellen.
Wanneer uw klacht of storing tot op heden nog niet is opgelost, dan kunt u een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij nemen dan uw klacht in behandeling.
Wellicht nemen wij met deze post niet alle onvrede bij u weg, maar bij alle medewerkers van Ziggo is de wil en inzet aanwezig om alle problemen zo snel en accuraat mogelijk op te lossen.
Met vriendelijk groet,
Het Ziggo Webteam.
Door het lezen van de reacties op dit forum begrijpen wij dat er op dit moment veel onvrede is over de geleverde diensten. Wij begrijpen ook dat onduidelijkheid veel onrust veroorzaakt. Dit zouden wij graag voor u willen wegnemen. We zitten momenteel midden in het proces van verkenning en afstemming. Dit brengt in een aantal gevallen startproblemen met zich mee.
Een logisch gevolg daarvan is dat u telefonisch contact zoekt met onze klantenservice. Door de toename van het aantal gesprekken zijn de wachttijden fors langer geworden dan normaal. Wij luisteren wel naar de signalen die u afgeeft. Zo is bijvoorbeeld het tarief van de klantenservice verlaagd van 0,10 eurocent naar 0,02 eurocent.
Wij doen er alles aan om de afstemmingsproblemen zo min mogelijk te laten doorwerken naar u als klant. Uw vertrouwen willen wij graag herstellen.
Wanneer uw klacht of storing tot op heden nog niet is opgelost, dan kunt u een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij nemen dan uw klacht in behandeling.
Wellicht nemen wij met deze post niet alle onvrede bij u weg, maar bij alle medewerkers van Ziggo is de wil en inzet aanwezig om alle problemen zo snel en accuraat mogelijk op te lossen.
Met vriendelijk groet,
Het Ziggo Webteam.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 apr 2008 11:52
Re: @home / Ziggo wegval van telefoon en internet
Beste Webcontact,
Een heel mooi stukje tekst met uitleg over waarom problemen niet opgelost worden.
Een van de reden is dat jullie het probleem weer bij de klant leggen. Volgens mij is in dit onderwerp dit aan de orde en ook bij mij het geval. Een e-mail met klacht wordt pas na 8!!!! dagen op gereageerd. Dat is toch veel te lang.
Het klinkt leuk dat iedereen zich inzet, maar er gebeurd niets, het afstemmen en dergelijk had al voor de fusie moeten gebeuren. De klant zou er niets van merken toch??
Maar volgens mij is dat niet duidelijk geweest binnen de organisatie, aangezien er zo veel klachten zijn. Ik heb er dan ook geen vertrouwen in dat alles oplost. Veel succes met alles op elkaar afstemmen wat VOORAF had moeten gebeuren. En ja, een e-mail sturen en dan zeker ook minimaal een week wachten. Dacht het niet.
Groeten,
Menno
Een heel mooi stukje tekst met uitleg over waarom problemen niet opgelost worden.
Een van de reden is dat jullie het probleem weer bij de klant leggen. Volgens mij is in dit onderwerp dit aan de orde en ook bij mij het geval. Een e-mail met klacht wordt pas na 8!!!! dagen op gereageerd. Dat is toch veel te lang.
Het klinkt leuk dat iedereen zich inzet, maar er gebeurd niets, het afstemmen en dergelijk had al voor de fusie moeten gebeuren. De klant zou er niets van merken toch??
Maar volgens mij is dat niet duidelijk geweest binnen de organisatie, aangezien er zo veel klachten zijn. Ik heb er dan ook geen vertrouwen in dat alles oplost. Veel succes met alles op elkaar afstemmen wat VOORAF had moeten gebeuren. En ja, een e-mail sturen en dan zeker ook minimaal een week wachten. Dacht het niet.
Groeten,
Menno
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 jun 2008 22:09
Re: @home / Ziggo wegval van telefoon en internet
Wat is ziggo eigenlijk.Ze vertellen dat er niks veranderd.Maar ondertussen zitten wij al 2 dagen dagen zonder telefoon.Dus maar even bellen met de gsm.Dat kan je wel vergeten .De wachttijd is langer dan 10 min. en je word verbroken.Je krijgt ze dus niet te pakken.Wel heb ik al een mail gestuurd. Dat heb ik vanaf 16 mei al 15 keer gedaan ( voor verschillende klachten) en heb er 1 terug gehad.In mijn ziggo kan ik nu wel komen. Dat heeft ook bijna 3 weken geduurd.Ook hebben wij ziggo 1 plus aangevraagt. Wij wachten nog steeds op de decoder.Maar het abbonement ging wel 14 juni in.Ik denk dat ik ze maar een brief stuur met een rode kaart voor het stopzetten van automatiche incasso.Maar of die aan komt???We wachten het maar weer af . Het is niet leuk meer.Met casema hadden wij nooit problemen.Veranderingen zijn niet altijd verbeteringen.Dat zie je maar weer.
P.S.Als je wat wil bestellen krijg je ze vaak wel te pakken via de telefoon
P.S.Als je wat wil bestellen krijg je ze vaak wel te pakken via de telefoon
Re: @home / Ziggo wegval van telefoon en internet
Waarschijnlijk overbodige vraag:Wat is ziggo eigenlijk.Ze vertellen dat er niks veranderd.Maar ondertussen zitten wij al 2 dagen dagen zonder telefoon
heeft u al uw modem gereset?
Stekker eruit even wachten stekker erin wachten tot alle lampjes branden Kijken of het nu wel lukt om te bellen.
heeft u gecontroleerd of - ik durf het bijna niet te schrijven - er een storing in uw postcode gebied is of geeft de website dit niet goed aan?
Sterkte want zowel technisch als administratief lijkt Ziggo e.e.a. nog niet op orde te hebben.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 jun 2008 22:09
Re: @home / Ziggo wegval van telefoon en internet
Geef niet hoor meneer T alle tips zijn welkom op dit moment.Maar dat had ik allemaal al gedaan.Wij hadden zelfs nog een andere telefoon aan gesloten.Maar inmiddels heb ik ze vanmorgen te pakken gekregen met mijn gsm.Dus op dit moment werkt alles weer.Mijn beltegoed is wel weer op.Maar goed het probleem is opgelost. Dank je wel voor de tip.
Groetjes Petra
Groetjes Petra
Re: @home / Ziggo wegval van telefoon en internet
Ik had klachten over @Home (Ziggo) kreeg eerst geen reactie maar schakelde de Klachtenbond in. Was binnen één dag opgelost.
Peter
Peter
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 jun 2008 22:09
Re: @home / Ziggo wegval van telefoon en internet
Dank je wel voor de tip.Ik denk dat ik daar ook gebruik van gaat maken.De telefoon doet het inmiddels Maar nu kan ik via mijn wanadoo geen e.mails meer versturen.Het is elke dag wat anders.ik word er een beetje moe van en boos.Nogmaals bedankt voor de tip
Groetjes Petra
Groetjes Petra
Re: @home / Ziggo wegval van telefoon en internet
Even een update over mijn geplaatste thread.
Gisteren is er eindelijk na bijna een maand van klagen een monteur geweest. De vorige door Ziggo-helpdesk beloofde monteurs waren tot 2 maal toe door eigenmachtig toedoen van de technische dienst van Ziggo geannuleerd!! Werkelijk te gek voor woorden. Het meest ergelijke hieraan was dat ik vrij moest nemen en dat er dan geen monteur komt. Het enige wat je hierop te horen krijgt is; "sorry", en dat de technische dienst er van overtuigd is dat het probleem bij mij thuis ligt.
Maar goed, de monteur (ingehuurd via Hirschmann) heeft bij mij thuis ALLES doorgemeten, resultaat; het probleem zit NIET bij u thuis meneer.
Nee dat wist ik al langer, had elke keer dat ik contact had met Ziggo al aangegeven dat het probleem in de verdeelkast in de wijk zat.
Monteur dus de wijk in, en ja hoor het probleem zat inderdaad weer in de verdeelkast. Wederom bleek een zogenaamde IEC-connector defect te zijn. Volgens de monteur als gevolg van achterstallig onderhoud!! Monteur checked wederom de verbindings snelheid op mijn pc, en wat blijkt..... een prima signaal!!!
Tot op heden doet internet en telefoon het zonder haperen. Volgens de monteur echter kan dit ook zo weer veranderen als er niets gebeurd aan de staat waarin de verdeelkasten verkeren, dit zijn namelijk de veroorzakers van de problemen. Alle lof voor de monteur, prima werk afgeleverd!!
Dit kan ik absoluut niet over Ziggo / @home zeggen. Zij hebben mij de afgelopen maand absoluut zeer slecht geholpen, met name het abominabele gedrag van de technische dienst van @home is werkelijk stuitend. Waarom wordt de klant die veel voor hun product betaald niet op zijn woord geloofd als die aangeeft (reeds bij de eerste melding) wat het probleem is!!
Al met al doet alles het nu weer. Ik hoop alleen dat de behandeling en sercive naar de Ziggo-klant toe gaat verbeteren. Indien er zich weer problemen gaan voordoen, zal ik niet aarzelen mijn abbonnement op te zeggen. Voorlopig heeft Ziggo nog het voordeel van de twijfel.....
Gisteren is er eindelijk na bijna een maand van klagen een monteur geweest. De vorige door Ziggo-helpdesk beloofde monteurs waren tot 2 maal toe door eigenmachtig toedoen van de technische dienst van Ziggo geannuleerd!! Werkelijk te gek voor woorden. Het meest ergelijke hieraan was dat ik vrij moest nemen en dat er dan geen monteur komt. Het enige wat je hierop te horen krijgt is; "sorry", en dat de technische dienst er van overtuigd is dat het probleem bij mij thuis ligt.
Maar goed, de monteur (ingehuurd via Hirschmann) heeft bij mij thuis ALLES doorgemeten, resultaat; het probleem zit NIET bij u thuis meneer.
Nee dat wist ik al langer, had elke keer dat ik contact had met Ziggo al aangegeven dat het probleem in de verdeelkast in de wijk zat.
Monteur dus de wijk in, en ja hoor het probleem zat inderdaad weer in de verdeelkast. Wederom bleek een zogenaamde IEC-connector defect te zijn. Volgens de monteur als gevolg van achterstallig onderhoud!! Monteur checked wederom de verbindings snelheid op mijn pc, en wat blijkt..... een prima signaal!!!
Tot op heden doet internet en telefoon het zonder haperen. Volgens de monteur echter kan dit ook zo weer veranderen als er niets gebeurd aan de staat waarin de verdeelkasten verkeren, dit zijn namelijk de veroorzakers van de problemen. Alle lof voor de monteur, prima werk afgeleverd!!
Dit kan ik absoluut niet over Ziggo / @home zeggen. Zij hebben mij de afgelopen maand absoluut zeer slecht geholpen, met name het abominabele gedrag van de technische dienst van @home is werkelijk stuitend. Waarom wordt de klant die veel voor hun product betaald niet op zijn woord geloofd als die aangeeft (reeds bij de eerste melding) wat het probleem is!!
Al met al doet alles het nu weer. Ik hoop alleen dat de behandeling en sercive naar de Ziggo-klant toe gaat verbeteren. Indien er zich weer problemen gaan voordoen, zal ik niet aarzelen mijn abbonnement op te zeggen. Voorlopig heeft Ziggo nog het voordeel van de twijfel.....
Re: @home / Ziggo wegval van telefoon en internet
Heel coulant van u.Voorlopig heeft Ziggo nog het voordeel van de twijfel.....