LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dolfijnen Harderwijk

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door Henri42 »

het moet toch niet gekker worden met de PvdD, Marianne Tieme wil het spelen met dolfijnen verbieden, de beesten zouden treurig zijn !!!.

Wederom stelt ze vragen in de 2* kamer (*-*)

Hoe kunnen wij de PvdD verbieden, Tieme zelf heeft een relatie met een jager op wild.

Oinkie
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2007 19:33

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door Oinkie »

Hoe paradoxaal dan ... :lol:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ook de dolfijnen in Curacao zijn inmiddels het mikpunt van activiste Thieme

sapobi
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2008 13:45

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door sapobi »

Mijn collega liep stage bij Wakker Dier , ze zei dat MT alles doet om aandacht te krijgen en dat ze het liefst zelf in beeld kwam ,daarna waren de dieren pas belangrijk

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door MLF »

het is wel zielig voor de dolfijnen, het zijn dieren, geen speelgoed

ze moet alle dierentuinen verbieden
alle dieren terug naar waar ze vandaan komen
alle vogels uit de kooien enz

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door Dirkie »

ze moet alle dierentuinen verbieden
alle dieren terug naar waar ze vandaan komen
alle vogels uit de kooien enz
Loffelijk streven. Maar helaas gaat dit niet op. Hoe lang denk je dat bijvoorbeeld de leeuwen overleven in de wildernis. Niemand gooit daar rond voedertijd het eten naar binnen :lol: En de vogels zullen al gauw een prooi zijn voor andere dieren, die gewend zijn om in het wild te leven. Tenminste, als ze niet gekortwiekd waren.

En alle dieren terug sturen naar waar ze vandaan kwamen kan niet meer, als de dierentuinen gesloten zijn. Het grootste deel is namelijk in een dierentuin geboren :cry:

Kortom eerst denken, dan nogeens denken en dan pas iets zinvols schrijven.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door MLF »

Dieren kun je leren terug te gaan, moet u maar eens vaker animal planet kijken.
De sterksten overleven, dus dat lost zich wel op.

Rosa11
Berichten: 50
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:20

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door Rosa11 »

Ik denk wel dat als een dier zich niet prettig voelt of iets echt niet wilt dat het dat wel laat merken. Ik ben op curacao gaan zwemmen met de dolfijnen, dus niet spelen. Ik vond het wonderlijke dieren en ik had niet het idee dat ze treurig waren. Ze wouden zelfs dat ik met ze mee zwom onder water. Deze dolfijnen gaan ook regelmatig gewoon de oceaan in om vrij te zwemmen. Natuurlijk zijn ze getraind en zijn ze geen vrij dier maar hebben ze het echt zo slecht dan? Volgens mij niet, ze kunnen toch heel makkelijk weg als ze in de oceaan zijn lijkt mij..

Ik ben zeker tegen de dieren in kleine hokjes of die mishandelt worden of wat dan ook. Maar ik denk dat de meeste niet eens beter weten en het ook niet eens zo heel slecht af gaat..

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door MLF »

Ik ben ooit wel eens in een dierentuin geweest, de dieren zijn ontzettend gestrest.
De rustige dieren krijgen een middeltje om rustig te blijven, net zo als circus dieren.

Wubo
Berichten: 676
Lid geworden op: 13 mei 2006 23:28

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door Wubo »

HEY! het gaat hiet niet om de dierentuin, we hebben het over spelen met dolfijnen, die het dol fijn vinden met mensen te spelen.
laat ze. die timmer moet d'r snavel houden en misschien eens wat meer echt naar dieren kijken en ze leren te begrijpen dan er alleen maar over lullen

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door Big-V »

HEY! het gaat hiet niet om de dierentuin, we hebben het over spelen met dolfijnen, die het dol fijn vinden met mensen te spelen.
laat ze. die timmer moet d'r snavel houden en misschien eens wat meer echt naar dieren kijken en ze leren te begrijpen dan er alleen maar over lullen
Je post is zo kortzichtig dat je bijna zou denken dat hij door een vijfjarige is gepost.
Waar leid je uit af dat de dolfijnen in Harderwijk het "leuk vinden" om met mensen te spelen?
Wat ongelooflijk beperkt dat je je niet kan voorstellen dat een stel zeezoogdieren dat vanaf hun eerste levensjaar is gedegradeerd tot speelgoed en zich volledig moet schikken naar spellen en shows op door mensen vastgestelde tijden, het misschien wel eens helemaal niet zo leuk zou kunnen vinden.

Ik weet niet of het ook daadwerkelijk zo is, maar ik kan me goed voorstellen dat het een en ander bijzonder schadelijk kan zijn voor deze dolfijnen.

Ik heb tevens niet de illusie dat ik je van gedachten zal kunnen doen veranderen, maar je post was zo kortzichtig dat ik er gewoon op moest reageren.

poohbear82
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:20

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door poohbear82 »

ik heb een paar jaar terug in mexico met dolfijnen gezwommen. Daar merkte ik dat de dolfijnen het zelf ook goed vinden. Willen ze niet dan komen ze niet en bovendien: de ruimte tussen de dolfijnen en de zee was zo minimaal afgezet dat de dolfijnen met gemak er overheen konden springen en de wijde wereld in trekken. alleen: nu hoefde ze alleen een paar kunstjes te doen en ze kregen hun eten, in het wild moeten ze er meer moeite voor doen. De vissen die hun ruimte in en uit zwommen daar keken ze niet eens naar.
De dolfijnen in het dolfinarium hebben weliswaar niet de vrijheid om zo weg te gaan, maar wel de mogelijkheid om dienst te weigeren. En zoals veel mensen lijken te vergeten, ook dolfijnen kunnen een mens goed pijn doen (met zowel hun kiezen als met hun staart die uit veel spieren bestaat).
ik ben dan ook van mening dat de dolfijnen niks te kort komen en goed behandeld worden

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Dolfijnen Harderwijk

Ongelezen bericht door Big-V »

De dolfijnen in het dolfinarium hebben weliswaar niet de vrijheid om zo weg te gaan, maar wel de mogelijkheid om dienst te weigeren.
Net zoals circusdieren dienst kunnen weigeren? Wat denk je dat er met die dieren gebeurt?
En zoals veel mensen lijken te vergeten, ook dolfijnen kunnen een mens goed pijn doen (met zowel hun kiezen als met hun staart die uit veel spieren bestaat).
Om nog maar de zwijgen over een dier dat een mens aanvalt.
ik heb een paar jaar terug in mexico met dolfijnen gezwommen. Daar merkte ik dat de dolfijnen het zelf ook goed vinden. Willen ze niet dan komen ze niet en bovendien: de ruimte tussen de dolfijnen en de zee was zo minimaal afgezet dat de dolfijnen met gemak er overheen konden springen en de wijde wereld in trekken.
Gewenning. Als je dieren maar lang genoeg vastzet, verliezen ze de drang te vluchten. Dit betekent niet automatisch dat ze "gelukkig" zijn.
Bovendien heb je geen idee of die dolfijnen waar je het over hebt 's nachts er tussenuit glippen om rond voedertijd weer terug te komen.
Als dat het geval is, is er natuurlijk geen enkel probleem.

Gesloten