LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
kodde10
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jun 2008 15:51

Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door kodde10 »

Eind december 2007 heb ik via een nieuwe telefoonaanbieder mijn aflopend abonnement bij Vodafone opgezegd. Ik was daar klant met een partnercontract (met z'n tweeen bellen uit één bundel). Naar achteraf bleek was het contract van mijn echtgenote nog niet verstreken en heeft Vodafone, zonder mij daarop te attenderen, de resterende maandbedragen in één keer opgeeist. Ik heb hierop Vodafone gevraagd waarom ze mij niet hebben gewaarschuwd dat het contract nog niet was afgelopen. Zij stellen dat zij mij hierover een brief zouden hebben gestuurd, maar deze heb ik nooit ontvangen.
In de tussenliggende periode heb ik diverse keren met Vodafone geschreven, steeds met het uitdrukkelijke verzoek eventuele invorderingsmaatregelen op te schorten. Nimmer heeft Vodafone in haar brieven daarop gereageerd, ook niet dat men de invordering gewoon doorzette.
Tot mijn stomme verbazing kreeg ik plotsklaps bericht van een incassobureau dat de vordering was overgedrage, verhoogd met € 70,- incassokosten en een negatieve BKR melding.
Mijn vraag is, zijn er meer (ex-) gebruikers van Vodafone die hiermee te maken hebben (gehad) en wat valt hier eventueel aan te doen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door TdeHond »

wat valt hier eventueel aan te doen?
http://www.incassoklacht.nl/informatie.php?p=1
Hier kunt u lezen hoe een incasso procedure gaat.

u kunt advies inwinnen bij Juridisch loket.
Kijk voor info ook bij consuwijzer.nl

Misschien kunt u met incassobureau een betalingsregeling treffen, als u het niet op een rechtzaak wil laten aankomen.

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door swas »

Laat me weten of je geïnteresseerd bent om deel te nemen aan een nieuw op te richten blog/forum speciaal voor vodafone klachten.

Mijn laatste klacht:
" Het lijkt erop dat Vodafone met opzet verijdelt dat abonnees hun dataverbruik kunnen controleren en in de hand houden.

Sinds enige maanden heb ik een abonnement (Vodafone Connect Lite USB modem) en al na een maand hield het programma ermee op de verbruiksstatistieken correct weer te geven; telkens weer 0? Na onderzoek bleek dat er ook online statistieken bestaan. Die zijn echter buiten gebruik tot eind juni. Ik heb niet bijgehouden wanneer dit "ongemak" is begonnen, maar snap ook niet dat het zo lang (tot eind juni) moet duren. Toch speelt Vodafone het klaar (ongespecificeerde) rekeningen te versturen. Op grond waarvan vraag ik me dan af? Heb wat gegoogled en kwam te weten dat het niet de eerste keer is dat Vodafone op vergelijkbare wijze de kosten voor hun klanten probeert op te drijven(http://www.marketingfacts.nl/berichten/ ... niet_doen/).

Heb Vodafone voorgesteld het contract te ontbinden op grond van het niet voldoen aan de verplichting inzage te geven in het dataverbruik en dat hun dienst daarom in gebreke is.

Zij stellen dat het niet mogelijk is hen "per e-mail ingebreke te stellen. Dit dient
> per post te gebeuren. Daarnaast is dit geen geldende reden om dit te
> doen."

Mijns insziens is de boodschap per email net zo goed overgekomen en weinig trek aan al hun nukken te voldoen.

Dit is de tweede keer dat ik een akkefietje met ze heb en dat ze ten onrechte geld hebben afgeschreven van mijn rekening. De eerste keer heb ik veel tijd en wat geld verloren alleen om mijn geld terug te krijgen.

Ik krijg echt zin om wat tijd en geld te gaan besteden aan een nieuwe hobby: het openbaar maken van de praktijken van Vodafone. Is niet duurder dan mijn recht proberen te verkrijgen en waarschijnlijk veel bevredigender.

Indien er genoeg belangstelling voor is, zal ik met plezier een nieuwe blog speciaal voor Vodafone klachten starten."
Laatst gewijzigd door swas op 22 jun 2008 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door TdeHond »

In een oude A.V. quote van Vodafone vond ik het volgende:

In de AV van Vodafone staat het volgende:

Art. 16.1:
Contractanten en Eindgebruikers dienen klachten of geschillen altijd in eerste instantie schriftelijk in te dienen bij Vodafone, afdeling SAD, Postbus 3500, 6401 CA Heerlen, met vermelding van het Nummer van de Aansluiting.

Art. 16.2:
Vodafone moet de klacht binnen dertig dagen met een schriftelijke reactie inhoudelijk beantwoorden. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Vodafone aan de klager binnen deze termijn kenbaar maken binnen welke termijn de klacht alsnog inhoudelijk zal worden beantwoord.

Kijk dus even de A.V. erop na wat nu de regels hieromtrent zijn en of het adres hetzelfde is.

Het is gebruikelijk om in gebreke stellen schriftelijk en aangetekend te doen. Zie info hierover bij Consuwijzer.nl

Als u toch de A.V. erop nakijkt kunt u meteen bekijken wat Vod. schrijft over beëindiging contract tussentijds of met onmiddellijke ingang.

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door swas »

Zij hebben wat mij betreft mijn klacht ontvangen en kunnen ermee doen wat ze willen. Ik doe ook wat ik wil:
Indien er genoeg belangstelling voor is, zal ik met plezier een nieuwe blog speciaal voor Vodafone klachten starten.

ejg59
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2008 17:41

Re: Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door ejg59 »

Prima, mij heb je mee richt zo'n blog maar op! Wat een slechte service.

Mijn dochter heeft een abonnement voor haar mobiel, maar zoals bij vele kinderen lopen de kosten soms erg op. Dit wil ik dan wel kunnen herleiden naar daadwerkelijk gebruik door haar. Maar zoals je zelf weet kun je online niets te weten komen.

Ze weten wel wat ze moeten afschrijven van je bankrekening maar toen ik vroeg om een overzicht per post kon dit ook niet. Er was een dag dat het ineens wel ff kon. Ik gelijk de boel geprint en zie een hoop vreemde zaken waaronder veel van Vodafone zelf.

Bijvoorbeeld als omschrijving live.vodafone. onnet of offnet. Toen ik dit online met haar nummer probeerde te verifieren stond er dat ze geen live abonnement heeft! Ik probeer ze al dagen te bellen maar dan krijg je dat het erg druk is en probeer het nog eens tuut tuut. Het laatste bedrag heb ik dan ook gestorneerd. Ik loop nu vast bij gebrek aan communicatie.

Met vriendelijke groet

ejg

VFWEBRELATIONSBC
Berichten: 53
Lid geworden op: 17 aug 2007 12:21

Re: Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door VFWEBRELATIONSBC »

@swas

ik heb een bericht in je andere topic achtergelaten.

@kodde10

Stuur me even een mailtje met je mobiele nummer, dan probeer ik te achterhalen wat er mis gaat.

groet,
Bas
Vodafone Web Relations

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door swas »

vodafone-klachten.blogse.nl is vandaag gestart speciaal voor ontevreden Vodafone klanten nav de behoefte om vodafone praktijken openbaar te maken.

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door swas »

Niets tegen jou persoonlijk Bas, maar als Vodafone denkt dat ze er dit keer zo eenvoudig vanaf komen, hebben ze het toch echt mis!
Het interesseert me helemaal niets wat er mis is gegaan. Ik wil het abonnement per direct ontbinden en mijn geld terug.
vodafone-klachten.blogse.nl is vandaag gestart speciaal voor ontevreden Vodafone klanten nav de behoefte om vodafone praktijken openbaar te maken.

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door swas »

P.S.
Ik stuur je geen mailtje opdat Vodafone niet weer even met minimale kosten met een lastige (lees opgelichte) klant kan afrekenen.
Laat Vodafone in plaats daarvan maar eerst eens al hun klachten naar behoren afwikkelen.
Dan komen ze er vanzelf achter wie ik ben en wordt mijn probleem misschien ook opgelost.
vodafone-klachten.blogse.nl is vandaag gestart speciaal voor ontevreden Vodafone klanten nav de behoefte om vodafone praktijken openbaar te maken.

swas
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 jun 2008 20:13

Re: Zo gaat Vodafone met haar klanten om!

Ongelezen bericht door swas »

vodafone-klachten.blogse.nl is verhuisd naar Stop Vodafone!!!

Gesloten