LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KapitaalMarktRenteFonds AA Meegroeiverzekering

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Robert99

KapitaalMarktRenteFonds AA Meegroeiverzekering

Ongelezen bericht door Robert99 »

Ik heb het gevoel dat ik bedrogen word en kan dit bewijzen.
Eind 1999 was ik op zoek naar een hypotheek, wilde wel beleggen, maar ook flexibiliteit om, wanneer het niet helemaal zoals gepland gaat, te kunnen switchen naar sparen. En zo kwam ik op de meegroeihypotheek. Hierin kun je beleggen maar ook switchen naar sparen.
Dit sparen gaat met het KapitaalMarktRenteFonds. Hoewel de naam anders doet vermoeden is dit (volgens ABNAMRO) sparen en wel met een rentegarantie van 4 procent. Dit heb ik zwart op wit staan. Ik ben er echter achter gekomen dat nu ik gebruik maak van dit fonds ik slechts 3,5 procent rente krijg. Ik heb ABNAMRO hierop geattendeerd en hun reactie is als volgt:

Ik heb navraag gedaan inzake de garantie van 4% op het KapitaalMarktRentefonds. In oktober 1999 is dit fonds gestopt en is er een KapitaalMarktRentefonds op de markt gekomen die deze garantie niet kent.
De polis die u bij ons aanhoud is gestart in januari 2000. De garantie is dus helaas niet van toepassing.

Dit geloof ik dus niet. Wie heeft er een meegroeiverzekering van voor deze datum en krijgt dus wel die 4%? het is toch onwaarschijnlijk dat net in die tijd een fonds stopt en een maand later een fonds met dezelfde naam met andere voorwaarden start?

Ik hoop op reacties!

mvg Robert.

simmetje

Re: KapitaalMarktRenteFonds AA Meegroeiverzekering

Ongelezen bericht door simmetje »

Waarom kies je niet voor de spaarvariant van de meegroeipolis. Je kunt in de meegroeipolis sparen en beleggen zoals je al zegt.

Sparen gaat via de hypotheekrenterekening. Je krijgt dan dezelfde rente als op je AA hypotheek. Alleen als je geen AA hypotheek hebt, is deze optie niet beschikbaar.

Het kapitaalmarktrentefonds is voor mensen die wel willen beleggen, maar weinig risico willen lopen. De rente hierop is dus variabel. Als je 4% hypotheekrente betaald, dan krijg je op je hypotheekrenterekening ook 4%. Via het kapitaalmarktrentefonds kan dat 3% zijn, maar ook zoals nu bij hogere rente 5 of 6%. Beide heeft voor en nadelen.

Ik denk dus niet dat je wordt bedrogen maar dat er ff wat zaken door elkaar heen lopen. Dit ligt niet aan jou, de meegroeipolis is een nogal lastig product.

Mijn tip is om een afspraak te makien met een hypotheekadviseur van de abn en te kijken of je er samen uit kan komen. De servicelijn zal proberen je telefonisch te helpen, maar je kan ook aandringen op een gesprek op kantoor.

Robert99

Re: KapitaalMarktRenteFonds AA Meegroeiverzekering

Ongelezen bericht door Robert99 »

Hallo Simmetje, bedankt voor je reactie en je meedenken.

In de productinformatie staat echter het volgende:

In tijden van onzeker beursklimaat is het een veilig gevoel als u de gerealiseerde beleggingswinsten kunt veilig stellen. Speciaal voor beleggers in de meegroeiverzekering heeft ABN Amro hiervoor het kapitaalmarktrentefonds opgezet. u krijgt een variabele rentevergoeding, gekoppeld aan de marktrente met een keiharde rendementsgarantie van 4%. U kunt dan een gunstiger beursklimaat afwachten.

Ik heb geen AA hypotheek meer, ik ben verhuisd en heb een nieuwe hypotheek genomen, bij een andere verstrekker (30 jaar 3%) gekoppeld aan deze meegroeiverzekering. Die optie die jij geeft is dus geen optie voor mij.

In ieder geval nogmaals bedankt voor je reactie.

mvg Robert.

Gesloten