LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »


BerichtGeplaatst op: 17 Jun 2008 13:17 Onderwerp:

Ik roep iedereen op om de bijdragen van "Webcontact01" - een medewerker van Ziggo -volledig te negeren. Hier is mijn argumentatie waarom:
Mijn ervaring is tegenovergesteld aan wat uw oproep suggereeert.

Ik kreeg zeer vlot antwoord van Webcontact en kreeg vandaag antwoord van klantenservice dat mijn klacht per 11 juni 2008 opgelost is en ik er een schriftelijke bevestiging van ontvang.

Ik denk niet dat Ziggo blij is dat er nu zoveel klachten zijn. Ik vind dat als zij proberen om problemen op te lossen via Webcontact dat daar niets mis mee is.

De nieuwe klachten lezen wij hier toch wel.

Fouten worden gemaakt maar het belangrijkste is dat deze opgelost worden. Als Webcontact daar de helpende hand bij biedt, so be it.

Pruim
Berichten: 542
Lid geworden op: 23 sep 2007 18:05

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Pruim »

Er bestaat ook nog zoiets als je abonnement opzeggen!
Inderdaad, dat heb ik ook gedaan, en nu nog per 1 juli een ander zoeken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn ervaring is tegenovergesteld aan wat uw oproep suggereeert.

Ik kreeg zeer vlot antwoord van Webcontact
Ik suggereer niets en nogal wiedes dat u zeer vlot antwoord kreeg. Als u mijn bijdrage goed had gelezen dan had u begrepen dat het mij daar helemaal niet om gaat.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik suggereer niets en nogal wiedes dat u zeer vlot antwoord kreeg. Als u mijn bijdrage goed had gelezen dan had u begrepen dat het mij daar helemaal niet om gaat.
Gezien uw reactie heb ik niet begrepen wat u bedoelt. Na herlezen van uw bericht, denk ik dat nog steeds niet begrijp.

U beweert dat Webcare hier reageert om imago schade te beperken.

De reden zou ook kunnen zijn om te helpen wat problemen op te lossen.

De imagoschade is al opgelopen zie de diverse forums en berichten in de media.

riekje1
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 mei 2008 12:59

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door riekje1 »

Ook ik werd vlot geholpen na mailen o.v.v. webcontact.

Ik ga ervan uit dat Ziggo de komende maand alles wel weer op een rijtje krijgt.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

Vind het juist hartstikke goed dat een bedrijf rondkijkt op verschillende fora, niet om de zogenaamde kachten de grond in te drukken.
hier leren ze juist van.

Lezen wat er op fora gezegd wordt over je bedrijf en niets doen, nee daar mag je trots op zijn.

Nee knikken en je abonnement opzeggen, dat is makkelijk... je schiet er alleen niets mee op je verplaatst het probleem alleen maar en degeen met het probleem ben je zelf...

Mogelijk heeft u hierin zelf nare ervaringen gehad, maar zou ik niet zo snel gelijktrekken met andere bedrijven.

a146
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:59

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door a146 »

Op één of andere manier ben ik nu blij dat iedereen problemen heeft met internet.

Gelukkig heb ik geen klachten met internet als telefonie via @home wat nu dus Ziggo is. 8)
Hier werkt alles gewoon super goed. 8)

chippyko
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 apr 2007 17:41

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door chippyko »

Ook ik heb problemen met ziggo. Ze zijn ontstaan toen mijn modem net voor de overgang ermee stopte. Het duurde 12 dagen voordat er een monteur kwam om een nieuw modem te plaatsen (sorry we gaan over op een ander computersysteem en kunnen geen modems lev eren).Ik heb 4x gebeld met telkens een wachttijd van 20-30 minuten. Hierdoor zij er allerlei dingen de mist ingegaan en daarna is het internetten nooit meer normaal geweest in ieder geval is hij trager geworden. Een klachtenbrief die op 22 mei is verzonden werd op 9 juni pas verwerkt en tot op heden heb ik nog geen reactie

Belinda17
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 okt 2006 23:30

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Belinda17 »

Ik ben al jaren een tevreden klant bij @Home, nu Ziggo. Internet en Digitale TV zijn optimaal, alleen sinds 16 mei is het analoge signaal van Nederland 1,2 en 3 niet om te kijken. Donderdag 12 mei gebeld en ze zouden een monteur sturen...........nou mooie boel..........zeggen ze duurt circa 2 werkdagen. Maar ik wacht nog steeds........nog geen monteur geweest. Ga morgen maar weer eens een poging wagen om te bellen.........

privo
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 mar 2007 19:26

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door privo »

Ik ben midden jaren 80 vorige eeuw gestart met gratis :D Internet w.o Zonnet, Wish en nog een paar de een beter als de ander.

Rond 1995 aansluiting op Gironet, 1998 verkocht aan Freeler (ING-bank)

Migratie Gironet naar Freeler een catastrofe
Om de problemen met inbellen op te lossen is bijvoorbeeld besloten het Gironet-inbelnetwerk langer open te houden.

bron: webwereld.nl

2004 Freeler verkocht :cry: aan Het Net (KPN) .

Het Net is een merk van KPN Internet, een onderdeel van KPN Telecom. ....was de eerste stap voor de 'gratis' providers iedereen zover te krijgen dat men overging op de nieuwe inbelnummers, de tweede stap was de introductie van nieuwe betaalde abonnementen. Nu langzamerhand alle inbel-internetters op de nieuwe 06760 nummers zijn overgeschakeld, hebben Zonnet en Freeler de inbeltarieven fors verhoogd... bron: internetten.nl

per 2007 zelf overgegaan naar @home en nu dan 2008 verkocht aan Ziggo :?: :twisted: :?:

Gironet ging goed, Freeler beter, Het Net nou ja zozo, na overname door KPN waren beide providers voor inbelklanten bedroevend.

Dus 2007over op kabel, @Home ( Essent ) TV Internet en telefoon het ging goed de kinderziekten en aanloopproblemen van :shock: @Slome waren destijds net voorbij :D .

Alles werkt tot dusver naar volle tevredenheid geen klachten gehad over :lol: @home.

De overgang naar Ziggo is de meest :evil: brutaalste die ik heb meegemaakt, geen fasering, geen vooraf informatie, plompverloren wordt de @home homepage gedumpt zonder enige nadere instructie, om je factuur te kunnen zien moet je wel zelf de URL intikken !!!!
foutje bedankt ik ben benieuwd.... elke verandering is nog geen verbetering... wordt vervolgt :arrow:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door D1RK »

Gezien de onbereikbaarheid van deze aanbieder zullen de meeste klachten niet binnen komen, of zal de klant boos weg lopen na het dure 0900 nummer!
Als U een mail stuurde en als het binnen een week niet is opgelost gewoon ONTBINDEN wegens wanprestatie en elders een abbo afsluiten, dan zullen ze eerder helpen en reageren, want de goede Multikabel gebruikers krijgen nu ook de @home puinhopen en zullen het niet accepteren, als U na deze week tot 2 weken wacht en tijdelijk via buren online gaat is het redelijk de overeenkomt zonder enige termijn op te zeggen omdat zij in gebreken bleven!

Zo los je dat op, en als ze vele klanten die jarenlang tevreden waren verliezen zullen ze wel moeten!
Ook het nummer voor bellen zou dus gratis moeten gezien de problemen maar een maand gratis als vergoeding is niet genoeg gezien diverse telefoon rekeningen!
Vele moeten Mobiel met prepaid €1,15 betalen omdat zij niet bereikbaar waren, en dus niet hun tarief maar het door jou betaalde claimen!

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Beste mensen,

Het is allemaal wat, je betaalt netjes, het werkt allemaal goed.
Dan komen ze plots met het mooie idee om met zijn drietjes te gaan samen werken lees fuseren.
Dan zijn er plots op alle gebieden een hele berg problemen.
En, natuurlijk is de consument weer de dupe, niet zo fraai.
Je betaalt natuurlijk wel mooi je abonnements geld, maar je krijgt er mooi niets voor terug.
Dan krijg je inderdaad een paar fraaie hoorntjes op je hoofd.
Dit is heel erg jammer.
Maar waarom werkt het niet gewoon net als vanouds, er is eigenlijk niet zoveel veranderd, tenzij ze alles aan elkaar gaan koppelen, ik weet niet of dit in dit geval is gebeurd, maar zou zomaar kunnen, en dan heb je een grote berg ellende.
Ze zijn niet bereikbaar, ze worden plat gebeld, gemaild en geschreven.
Wachttijden per telefoon van pakweg 25 minuten, zo dat is me wat.
Wat gaat zo'n telefoongesprek dan wel kosten, en krijgt men zoals er al gezegd word, de juiste informatie en de juiste oplossing.
Het is heel erg jammer voor de gedupeerden, ronduit heel sneu.
Ik hoop voor u allen dat er een hele snelle oplossing voorhanden mag zijn.
Maar ik zou op dit moment, en dat is dat mijn keuze, dan zou ik mooi niets betalen, zij zijn immers in gebreke verbleven.
Het zou mijn keuze zijn, dan sluiten ze alles maar af.
Het is niet de charmantste oplossing, maar als men niet kan telefoneren of internetten, dat is van hun zijde ook niet zo netjes.
Ik zou, maar dat ben ik, ik zou netjes weggaan, en naar een andere provider gaan, er kunnen natuurlijk dubbele kosten berekend gaan worden, dat is het risico.
Dus, als ik u allen was, dan zou ik eens te raden gaan bij een juridisch loket of zo, eens kijken wat men er aan kan doen, zonder teveel kosten te krijgen.
Ik heb natuurlijk mooi praten, ik heb geen internet aansluiting of een telefoon aansluiting van Ziggo, maar wel de kabel aansluiting voor de tv, die geeft gelukkig geen problemen hier.
Maar dat neemt niet weg, waarom ik u niet zou steunen, ik vind het heel erg rot, en dat mag ook gezegd worden.
Ik wens u allen heel veel sterkte toe, en als ik een oplossing zou hebben, dan had ik u allen zeer gaarne geholpen,

Met vriendelijke groet,

Ad

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Je loopt achter! Het 0900 nr. is gewoon tegen het lokaal tarief. Dus al bijgesteld door Ziggo.
Tijdelijk lokaal tarief tot er weer normale wachttijden bij dit bedrijf zijn.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Maar ik zou op dit moment, en dat is dat mijn keuze, dan zou ik mooi niets betalen, zij zijn immers in gebreke verbleven.
Dit is m.i. geen oplossing van de problematiek.

Niet betalen heeft tot gevolg dat alle produkten die u bij Ziggo afneemt uiteindelijk afgesloten worden. Geen idee hoe snel Z. hiertoe overgaat, maar dat het gebeurt kunt u op rekenen.

Als u regelmatig problemen heeft rond internet, telefoon en/of tv van ziggo dan kunt u hen officieel schriftelijk en aangetekend in gebreke stellen.


Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Dit bericht staat op 1ste bladzijde.
------------------------------------------

cc cees
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2008 09:35

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door cc cees »

Ziggo is een ramp. Ik heb al twee dagen geen internet en dat is niet de eerste keer. De klantenservice is onbereikbaar en op de site is ook niet vermeld dat er storing is. Je weet dus ook niet waar je aan toe bent en hoe lang het nog duurt. Hiervoor was mijn abonnement bij Casema en dat ging prima. Ik ga dus nu mijn automatische incasso opzeggen en bedragen inhouden op facturen voor de dagen dat ik geen internet heb ontvangen. Lekker handig natuurlijk zo'n automatische incasso en er dan een puinhoop van maken. Ziggo is een kwalitatief uitermate teleurstellend bedrijf. Die sukkel op televisie werkt volgens mij inderdaad bij Ziggo.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hiervoor was mijn abonnement bij Casema en dat ging prima. Ik ga dus nu mijn automatische incasso opzeggen en bedragen inhouden op facturen voor de dagen dat ik geen internet heb ontvangen.
Dit is een slecht plan en leidt tot afsluiten van * alle *
produkten die u afneemt bij Ziggo.

Als u er echt tabak van heeft, dien dan een officiële klacht in bij Ziggo, adres Utrecht en vraag om restitutie i.v.m. geen verbinding op data.........
Brief aangetekend met ontvangstbevestiging versturen.

U heeft er niets aan, maar ik ben tevreden. Geen problemen met internet, tv of telefoon. Het is me net gelukt om de gratis digitale decoder te installeren zonder hulp helpdesk, maar wel even gekeken op gebruikers forum van Ziggo, waar ik geen lid meer van ben, maar waar wel bruikbare info op staat!

Ik wacht alleen nog op de schriftelijke bevestiging van Ziggo i.v.m. omzetten abbo naar Alles in 1 pakket. Maar dat komt wel in orde verwacht ik.

Tevreden dus in ex-casema gebied, regio Haaglanden.

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Beste mensen,

Ik zei al, dat dit mijn mening was, en dat ik zo zou reageren.
En dat ze mij af zouden sluiten oke, heel erg goed.
Dat zouden ze mogen doen van mij, kan ik heel erg goed mee leven.
Kan ik direct naar een andere provider.
Maar dit is voor mij helemaal niet an de orde.
Ik heb immers geen telefonie en internet van Ziggo, blij toe zeg.
Anders zoeden ze het heel erg graag van mij mogen afsluiten.
Hebben ze daar dan wel de tijd voor ??
Ik zag op de tv, dat er mensen ruim 25 minuten aan de lijn moesten blijven voordat ze iemand van de klantenservice kregen.
Is dat dan nog klantenservice dan ??
Dat vind ik geen service verlening meer.
Er is in het verleden vaal gemopperd op TELE2 en het voormalige zonnet, ik moet heel eerlijk zeggen, ik heb nog nooit erge problemen meegemaakt bij ze, en als ik al een probleem had, dan verstuurde ik een e-mail naar TELE2, en binnen 2 werkdagen had ik netjes antwoord retour, en heb nog nooit naar dat dure telefoon nummer van ze gebeld.
En.... ze hebben mij altijd zeer goed geholpen, en dast mag natuurlijk ook gezegd worden.
En zo hoort het natuurlijk ook.

Maar dit probleem bij Ziggo, dat slaat nergens op, en is zeer jammer voor de gedupeerden.
Let wel, dit is dus niet onaardig of beledigend bedoeld hoor, ik wil niemand voor zijn hoofd stoten, ik toon enkel en alleen mijn medeleven.
Maar geef daarbij ook aan, hoe ik daar over denk, en dat mag een ieder, dat staat vrij.
Ik wens u allen een heel fijn weekend toe, met een oplossing van alle problemen.

Groet, Ad

hanshendrix
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2008 01:03

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door hanshendrix »

Deze mail ontving ik al 1 dag na mijn klacht, ben vrij positief dat mijn klacht snel verholpen zal zijn.

Geachte heer Hendrix,

Wij bieden u onze excuses aan voor de lange tijd die het beantwoorden van uw e-mail in beslag heeft genomen. Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.

Ik heb u een verhuisdoos toegestuurd met daarin een vervangende wandcontactdoos en een signaalverdeler. Normaliter wordt een verhuisdoos alleen verstuurd bij een verhuizing. Echter, na het controleren van uw modem blijkt dat het signaal regelmatig slechte waarden vertoont. Door de huidige componenten te vervangen kan het probleem verholpen worden.

Het modem dient tijdens het plaatsen van de wandcontactdoos en de signaalverdeler ontkoppeld te zijn van de stroom. Indien de problemen zich nog steeds voordoen na het plaatsen van de toegestuurde componenten, dan verzoek ik u vriendelijk contact op te nemen met onze Ziggo Klantenservice op telefoonnummer 0900-1884 (lokaal tarief). Op dat moment kunnen wij uw modemwaarden opnieuw analyseren met de geonstalleerde nieuwe componenten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Ziggo
Afdeling Klantenservice

Behandeld door: D. Meese

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik zei al, dat dit mijn mening was, en dat ik zo zou reageren.
En dat ze mij af zouden sluiten oke, heel erg goed
Misschien is het handig dat u - als u uw mening met anderen deelt op een openbaar forum - ook de gevolgen van niet betalen vermeldt.

De telefonische helpdesk is momenteel erg slecht bereikbaar. Na geploeg door hun zeer uitgebreide keuzemenu, waarbij 2 x het postcode nummer moet worden ingetoetst, krijg je als je pech hebt vervolgens de mededeling dat de wachttijd langer als 10 minuten is en wordt de verbinding verbroken.

Gelukkig is het tarief tijdelijk teruggeschroefd naar locaal tarief, maar daar wordt je als klant die hun hulp nodig heeft niet vrolijk van, integendeel.

Ik ben het met u eens dat er nog het nodige verbeterd moet worden.

messed-up
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 dec 2006 03:26

Re: Ziggo

Ongelezen bericht door messed-up »

Voormalige @Home klanten regio Groningen kunnen beter 050 - 8504430 bellen.
Ook voor mobile prepaid bellers lokaal tarief.

Nog iets voor "oude" @Home klanten die een Ziggo pakket hebben besteld.
De pakketten worden wel verstuurd "binnenkort", ze worden echter pas geactiveerd in September !!. Tot die tijd blijft je abonnement zoals het nu is.

Gesloten