LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VODAFONE: Schandalige Service!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
aschwin24
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2008 11:08

VODAFONE: Schandalige Service!

Ongelezen bericht door aschwin24 »

De volgende brief is inmiddels verstuurd aan:

- onlinewinkel.nl [at] vodafone.com
- vodafonewebrelations.nl [at] vodafone.com
Beste Heer/Mevrouw,

Na 5 maanden alleen maar gezeur met de klantenservice, wil ik met deze mail mijn verhaal onder de aandacht brengen.

Allereerst wil ik even een punt benoemen van de missie en strategie van vodafone:

"Een zeer professionele afdeling Klantenservice die 24x7 bereikbaar is"

Eind januari heb ik een bestelling geplaatst bij Vodafone voor een F700 met een twee jarig abonnement. Omdat mijn huidige abonnement af zou lopen op 7 mei, heb ik er bewust voor gekozen om op tijd een bestelling te plaatsen omdat er wel eens wat mis kan gaan.

Nu kreeg ik half februari het toestel geleverd. Echter bleek dit een toestel te zijn met een Duits toetsenbord waar Nederlandse software op stond. Z en Y waren omgedraaid! Na telefonisch contact is er een inruilorder ingeschoten.

Na twee weken stond het transport bedrijf op de stoep zonder een afspraak te hebben gemaakt. Ik was op dit moment niet thuis en er zou een afspraak worden gemaakt. Na een week niks te hebben gehoord heb ik contact opgenomen met het transport bedrijf waarna er een afspraak is gemaakt voor de omruil order.

De telefoon werd omgeruild en voor de omruil werd de doos opengemaakt om te kijken of alle onderdelen bij het retour toestel zaten.

Omdat er een simlock aanwezig was kon ik het toestel nog niet gebruiken. Na drie dagen probeerde ik de camera uit en bleek dat deze niet werkte. Ik gebeld naar Vodafone, vertelde ze mij dat hij niet omgeruild kon worden omdat ik het toestel al langer dan 7 dagen in mijn bezit had. Dit kwam omdat Vodafone de datum van de eerste poging van het afleveren had aangehouden.

Na het verhaal te hebben uitgelegd zou ik worden terug gebeld of de omruilorder plaats zou vinden. Wat echter niet gebeurde. Hierna heb ik de volgende dag teruggebeld en is mij toegezegd dat de omruil order plaats kon vinden.

Hierna vernam ik niks meer waarna ik weer contact heb opgenomen. Op dit moment ben ik meerdere malen doorverwezen naar het transport bedrijf. (0900 nummer) en daar hoorde ik weer dat er geen pakketje was voor mij. Dus weer terug bellen. Af en toe hoorde ik dan weer dat het toestel niet leverbaar was. Dit heeft 2 maanden geduurd waarin ik 6 keer heen en weer ben gestuurd!

Omdat ik het vertrouwen had verloren in een goede afloop heb ik gebeld naar vodafone dat ik het abonnement wilde annuleren. Dit is mij toegezegd door een medewerker van vodafone. Ik moest het toestel met simkaart opsturen naar Vodafone Maarsen. Heb hierbij een begeleidende brief toegevoegd voor annulering. Ik moest echter nog even bellen voor het ingaan van het abonnement om het nummer vrij te geven, zodat t-mobile hem weer over kon nemen.

Bij het bellen voor het vrijgeven van het nummer werd mij verteld dat het toestel niet geannuleerd kon worden. Na enige dagen heb ik te horen gekregen dat het abonnement toch geannuleerd kon worden. Ik zou worden gebeld door Vodafone.

Na een week was mijn t-mobile nummer uit de lucht en kon ik niet meer bellen. Ik heb vervolgens gebeld naar vodafone en toen is mij verteld dat ik niet kon annuleren omdat het toestel gebruikt was. En ter reparatie is aangeboden. Toch vreemd aangezien ik nooit een goed werkend toestel heb gekregen wat uiteindelijk toch de afspraak is. Ook het feit dat ik drie dagen na ontvangst heb gebeld, en volgens de klantenservice pas na twee maanden. Die twee maanden is de tijd geweest dat ik aan het lijntje ben gehouden! Als er elke keer om mijn numemr wordt gevraagd ga ik er vanuit dat ze ook een notitie maken in een backoffice systeem. Mijn voorstel was om alsnog een nieuw toestel!

Na weer twee uur gebeld te hebben kon Vodafone niks anders doen dan mij een nieuwe simkaart op te laten halen, en wachten op het toestel (Maximaal 1 tot 3 weken). Hier was ik het niet mee eens aangezien ik getekend heb voor een nieuw werkend toestel. Aangezien ik het nummer nodig had en bang was mijn nummer te verliezen heb ik uiteindelijk toch het nummer opgehaald, ondanks ik het er totaal niet mee eens was. Mijn nummer had ik namelijk nodig voor mijn werk/klanten! Dit nummer stond tevens op mijn visitekaartjes.

De drie weken waren verlopen en na een week heb ik gebeld naar vodafone voor de status. Ik heb met een medewerker gesproken, wie aangaf dat het een schandalige behandeling was, maar kon verder niks doen! Dus moest ik nog steeds wachten op het toestel! Er zou contact worden opgenomen met mij door een teamcoach maar dat is tot op heden nog niet gebeurd!

Inmiddels zijn we 5 maanden verder en zit ik dus nog steeds te wachten op het toestel en ben het vertrouwen volledig kwijt!

Kort samengevat: SCHANDALIGE SERVICE VAN VODAFONE!

Waarschijnlijk zijn jullie het met mij eens dat bij het vooraf aangehaalde punt: "Een zeer professionele afdeling Klantenservice die 24x7 bereikbaar is" er op dit moment totaal geen sprake is van een professionele afdeling. Er worden vele fouten gemaakt waar Vodafone zelf niet de consequenties van aanvaard maar deze bij de klant(in dit geval mij) in de schoenen schuift!

Graag verwacht ik van u een reactie en een aanbod voor het daadwerkelijk oplossen van het probleem/compensatie van de verloren tijd/energie/geld!

Met vriendelijke groet,

Aschwin

WEBRELATIONSAA
Berichten: 98
Lid geworden op: 20 aug 2007 14:47

Re: VODAFONE: Schandalige Service!

Ongelezen bericht door WEBRELATIONSAA »

@aschwin24,

We hebben inmiddels mailcontact over deze kwestie en we zoeken naar een passende oplossing

Antoine
Vodafone Web Relations

aschwin24
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2008 11:08

Re: VODAFONE: Schandalige Service!

Ongelezen bericht door aschwin24 »

Het contact is inderdaad gelegd! Ik ben benieuwd naar de verdere afhandeling van de klacht!

C.L.
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jun 2008 14:43

Re: VODAFONE: Schandalige Service!

Ongelezen bericht door C.L. »

24/7 voor klantenservice is al enige tijd afgeschaft....

aschwin24
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2008 11:08

Re: VODAFONE: Schandalige Service!

Ongelezen bericht door aschwin24 »

Imiddels heb ik een nieuw toestel ontvangen. Verder hoef ik twee maanden geen abonnementskosten te betalen. Een regeling waarmee ik tevreden ben!

Het probleem heeft zich voornamelijk afgespeeld op de afdeling internet verkoop! Nadat het probleem is opgepakt door de overkoepelende klachtenservice is het probleem snel op ene goede wijze afgehandeld!

Het probleem lag dus niet bij vodafone maar slechts een onderdeel ervan!

Gesloten