LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Ongelezen bericht door xyz »

Zijn de Everly-brothers er nu ook :?: :P :x

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Ongelezen bericht door Paula »

Hahahahahaha die zijn toch al lang op doorreis :wink: :wink:

Paula

Hannes
Berichten: 120
Lid geworden op: 25 jul 2003 16:56

Re: Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Ongelezen bericht door Hannes »

Paula welkom terug en geef die Bruneel er maar weer eens van langs :wink:
Geplaatst op 17 Jan 2003 13:20 door Paula


--------------------------------------------------------------------------------

Dhr. Bruneel heeft vast gisteren de hele dag in de spiegel geoefend hoe hij het best laconiek kan overkomen in deze situatie (driftig terzijde gestaan door zijn vrouw, die hun tweede huis op de tocht ziet staan door de ontstane situatie en de kinderen beginnen ook al te mekkeren).

Uit het Algemeen Dagblad van vandaag:

'Leaseverlies geeft beleggers valse hoop'

Dirk Bruneel, voorzitter van de Dexia Bank Nederland, zet alles op alles om twijfel te zaaien bij de boze leasebeleggers die lid zijn van de Stichting Leaseverlies. Die stichting wekt volgens hem 'valse hoop'.

Zijn deskundigen hebben berekend dat de stichting in het juridische gevecht tegen Dexia weinig kans maakt, zo beweerde Bruneel gisteren tijdens de presentatie van het Dexia-aanbod voor gedupeerde beleggers. ,,De kans op het geheel kwijtschelden van de schulden is niet realistisch.''

Beter is om in te gaan op het bankaanbod, waarbij aandelenleasers 'verruimde mogelijkheden' krijgen om hun schuld af te lossen. Dexia stelt wel één voorwaarde. Wie op de regeling ingaat, mag niet meedoen met de stichting. Wie meegaat met Leaseverlies moet alles gewoon afbetalen, zo waarschuwt de voorzitter alvast. ,,De stichting overschat haar positie, de eis dat we alle contracten met een waarde van 4,5 miljard euro terugbetalen, is buitensporig.'' Ze staan op drijfzand, vindt hij die het niet kan laten nog een kat uit te delen: ,,Ze ronselen klanten door met een claim te komen.''

Bruneel klopt zichzelf graag op de borst. Dat zijn klanten gebruik kunnen maken van de soepele afbetalingsregels, is een 'vrijwillig gebaar'. Een verplichting daartoe bestond niet. Zijn bank is immers niet verantwoordelijk voor de daling van de beurskoersen, waardoor het merendeel van afgesloten leasecontracten op verlies staat. Dexia, de grootste aanbieder van leaseproducten, telt 350.000 klanten, waarvan er zo'n 220.000 met een schuld blijven zitten als het contract afloopt. Binnen zes weken valt bij eenieder die een schuld heeft een pak papier met voorstellen in de bus. Gewicht: ongeveer 1 kilo.

Bruneel biedt een calloptie op de AEX aan als een belegger besluit zijn contract in een keer af te lossen. De optie is een 'cadeau'. Het is wel een cadeau met een gokelement. De optie met maar een driejarige looptijd wordt pas geld waard als de beurs 30 procent is gestegen. De directeur is optimistisch over dat scenario. Er zijn deskundigen die daarin geloven, zo verkondigt hij. Geld wil Dexia niet teruggeven, de bank is tenslotte niet verantwoordelijk voor het verlies op de beurs.

Bruneel is niet meer verbaasd dat zich naast Leaseverlies inmiddels ook de Stichting Eegalease heeft gepresenteerd. De nieuwe belangenclub wil alle leasecontracten ontbinden die niet door beide partners van een gezin zijn ondertekend. De voorzitter vindt de nieuwe actie van de VEB, Leaseverlies en Consumentenbond meer van hetzelfde. Het is een zwaktebod, zo meldt hij.
__________

Nou Dirkie, bij deze een lekker pannetje soep om aan te sterken en moed te houden (ja, ik wil de pan graag terug ja). En blijven oefenen hoor!










Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Ongelezen bericht door Chris G »

Yvette (xyz),

We wachten nog steeds op jouw éérste inhoudelijke bijdrage!!

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Ongelezen bericht door Paula »

Sorry maar dat van Bruneel is dus niet van deze Paula.

Heb ik al eens uitgelegd. Ik wist niet dat er al een Paula was.

Zo iets zou ik zelf nooit schrijven een pannetje soep :wink:

Chris H
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 aug 2003 18:33

Re: Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Ongelezen bericht door Chris H »

Hoi Chris G. Wij wachten het met smart af Yvette :wink:

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Ongelezen bericht door xyz »

Wat wil je horen dan iets over Pay-back of een ander sprookje :roll: Je hebt vorig jaar je contributie betaald aan Pay-back en de voorzitter ging er vandoor met de kas. Nu daagt Pb hem voor de rechter en de voorzitter neemt, van jullie geld een advocaat in de arm en gaat deze procedure winnen.

Dan komt er een nieuw (nu al aftredend) bestuur en dan mag je weer € 40,00 betalen keer zoveel leden om het gevecht aan te gaan met de ex- voorzitter. Dus ben je al zo dom geweest om 1 of meerdere contracten bij wie dan ook af te sluiten en dan ga je onder het motto van, ach wat is € 40,00 contributie, terwijl ik een schuld heb aan de banken van pak weg € 4.000,00 nu € 40,00.

Dus laat je je weer inpakken. Ja als je zo dom bent om erin te geloven en dat terwijl je al volwassen bent en niet meer in Sinterklaas gelooft. Ja dan ben je pas echt intellectueel.

Maar het is aan je zelf om te bepalen of je als slim of als dom door het leven wilt.

Dit is dus mijn eerste serieuze bijdrage aan dit forum onder deze naam Chris. Dus wat jij wilt schat. En als je de waarheid niet wilt of kunt zien ja dan is het jouw beslissing. Ik heb je genoeg proberen te waarschuwen.

De laatste keer op een minder elegante manier maar daar heb ik excuses voor gemaakt.

Meer zal ik er niet over schrijven. Maar ik weet nu hoe je denkt en hoop dat je het gelijk aan je zijde krijgt.

Gemeend from the bottom of my heart niet enkel voor jou maar ook voor die anderen, die het niet willen zien. Ik win er niets mee en ik verlies er ook niets mee.

Groet,

Yvette

Chris G
Berichten: 911
Lid geworden op: 21 aug 2003 14:13

Re: Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Ongelezen bericht door Chris G »

Nou Yvette, en wat heb je hier eigenlijk nu allemaal verteld?

xyz
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 aug 2003 12:21

Re: Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Ongelezen bericht door xyz »

Dat ik van je hou.

Yvette

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Het Parool, Pagina Economie"Artikel over PAYBACK"

Ongelezen bericht door Sonja »

Er zijn veel aanwijzingen dat Bruneel het mis heeft in de strijd.
Als je goed op de hoogte ben, zit er een redelijke kans in voor ons,
tenzij men samenheult met deze mensen.

Goed fatsoen is immers niet meer te vinden in dit land..

Maar we houden ons positief.

Het zal niet lang meer duren.

Gesloten