Geplaatst op 14 Jun 2008 18:44 door Miek4josh
--------------------------------------------------------------------------------
Helaas ben ik niet zo goed in deze dingen,juist omdat ik het gevoel heb steeds van het kastje naar de muur te worden gestuurd,maar gezien het nu al zo'n 4 jaar duurt,ben ik echt opzoek naar hulp.
Sinds 4 jaar vraag ik al hulp bij plangroep,maar er worden steeds maar fouten gemaakt,ook sta ik al 2 jaar onder bewind ,waarvan 1 jaar een bewindvoerster die me niet anders als bestolen heeft en de schulden nog erger liet oplopen,gezien ze geen 1 handeling verrichten.
Nu ben ik al ruim een jaar bij een andere bewindvoerster,maar eigenlijk wil ik er van af,helaas kan dat niet inverbend met de afspraak met plangroep,die dus al aardig wat jaartjes met fouten maken bezig is.
Er zijn beslagleggingen op mij uitkering gedaan en mij heffingskortingen,en ik heb niet eens een schuld bij de belasting,maar tegenwoordig mogen deurwaarders daar ook beslag op leggen.
Mijn inkomsten zijn niet meer dan om en nabij de 900 euro,ik ben een alleenstaande moeder met 3 kinderen en krijg 75 euro per week leefgeld,dat is echt niet te doen.
Ook worden mijn verzekeringen niet meer betaald,waardoor ik schades niet kan verhalen,en als ik kinderbijslag vraag,moet ik een gegronde reden hebben.
Mijn oudste zoon is 18 en heeft geen fulltime job,mijn dochter is 17 en verdient wat bij de supermarkt,dan heb ik nog een zoontje van 4 jaar,bijna 5.
Vakantiegeld krijg ik niet,gezien de beslagleggingen.
Alles hier in huis is bij elkaar geraapt of gekregen.
Vaders betalen geen alimentaties en ik draai er helemaal alleen voor op.
Ik heb gemerkt dat ik mijn eigen vaste lasten zeker weer zelf kan doen,maar er is een halt.
Vraag ik om meer leefgeld,wordt er gezegd dat er niet voldoende is,terwijl alleen mijn vaste lasten gas water electra huur en ziekenfonds betaald wordt.
Dit is een schreeuw om hulp,ik wil het eindelijk eens afgerond hebben en dat de fouten stoppen.
Ik heb al contact gehad met de wethouder,maar die stuurde het door en zo staan we nog op het zelfde punt,wel met de erkenning dat er wat fouten zijn gemaakt.
Wat kan ik nog meer doen?
Rechtbank heeft geen zin het is mijn woord tegen,want ik heb geen harde bewijzen.
Ik wil dat het gewoon stopt en eindelijk een WSNP komt of iets anders,want dit kan gewoon echt niet door gaan.
Met vriendelijk groeten
A.Pruis
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] plangroep en bewindvoering,ik zie het niet meer zitten
Re: plangroep en bewindvoering,ik zie het niet meer zitten
Hallo iedereen die dit leest,
Ik moet even iets rechtzetten.
In alle haast heb ik waarschijnlijk 2 zaken 1 gemaakt.
Vanmiddag was ik bij mijn advocaat,die tevens stichting BBS doet,hij kwam aan met de klacht die ik op internet geplaatst had.
Mijn klacht ging niet direct over stichting BBS,het enige waar ik tegenaan steut is het budgetplan wat veranderd moet worden,verder wil ik dan hierbij wel even melden dat ik door stichting BBS weldegelijk geholpen ben.
In de tijd dat ik van mijn vorige bewindvoerster Mevrouw van der Ham 2 en halve maan geen leefgeld kreeg,heeft stichting BBS ervoor gezorgd dat ik het via een omweg wel kreeg,maar dan vanuit hun bureau,omdat ik toch al bezig was naar stichting BBS over te gaan en stichting BBS heeft een groot deel van mijn financieen toch weer op de rails kunnen krijgen.
Het is niet vanwegen hun dat ik graag mijn financieen weer zelf zou willen doen,maar omdat ik al 4 jaar zo'n gebonden gevoel heb en weinig inzage in mijn dossier en ik het altijd zelf heb moeten doen,is het verlangen er zeker naar het ook weer zelf te mogen doen,meer omdat ik ook van een bedelgedrag af wil.
Alleen kan ik dat niet doen,omdat dan ook het hele plangroep gebeuren wegvalt.
Mijn klacht is gericht naar Plangroep en bureau van der Ham.
Verder heb ik alleen wat gevoelens willen weergeven en de dag waar ik naar uitkijk dat dit eindelijk achter de rug is en ik zelf weer de dingen in handen kan nemen,zodat er ook weer eens een patatje of een ijsje af kan voor de kleintjes,ok 2 tieners en 1 kleintje,en dan ben ik ook niet zo gebonden aan huis,want nu durf ik nergens naar toe,omdat ik elke keer moet opletten dat er niet te veel wordt uitgegeven gezien we het anders de week niet redden en ik op woensdag al naar een lege koelkast staar
Ik snap dat ik zelf de dingen verkeerd heb neergezet en wil daar dan ook even mijn excuus over maken.
Ik hoop het zo iets beter te hebben uitgelegd.
Groetjes Miek
Ik moet even iets rechtzetten.
In alle haast heb ik waarschijnlijk 2 zaken 1 gemaakt.
Vanmiddag was ik bij mijn advocaat,die tevens stichting BBS doet,hij kwam aan met de klacht die ik op internet geplaatst had.
Mijn klacht ging niet direct over stichting BBS,het enige waar ik tegenaan steut is het budgetplan wat veranderd moet worden,verder wil ik dan hierbij wel even melden dat ik door stichting BBS weldegelijk geholpen ben.
In de tijd dat ik van mijn vorige bewindvoerster Mevrouw van der Ham 2 en halve maan geen leefgeld kreeg,heeft stichting BBS ervoor gezorgd dat ik het via een omweg wel kreeg,maar dan vanuit hun bureau,omdat ik toch al bezig was naar stichting BBS over te gaan en stichting BBS heeft een groot deel van mijn financieen toch weer op de rails kunnen krijgen.
Het is niet vanwegen hun dat ik graag mijn financieen weer zelf zou willen doen,maar omdat ik al 4 jaar zo'n gebonden gevoel heb en weinig inzage in mijn dossier en ik het altijd zelf heb moeten doen,is het verlangen er zeker naar het ook weer zelf te mogen doen,meer omdat ik ook van een bedelgedrag af wil.
Alleen kan ik dat niet doen,omdat dan ook het hele plangroep gebeuren wegvalt.
Mijn klacht is gericht naar Plangroep en bureau van der Ham.
Verder heb ik alleen wat gevoelens willen weergeven en de dag waar ik naar uitkijk dat dit eindelijk achter de rug is en ik zelf weer de dingen in handen kan nemen,zodat er ook weer eens een patatje of een ijsje af kan voor de kleintjes,ok 2 tieners en 1 kleintje,en dan ben ik ook niet zo gebonden aan huis,want nu durf ik nergens naar toe,omdat ik elke keer moet opletten dat er niet te veel wordt uitgegeven gezien we het anders de week niet redden en ik op woensdag al naar een lege koelkast staar
Ik snap dat ik zelf de dingen verkeerd heb neergezet en wil daar dan ook even mijn excuus over maken.
Ik hoop het zo iets beter te hebben uitgelegd.
Groetjes Miek
-
miepsmieps
Hallo Miek,
Ik begrijp jou bericht niet helemaal. Je geeft in de eerste bericht aan niet tevreden te zijn over het huidige budgetbeheer, BBS. Zij zouden je weekgeld niet willen verhogen en hebben ook geen ruimt voor extra uitgaven.
Naast budgetbeheer heb je te maken met Plangroep. Plangroep heet jou verplicht tot budgetbeheer. Ik neem aan dat Plangroep dan een schuldenregeling aan het opstarten is. Klopt dat?
In jou tweede bericht geef je aan dat je wel tevreden bent over BBS maar zeer ontevreden over Plangroep en een vorige budgetbheerder. Je zou ontevreden zijn over Plangroep daar je door hun verplicht bent tot budgetbeheer. Als je niet ontevreden bent over BBS, wat is dan het probleem om naast een schuldenregeling een budgetbheerder te hebben. Dat geeft toch alleen maar rust. Zij zorgen dat alle vaste lasten betaald worden en dat er gereserveerd wordt voor de schuldeisers.
Als de schuldeisers akkoord gaan met het voorstel dat Plangroep doet, heb je bijna niets meer te maken met Plangroep. Jou budgetbeheerder onderhoudt dan het contact.
Of begrijp ik jou bericht helemaal verkeerd?
Ik begrijp jou bericht niet helemaal. Je geeft in de eerste bericht aan niet tevreden te zijn over het huidige budgetbeheer, BBS. Zij zouden je weekgeld niet willen verhogen en hebben ook geen ruimt voor extra uitgaven.
Naast budgetbeheer heb je te maken met Plangroep. Plangroep heet jou verplicht tot budgetbeheer. Ik neem aan dat Plangroep dan een schuldenregeling aan het opstarten is. Klopt dat?
In jou tweede bericht geef je aan dat je wel tevreden bent over BBS maar zeer ontevreden over Plangroep en een vorige budgetbheerder. Je zou ontevreden zijn over Plangroep daar je door hun verplicht bent tot budgetbeheer. Als je niet ontevreden bent over BBS, wat is dan het probleem om naast een schuldenregeling een budgetbheerder te hebben. Dat geeft toch alleen maar rust. Zij zorgen dat alle vaste lasten betaald worden en dat er gereserveerd wordt voor de schuldeisers.
Als de schuldeisers akkoord gaan met het voorstel dat Plangroep doet, heb je bijna niets meer te maken met Plangroep. Jou budgetbeheerder onderhoudt dan het contact.
Of begrijp ik jou bericht helemaal verkeerd?
-
wilfred1967
vraagje
wij hebben zelf 6 jaar in het budgetbeheer gezeten en wij zijn alleen maar dieper in de problemen gekomen
bestaat er ook iets waar wij een klacht kunnen indienen over dat budgetbeheer kantoor?
wij hebben zelf 6 jaar in het budgetbeheer gezeten en wij zijn alleen maar dieper in de problemen gekomen
bestaat er ook iets waar wij een klacht kunnen indienen over dat budgetbeheer kantoor?
@ wilfred miss eens proberen bij ombusman om daar de klacht neer te leggen
gr roosje23
gr roosje23