LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] probleem door niet afgesloten abbonement vorige bewoners
probleem door niet afgesloten abbonement vorige bewoners
Hallo,
Na een verhuizing wilden wij graag internet van hetnet. Toen wij dat af gingen sluiten werd ons verteld dat er nog een signaal van kpn op het betreffende adres zat en dat dat eerst afgesloten moest worden voordat wij een aansluiting van hetnet konden krijgen. Toen ik net de kpn belde zeiden zij dat zij het niet af konden sluiten zonder de abbonementhouder (ofwel de vorige bewoner) aan de lijn te hebben. Het enige dat ik kon doen was een brief (!) sturen aan het hoofdkantoor. Ik heb er dus niet zoveel vertrouwen in dat ik snel een internetaansluiting af kan sluiten. Ik vind het erg raar dat de vorige bewoners blijkbaar meer recht hebben op een abbonement op mijn adres dan ik - de huidige bewoner. Het komt erop neer dat ik geen internetverbinding kan krijgen zonder eerst bij het hoofdkantoor te gaan smeken of het abbonnement van iemand die er helemaal niks meer aan heeft opgezegd kan worden. Weet iemand of dit de normale gang van zaken is in dit soort gevallen en wat ik het beste kan doen?
De vorige bewoners ken ik niet (het is een huurhuis).
Na een verhuizing wilden wij graag internet van hetnet. Toen wij dat af gingen sluiten werd ons verteld dat er nog een signaal van kpn op het betreffende adres zat en dat dat eerst afgesloten moest worden voordat wij een aansluiting van hetnet konden krijgen. Toen ik net de kpn belde zeiden zij dat zij het niet af konden sluiten zonder de abbonementhouder (ofwel de vorige bewoner) aan de lijn te hebben. Het enige dat ik kon doen was een brief (!) sturen aan het hoofdkantoor. Ik heb er dus niet zoveel vertrouwen in dat ik snel een internetaansluiting af kan sluiten. Ik vind het erg raar dat de vorige bewoners blijkbaar meer recht hebben op een abbonement op mijn adres dan ik - de huidige bewoner. Het komt erop neer dat ik geen internetverbinding kan krijgen zonder eerst bij het hoofdkantoor te gaan smeken of het abbonnement van iemand die er helemaal niks meer aan heeft opgezegd kan worden. Weet iemand of dit de normale gang van zaken is in dit soort gevallen en wat ik het beste kan doen?
De vorige bewoners ken ik niet (het is een huurhuis).
Re: probleem door niet afgesloten abbonement vorige bewoners
Brief naar KPNsmeken of het abbonnement van iemand die er helemaal niks meer aan heeft opgezegd kan worden. Weet iemand of dit de normale gang van zaken is in dit soort gevallen en wat ik het beste kan doen?
Het lijkt mij verstandig om te voorkomen dat u straks geconfronteerd wordt met de rekening van de KPN aansluiting van de vorige bewoners om even een bewijs van inschrijving op uw nieuwe adres te halen bij de gemeente, waar de begindatum dus opstaat waarop u verhuisd bent naar dit adres.
U geeft aan in de brief dat u de nieuwe bewoner bent, zie bijlage 1 bewijs van de gemeente.
U verzoekt om binnen 14 dagen de lijn vrij te geven, zodat u een abonnement kunt afsluiten bij Het net.
U verzoekt om schriftelijk antwoord binnen 14 dagen.
Als u aangetekend met ontvangstbevestiging verstuurt, heeft u bewijs DAT u verstuurd heeft en DAT KPN ontvangen heeft.
Copie van brief en copie van bijlage in dossier wat u aanlegt inclusief met bewijs van verzenden en van ontvangst wat u later toegestuurd krijgt.
Mocht binnen 14 dagen e.e.a. niet geregeld zijn, kunt u de klantenservice bellen en hen verwijzen naar het nummer van uw aangetekende brief, wat u voor u zelf als referentie nummer gebruikt tot u een referentienummer van KPN heeft.
Wordt het vrijmaken van de lijn een eindeloos proces adviseer ik u om bij een kabelprovider alles af te nemen.
KPN kan toch telefonisch nagaan of de aansluiting op iemand anders naam staat, zie quote.KPN
Mijnheer ik heb het uitgezocht, en het blijkt inderdaad dat er een internet aansluiting op uw adres aanwezig is van Dhr……… echter hebben wij eens verder gekeken op uw achternaam en verder gegevens, en het blijkt dat u inderdaad de bewoner bent van het adres betreffende uw telefoon aansluiting. Wij zullen dan ook de lijn vrijgeven voor uw internet aansluiting, het pakket zal dan ook dat wanneer wij alles hebben gerealiseerd naar u toezenden.
Even kijken bij Forum: Internet: Thread: Ook al bij KPN
bericht 1.
Hopelijk heeft u nog geen kosten gemaakt.
zolang de vorige bewoner(s) hun abonnement op het adres niet hebben opgezegd of verhuist hebben mag KPN er niet aankomen.
Probeer met de oude bewoners in contact te komen om dit zo op te lossen.
Probeer met de oude bewoners in contact te komen om dit zo op te lossen.
Dat kan toch niet waar zijn. Dan hebben zij dus meer recht op een abbonement op mijn adres dan ik. Ik hoop dat de andere reageerder gelijk heeft. Ik heb al een bewijs van inschrijving op het adres en ga vanmiddag naar de winkel, dan heb ik tenminste iemand voor me.zolang de vorige bewoner(s) hun abonnement op het adres niet hebben opgezegd of verhuist hebben mag KPN er niet aankomen.
Dat hoop ik ook. U heeft nu een rechtsgeldig bewijs dat u de nieuwe bewoner van dit adres bent.Ik hoop dat de andere reageerder gelijk heeft. Ik heb al een bewijs van inschrijving op het adres
Als KPN het dan nog niet vrij geeft, dan adviseer ik de brief met bewijs van inschrijving te richten aan de heer Middeldorp, Directeur Klanten Contact KPN .
Ik heb een zeer goede ervaring met zijn bemiddeling.
Gisteren naar de primafoon winkel geweest en de man daar zei: we zullen eerst maar eens kijken of de lijn nog bezet is, blijkt dat hij nu wel vrij was. Hij zei dat dat wel vaker was omdat ze na zo'n telefoontje gaan kijken of het abonnement nog wel betaald werd en als dat dan niet het geval was ze het signaal er afhalen. Aan de ene kant ben ik er wel blij mee, maar aan de andere kant vind ik het niet netjes dat het er niet even bij verteld werd aan de telefoon. Anders had ik nu dus kunnen gaan zitten wachten op antwoord op mijn brief. Maar goed. Ik heb in ieder geval internet besteld, dus hopen dat het allemaal goed gaat.
In ieder geval bedankt voor het advies.
In ieder geval bedankt voor het advies.
Hoop voor jouw dat het nu geregeld is, succes er mee.