Wij hebben een boxspring set gekocht bij Dormael slaapkamers Amersfoort. Nu is het onderstel van de boxspring van mijn vrouw helemaal ingezakt en mijn matras is aan 1 kant ingezakt. We draaien altijd netjes de matrassen en zijn beide niet zwaar. Deze symptomen begonnen na ongeveer 3 jaar.
Nu hebben we contact opgenomen en de eerste reactie was dat er een afspraak gemaakt zou worden om langs te komen en het probleem te bekijken. Nu werden wij vandaag echter gebeld met de reactie dat de boxsprings wel 5 jaar oud waren en dat dit dus geen garantie was. Na weer terugbellen wordt de 1 na de andere smoes aangedragen (was een aanbieding..(was niet het geval), fabrikant bestaat niet meer etc). Winkel geeft zelf aan dat de levensduur rond de 4 - 6 jaar ligt (dit was voordat de factuurdatum bekend was).
Eind van het verhaal is in ieder geval dat er geen garantie verleend kan worden. De winkel is aangesloten bij het CBW en daarin wordt in de voorwaarden een garantie van maximaal 3 jaar verleend.
Kan iemand advies geven of hierin nog mogelijkheden zijn als consument zijnde? In onze ogen is een levensduur van 3 jaar toch erg kort voor een dergelijk product.
Alvast bedankt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dormael Slaapkamers Amersfoort - Garantie... dacht het niet
Re: Dormael Slaapkamers Amersfoort - Garantie... dacht het niet
Je garantie is verlopen.
Wel heb je recht op een deugdelijk product.
Dit houdt in dat tijdens de normale levensduur van het product (en bij normaal gebruik!) de winkelier een deel van reparatiekosten op zich dient te nemen.
Dit deel wordt als volgt berekend:
Huidige leeftijd product gedeeld door normale levensduur * 100%
Gaat zo'n bed normaal 10 jaar mee, dan zou de winkelier na 5 jaar 50% van de reparatie moeten vergoeden.
Informeer eens bij de geschillencommissie welke termijn zij hanteren voor de levensduur van een dergelijk product.
Wel heb je recht op een deugdelijk product.
Dit houdt in dat tijdens de normale levensduur van het product (en bij normaal gebruik!) de winkelier een deel van reparatiekosten op zich dient te nemen.
Dit deel wordt als volgt berekend:
Huidige leeftijd product gedeeld door normale levensduur * 100%
Gaat zo'n bed normaal 10 jaar mee, dan zou de winkelier na 5 jaar 50% van de reparatie moeten vergoeden.
Informeer eens bij de geschillencommissie welke termijn zij hanteren voor de levensduur van een dergelijk product.
Re: Dormael Slaapkamers Amersfoort - Garantie... dacht het niet
Bedankt voor de info, ga zeker informeren, volgens mij is de te verwachten levensduur namelijk zeker langer.