LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door hfiasco »

Hallo. ik heb zeer veel klachten over vooral een zakelijke giro rekening nummer uit het verleden. Wij hebben toen duizenden acceptgiro's gekocht bij de postbank en zijn er een paar jaar later achter gekomen dat er fouten in de codes op de accept giro's staan door dat wij op het gegeven moment haast geen stortingen binnen kregen terwijl mensen wel betaalden. Toen honderden brieven en telefoontjes naar de postbank gedaan en kregen stevast te horen stuur maar een nieuwe brief of u hebt geen recht op onderzoek aan te vragen dat heeft alleen de gene die het geld stort of u zit hier op de verkeerde afdeling. En aangezien er zo'n honderduizend mensen werken en er dus ook daardoor honderdduizend afdelingen zijn word ik al jaren van het kastje naar de muur gestuurd en is al dat geld verdwenen en niet meer terug te vinden.

Drie keer heb ik een afspraak gemaakt de laatste keer in anhem daarvoor in amsterdam en daarvoor in leeuwarden en alle keren werd er toen gezegt u komt hier voor niks we gaan u niet helpen stuurd u maar weer een brief. En als ik zij we hebben een afspraak ik zou hier bv in arnhem om 2 uur zijn dan werd er doodleuk gezegd u komt er niet in bekijkt u het maar stuur maar weer een brief. Aan de balie werd ik iedere keer tegen gehouden.

Het gaat hier om 10 duizenden euro's die spoorloos verdwenen zijn.

Ik stuur daarom ook geen brieven meer naar de postbank want daar doet men echt mee met de wereldkampioenschappen doorsturen en de wereldkampioenschappen u moet een brief schrijven en u hebt geen rechten als klant van de postbank.

Door al deze problemen ben ik prive ook in de problemen gekomen maar desondanks blijft men weigeren de problemen op te lossen en is het geld zoek.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik vind het een beetje ongeloofwaardig verhaal als ik heel eerlijk ben. Honderden brieven en telefoontjes? Hoeveel tijd is er over heen gegaan?

Heb je er al eens aan gedacht om een advocaat in handen te nemen? Kun je ook aantonen dat het aan de Postbank lag en niet aan jou zelf?

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door hfiasco »

Ja ik kan aantonen dat het aan de postbank ligt en zelf de postbank heeft toen erkend dat zij grote fouten in de accepgiro's heeft gemaakt en heeft ons toen 30duizend nieuwe acceptgiro's gegeven voor niks alleen ze bleven weigeren de gelden die verdwenen zijn op te zoeken en te storten op onse rekening. Ik ben ook bezig met een advocaat maar doordat ik prive door deze problemen ook in de problemen ben gekomen heb ik geen geld voor een advocaat. Nu ben ik in gesprek met een advocaat die dan mischien in termijnen kan betalen.

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door hfiasco »

er is totaal ruim zes jaar dat ditr al speelt en kan nog jaren duren zegt de advocaat.

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door Harderwijk »

geloof er geen reet van.

Maargoed, als je het allemaal zo goed kan aantonen en je netjes kopietjes hebt gemaakt van de miljoenen :wink: brieven die je verzonden hebt en een advocaat hebt lijkt het mij dat je gebijteld zit

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door hfiasco »

Na zeer veel telefoontje van mij en gesprekken met de postbank in Leeuwarden ben ik er achter gekomen dat de brieven die ik na de directie heb gestuurt na diverse omzwervingen bij een uitzend kracht die werksaam is bij de postbank terecht gekomen en die belde mij dat hij niet het recht had de zaak uit twe zoeken en adviseerde mij een nieuwe brief te schrijven. Toen ben ik naar leeuwarden gegaan en heb daar een onderhoud gevraagt maar werd mij de toegaang tot het kantoor van de postbank ontzegt en moest maar weer een briefje schrijven.
Toen heb ik alle mensen die daar naar binnen gingen aangehouden en gevraagt of ze mij konden helpen en dat net zolang tot ik iemand vond die mij wou helpen. Hij is naar binnen gegaan en even later kwam de hoofd van dat kantoor naar beneden en heeft mij te woord gestaan en vond het een schande hoe ik door de postbank behandelt ben en heb hem een aantal brieven gegeven waar op hij is gaan rond bellen en kwam later met de mededeling dat ik nader contact krijg met de afdeling die de zaak nu eens goed gaat uitzoeken en ik heb inderdaad contact met die afdeling alleen we hadden afgesproken dat ik 02-08-2006 een brief zou krijgen maar werd ik toen gebeld dat word eind van de week. Nu is het 09-08-2006 en ik heb nog niks gehoort. Daaruit kan men ook zien hoe de postbank met brieven omgaan naar de directie die mogen uitzend krachten behandelen die totaal niks te zeggen hebben. Maar ik ga door met mijn strijd en ben al klaar voor de volgende fase.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door karr-2 »

Samengevat in een paar woorden :

Ik zeur lekker door, de Postbank geeft mij wat ik wil om van me af te zijn, en ik denk dat ik gewonnen heb.

Gefeliciteerd !!!

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door hfiasco »

Ha een pro postbank liefhebber die geen klachten over de postbank dult.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door Walter van V »

heel simpele zaak. brieven gezien het genoemde bedrag uiteraard altijd aangetekend versturen, en via advokaat geld en wettelijke rente en alle aantoonbare kosten vorderen.

Heb recent ook een zaak moeten voeren (ging over iets heel anders) en de advokaat heeft gewoon zijn rekening verrekend met de gestorte schadevergoeding, waarin ook zijn kosten waren opgenomen.

Kwestie van goede afspraken maken met de advokaat. Heel simpel verhaal, en nauwelijks een issue voor dit forum denk ik. is incidenteel geval waar het fout is gegaan. Ben al 18 jaar zowel zakelijk als prive klant van de postbank en nooit problemen gehad, ook niet met acceptgiro`s.
Kerbn van de zaak is dat de postbank de accepts geleverd heeft, met fout erin. simpel aan te tonen met oude accept en nieuwe naast elkaar.

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door hfiasco »

Ja dat klopt ook maar wat wij pas na jaren achter kwamen dat er in de codes fouten zaten en niet in de gironummers waardoor het geld wel bij de mensen is afgeschreven maar niet op onse reking is bij geschreven omdat de codes onderaan de acceptgiro's verkeert waren en het geld is ook niet terug gestort.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door Walter van V »

ja en? je weet uit de boekhouding toch wat je mist? verschil tussen gedeclareerd en ontvangen.
dus eenvoudig aan te tonen!

hfiasco
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 apr 2006 15:53

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door hfiasco »

Nou niet helemaal want het waren vrijwillige bijdragen van de mensen om ons te steunen. er was wel een minimum bedrag afgesproken maar velen maakten meer over om ons werk te steunen. Wij gingen dan later de mensen benaderen waarom ze nog niks hadden overgemaakt en dan bleek dat ze dat wel hadden gedaan. Waarop wij dan contact opnamen met de postbank die ons dan na maanden vertelden dat wij geen recht op een onderzoek hadden en dat al die mensen dan maar een onderzoek mosten aanvragen bij de postbank. Dat heeft ons ook zeer veel geld gekost om al die mensen een onderzoek te laten doen mosten wij naar de mensen toe ook om te controleren of het daadwerkelijk bij hun was afgeboekt. Wat dan klopte. En vervolgens kregen de mensen te horen het geld was niet te traceren en dus weg. Toen na jaren en vele klachten indienen kwam het hoge woord er uit er zaten fouten in de codes en kregen wij als genoeg doening nieuwe acceptgiro's maar het kwaad was al geschiet tienduizende euro weg.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ha een pro postbank liefhebber die geen klachten over de postbank dult.
Ik en de postbank? Nee dank je wel, ik heb het te druk met mijn banen bij KPN, UPC en diverse telecom- en energiebedrijven.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door Lau10 »

Heb jij ook al zoveel bijbanen.

Zit jij in de leeuw verstopt van Mulder en een of andere pastoor ??

De acties van de postbank zijn berengoed, de mensen er eerst in laten tuinen en daarna vlug met een actie regelement op de proppen komen :(

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door ?? »

Je wordt dan ook geacht die regels gelezen te hebben zodat je niet voor een verrassing komt te staan.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door Lau10 »

???? goed geraden ??? wat bedoel ?????

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door The Voice »

Jeemig wat een verhaal. Maar goed. Losstaand van het feit of de acceptgiro's nou wel of niet goed waren.

1) De bank die de betalingsopdracht uitvoert moet in principe onderzoeken waar het geld gebleven is. Dus als iemand die AC heeft ontvangen en die boekt het over dan moet de bank DIE HET BIJ HEM AFSCHRIJFT het onderzoek instellen. De ontvangende bank kan, hoe vervelend ook in dit geval, GEEN actie ondernemen, zij hebben het geld namelijk NIET ontvangen. En onderzoeken waarom je iets niet ontvangt is nou eenmaal moeilijk.
1 keer onderzoeken vanuit de opdrachtgevende bank (waarom niet de Postbank zelf? Er waren vast wel donateurs die een giro hadden)zou al een hoop duidelijkheid opleveren, dan had men waarschijnlijk al kunnen traceren waar dat geld gebleven was.

2) Een foutbedrukte acceptgiroserie is wel iets HEEL bijzonders. Ik denk dat hier sprake is van een uitzonderingsgeval, iets waar de Postbank geen rekening mee heeft gehouden. Er wordt van de klant verwacht dat die eventuele fouten DIRECT doorgeeft aan de bank, teneinde dit soort fouten (en verdere misstanden) te voorkomen.
Ze hebben het enige gedaan wat ze konden doen, een nieuwe serie acceptgiro's geleverd.

Het is misschien niet allemaal even netjes gegaan, maarja wat verwacht je dan van zo'n groot bedrijf...?

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

beste,

ik vind het hele verhaal wel een beetje vreemd.

Als de acceptgiro´s verkeerd zijn gedrukt, zijn ze 100% fout en droogt de stroom met bijdragen van de donateurs onmiddellijk op. Zeker gezien het aantal van 30.000 giro´s moeten er behoorlijk wat donateurs zijn. Dit valt toch gelijk op :?

Enfin het duurt blijkbaar een jaar voordat dit te zien is, maar dan weet topicstarter wel gelijk dat het om tienduizenden euris gaat. Waar is dat dan op gebaseerd. Als je niks bijhoudt hoe weet je dan dat het om zoveel geld gaat. :lol:

Wat door anderen al is gesteld, je hoeft slechts 1 onderzoek bij 1 donateur te laten doen om te zien naar welke rekening de bijdragen zijn gestuurd. Het gaat immers om een reproduceerbare fout. Waarom heb je dit niet geregeld, dan kan je op basis hiervan de postbank aansprakelijk stellen een voorbereidingen tot rechtsmaatregelen treffen.

Topicstarter meldt ook problemen met zijn priverekening echter welke dat zijn wordt niet duidelijk.

Verder een hoop onzin over posten bij het bedrijf en stagiaires die het werk van de directie hebben overgenomen :lol:

leuverink
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 mar 2007 18:29

Re: klachten over de postbank zowel prive als zakelijk rekening

Ongelezen bericht door leuverink »

Hoi,

De postbank is van klantvriendelijk een onbeschofte bank geworden. De medewerkers kunnen er niets aan doen, maar het management en fraude teams laten hun eigen klanten stikken en komen met verkeerd tegenbewijs op de proppen, en verder geen discussie. Directie neemt klakkeloos de aanbeveling over, zonder zich in het dossier te verdiepen.

r.l. Ex postbank klant na 30 jaar trouwe klant en zonder klachten, tot nu!

Gesloten