LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandstof toeslag

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
beadelat
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2008 21:07

Brandstof toeslag

Ongelezen bericht door beadelat »

Wij hebben voor september met Oad een reis geboekt naar Balie nu hebben wij voor de tweede keer al een brandstof toeslag gehad ,
Zo langzame hand wordt de reis aardig duur.
Weet iemand hoe vaak dit mag en kunnen wij dit weigeren.

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: Brandstof toeslag

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Hoi Beadelat,

Dit is inderdaad erg vervelend. Wij hebben vorig jaar december onze vakantie voor aankomende augustus geboekt dus ook wij zijn een paar honderd euro duurder uitgekomen door die achterlijke toeslagen.
Hier is al een topic over, maar ze mogen het zo vaak doen als ze willen en je mag dit weigeren, maar dan word je reis gewoon kostenloos geannuleerd en denk niet dat je daar op zit te wachten.
Kijk maar eens naar de kleine letters in de voorwaarden en op de site van de anvr.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Brandstof toeslag

Ongelezen bericht door Henri42 »

alle toeslagen had je bij het boeken kunnnen afkopen met eem paar Euro voor een toeslag verzekering, bij vroeg boekingen in December 2007 had je de tickets kunnen voor betalen en de Bos aanslag zou niet doorberekend worden, Ik zou maar eens met jouw reisburo gaan praten en daar claimen (*_*)

BB King
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mar 2007 20:36

Re: Brandstof toeslag

Ongelezen bericht door BB King »

Wie weet hoe dat zit met tickets van de KLM?

We hebben in december 2007 geboekt en betaald en nu staat er opeens een hoge toeslag bij op de ticket/boarding pass. Terwijl er op de reserveringsgegevens niets over terug te lezen valt. Nu zijn ze opeens duurder dan andere maatschappijen en had ik anders niet bij ze geboekt.

Mag dit wel?

Pammuk
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2008 17:02

Re: Brandstof toeslag

Ongelezen bericht door Pammuk »

Halllo,

Ik heb eind november 2007 mijn tickets geboekt bij Tourmax via internet. Ik vertrek 8 juli naar Turkije en krijg nu een extra toeslag van 30 euro p.p.
Ik ben overal aan het kijken/lezen, maar de meesten die een toeslag moeten betalen is een bedrag tussen de 10 euro en 15 euro. vind 30 euro p.p. wel erg duur. Ik vlieg met Onuair. Is er iemand die ook dit bedrag moet betalen of misschien minder.

faas1
Berichten: 37
Lid geworden op: 24 okt 2007 17:42

Re: Brandstof toeslag

Ongelezen bericht door faas1 »

Voor mensen wie een pakketreis hebben geboekt dus hotel inclusief vlucht en transfer is de volgende link heel erg handig:
http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... iegprijzen

Hierin staat duidelijk wanneer een touroperator nog een extra brandstoftoeslag mag berekenen.

:lol: Succes!

fonz55
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2008 13:55

Re: Brandstof toeslag

Ongelezen bericht door fonz55 »

18 juni bij Komfly een omgekeerd ticket besteld. Vanuit Turkije werd 6 juli heengevlogen en 3 aug weer terug vanuit Amsterdam. Tijdens de heenreis niets aan de hand en terug werd er verzocht €20 pp te betalen. Vreemd dat als je een ticket vroeg koopt er achteraf nog van alles extra berekend kan worden. Zou ik eens richting mijn klanten moeten doen, een extra factuur sturen vanwege extra onvoorziene of hoog uitvallende kosten! :shock:
De toeslagen zijn dus per agent/maatschappij anders. Wie zegt mij dat ze daar niet een deel van in eigen zak stoppen?

Het word nog gekker: ik hoorde dat de toeslagen tot ongeveer 6 september gelden en daarna zeer waarschijnlijk niet meer geheven worden. Dus dit is om de vakantiegangers in het hoogseizoen nog extra te belasten. Of zie ik het weer eens verkeerd?
Verhalen op de agent of luchtvaartmaatschappij heeft geen zin hoorde ik, maar dit kan toch niet waar zijn! Waar haal je als goudeerlijke consument tegenwoordig je recht?

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Brandstof toeslag

Ongelezen bericht door Henri42 »

debelastingpot komt tengoede van elke nederlander :)(*_*)

Gesloten