Ik heb in maart 2008 schriftelijk mijn PRETIUM abonnement opgezegd. Zoals later bleek moet dit 3 maanden vooraf, dus Pretium mocht de resterende tijd via een incasso het verschuldigde bedrag van mijn rekening halen. Wat echter in mijn ogen niet kan is dat PRETIUM mij vanaf april heeft afgesloten.Ik had geen telefoonverbinding meer.
Volgens PRETIUM is dit niet het geval, maar ook mijn buren zijn inmiddels voortijdig afgesloten.
Wat PRETIUM in mijn ogen dus doet is kontraktbreuk. Ik voel me dan ook niet verplicht om financieel aan de resterende 2 maanden te voldoen en heb dit via de bank terug laten boeken. PRETIUM dreigt inmiddels met een incassobureau.
Moet ik hiervan schrikken???
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pretium opzegging
Re: Pretium opzegging
Ik mis uw actie na storneren t.a.v. Pretium. Het is gebruikelijk dat u de prov. op de hoogte stelt waarom u storneert en evt een selectieve blokkade op hun rekening laat zetten door de bank. ( met geldig identiteitsbewijs naar bank om blokkade te regelen)PRETIUM dreigt inmiddels met een incassobureau.
Moet ik hiervan schrikken???
Doe dit schriftelijk, aangetekend en met ontvangstbevestiging. Brieven raken n.l. wel eens miraculeus zoek
Als reden van storneren kunt u aangeven dat u Pretium in gebreke stelt omdat zij voortijdig hebben afgesloten. U kunt eisen dat zij de verbinding herstellen en dat u bereid bent om dan alsnog te betalen, maar dat heeft voor de korte periode niet zoveel zin.
Voer dus het voortijdig afsluiten als reden aan dat u de maanden April, Mei en Juni niet wilt betalen omdat Pret. het u technisch onmogelijk gemaakt heeft om van hun dienst gebruik te maken.
Ik ga er vanuit dat u kunt bewijzen dat de verbinding was afgesloten.
Wel is het verstandig om even te neuzen in de A.V. van Pret wat zij vermelden t.a.v. dit probleem.
U dient altijd te reageren als gedreigd wordt met een incassobureau om extra incasso kosten te voorkomen.
Tevens adviseer ik u dringend om een klacht in te dienen bij Consuwijzer.nl die deze klacht doorgeven aan OPTA.
Dit lijkt weer een voorbeeld van een Provider die creatief bankierend ex klanten onrechtmatig geld afhandig probeert te maken.
BTW mocht een brief van een incassobureau komen of eerder kunt u met uw bewijs materiaal naar Juridisch Loket gaan om te kijken of u een kans maakt om een rechtzaak tegen u te winnen. Ook de A.V. van Pret meenemen naar Juridisch Loket.
Als u n.l. niet wilt betalen, moet het incassobureau een rechtzaak tegen u beginnen en winnen. Dat heeft alleen zin als u voldoende bewijs materiaal heeft om te kunnen winnen, anders komen de kosten v.d. rechtzaak ook voor uw rekening.
U hoeft dus niet te schrikken maar e.e.a. wel serieus nemen en actie ondernemen.
Succes.