LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
erikjager
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jun 2008 12:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door erikjager »

Hoi MamMaria, ik weet in ieder geval zeker dat ze me nu niks kunnen maken. Bijtijds afgemeld middels een aangetekende brief binnen de periode van 7 dagen. Ze hebben dus geen poot meer om op te staan, ook al blijven ze dingen sturen.

Iemand in mijn omgeving was er ook in gestonken. Hij heeft de KVK in Rotterdam gebeld, en wat blijkt, ze schrijven geen enkele nieuwe klant in bij de KVK. Dit betekent dus dat het contract compleet niet rechtsgeldend is. Vervolgens heeft hij zijn rechtsbijstand en zijn vorige energieleverancier gebeld en hij kan er waarschijnlijk onderuit komen. Ook een aangetekende brief verstuurd naar de NEM met de eis het contract te annuleren (dus niet opzeggen!!). Indien dit niet gebeurt zal hij door middel van zijn rechtsbijstand juridische stappen ondernemen en alle kosten die hij gemaakt heeft verhalen op de NEM.

Zijn energiemaatschappij meldde dat indien het contract geannulleerd wordt, hij weer terug kan komen bij hun. De boetekosten kunnen dan eventueel teruggestort worden. Ben benieuwd wat de reactie van de NEM is.

forumlidelianne
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door forumlidelianne »

Daarnet het beruchte welkomstpakketje in de bus gehad.
Ik stuur deze ongeopend, samen met een aangepaste versie van mijn eerste aangetekende brief, aangetekend terug.

Ruim binnen de 7 dagen dus, zoals je al zegt erikjager.
Ik hoop dat het afdoende is, maar ik heb voor alle zekerheid alle correspondentie en e-mails maar uigeprint en gecodeerd bewaard.

Onze energiemaatschappij heeft ook aangegeven mee te werken. Zij willen wanneer onze stappen niet afdoende blijken kosteloos proberen te fungeren als contactpersoon voor de NEM en proberen het contract alsnog te annuleren.
Daarbij kreeg ik de indruk dat we vrij gemakkelijk weer terug kunnen komen mocht het mislopen en we alsnog geswitched worden
Ze hebben veeeeel meer van deze telefoontjes gehad, en ik denk dat elke maatschappij dat wel heeft gehad.

hans poot
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2008 12:21

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hans poot »

Ook mijn partner werd benaderd door NEM en was in eerste instantie overdonderd. hebben gister pakket toegestuurd gekregen gisteravond gelezen en voelden meteen dat het niet goed zit. ccontract voor drie jaar met boetes bij opzeggen en ook nog eens tarieven die absoluut bij narekenen niet lager zijn. En LET OP HET FABELTJE VAN VERSCHIL DUBBEL TERUG ALS EEN ANDER GOEDKOPER IS. De adder hierbij is onder andere dat de ander dan wel 100% groene stroom moet leveren, anders geldt het niet. Vandaag gebeld en gezegd dat het ronduit belachelijk is dat je om zeker te zijn van annulering per aangetekende brief moet annuleren.
Hun post is tenslotte ook niet aangetekend verzonden.
In onzre annuleringsbrief ook duidelijk gezet dat wij uit hun adressenbestand verwijderd willen worden. Doe dit altijd. mochten ze dan nog eens bellen dan is het volgens mij stalking en kunnen we ze daar in ieder geval voor melden bij de politie. Dit soort bedrijven zijn alleen te stoppen met hun eigen praktijken. Dit is meer dan misleidend wat ze tel zeggen is halve informatie en lijkt meer op oplichting.
waarschuw een ieder voor deze misleidende praktijken.
Misschien kan RADAR er nog eens extra aandacht aan besteden in een programma. :cry:

Praatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Praatje »

Update:

Vandaag een nette brief teruggekregen van NEM dat mijn verzoek tot annuleren tijdig was ontvangen. Ook werd ik nog gebeld met de vraag waarom ik had geannuleerd. Niets vervelends verder.

Dus mijn verhaal is uiteindelijk helemaal geen horrorverhaal geworden. Het is niet eerlijk dat ze gelijk zo'n pakket opsturen en dat ze zich aan de telefoon voordoen als van Eneco en dat ze jou kosten laten maken voor de aangetekende verzending... maar toch ben ik niet zo negatief over NEM als sommige anderen hier. Ze namen de telefoon op toen ik belde en hebben het gewoon beleefd afgehandeld.

Succes iedereen die nog bezig is met NEM of in conflict is met NEM!

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Praatje,

ik zou eerst maar even afwachten en dan pas reageren!

En dan bedoel ik niet één maand maar zeer zeker 2 á 3 maanden!

Maar Praatje: voor de rest alleen maar veel succes!

forumlidelianne
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2008 14:14

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door forumlidelianne »

Ja, ik denk dat het verstandig is om nog langer de boel wat in de gaten te houden.
Wij hebben donderdagavond een e-mail gekregen, en vandaag kwam de handtekening retourenvelop van de eerste aangetekende brief. Het is dus in elk geval 2 keer overgekomen daar, maar ik blijf er nog steeds bij dat ik ook een brief wil, maar die kan nog komen natuurlijk.
Het pakket is donderdagmiddag teruggestuurd (aangetekend), dus daar had ik nog geen antwoord op verwacht vandaag.

pesas
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pesas »

Ik heb tegelijk met de post van TNT ( antwoord retour ) ook een brief ven NEM ontvangen .

In groot letterschrift stond bovenaan en in het envelopvenster zichtbaar : Bevestiging annulering

Geachte heer/mevr ...

Door middel van deze brief bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst met de NEM tijdig hebben ontvangen.
Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen , maar wij respecteren uw wens en hebben e.e.a. administratief verwerkt.....


Zoals je kunt lezen hebben ze het echt over een overeenkomst , terwijl er een afkoelingsperiode is van 7 dagen , én terwijl we alleen informatie gevraagd hebben!

Ze geven dus zelf toe dat je al een overeenkomst aangaat als je info vraagt!!
Laatst gewijzigd door pesas op 22 jun 2008 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

suus!
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door suus! »

Ik ben gister ook gebeld door de NEM, met een mooi verhaal.

U blijft gewoon bij uw eigen energiemaatschappij, maar betaald altijd het goedkoopste tarief, is dat niet mooi mevrouw? Ik zeg ja,heel mooi.

Weet u dat de tarieven van Nuon dit jaar zijn gestegen? Ik zeg,nee dat weet ik niet.

Ik heb gevraagd of ze niet wat informatie op wilde sturen of dat ik een en ander op internet kon nalezen, maar dat kon niet. Ze vertelde wel eerlijk dat ik me kon aanmelden en dan binnen 7 dagen kon annuleren.
Omdat ik dit een vreemde gang van zaken vind en dit niet helemaal vertrouwde heb ik maar "nee" gezegd.

Maar ik kan me voorstellen dat veel mensen overdonderd zijn en wel ja zeggen. Het klinkt ook allemaal heel logisch en de manier waarop ze de vragen stellen, kan je eigenlijk alleen maar met ja beantwoorden.

Ik vraag me trouwens wel af hoe ze aan mijn telefoonnummer komen, want ik heb een geheim nummer en wordt bijna nooit gebeld voor marktonderzoeken e.d.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

De Dte (u weet wel, die instantie die namens de overheid toezicht houdt op de energiebedrijven) heeft onlangs een onderzoek gedaan naar onterechte en ongewenste switches. Wat blijkt? Niets aan de hand, alleen maar incidenten!! Met andere woorden, al die tientallen mensen op dit forum met dezelfde klachten over met name de NEM, Energie Direct, OXXIO en NUON moeten niet zo zeuren. Het zijn allemaal incidenten en de overheid waakt wel over u.
Conclusie
Op basis van het onderzoek naar de werking van wervingsgesprekken concludeert de NMa dat geen sprake is van structurele onterechte switches door de betrokken partijen. Hoewel een aantal oorzaken voor een onterechte switch (of het voemoeden daarvan bij de consument) vaak voorkomt, lijkt geen sprake te zijn van het structureel switchen van consumenten tegen de wil van die consumenten in.
Let wel: dit is niet mijn conclusie maar die uit het rapport (pag. 4) van de Dte!

(Aangepast op 22-7-08 om 23:57 - URL van rapport was gewijzigd door Dte/Energiekamer)
Laatst gewijzigd door jsp op 22 jul 2008 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Praatje
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 jun 2008 13:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Praatje »

Op dit forum staan juist veel verhalen van mensen die aan de telefoon tijdens de bandopname ja hebben gezegd op dingen waar ze het eigenlijk niet mee eens waren (ikzelf bijvoorbeeld) en van mensen die vervolgens te laat waren met annuleren of wel hadden geannuleerd, maar waarbij NEM zei dat de annulering nooit aangekomen was. Deze mensen worden voor het rapport waarschijnlijk als "terechte switch" geteld, want ze hebben ingestemd en geen bezwaar aangetekend toen dat volgens de voorwaarden kon. Maar deze mensen zijn wel ontevreden met de switch, om verschillende redenen. Ze wisten bijvoorbeeld niet dat ja zeggen op de vragen al direct betekende dat er een contract was, het bleek later helemaal niet voordeliger te zijn, ze begrepen de opzegtermijn niet (vooral de oudjes) en ga zo maar door.

Op papier is de switch misschien gewenst, maar in de praktijk voelen deze mensen zich voor het lapje gehouden door NEM.

sterrre
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jun 2008 21:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door sterrre »

JSP

zou dat misschien niet komen omdat de mensen die er achteraf te laat achter komen dat ze belazerd zijn er niet tegenin gaan??
die pikken de switch zomaar terwijl ze dus aan het einde van het liedje zoveel geld kwijt!

als ze iedereen eens zouden nabellen die overgestapt zijn na zo'n telefoontje of ze daadwerkelijk tevreden zijn over de kosten!!
ik durf te wedden dat iedereen zegt dat ze uiteindelijk veeeeeel duurder uit zijn

sorry hoor maar ik vind het echt niet kunnen en vind dat de vastrechtkosten van de energie maatschappijen zeker eens onder de loep genomen moeten worden!! hoe kan de 1 nou 23,00 per jaar vragen en de NEM wel 84,00!!!!!!!
dit is echt meer dan belachelijk!

macbean59
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2008 11:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door macbean59 »

Ook ik ben gisteravond gebeld door de NEM. Dame die met gladde praatjes allerlei informatie probeerde te ontlokken en uiteindelijk aangaf dat ik te allen tijde goedkoper uit zou zijn bij de NEM. Na mijn betoog dat ik dergelijke telefonische colportage niet op prijs kon stellen en niet zomaar ergens op in zou gaan zuiver obv van haar verhaal, werd ze een stuk minder vriendelijk. Was toch wel raar dat ik als consument zo'n goede aanbieding kon weigeren. Na controle van wat gegevens op het Intranet bleken ze ook helemaal niet goedkoper te zijn dan mijn huidige leveranciers. Integendeel zelfs verre van dat. Snap niet dat het mogelijk is om de consument gewoon bewust voor te liegen.
Mijn boodschap: Trap er niet in en laat deze maatschappij met haar op zijn minst twijfelachtige manier van werving links liggen. Dergelijke aanbieders horen niet op de vrije markt thuis en zouden door de overheid hard moeten worden aangepakt!

fleur kaminski
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2008 22:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fleur kaminski »

Wij hebben ook een welkomstpakket thuis gekregen. Maar binnen 4 dagen een e-mail naar NEM gestuurd met een opzegging en gelijk een reactie terug gekregen :

Geachte heer/mevrouw .....

Door middel van deze e-mail bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst van energielevering met de Nederlandse Energie Maatschappij hebben ontvangen.

Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar wij respecteren uw wens en hebben aldus een en ander administratief verwerkt.

Mocht u in de toekomst alsnog besluiten uw energie via de Nederlandse Energie Maatschappij
te willen ontvangen dan zijn wij natuurlijk graag bereid uw overstap te regelen.

Vragen
Heeft u nog vragen? Onze afdeling customer care staat graag tot uw beschikking. Deze is te
bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 – 7307307 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
De Nederlandse Energie Maatschappij


Na het lezen van alle berichten op internet ben ik behoorlijk geschrokken en gelijk actie ondernomen. Voor ons viel het mee.
Laatst gewijzigd door fleur kaminski op 24 jun 2008 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.

fleur kaminski
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jun 2008 22:36

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door fleur kaminski »

oh, ja...

Via de site van NEM kan je optie "contact" kiezen. Alles wijst zich vanzelf.
Dan optie "vraag" kiezen.
Je opzegging doorgeven en klaar is Kees. Je moet wel binnen 7 dagen je opzegging doorgeven!

Groet

pesas
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pesas »

Via de mail naar NEM opzeggen??

Doe dat liever niet, aangetekend is de beste manier.

henkdum
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2008 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door henkdum »

Ben zonet benaderd door NEM; juffrouw met een heel glad praatje; wekte de indruk dat ze met medeweten van Essent contact met mij opnam; beschikte eveneens over mijn gegevens. Ik zou 25% goedkoper uit zijn. Toen ze naar mijn bankrekeningnummer vroeg, ben ik gestopt met bevestiging van mijn gegevens; ik wilde eerst schriftelijke info voordat met een wijziging van leverancier akkoord ga; het meisje werd een beetje kribbig en verbond me door met haar manager; hetzelfde verhaal. Men stuurt pas info op als ik het bandje inspreek. Ben ik het naderhand niet eens met de voorwaarden, dan kan ik binnen 7 dagen wijzigen of opzeggen. Duidelijk aangegeven dat ik op deze basis geen zaken doe en heb uiteindelijk het contact verbroken. Ben benieuwd of ik er nog iets over hoor. Vrij agressieve wijze van benaderen, vind ik.

abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door abruzzese »

Wij zijn echt wel gedupeerden met een geldboete van maar liefst €210,00 door NLEnergie .
NLEnergie heeft ons inderdaad met een telefonisch contract benaderd waar ik zo,n spijt van heb .
Nu waren laats ook zo,n mooie praatjesmakers van Energie Maatschappij Greenchoice aan de deur geweest en mijn echtgenote heeft zich laten ompraten en een contract laten maken .
Nu hebben wij een eindafrekening gekregen van €346,00 waarvan €210,00 een geldboete is .
De energie kosten zijn tegenwoordig zowiezo al duur genoeg en nu met deze boete word het wel helemaal een zooitje .
Ik ben nu brieven aan het schrijven naar deze Energie Maatschappij waardoor je ook nog eens een hoop kopzorg hebt en voortdurend kwaad word door deze vervelend Energie Maatschappijen.
Het is toch niet meer normaal tegenwoordig .

Gerard H
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2008 12:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Gerard H »

Ook wij zijn gebeld door de Nederlandse Energie Maatschapij die hun product zeer agressief aanprijsden. Na erg aandringen hebben we een info pakket op laten sturen. Na doorlezen hiervan zagen wij af van hun diensten en hebben ruim binnen de gestelde 7 dagen termijn ons schriftelijk afgemeld. Daarnaast hebben we dit nog eens telefonisch aan hen bevestigd.
Nu krijgen wij van de NEM een brief dat het niet binnen die periode zou zijn gebeurd. Dit is een absolute leugen en hebben onze huidige energie leverancier gevraagd niet mee te werken aan de switch naar de NEM.

Wat is er behalve dat en het sturen van een klachten email te doen tegen dit soort onbeschofte praktijken? :twisted:

abruzzese
Berichten: 15
Lid geworden op: 05 mar 2008 20:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door abruzzese »

Wij zijn een tijdje terug benaderd meet een telefoontje van de Nederlandse Energie Maatschappij met hele mooie praatjes en hebben ons met een bandopname via de telefoon een contract opgelegd .
Alweer een paar weken later zijn medewerkers van Energie Maatschappij Greenchoice van hele jonge leeftijd ( zo,n 18 á 19 jaar ) aan huis geweest en heeft mijn echtgenote door die mooie praatjes zich een contract laten tekenen zonder te weten dat wij vast zaten met een 3 jarig contract van de Nederlandse Energie Maatschappij .
Nu wij eerst klant waren van Energie Maatschappij Essent en daarna van de Nederlandse Energie Maatschappij en nu dan van Greenchoice .
Wij hebben inmiddels een eindafrekening gekregen van de nederlandse Energie Maatschappij ( NLEnergie ) waar wij een contractbeëindiging bedrag van maar liefst €210,00 moeten betalen .
De kosten van de energie zijn tegenwoordig al hoog genoeg en dat Energie bedrijven met ingewikkelde algemene voorwaarden ons opleggen die ze met die mooie verkoperspraatjes al helemaal niet vertellen zijn wij Nederlandse burgers van fikse geldboetes de dupe .
Wij gedupeerden kijken machteloos toe hoe concurrende Energie bedrijven ons benaderen met oneerlijke algemene voorwaarden waar velen mensen niks begrijpen .
Ik vind dat zo,n bedrijf als de NLEnergie http://www.nlenergie.nl/ niet thuishoren in onze samenleving .

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Ik vind dat zo,n bedrijf als de NLEnergie http://www.nlenergie.nl/ niet thuishoren in onze samenleving
Ik vind in dit geval dat de consument zichzelf eens goed in de spiegel mag gaan aankijken, omdat dit mijn inziens duidt op domheid van de klant en niet van de verkoper.
Niet alles kan en mag de verkoper van welk energiebedrijf dan maar ook aangerekend worden. Ook de consument draagt in deze verkoopwereld nog een eigen verantwoordelijkheid.
En binnen dit verkoop verhaal reken ik het de consument zelf aan.

Een ezel stoot zich.........

Gesloten