LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woningruil na betaling huurachterstand

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
andre-van-leur

woningruil na betaling huurachterstand

Ongelezen bericht door andre-van-leur »

Hallo,
Wij hebben een huurachterstand die binnenkort afgelost gaat worden.het hele bedrag word netjes betaald.Wij willen volgend jaar graag woningruil doen naar een andere provincie.Kan en mag de nieuwe verhuurder ons op grond van ons betalingsverleden weigeren?Ons inkomen zal voorlopig nog worden beheerd dus er is wel een betalingsgarantie,

calimer

Re: woningruil na betaling huurachterstand

Ongelezen bericht door calimer »

tja, een verhuurder zal de kandidaat voor de woningruil, u dus, gaan beoordelen op betaal- en woongedrag. afhankelijk van de ernst van de zaken die ze tegen komen wordt dan besloten of ze er wel of geen vertrouwen in hebben. Bv zou u al drie keer een ontruimingsvonnis zijn uitgesproken maar net op het nippertje betaald, kan ik me voorstellen dat ze zeggen ja daaaag ga eerst maar eens netjes de huur betalen. Als er sprake is van bewindvoering kan het zijn dat de bewindvoerder toestemming zou moeten geven, en die zal dat sowieso niet doen mocht de nieuwe huur hoger zijn. Ik weet niet of dat zo is natuurlijk, maar voor het geval dat, iets om even in het achterhoofd te houden. Is er in feite weinig aan de hand geweest met achterstanden, zal het niet zo'n probleem worden verwacht ik, eventueel krijgt u dan een considerance aan de huurovereenkomst verbonden.

andre-van-leur

nee hoor er is geen sprake van bewindvoering oid,gewoon twee maanden huur.

Heinz

Ongelezen bericht door Heinz »

Als je door een nieuwe verhuurder wordt afgeschat op je betalingsverleden bij de vorige verhuurder vind ik dat een verkeerde zaak. Als de achterstand een keer is betaald mag het verleden niet steeds van invloed blijven. Anders lijkt het wel op de werkwijze van het BKR.

calimer

tja, ik vind ook dat iemand niet afgerekend mag worden op eenmalige kleine huurachterstand, maar daar mag een verhuurder wel zijn vraagtekens bij zetten. Ze kennen immers de kandidaat verder ook niet, en moeten maar geloven dat dat niet meer gaat voorkomen. Vooral als het een erg recente achterstand is. Soms willen ze dan de ruil pas in behandeling nemen als er een bepaalde tijd geen achterstanden meer zijn geweest, of ze willen een consideranse. Wijzen ze u zonder meer af om reden huurachterstand, stel dan zelf een consideranse voor, of vooruitbetaling van een maand oid om goede wil te tonen.

Bosjesman

Ongelezen bericht door Bosjesman »

of geef een machtiging af, lijkt voor de meeste corporaties iets meeer zekerheid, maar een maand'voorstand' creeren is misschien welhet mooiste

calimer

Machtiging heeft niet zoveel zin voor een corporatie. Het biedt minder "garantie" dan een maand voorstand, omdat een a.i. altijd kan storneren als er te weinig saldo op de rekening stond, en kan ook later nog door de huurder zelf worden gestorneerd. Als zekerheidsstelling zal dat weinig voeten in de aarde hebben dus.

Ben benieuwd of er al iets bekend is over de woningruil? Heeft het idd problemen opgeleverd of niet?

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Ons inkomen zal voorlopig nog worden beheerd dus er is wel een betalingsgarantie,
nee hoor er is geen sprake van bewindvoering oid,
Volgens mij zijn bovenstaande twee uitspraken met elkaar in tegenspraak.

Het is wel van belang om te weten of je onder een bewindvoerder staat of niet

andre-van-leur

Zoals ik al eerder zei staan wij NIET onder bewind!We hebben echter wel hulp ingeroepen om alles weer netjes op de rit te krijgen.

Gesloten