LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gegijzeld door de DSB bank, tijd voor actie (veel actie).

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
lunapics
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 nov 2005 21:33

Gegijzeld door de DSB bank, tijd voor actie (veel actie).

Ongelezen bericht door lunapics »

Ook ik ben een van de vele betrokkenen in de DSB bank constructies uit het verleden, Hollands Welvaren enzo.
In 1999 heb ik een lening overgesloten en een aandelenleaseplan aangegaan.
Na 5 jaar duimendraaien van de DSB is het overgezet naar een nieuwe lening en de aandelenconsructie is met 5500 Euro verlies overgenomen (eigenlijk voor betrokkenen een bekend verhaal).

In 2005 heb ik twee stuitingsverklaringen gestuurd en het was daarna een tijdje rustig.
In augustus 2006 heeft de DSB mij aangemeld bij de BKR wegens een achterstand.

Intussen was ik bij Beursklacht een collectieve procedure begonnen tegen de DSB bank.
De Dexia-uitspraak van de rechter is ook van toepassing verklaard op de DSB maar inplaats van schikken gaat de DSB erg agressief tekeer.
Na 9 jaar betalen en heel veel gedoe wil de DSB blijkbaar niet schikken maar verhoogt de rente tot (nu) 13 % waarmee er een volgende situatie ontstaat:

Registratie bij de BKR en de renteverhoging tot buitenproportioneel niveau maakt het mij onmogelijk de lening over te sluiten op een goedkoper tarief. Hiermee neemt de DSB mij in gijzeling. Ik kan de lening niet meer oversluiten bij een andere bank en de renteverhoging maakt het mij onmogelijk dit ooit af te lossen.

Ik ben van mening dat dit niet kan en zoek medestanders, in dezelfde situatie, die met mij dit eens willen aanpakken op dezelfde manier als de DSB doet.

Gaarne mensen in dezelfde situatie, zullen wij gaan posten in Wognum? Aktievoeren tegen die schurken?
Elk idee is welkom, ik wil mijn leven terug, u ook?
Laatst gewijzigd door lunapics op 24 jun 2008 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: Gegijzeld door de DSB bank, tijd voor actie (veel actie).

Ongelezen bericht door J. »

Misschien dat u contact met mij op wilt nemen via de mail?
Ik weet iemand die hier heel graag met u over wilt spreken alleen wil hij dat niet op het forum.

lunapics
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 nov 2005 21:33

Re: Gegijzeld door de DSB bank, tijd voor actie (veel actie).

Ongelezen bericht door lunapics »

Update:
Zie reactie hier boven ene J.

Misschien dat u contact met mij op wilt nemen via de mail?
Ik weet iemand die hier heel graag met u over wilt spreken alleen wil hij dat niet op het forum.

Ik heb de volgende tekst teruggestuurd:

Hallo J,
Dank voor je bericht op Trosradar, dus hier is mijn mail en ik wil die iemand graag spreken,
Groeten,

Antwoord:

Is het mogelijk om dat telefonisch te doen?
Praat wat makkelijker.
Ik werk zelf op het callcenter van deze man. (hij is direkteur van een onafhankelijk financieel adviesbureau)
Op dit moment hebben ze al diverse mensen geholpen met hun problemen met de DSB.
Ze staan in contact met een hele goede advocaat die op de hoogte is van de gang van zaken met de dsb.
Het gaat er bij hem niet om om alleen maar een hypotheek over te sluiten maar hij lost ook de problemen rond de hypotheek op zoals het terughalen van polissen incl. de betaalde rente.
Hij weet al heel veel van de zaken bij de DSB af en wat er tegen te doen.
Dus vandaar dat het makkelijker is om dat in eerste instansie via de telefoon het e.a. te bespreken.
Misschien dat je je telefoonnummer kunt mailen, dan neem ik contact met je op.

met vriendelijke groet,

Jolita.

Extra informatie:
IP adres Jolita: 80.152.198.205
Email adres: [email protected]


:D

WAT GEBEURT HIER?

Afgezien daarvan: ben ik in een echoput beland? Zijn er echt geen mensen met dezelfde problemen?

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Gegijzeld door de DSB bank, tijd voor actie (veel actie).

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo Lunapics

Ik ben ook gedupeerde van de DSB bank!
Ook heb ik contact gehad met j per telefoon!
De reden bij mij was, ik had een lening bij de DSB(een wurgcontract) plus een Hollands Welvaren aandelen contract, wat mij met list en bedrog is aangesmeerd!
Ik had dit bij de advocaat die beide zou aanpakken,na 2 1/2 jaar aanmodderen met deze advocaat waarin bijna niets gebeurde zei hij op het laatst dat alleen Hollands Welvaren aangepakt werd en met de lening plus de 2 giga or verzekeringen niets gedaan werd!
Ik zat dus nog dieper in de sh..!
Daarvoor nam ik dus contact op met j en volgens haar konden ze me helpen!
Het kwam op mij over als ok, iets om te proberen,luisteren waar ze mee komen kan toch geen kwaad!!
We zijn nu toch wel zo wijs geworden om niet meer iets te tekenen zonder dat 10 keer bij weet ik veel na te vragen of dat ok is!
Voor mij kwam op dat moment hulp van een andere Advocaat die het overnam van de eerste,en voor mij weer alles aanpakt!
God zij dank heb ik nu weer goede hulp,ik had de pech een prut Advocaat te treffen!
Was dat niet gebeurd,dan had ik toch die kans gepakt met j,en had ik willen horen wat ze te bieden hebben(wat heb je te verliezen?)
Ik had alleen zeker willen weten of het 100% ok is!
Mensen oproepen om in verzet te komen is zinloos,ze wachten liever op de bank tot er een plekje vrij is bij de voedsel bank!(is mijn ervaring)
Je bent een roepende in de woestijn!
Ik ben van de partij mocht het ooit zover komen,maar kijk op het forum van watvindnederlandervan.nl daar doet Ratelband een oproep tot burgelijke ongehoorzaamheid, wel klagen maar iets ondernemen???
Ik ben daar Riet!!
Groeten

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Gegijzeld door de DSB bank, tijd voor actie (veel actie).

Ongelezen bericht door mattie »

Kijk ook even op dit forum bij DSB bank en de posting van Agnesdesign
Groeten Mattie

Gesloten