LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BINCK BANK SCHRAPT LIMIETORDERS DIV. BUITENLANDSE BEURZEN

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
ericnoort
Contacteer:

BINCK BANK SCHRAPT LIMIETORDERS DIV. BUITENLANDSE BEURZEN

Ongelezen bericht door ericnoort »

Ik beleg al jaren naar tevredenheid bij ondermeer Binck Bank. Tot men onlangs overschakelde naar Broker Goldman Sachs. Vanaf dit moment waren zogenaamde gelimiteerde orders voor diverse beurzen niet meer mogelijk terwijl dat voorheen wel het geval was. Dit getuigt van een behoorlijke onprofessionele knulligheid. Dit soort orders zijn voor beleggers namelijk onontbeerlijk omdat hiermee ondermeer een limiet ingesteld kan worden waar beneden verkocht moet worden. Raakt een positie deze limiet, wordt deze automatisch voor je geliquideerd tegen de op dat moment geldende prijs. Zo behoef je niet continue je stukken in de gaten te houden, kun je verlies beperkt houden en rustig op vakantie gaan. Nu deze mogelijkheid weggevallen is voor ondermeer de Amerikaanse en Canadese beurzen kan het gebeuren dat je terugkomt van vakantie en onaangenaam "verrast" wordt met, wellicht, fikse dalingen. Prettige thuiskomst. Voor de vakantie eerst maar uitkijken naar een andere aanbieder?

Eric Noort, MBA (Hilversum) :shock:

glas2

Re: BINCK BANK SCHRAPT LIMIETORDERS DIV. BUITENLANDSE BEURZEN

Ongelezen bericht door glas2 »

binck heeft altijd geroepen zo betrouwbaar te zijn en klantenservice hoog in het vaandel te hebben.
Helaas is mij gebleken dat dit loze woorden zijn. Naar aanleiding van fraude bij Alex (begin dit jaar overgenomen door Binck) verzocht ik om inzage in het aangelegde dossier daarover. De bank is daartoe verplicht volgens een uitspraak van de Hoge Raad, maar tot nu toe weigert Binck inzage in mijn dossier, bestaande vragen te beantwoorden en zelfs een gesprek over deze kwestie werd geweigerd.
Betrouwbaarheid is onmisbaar voor een bank of broker, want ze gaan over jouw geld. Ik kan deze broker absoluut niet aanraden en zeker nu ze voor mensen (het maakt niet uit of je veel of weinig handelt) veel hogere kosten rekenen dan veel andere brokers, Lynx is bijv stukken goedkoper (en kent niet zulke vreemde trucjes zoals dat je bij een assignment veel duurder uit bent dan de tarieven doen vermoeden).

Gesloten