LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Sander_
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2006 10:08

Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door Sander_ »

Er is een nieuwe service van KPN. Internet+bellen en je laat het aansluiten door een monteur. Goed geregeld zou je zo denken. Niks is minder waar.

Het draadloze netwerk van m'n zwager stond wagenwijd open. Iedereen in de straat kon zo internetten op zijn verbinding. Tevens kon je zo inloggen op het router om deze vervolgens te kapen. (Je zal wel denken: kinderen, vrouw of familie zal wel iets aangepast hebben... NEE dus!)

Ik raad iedereen deze vorm van internet aan. Dan delen we de kosten en is iedereen blij.

KPN sluit je aan!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »


BerichtGeplaatst op: 22 Jun 2008 07:39 Onderwerp: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Er is een nieuwe service van KPN. Internet+bellen en je laat het aansluiten door een monteur. Goed geregeld zou je zo denken. Niks is minder waar.

Het draadloze netwerk van m'n zwager stond wagenwijd open.
De Monteur draagt zorg voor de aansluiting met het Internet/bellen.

IMHO
De beveiliging van router en Netwerk lijkt mij een zaak van de gebruiker. Uw zwager had na het werk van de monteur de beveiliging van zijn netwerk moeten regelen.

Ik hoop dat er geen gebruik is van deze mogelijkheid tot gratis internetten. :wink:

Sander_
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 aug 2006 10:08

Re: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door Sander_ »

Ik denk dat dat juridisch iets anders ligt. Het draadloze gedeelte werd niet gebruikt. 1 pc via een kabel was het verzoek. Tevens heeft de monteur wel een een sleutel/wachtwoord gemaakt voor het draadloze gedeelte maar gelijk eronder stond de instelling dat iedereen zonder authentificatie kon inloggen.

Dus daar kom je als KPN niet mee weg. Alleen bewijs het als klant maar eens dat ze dat zo hebben achtergelaten!

En ja helaas is er wel gebruik van gemaakt -> wardriving

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door agro »

Tevens heeft de monteur wel een een sleutel/wachtwoord gemaakt voor het draadloze gedeelte maar gelijk eronder stond de instelling dat iedereen zonder authentificatie kon inloggen.
Bij de experia box kan men 4 sleutels ingeven, als er een sleutel/wachtwoord is aangemaakt, en de default key staat op het nummer waar de sleutel is ingevoerd is niet op internet te komen zonder deze sleutel te kraken.
Er is naar het schijnt wel speciale software om de sleutels te kraken.
Maar als je draadloos netwerk niet gebruikt kan je het beter uitzetten.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

Het draadloze gedeelte is moet je apart aanzetten, standaard staat deze uit.

En daarbij moet je een lange wpa sleutel invoeren, dus standaard is het ook nog eens met een lange sleutel beveiligd.

Je zwager zal zelf wel het een en ander gedaan hebben.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »


Geplaatst op 22 Jun 2008 08:16 door Sander_
Ik denk dat dat juridisch iets anders ligt. Het draadloze gedeelte werd niet gebruikt. 1 pc via een kabel was het verzoek. Tevens heeft de monteur wel een een sleutel/wachtwoord gemaakt voor het draadloze gedeelte maar gelijk eronder stond de instelling dat iedereen zonder authentificatie kon inloggen.
Dat is inderdaad giga domme fout van de monteur!
Hier zou ik wel een klacht over indienen bij KPN, omdat monteur hierop aangesproken moet worden door zijn superieur.

Hoe speelt hij het klaar om een draadloos netwerk open te zetten, terwijl dit niet gebruikt wordt. :?

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door queenfan »

@ TdeHond, volgens mij staat je draadloze netwerk toch echt uit, en de WPA sleutel is zo lang dat het ook niet wijdewagen op kan staan.

eagle3824
Berichten: 57
Lid geworden op: 03 mei 2008 17:37

Re: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door eagle3824 »

beetje een raar verhaal. KPN heeft ipb zo ingericht dat het draadloze netwerk standaard beveiligd is. Als dit open staat dan is dit door iemand bewust zo gedaan.
Zou idd een klacht indienen bij KPN. Mogelijk heeft de monteur die het heeft aangelegd dit met opzet gedaan om hier zelf misbruik van te maken.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door agro »

Ik heb het vermoeden dat TS bedoeld dat op de experiabox direct onder het het item securety (WEP of WPA) bij Authentication type je kan kiezen voor "shared en open" dit op "open" staat dit wil niet zeggen dat iedereen zomaar op je netwerkverbinding kan.
TS geeft ook aan dat een netwerksleutel is ingevoerd, er zijn 4 netwerksleutels mogelijk, en onderaan de juiste key positie is gekozen waar de netwerksleutel is ingevoerd kan niemand op je netwerk, of het moet gekraakt zijn.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door TdeHond »

queenfan

Geplaatst op 23 Jun 2008 11:40 door queenfan
@ TdeHond, volgens mij staat je draadloze netwerk toch echt uit, en de WPA sleutel is zo lang dat het ook niet wijdewagen op kan staan.
<gggggggggg>
U verwart mij met de zwager van Sander. :)
Mijn draadloze netwerk staat standaard uit, omdat ik bedraad internet via Ziggo. Voor de zekerheid heb ik wel even mijn internet verbinding gecontroleerd. ;)

De zwager van Sander had een open draadloos netwerk staan terwijl de monteur bedraad had aangelegd. Alleen heeft deze ook iets t.a.v. draadloos netwerk ingevoerd begreep ik uit later verhaal.

AGRO's verklaring van wat fout gegaan kan zijn lijkt mij het meest waarschijnlijk.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Nieuw: Gratis snel internet van KPN

Ongelezen bericht door Ulbe »

Heb zelf KPN InternetPlusBellen GO,

Het draadloze Siemens Gigaset staat standaard op Wireless ingeschakeld, dit is door KPN standaard gedaan,

Echter de verbinding is beveiligd d.m.v. een WPA sleutel,

Ik heb zelf geen wireless verbinding en ben nog ouderwets "bedraad" dus heb in de modem het Wireless gedeelte uitgeschakeld,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten