| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gas tarief vastzetten interessant?
Gas tarief vastzetten interessant?
Hallo allemaal
Ik zit te twijfelen of ik via Oxxio (mijn leverancier) tot 2010 mijn gas tarief ga vast te zetten.
Ik woon met mijn man en 2 kinderen in een 1 gezingswoning en heb een doorsnee rekening betaal circa 150 euro gas per maand.
Is het interessant om mijn tarief vast te zetten?
Ik zie dat de prijzen voor vast namelijk een flink stuk hoger zijn.
ik ga dan 0,5394 per m3 gas betalen
en in juli ga ik op variabel gastafier 0,4593 betalen per m3
Hoop dat jullie met mij mee willen denken
alvast bedankt Groeten!
Ik zit te twijfelen of ik via Oxxio (mijn leverancier) tot 2010 mijn gas tarief ga vast te zetten.
Ik woon met mijn man en 2 kinderen in een 1 gezingswoning en heb een doorsnee rekening betaal circa 150 euro gas per maand.
Is het interessant om mijn tarief vast te zetten?
Ik zie dat de prijzen voor vast namelijk een flink stuk hoger zijn.
ik ga dan 0,5394 per m3 gas betalen
en in juli ga ik op variabel gastafier 0,4593 betalen per m3
Hoop dat jullie met mij mee willen denken
alvast bedankt Groeten!
Re: Gas tarief vastzetten interessant?
Gastarief vastzetten kan zeker interessant zijn.
Ik verwacht dat de prijs voor G alleen maar gigantisch zal stijgen.
Ik zou het echter NIET doen bij Oxxio. Gezien de vele problemen die mensen met deze leverancier hebben.
(struin dit forum maar eens af. schrikbarend)
Daarnaast moet u er rekening mee houden dat als u zich aansluit bij Oxxio, dit vaak (zonder dat u het weet) vergezeld gaat van een meterverwisseling. Te weten een Oxxio meter. Ze hebben er een handje van om dit middels verborgen koppelverkoop te realiseren.
Ps: Let ook op het vastrecht dat een leverancier per product in rekening brengt.
De NEM (eveneens geen aanrader!) rekent bijvoorbeeld 6,95 p/mnd per product, terwijl een andere leverancier 2,49 p/mnd voor G levering rekent.
Ik verwacht dat de prijs voor G alleen maar gigantisch zal stijgen.
Ik zou het echter NIET doen bij Oxxio. Gezien de vele problemen die mensen met deze leverancier hebben.
(struin dit forum maar eens af. schrikbarend)
Daarnaast moet u er rekening mee houden dat als u zich aansluit bij Oxxio, dit vaak (zonder dat u het weet) vergezeld gaat van een meterverwisseling. Te weten een Oxxio meter. Ze hebben er een handje van om dit middels verborgen koppelverkoop te realiseren.
Ps: Let ook op het vastrecht dat een leverancier per product in rekening brengt.
De NEM (eveneens geen aanrader!) rekent bijvoorbeeld 6,95 p/mnd per product, terwijl een andere leverancier 2,49 p/mnd voor G levering rekent.
ja ik ben bekend met de problemen rondom Oxxio
Maar aangezien ik al 3 jaar bij ze ben, zonder slimme meters e.d
en die wil ik ook niet aanschaffen.
Heb ik verder geen problemen met deze leverancier gehad, Gelukkig maar!
overstappen kan ik helaas nog niet ik heb een contract wat afloopt in 2009
dit is omdat ik 1 jaar gratis stroom heb ontvangen van ze, icm een 3 jarig contract.
Bedankt voor je reactie
Maar aangezien ik al 3 jaar bij ze ben, zonder slimme meters e.d
en die wil ik ook niet aanschaffen.
Heb ik verder geen problemen met deze leverancier gehad, Gelukkig maar!
overstappen kan ik helaas nog niet ik heb een contract wat afloopt in 2009
dit is omdat ik 1 jaar gratis stroom heb ontvangen van ze, icm een 3 jarig contract.
Bedankt voor je reactie
-
Bob Schurkjens
Het is veel verstandiger om je relatie met Oxxio definitief te beëindigen. Problemen die er nu niet zijn kunnen nog komen en veel klachten hebben ook niets van doen met hun slimme meter.
Tarief vastzetten lijkt slim, maar de contracten die nu worden aangeboden zijn allemaal fors duurder dan contracten met opzegtermijn van 1 maand. Je moet nu dus flink extra betalen voor gas dat wellicht over 3 jaar iets duurder is. Energiebedrijven maken handig misbruik van de angst bij consumenten voor hogere energieprijzen door dit soort onvoordelige contracten aan te bieden.
Kosten contract bij 1500 m3 gebruik per jaar*:
- vast contract OXXIO 3 jaar: EUR 712 per jaar
- Greenchoice 1 jaar: EUR 482 (opzegtermijn na 1 jaar: geen)
Bij OXXIO betaal je dus het eerste jaar circa 48% méér voor het privilege van een vast contract. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat Greenchoice het tarief dat variabel is per 1 juli a.s. zal verhogen, maar dat zal zeker geen 48% meer zijn. De OXXIO-boete bij contractbreuk bedraagt 100 euro. Zeg je na die 3 jaar niet tijdig op dan wordt het contract stilzwijgend met 1 jaar verlengd tegen de dan geldende (wurg)tarieven.
Per 1 juli a.s. wijzigen de meeste energieleveranciers hun tarieven. Ik zou dus nog even wachten en dan kijken wat de aanbiedingen zijn op Gaslicht.com. Energieleveranciers.nl is ook een goede informatiebron.
*) bron: www.gaslicht.com
Tarief vastzetten lijkt slim, maar de contracten die nu worden aangeboden zijn allemaal fors duurder dan contracten met opzegtermijn van 1 maand. Je moet nu dus flink extra betalen voor gas dat wellicht over 3 jaar iets duurder is. Energiebedrijven maken handig misbruik van de angst bij consumenten voor hogere energieprijzen door dit soort onvoordelige contracten aan te bieden.
Kosten contract bij 1500 m3 gebruik per jaar*:
- vast contract OXXIO 3 jaar: EUR 712 per jaar
- Greenchoice 1 jaar: EUR 482 (opzegtermijn na 1 jaar: geen)
Bij OXXIO betaal je dus het eerste jaar circa 48% méér voor het privilege van een vast contract. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat Greenchoice het tarief dat variabel is per 1 juli a.s. zal verhogen, maar dat zal zeker geen 48% meer zijn. De OXXIO-boete bij contractbreuk bedraagt 100 euro. Zeg je na die 3 jaar niet tijdig op dan wordt het contract stilzwijgend met 1 jaar verlengd tegen de dan geldende (wurg)tarieven.
Per 1 juli a.s. wijzigen de meeste energieleveranciers hun tarieven. Ik zou dus nog even wachten en dan kijken wat de aanbiedingen zijn op Gaslicht.com. Energieleveranciers.nl is ook een goede informatiebron.
*) bron: www.gaslicht.com
bob jij ook bedankt voor je reactie
erg nuttige tips staan erin.
erg nuttige tips staan erin.
Lees onderstaand aktueel artikel even goed door.
'Gasprijs stijgt met 15 procent' (28 maart 2008)
http://www.ad.nl/economie/2177111/Gaspr ... ocent.html
Ik ga er van uit dat miv juli of augustus 2008 de energieprijzen stijgen. Iig van gas. Immers, voor gas is geen alternatief. Gas is gewoon gas.
Voor E opwekking worden en kunnen gelukkig steeds meer alternatieven gevonden worden.
'Gasprijs stijgt met 15 procent' (28 maart 2008)
http://www.ad.nl/economie/2177111/Gaspr ... ocent.html
Ik ga er van uit dat miv juli of augustus 2008 de energieprijzen stijgen. Iig van gas. Immers, voor gas is geen alternatief. Gas is gewoon gas.
Voor E opwekking worden en kunnen gelukkig steeds meer alternatieven gevonden worden.
per 1 juli stijgen de tarieven, de vaste prijstarieven zijn hier vaak al op aangepast, verschil tov greenchoice is dus wrschnlk eerder 30% dan 50%. Als dit doorzet dan stijgen de prijzen in de komende 3 jaar met 32% (15% op 15%), in je 3e contractjaar zou je dan pas iets winst maken.... Bovendien verbind je je voor nog 2 jaar extra aan oxxio, om reden van dit forum zou ik dat al niet doen
hoi
Ik was er vandaag zelf ook mee bezig, en weet het ook nog niet. zit bij cogas en bij 3 jaar vast zou ik 0.4922 per m3 betalen. dit is 0.09 duurder.
De variable wordt per juli 0.07 duurder, wordt dus 0.45. er werd mij verteld dat het in december nogmaals duurder wordt !!! maarja hoeveel ???en zou het ook echt gebeuren ? 3 jaar vindt ik wel lang en als het volgend jaar goedkoper wordt baal ik natuurlijk flink
Het moet toch een keer wat veranderen en dat het goedkoper wordt ipv duurder het wordt zo een groot probleem voor de ons allen om het nog te kunnen betalen.
ben al aan het google gegaan maar kan de keuze om het toch voor 3 jaar vast te zetten niet maken.
Ik was er vandaag zelf ook mee bezig, en weet het ook nog niet. zit bij cogas en bij 3 jaar vast zou ik 0.4922 per m3 betalen. dit is 0.09 duurder.
De variable wordt per juli 0.07 duurder, wordt dus 0.45. er werd mij verteld dat het in december nogmaals duurder wordt !!! maarja hoeveel ???en zou het ook echt gebeuren ? 3 jaar vindt ik wel lang en als het volgend jaar goedkoper wordt baal ik natuurlijk flink
Het moet toch een keer wat veranderen en dat het goedkoper wordt ipv duurder het wordt zo een groot probleem voor de ons allen om het nog te kunnen betalen.
ben al aan het google gegaan maar kan de keuze om het toch voor 3 jaar vast te zetten niet maken.
-
Bob Schurkjens
Bijkomend nadeel van een 3-jaars contract is ook nog eens dat je jaarlijkse eenmalige kortingen kan mislopen. Veel bedrijven zoals Greenchoice werken in het eerste jaar met actietarieven. Vervolgens wordt het contract stilzwijgend voortgezet tegen het reguliere tarief. Mijn ervaring is dat bij Greenchoice het volstaat om ze een mailtje te sturen met het verzoek om het actietarief (zoals bijvoorbeeld op Gaslicht.com) voort te zetten. Greenchoice weet dat je ongestraft altijd direct kan opzeggen na het eerste jaar dus wordt je verzoek gehonoreerd. Dat is althans mijn ervaring. Zo kun je elk jaar leuk besparen op je gasrekening.