LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

ja hoor Riet, ik heb je mail ontvangen en doorgestuurd naar de adviseur.
Je hoort spoedig van mij.

annemie76
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 apr 2008 00:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door annemie76 »

iemand ervaringen met de adviezen van http://www.hypotheekindex.nl? ziet er betrouwbaar uit, maar twijfel nog

heb bij eigen bank aangevraagd en in ieder geval NIET bij de DSB. we hebben alle tijd dus kijken rustig rond :)

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

Hallo J
Bedankt,ik wacht dan met spanning tot ik weer van je hoor!
Groeten Riet

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Dit zal al heel snel zijn, Riet. Ik stuur je vandaag nog een mail met enkele vragen.
Annemie, als je ergens niet zeker van ben, moet je het gewoon niet doen. Zoek in ieder geval een onafhankelijk adviseur, deze werken met meerdere maatschappijen waardoor ze altijd aan je wensen kunnen voldoen.
Je kunt het ook via de adviseur doen die de mensen met een dsb hypotheek helpt. Hij is ook onafhankelijk.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

Dit wil ik jullie niet onthouden,kijk maar
Mattie
http://reporter.kro.nl/uitzendingen/200 ... intro.aspx

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

en zo kun je op google nog wel veel meer vinden over die fijne praktijken van de dsb

verge002
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2008 23:56

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door verge002 »

hallo

nou contact gehad met j
we hebben heel lang met elkaar aan de telef gezeten zeer positief kan niet anders zegen
mensen sluit nooit een dsb hyp af je bent de klos en ik kan het weten
ben van 850 euro naar 1600 euro gegaan en dat binnen een jaar
het is om te janken
gelukkig zijn er op deze aardbodem altijd mensen die je weer willen helpen
denk niet ik sta er alleen voor
maar wees wijs neem geen hyp of lening bij de dsb dat wordt je dood
gr e

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Ook jou heb ik graag geholpen en zal dit tot het einde blijven doen.
Ik heb een eigen forum geopend onder de naam; weg bij de dsb? ja natuurlijk kan dat.
Daar kun je ook je bevindingen op kwijt en je ervaringen om er vanaf te komen. 8)

annemie76
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 apr 2008 00:08

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door annemie76 »

ben erg benieuwd wat J. precies nou doet en of hij ook www.hypotheekindex.nl kent, hier hebben wij dus advies aangevraagd. staat dat ze onafhankelijk zijn etc. komt me wel betrouwbaar over + bij rabobank offerte opgevraagd, lijkt me ook safe

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Nee Annemie, ben ik niet mee bekent. Ik heb contact met een onafhankelijk adviseur die de wegen weet te bewandelen en mij ook geholpen heeft. Hier was ik dus ontzettend blij mee daar hij ook een leuke schadevergoeding los heeft gekregen. :lol:
Ondertussen heeft hij al heel veel mensen geholpen met hun problemen van een dsb-hypotheek. Werkt echt goed! :!:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jan1 »

Onafhankelijke adviseurs bestaan niet, ze zijn allemaal afhankelijk van hun eigen beurs, maw de geldgever die de hoogste provisie biedt is hun favoriet. Is daar wat mis mee? Nee, daar is niets mis mee, waar wel wat mis mee is, is, dat ze verkondigen onafhankelijk te zijn, en dat is een leugen. Als ze bij een eerste contact al liegen, dan zou ik ze verder ook niet vertrouwen.

J.
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 apr 2008 13:23

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door J. »

Wat je zegt klopt waarschijnlijk ook wel, daar kan ik niet over oordelen daar ik geen adviseur ben, maar ik bedoelde in de zin van onafhankelijk, dat hij met alle grote maatschappijen zaken doet en niet met 1 enkele bank.
Bij deze adviseur weet ik wel dat hij luisterd naar je wensen en dat hij dan kijkt bij welke bank je het beste past en natuurlijk ook voordelig is.
Dat vind ik veel belangrijker dan hoeveel provisie hij zal krijgen. Betalen moet je overal.

dsquared
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jun 2008 11:24

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door dsquared »

Allen,

Na het lezen van de reacties kan ik mij als oordeel vellen dat de mensen die hier in veel gevallen reageren niet beseffen waar het zich om draait in de financiele wereld.

DSB Bank werkt volgens de juiste manier zoals een bank zaken moet doen. het feit dat er zo veel mensen een financiering hebben bij dsb wilt toch echt wel zeggen dat er een juiste organisatie staat met veelal de juiste medewerkers.

veel klachten wat je hoort zijn de verzekeringen. te duur, niet goed voorgelicht etc.

DSB werkt precies volgens de juiste manier zoals de AFM dit heeft voorgeschreven, adviseurs vullen de klantenprofielen samen met de klant in (dit in tegenstelling tot andere banken) en lichten klant goed voor. natuurlijk zal er wel eens ergens een miscommunicatie zijn maar dat is een menselijke factor. (en jammerlijk natuurlijk als zoiets net bij U is gebeurd)

Verzekeringen zijn een natuurlijke factor indien je een bedrag van bijvoorbeeld 30000 euro leent. hoe verwacht je dit terug te betalen indien er iets gebeurd met je financiele situatie?? arbeidsongeschiktheid, werkloosheid, overlijden??? iedereen heeft hier in de nabije omgeveing wel eens te maken mee gehad.. Je moet jezelf in veel gevallen de vraag stellen welke zekerheden jij zou willen hebben als je een onbekend iemand een fors bedrag leent. en inderdaad als je er in de komende 20/30 jaar geen gebruik van maakt is het weggegooid geld, maar is dat de auto, brand, inboedel, glas verzekering etc. niet dan?

maar vrijwel iedereen heeft wel eens gebruik moeten maken van een verzekering en dan dank je god op de blote knieen dat je de verzekering hebt. als je bijvoorbeeld een autoongeluk veroorzaakt en er is een totale schade van 50000 euro... heeft iedereen die even cash op voorhand liggen dan?

ik schrijf dit niet om dsb bank in een goed daglicht te stellen want mensen zijn mensen met eigen meningen en visies maar ik vind wel dat er even een duidelijke uitleg moet komen.

alles wordt door adviseurs besproken in de spreekkamer,(uitzonderingen daargelaten maar verwacht niet dat die lang in dienst zijn bij een financiele instelling) en vergeet in ieder geval niet... U, als klant geeft de uiteindelijke JA en zet zelf uw handtekening.

en ja banken moeten inderdaad hun winsten maken, maar winsten worden gemaakt onder toezicht van de nederlandse bank en de AFM, er zijn periodieke controles bij alle banken in nederland en als er ook maar 1 bank is die onzuiver zaken doet, wordt deze vergunning ingetrokken en houdt het zaken doen op!

Dus indien u een financiering heeft afgesloten, en u bent daar niet tevreden over, vraag u zelf dan eens af of U zelf niet te enthausiast bent geweest en dat de voorlichting niet alleen het ene oor in is gegaan en het andere oor uit. Want U zelf zet uiteindelijk de handtekening op een duidelijk contract bij DSB, ABN, Rabo etc.

Het geld in handen krijgen wekt een natuurlijke adrenalinestoot op, want je kunt je droom verwezelijken maar dooe de ja van de bank vergeten mensen de hele uitleg van de advieur, terwijl het toch daadwerkenlijk goed en verantwoord uitgelegt wordt.

succes!

misschien arrogant dat ik dit nu ga schrijven maar verwacht geen discussies van mij in dit topic, want ik wilde dit gewoon even hier neerzetten en geen lange discussies opwekken.

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mattie »

Ja lekker is die!!
Laat dan die adviseurs niet meer liegen en zich geen adviseur meer noemen,maar gewoon verkoper!
Want dat is nu wat zoveel mensen is overkomen(ook mij)
Door liegen en bedriegen je ergens in te luizen,en zichzelf over jouw rug enorm te verrijken!
Inderdaad hierover hoeft u niet te discussieren het forum staat er al vol van!
Ik word er echt misselijk van meegemaakt hebbende hoe dat in zijn werk ging ,dat er nog steeds mensen zoals u proberen dat te rechtvaardigen!!
verteld u dat maar aan de ergste gedupeerden die geen toekomst meer hebben dank zij die fijne DSB bank!
Fijn als je opgelicht word,dat er dan ook nog gezegd word ach mevrouwtje dat doen nou eenmaal alle oplichters het hoort er gewoon bij,u bent niet zo belangrijk,u bent eigenlijk niks!
Zo voelt dat namenlijk
Mattie

Margreet Braat
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2004 14:04

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Margreet Braat »

Wij hebben afgelopen week vernomen dat de DSB bank in onze zaak tegen hen niet in hoger beroep gaat tegen de uitspraak van de rechtbank in Alkmaar. Ik denk dat een aantal gedupeerden door DSB zich wel min of meer in onze zaak zouden kunnen herkennen. M.b.t. zorgplicht is de DSB Groep behoorlijk tekort geschoten..

http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BC5909

Alle complimenten voor onze advocaat en ook de rechtbank in Alkmaar, die feilloos der werkwijze van DSB in onze situatie heeft doorzien.

Wij kunnen nu eindelijk verder en vooruit kijken, een ervaring rijker. DSB hebben wij van ons afgeschud. Ik hoop dat andere gedupeerden hiermee beseffen dat een inividu zeker niet machteloos staat tegenover grootmacht DSB. Het kost wat tijd en geduld, maar met o.a. deze voorbeeldzaak zullen vervolgzaken wellicht vlotter kunnen passeren.

Succes voor iedereen die de strijd aangaat!

Margreet

mariska_p
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jun 2008 15:52

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door mariska_p »

Hey,
Ik ben ook aan het kijken welke lening ik het beste af kan sluiten, en ik heb een hele handige site gevonden die verschillende soorten leningen en banken tegen elkaar afweegt. Zeker een kijkje nemen waard!

www.alle-leningen.nl


Groetjes Mariska

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door __oi__ »

Wat goed van je dat je deze site gevonden hebt mariska_p !

Eens kijken wat er onderaan de site staat:
©2008 All Rights Reserved. • Design by Mariska Paul

Nou Ja zeg :roll: , das toevallig :!: De sitebouwer heeft dezelfde naam als jij. :shock:

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Dus is er weer 'ns sprake van ordinaire spam!

Kangaroo80
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jun 2008 20:10

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Kangaroo80 »

Beste mensen,

Een adviseur van de DSB-bank heeft mij een interessant offertevoorstel gedaan voor een hypotheek:

een hypotheek van € 200.000 waarvan:
- €100.000 aflossingsvrij tegen 5,15%
- € 100.000 spaarhypotheek tegen 5,15%

Mijn maandpremie voor de spaarhypotheek bedraagt in de offerte €131. Daarnaast ben ik voornemens om ergens anders een AOV/WW verzekering af te sluiten.

Na de berichten op dit forum over DSB te hebben gelezen, bespeur ik wat wantrouwen tegen die bank en de voorwaardes die zij stellen.
Wat zijn zaken waar ik op moet letten bij de offerte? Alvast dank.

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Baskruit »

Om te beginnen: Voor hoe lang staat die rente vast?
DSB heeft er een handje van om na laten we zeggen een jaar de tarieven aan te passen. En nooit in het voordeel van de klant.
Op dit moment is 5.15% ERG laag. Ik zou erg beducht zijn op addertjes onder het gras.

Gesloten