LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
shipwatch
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:37

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door shipwatch »

Bekend verhaal. Soms blijven we gewoon thuis omdat we een pakketje verwachten. Maar toch ligt er dan tegen de middag een briefje dat we niet thuis waren. Belachelijki

mvandm
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jun 2008 21:54

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door mvandm »

Bij ons in Delft Zuid een geweldige TNT bezorger. Altijd vriendelijk. Een keer was ik in de achtertuin: hij had inmiddels gebeld, merkte dat ik de bel niet hoorde en klopte toen stevig op het raam!
Voor buren die niet thuis zijn komt hij meteen naar ons toe, wetende dat het in orde komt.
Niets dan lof dus voor de man in Tanthof!

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Beste mensen,

De bezorgers van TNT worden betaald om de poststukken en paketten bij u thuis te bezorgen.
Ik heb helemaal geen klagen over deze mensen, doen hun werk bij ons zeer tot tevredenheid, een pluim voor deze mensen.
Maar wat ik nu allemaal lees, dat is ver beneden peil.
Deze bezorgers van TNT die zich zo heel erg asociaal gedragen, die zouden ze direct op staande voet moeten ontslaan, zonder pardon.
Dit zijn nu van die muggenzifters eerste klas, als dit bij hun zou gebeuren, dan is de wereld te klein, hebben ook heel erg vaak de grootste mond over een ander, mentaliteit loos is dat een het woord respect, daar hebben deze neetoren nog nimmer van gehoord.
Ik weet een ding, als ik zo een dergelijk persoon bij mij aan zou treffen, dan zou ik hem toch eens even flink wat manieren bijleren, dan weet ik zeer zeker, dat hij dit de volgende keer nimmer meer zal doen bij mij.
Dan ook nog brutaal zomaar een garage binnenlopen die doorgang verschaft naar de woning, dat zou hij bij mij maar eenmaal doen.
Hij kreeg direct de politie aan zijn broek, wegen huisvredebreuk, en dan zal hij de volgende keer wel beter uitkijken.
Deze neetoor weet helemaal niet welke gevolgen dat kunnen hebben, zo zou je maar plots wat missen uit je garage of uit je huis, dan zit hij voorlopig wel een tijdje vast op het bureau van politie, dan laat hij het de volgende keer wel uit zijn hoofd, om dergelijke dingen te flikken. Zo zijn er dingen genoeg te bedenken, om dit soort personen eens goed aan te pakken. Werkt zijn baas niet mee aan de tekennen gegeven klachten, neem dan even contact op met de verzender van het pakket.
Dan nemen zij wel de nodige maatregelen, en als de klachte aan blijven houden, dan kiezen zij vanzelf voor een andere koerier, die wel respect heeft voor zijn klanten.
En dan nu nog even wat commentaar op Manoniem.
Wat ben jij nu voor een persoon, het is gewoon terecht dat men hier over klaagt, of ben je soms een van hen van die neetoren van TNT die hun werk verzaken, zo klinkt het tenminste wel.
Geef nu gewoon eens een gezonde mening, met respect voor anderen.
Dan lijkt het iets beter over te komen, niet op deze manier.
Door een ieder af te zeuren.
Ik hoop dat u snapt wat ik bedoel.
Ik heb er verder geen kwade bedoelingen mee, maar vind het gewoon niet netjes zoals u bezig bent.

Met zeer vriendelijke groet,

Ad

Manoniem
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jun 2008 18:17

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Manoniem »

Nou aan de hand van jou uitspraak die jij maakt,
zal jou adres bij TNT of waar dan ook gelijk op een blacklist komen,

Wat nou huisvredebreuk?

dus als ik de sleutel in me auto laat,
en hij wordt gejat ben ik dan nog verzekerd?

Jij loopt hier nu te bedreigen,
Dat zegt meer over jou,
Dan over asociaal gedrag van TNT mensen,
Tokkie

a146
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 aug 2007 17:59

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door a146 »

Iemand die zonder aanbellen gelijk de deur open maakt is een indringer.
Moet ie bij mij eens doen. :twisted:
Dan zal Bello hem heel beleeft groeten. :evil:

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Betse mensen,

Dit had ik al verwacht, en zat er al op te wachten.

Die Manoniem heeft volgens mij rechte gestudeerd !!
Die weet dus eigenlijk niet dat je bij iemand zomaar niet ergens mag binnenwandelen, ook niet in een schuur of garage, en toch zeer zeker niet, als dit ook nog eens doorgang verschaft aan de woning.
Dit is dus huisvredesbreuk, en daar kun je zwaar voor gestraft worden.

Ik daar en tegen, werk dus niet voor TNT, heb daar geen enkel betrekking mee.
Maar ken wel een aantal personen, die wat hogere posities bekleden bij TNT, en deze zgen, dat ze weldegelijk op hun nummer gezet worden, door foutieve handelingen, zij mogen nimmer van hun werkgever een of andere gebouwen betreden die bij een particulier behoren.
Tenzij dit kenbaar gemaakt word of is.

En Manoniem, ik weet dus wel van de rechten en de plichten, gewoon omdat ik daar voor mijn werk voor heb moeten leren.
Ik kan je een ding verklappen, degene die bij mij ongevraagd binnen komt, word dus linearecta afgevoerd per surveillance auto van de politie.
Ik werk heel veel samen met de politie in Nederland, en daar buiten.
Dus denk nu even niet dat ik niet weet waar ik over praat.
En dat domme ondertoontje met het loze woord gedreig, dat slaat in de verste verte nergens op.
U legt uw woorden van uw interpretatie vermogen bij een ander op zijn bord, terwijl u geenszins weet waar u over praat.
Ik vind u gewoon een respectloos mens, wat iedreen af zit te katten en te zeuren.
U bent behoorlijk verkeerd bezig, dat moet ik u nageven.
En ik ben echt de enige niet die dit vind.
Ik wacht dus gewoon weer geduldig af, wat uw weerwoord zal wezen.
U schrijft ook, dat u zich nergens druk over maakt, waarom dat verbale gedoe van u dan ??
Dat spreekt voor zich.
Verder zal ik me niet tot uw niveau verlagen, dat vind ik het helemaal niet waard.
Dit topic gaat over de bezorging van TNT, die hun taak niet aan kunnen, of niet kunnen uitvoeren.
Ik, daarentegen, heb dus gezegd, dat ik zeer tevreden ben, over de bezorgers van TNT, en gaf hun ook een hele grote pluim, om de manier van bezorging.
Waar men commentaar geeft over de onwaardige manier vaan taak uitvoering, wat gerust mag en moet kunnen.
Daar moet men dus ook een positief commentaar geven waar ze hun taak uitvoering tot in de puntjes uitvoeren.
Dus niet enkel klagen over de taakuitvoering, maar ool loven.
Dat is ook een zeer goed idee.

Ik wens u allen nog een hele fijne avond toe, en voor straks welterusten.

En Manoniem, gedraag u een beetje, u bent niet zo'n booswicht zoals u zich gedraagt.

Groetjes,


Ad

Praatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:53

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Praatje »

@ Manoniem

Ik begrijp inderdaad ook niet waarom de bezorger liever een briefje invult dan gewoon even aan te bellen, maar het is echt zo gegaan dat ik het busje zag stoppen, de man naar de deur zag lopen, en toen ik daar aankwam (10 sec later) was het busje al weg en lag er een briefje. Misschien willen ze de auto niet zo lang midden op straat parkeren, dacht ik toen nog (woon in de binnenstad van Utrecht, smalle straatjes daar)... Of misschien ligt het eraan dat er 10 mensen in mijn huis wonen... de bezorger wist misschien niet op welke bel hij moest drukken ofzo, maar hij heeft het formulier ook niet voor onze deur staan invullen, want dan was ik zeker op tijd geweest met opendoen!

yona
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jan 2006 17:23

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door yona »

Alle verhalen komen mij heel bekend voor. Ook ik heb heel regelmatig briefjes in de bus gekregen terwijl ik gewoon thuis was; vooral op zaterdagochtend :roll: Ook ik heb geprobeerd middels emails en telefoontjes te klagen bij TNT. De emails worden beantwoord met standaardmails die de vragen niet beantwoorden en waarop je niet kunt reageren. Je moet dus weer opnieuw je hele verhaal op de website invoeren en vervolgens krijg je het zelfde standaardantwoord retour. Ik heb dit wel eens zo'n 6 x volgehouden; helaas zij ook. Ik heb het dus maar opgegeven.
Ook werden regelmatig pakjes gewoon bij de buren in het trapgat gedeponeerd, terwijl er een duidelijk bordje op mijn deur staat met het verzoek géén pakjes bij de buren afgeven. Voordat je dan zo'n, veel afwezige, buur thuis treft......
Maar ik heb een TNT-bezorger "toevallig" onlangs zien lopen in de straat; ik heb hem aangesproken. En zowaar..... het is nu al wel 5 x goed gegaan. Ben benieuwd voor hoe lang, de vakantietijd breekt
aan :?

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Frans75 »

Of misschien ligt het eraan dat er 10 mensen in mijn huis wonen... de bezorger wist misschien niet op welke bel hij moest drukken ofzo
Dat verandert de zaak.

In principe moet de bezorger bij een pand met meerdere bewoners (waarbij de geadresseerde niet bij de bel staat vermeld) een kennisgeving achterlaten dat er op de eerstvolgende werkdag opnieuw een zending wordt aangeboden.

Klinkt misschien vreemd, dit is echter omdat er in het (nog niet zo verre)verleden glashard ontkend werd door de geadresseerde dat er een zending correct was aangeboden.

Rooscs
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2008 23:23

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Rooscs »

Heb geen klachten over postbezorging. Woon in apartement. De post wordt keurig bezorgd aan de eigen voordeur. De postbezorger komt dus gewoon met de lift naar boven. Indien buren niet thuis zijn ligt er een briefje in de bus, waar het pakket je afgegeven is. In elk bedrijf zijn mensen die hun werk niet goed doen. Niet klagen dus, maar meteen bellen, zoals je ook de krant belt als je onverhoopt je krant niet gehad hebt.

tar
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 feb 2006 20:50

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door tar »

@ Geachte Leon Buijs

TNT is al vrij lang HELEMAAL geen overheidsbedrijf meer!
(Wel zijn er nog aandelen in bezit van de overheid, maar de invloed is heel erg beperkt).

De bezorging kan niet slechter worden?!
Kijk dan maar eens naar de (private) Duitse post die bijna elke week een paar containers met post gewoon ONBEHEERD op de stoep laat staan... De jeugd voetbalt er regelmatig mee...

Juist DANKZIJ de vrije markt is het nu een zooitje bij de TNT!!!

Omdat TNT het werk ZO goedkoop mogelijk uitbesteedt aan freelance vervoerders, waarvan de vrachtbusjes nauwelijks rijwaardig zijn, is de "service" daarbij passend geworden... De vervoerder wordt betaald per adres... of daar nu een pakketje wordt bezorgd of niet.

Privatisering van een overheidsbedrijf werkt NOOIT!
Immers als er in het verleden een rendabele markt was geweest, was er ook nooit in het verleden een overheidsbedrijf ontstaan.

Het is wel erg voordelig voor de TNT directie en raad van bestuur, die lachen namelijk heel erg hard om die 170.000 euro die Balkenende per jaar krijgt! Directeur Peter Bakker werkt daar geen eens een maand voor.

U zult op termijn ZEKER uw zin krijgen... en zal nog veel meer worden geprivatiseerd...

Ik BELOOF u dat de private post ondernemingen dan uw minste zorg zal zijn... B.v als de electriciteit regelmatig uitvalt en/of er geen schoon water meer uit de kraan komt...

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door superwoman »

De postbezorging gaat bij ons doorgaans wel goed. Al was het een paar maanden geleden bij een tijdelijke posbode wel heel toevallig zo dat je een week geen post had, en dan ineens een hele berg :roll: . De pakketdienst van TNT houdt er echter een heel creatieve manier van bezorgen op na.

Pakketten worden in de blauwe kliko (voor oud papier) achtergelaten als je niet thuis bent. Je vindt dat weliswaar een briefje in je bus, maar toch ...... Pakketten worden soms hier om de hoek voor onze deur gezet. Het is dan wel een soort blinde hoek die je niet vanaf de straat kan zien, maar ik vind het geen stijl. Het gaat vaak om vooruit betaalde pakketten.

Wat te denken van een tijdelijke pakketbezorger die op 5 december om 21:30 nog voor onze deur stond ? Een oud stel wat zonder tom tom en met een oude plattegrond van deur naar deur moest zien te komen.

Een enkele keer wordt een pakketje bij de buren afgegeven zonder dat je een briefje in je bus vindt. Mag je zelf gaan kijken waar je pakketje is gebleven. Dan zwijg ik nog over de pakketten die om de hoek in onze schuur worden achtergelaten.

Nee, het gaat niet volgens afspraak bij TNT pakketdienst. Ik vind het een aanfluiting.

Helaas sluiten veel bedrijven een contract voor lange termijn met hun af begrijp ik inmiddels. Sinds het aangaan van het contract is de dienstverlening van TNT achteruit gehold.

Ik heb me voorgenomen om - als ik iets bestel - altijd een track en trace code te vragen en dan maar thuis blijven als het pakket ook echt onderweg is.

shipwatch
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 nov 2007 15:37

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door shipwatch »

Wat te denken van een niet Nederlands sprekende bezorger die met alle geweld ons pakketje voor nummer 652 wilde afleveren op 562, twee blokken verder. Hij weigerde het mee terug te nemen zodat de - bejaarde - bewoner het zelf maar bij mij heeft afgeleverd

matahari76
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 feb 2007 22:33

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door matahari76 »

Ik heb dat ook heel regelmatig, dat de TNT een briefje door de bus gooit maar niet aanbelt. Gelukkig kun je dat dan uiteindelijk wel bij het postkantoor ophalen.
Nog veel erger is het dat selectvracht dit ook doet, maar dat je daar je pakje niet kunt afhalen en ze het gewoon terug sturen naar de afzender! Wat moet je dan?
Een vriendin van mij had een digitale camera besteld via een webwinkel. Toen heeft de bezorger het pakketje in haar portiek achtergelaten. Dat was heel handig, want zij heeft een begane grond appartement in Amsterdam!! Heel gek dat het vrij snel verdwenen is en dat ze het nooit meer gezien heeft. Het is dan heel erg lastig om aan de webwinkel uit te leggen dat je het niet ontvangen hebt en daarvoor TNT aansprakelijk te stellen!

Praatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:53

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door Praatje »

In principe moet de bezorger bij een pand met meerdere bewoners (waarbij de geadresseerde niet bij de bel staat vermeld) een kennisgeving achterlaten dat er op de eerstvolgende werkdag opnieuw een zending wordt aangeboden.
Iedereen heeft een eigen bel mét naambordje. En de bezorgers zijn zelfs daarin heel inconsequent. Bellen ze bij mijn bel aan met een pakketje voor de bovenbuurman die gewoon thuis is, etc.

Maar het gaat ook heel vaak goed bij mij, gelukkig! Vriendelijke bezorgers, die in plaats van aan te bellen gewoon door het open raam zwaaien :) dat vind ik wel leuk, zulke dingen

redrose
Berichten: 21
Lid geworden op: 17 okt 2005 17:00

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door redrose »

Het lijkt erop dat de bezorger extra betaald krijgt als hij het pakketje nog een keer moet aanbieden, het is mij ook verschillende malen gebeurd, stond ik te kijken voor de ramen, zag ik hem ook weer wegrijden, briefje in de bus dat ik niet thuis was.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door MLF »

Een bezorger, nu weet ik niet op de TNT ook zo is, krijgt per adres een bedrag.
Zou best kunnen dat ze expres wegrijden en de volgende dag terug komen voor 2x geld.

medeweggebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2006 21:34

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door medeweggebruiker »

Gelukkig heb ik het goed getroffen met mijn bezorger. Als hij is geweest en ik hoor de bel niet of ben niet thuis, dan krijg ik een briefje in de bus. Het is al twee keer gebeurd dat hij aan het van zijn ronde dezelfde dag nog even langs reed om het pakketje te proberen af te leveren. Toen trof hij wel iemand thuis. Dat is pas goede service! :D

biedeboentoet
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2008 21:02

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door biedeboentoet »

De post komt soms ook wel aan de deur en legt geen briefje neer. Maar ze leggen het pakketje gewoon voor de deur. Zetten er een omgedraaide bloempot overheen of leggen het onder een stapel takken. Wel een briefje in de bus.
Ziet iemand dit en neemt alles mee, hoe kan ik dan bewijzen dat ze het gebracht hadden?

hoekg06
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 aug 2007 19:52

Re: TNT Post komt aan de deur maar belt niet aan

Ongelezen bericht door hoekg06 »

Ad56

Heb met veel plezier je reacties richting MAnoniem gelezen,super. Ik nam na 1x al niet meer de moeite om te reageren. Wat een vervelend persoon.
Als ik alle reacties zo lees over de bezorging van TNT mag het hoofdkantoor weleens stappen gaan ondernemen of er moeten inderdaad veel mensen aangifte bij de politie gaan doen tot ze er ziek van worden.
Ik heb ook regelmatig dat ze pakjes bij mij op de container leggen en een briefje in de bus stoppen. (de container staat in een houten hok) Op zich is dat natuurlijk een oplossing maar je moet dan wel hopen dat niemand ziet dat ze dit doen want dan kun je de pech hebben dat het alsnog pleite is. Maar gelukkig is dit nog steeds goed gegaan.
Ik hoop dat iemand van TNT dit leest en dat ze actie ondernemen want het is wel erg droevig gesteld. (uitzonderingen daar gelaten)

Gesloten