LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice telefonie probleem, na foutive afsluiting

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Reddox79

Alice telefonie probleem, na foutive afsluiting

Ongelezen bericht door Reddox79 »

Hoi

Ik word het even zat van Alice.
Heb al 4 maanden Alice zonder problemen, werkte perfect en liep als een trein.
Toen kreeg ik rare brieven van achterstallig betaling van €0,- euro.
Ik denk tjah, beetje raar, maar 0 is 0 euro. dus belde niet.
2 weken later weer die brief van 0 euro.
Dus ik maar even bellen, zou doorgegeven worden en opgelost worden.
Nee hoor, volgende dag was ik afgesloten van telefonie vanwege achterstallig betaling van 0 euro.
Dus ik weer bellen, excuus gekregen, en word ticket aangemaakt om zo snel mogelijk aangesloten te worden.
Nou, ben nu 4,5 week verder, en NOG STEEDS NIET AANGESLOTEN!.
Als ik bel dan zeggen ze dat het bij een andere afdeling ligt en die moet goedkeuring geven, maar die is nooit te bereiken.
Ze maken elke keer een ticket aan, maar komt helemaal niets van terecht.
Mailen helpt ook niet, krijg standaard mail terug (50% komt terug rest niet)
Ik weet nu even niet wie ik ff kan bellen om die knop hier om te draaien dat ik weer kan bellen.
Ow wie ow wie kan me helpen?

TdeHond

Re: Alice telefonie probleem, na foutive afsluiting

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit lijkt mij een goede reden om per direct uw abonnement bij Alice te beëindigen.

Stuur een aangetekende brief met ontvangstbevestiging en zeg daar met onmiddellijke ingang op omdat u reeds 4,5 week geen telefoonverbinding heeft.

Alice
heeft onterecht afgesloten ( wegens 0 euro achterstallige betaling) en weigert ondanks herhaalde verzoeken bij de Helpdesk binnen redelijke termijn de telefoon verbinding te herstellen.

U verzoekt om binnen 14 dagen een brief met bevestiging einde contract toe sturen en u geeft aan dat u over deze gang van zaken een klacht indient bij Consuwijzer.nl
---------------

En ik maar denken dat bij Telfort niemand het licht heeft gezien. Alice overtreft dit ruim.
-------------------------
Even kijken hoe het met de AV van telefonie staat m.b.t. opzeggen bij Alice.
Met dank aan de opmerkzaamheid van Gravedigger. :lol:
Laatst gewijzigd door TdeHond op 30 jun 2008 17:33, 3 keer totaal gewijzigd.

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Orange :?: :?:

TdeHond

ooops ! Alice :P

gravedigger

Ongelezen bericht door gravedigger »

Als je roch aan het wijzigen bent, doe dat dan ook even met de "internetverbinding". Die is blijkbaar prima in orde, Hij heeft geen telefoon!

TdeHond

U heeft met succes mijn graf gegraven. :lol:
Ik had zorgvuldiger moeten lezen!

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik zou ook de reeds afgeboekte betalingen storneren (in de periode dat u geen telefoon heeft) en ze een brief sturen dat voor niet geleverde diensten er niet betaald hoeft te worden.

Of je draait het om - je verzoekt met klem om terugbetaling binnen X dagen (7, of zo) - en zo niet " blijft er geen andere optie over dan deze vordering ter incasso uit handen te geven " ..

Doen dit soort bedrijven ook.

Succes ermee.

jaywalker

Ongelezen bericht door jaywalker »

:lol: Tuurlijk, Guardian72, een particulier die een ISP een incassobureau op z'n dak stuurt, moet de eerste nog tegenkomen die dat is gelukt....... :idea:

Als dat werkt, begin ik morgen nog zelf een incassoburo, gouden handel met al die providers die hun adminstratie niet in orde hebben :twisted:

Guardian72
Contacteer:

@ Jay,

ik heb een collega die het eens met UPC heeft gedaan.
Dat is toen zelfs op een rechtszaak uitgelopen, die UPC had verloren.

Alleen, de truc is - welk incasso buro zou het aandurven?

Zou wel leuk zijn - zo`n kleintje tegen een grote ISP....

TdeHond

Uw idee spreekt me aan. Alleen het prijskaartje wat eraan hangt lijkt het me wat moeilijk uitvoerbaar te maken. Het incassobureau werkt niet voor niets.

Deze T.S. wordt afgesloten, omdat hij 0 euro achterstand in betaling heeft en de ISP heeft het lef om dit na ruim 4 weken nog niet te herstellen. Dit vraagt om een kruiwagen bakstenen afgeleverd bij Alice.

Ik werd bedreigd met een incassobureau voor een bedrag van 2.99 euro omdat er een dombo bij Telfort "Removed dollartekens enz" zette op de plek waar mijn gebruikersnaam bij 12move gestaan heeft. In die 7 maanden bedacht niemand dat dit wel erg vreemd was in combinatie met een persoon die weigert de onterechte facturen te betalen omdat deze steeds weer beweert geen klant te zijn.

Alice en Telfort moeten hun krachten gaan bundelen, staan ze zo nummer 1 in de klachten top tien!

Guardian72
Contacteer:

@TdeHond :
Dan word het wat " Talice" ?

Krijgen ze de NS over de vloer .. een echt grote speler.
Mischien dat ze het dan leren?

Erg vervelend, dat vooral ' communicatiebedrijven ' zo moeilijk zijn in, jawel, communicatie.

TdeHond

Dan word het wat " Talice" ?
<ggggggggg>

of: Telfarce :)

Het probleem lijkt mij vooral dat de klant niet serieus genomen wordt in zijn klacht.

De provider heeft altijd gelijk lijkt hun uitgangspunt te zijn. Ik ben benieuwd of de T.S. al telefoon heeft of succesvol heeft afgezegd.

mien1276

Ongelezen bericht door mien1276 »

Ik ben vanaf juni bij Alice, elke maand mijn rekeningen betaald. In september krijg ik een dreigbrief de 3 maanden te betalen. Ik bel, ik bel, en ik bel 2 weken lang en eindelijk krijg ik iemand aan de telefoon, ik moest maar een mail schrijven met daarbij de afschriften van de betaalde rekeningen, want op de computer stond dat ik GEEN rekeningen open had staan, dus hoe kon het dat ik voor het betalen, afgesloten werd. Per mail een automatisch gegenereerd bericht terug. Ik weer bellen, en weer bellen en belde elke dag ondertussen al 1oktober en ik was nog niet aangesloten, ik moest maar een brief schrijven met de afschriften, dit gedaan. Weer elke dag aan de telefoon, kreeg hetzelfde elke dag te horen, als u niet betaald dat sluit wij u niet aan, maar ik ben afgesloten omdat ik betaalde en betaal???!!!! Ik mailen, elke dag een mail, naar tros radar geschreven, en andere organisaties die niks voor mij konden betekenen. Ik boos bellen, ben nu echt heel boos, kan nog niet bellen en elke dag, elke mail beloven aangesloten te worden, wel geld van mijn rekining afhalen maar aansluiten ho maar.
Ik ben chronisch ziek, ik moet ten alle tijden kunnen bellen en het is nu bijna eind november en kan nog niet bellen, want de technische dienst, kunnen de telefonistes niet bereiken en de baas krijg je ook niet aan de telefoon,
Iemand help mij, ik ben ten einde raad....!!!!
Ja je krijgt trouwens rekeningen opgestuurd, die al bv 30 dagen na de datum van de rekening zijn en dan sturen ze je aanmaning je bent 30 dagen te laat: 30 september de aanmaning, datum van rekening is ook 30 september, eerdere rekeningen ontvang je niet maar erstaat wel bij 30 dagen te laat...???
Ik ben het echt zat, wat moet ik nou doen...???

TdeHond

Schrijf een aangetekende brief met ontvangstbevestiging.
Dien hierin een klacht in over de afsluiting die onterecht heeft plaats gevonden omdat u uw rekeningen betaald heeft. Voegt kopie bij van de bankafschriften.
Geeft hen 10 werkdagen de tijd om uw verbinding te herstellen en geeft aan dat mocht dit niet lukken u per direct uw overeenkomst opzegt.
Vorder tevens alle vervolgkosten ( mobiele telefonie, aangetekende brieven + onterecht betaalde abonnenmentskosten zonder dat daar een dienst tegenover stond terug.

Mocht u na 10 werkdagen niet aangesloten zijn zegt u wederom schriftelijk aangetekend op, en geeft aan dat mocht u niet binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging kosteloze ontbinding overeenkomst per direct ontvangen en mocht A. in gebreke blijven om de verschuldigde bedragen binnen 4 weken aan u te restitueren ( zie
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
artikel 7.1.g) u naar de Geschillencommissie Telecommunicatie stapt om deze geschillen daar voor te leggen.

Als alles geregeld is en mocht u genoodzaakt geweest zijn bij Alice op te zeggen dan raad ik u aan om weer over te stappen op analoge telefonie omdat daar de minste problemen mee zijn.

Richard-Pryor

Ongelezen bericht door Richard-Pryor »

Ik vervloek ALICE!

mien1276

Ongelezen bericht door mien1276 »

Hallo TdeHond, nadat ik hun dreigde met dit, ben ik spontaan nu net weer aangesloten.....!!!!????? in ieder geval bedankt!!
Om er gek van te worden van die mensen bij Alice maar ik heb wel kosten voor hun telefoonnummer te bellen, eerst 12 euro per dag per keer dat ik belde, daarna na mijn klacht bij de OPTA werd het 0,12 cent per minuut. Tevens heb ik mobiele telefoonrekeningen van 80 euro en hoger gehad (normaal nog geen 20 euro) maar ze zijn niet bereid om een vergoeding te geven, en als ik niet betaal omdat ik vind dat ik geen gebruik maakte van hun kosten in die maanden wordt ik zonder pardon weer afgesloten, de telefoniste zegt, wij zijn alleen maar om u te vertellen te betalen en verder kunnen we u niet helpen, andere afdelingen krijg je niet aan de telefoon en op alle brieven, aangetekend wel of niet, reageren ze niet op.
Tja wat moet ik nu.......voor zolang ik nu nog aangesloten ben.....wil ik wel afzeggen maar bij welke provider.......??????
Lees dat Telfort ook niet geweldig is, Scarlet was ik hiervoor, nou die raken helemaal je gegevens kwijt, weten spontaan niet meer of je klant bent etc, drama met hun, wat dan....suggesties?

TdeHond

U kunt alsnog de kosten die u gemaakt heeft vorderen bij Alice.
A.u.b. geen Telfort
Zie:
Telfort maakt fout op fout

Als alles werkt is het een goedkope provider. Maar als er een fout gemaakt wordt dreigt dat een onoplosbaar probleem te worden wegens de zwaar autistische klantenservice :wink:

Ik durf geen provider aan te raden. In uw geval blijft het m.i. een overweging waard om telefonie bij Alice weg te halen en dat weer analoog bij KPN te doen. Met het risico dat het volgende foutenfestival begint en internet afgesloten wordt. Fijn dat de telefoon weer werkt!

Melisssa

Ongelezen bericht door Melisssa »

Ook ik word helemaal gek van Alice. Al vanaf het moment dat ik heb abonnement aan heb gevraagd heb ik problemen. Ze hebben het abonnement eerder in laten gaan, rekenden allerlei extra onvoorziene kosten achteraf, hebben nooit de beloofde dvd-speler gestuurd enzenz.. Ik heb ze een aantal keer gebeld maar ze kunnen niks doen. Echt belachelijk. Daarna heb ik zeven brieven gestuurd waaronder één aangetekend met hantekening retour en ook dat mocht niet baten. Het enige wat ik krijg zijn rekeningen. Vandaag ontving ik eindelijk een kort mailtje terug dat ze via de mail niks kunnen doen. Maar telefonisch en schriftelijk ook niet! Ik sta nu nog als actief in het systeem en ben wanhopig. Ze gaan nu een incassobureau op me afsturen.... Afwachten en morgen naar de reachtswinkel.

JoskeH

Ongelezen bericht door JoskeH »

Hallo,

Ik ben in september ingegaan op de aanbieding, internet en bellen voor 29.95, en ik hoefde de aansluitingskosten niet te betalen. (dit staat op band)
Vervolgens krijg ik in december (want abonnement ging in per 12 nov.) een factuur waarbij de aansluitingskosten wel zijn berekend.
Na bellen en mailen, moest ik een brief schrijven met vraag tot creditering van de factuur.
Deze is 29 dec. afgewezen, zonder mij daarvan op de hoogte te stellen. Hier kwam ik net achter, omdat ik er achter aan belde.
Daar kreeg ik te horen, dat de aanbieding alleen gold in oktober en november, terwijl mij werd verteld dat hij maar tot 1 oktober zou gelden.
Ik baal als een stekker, vooral toen ik hier alle reacties las.

Wat kan ik nou het beste doen??

Groetjes Joske

Gesloten