LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help....Verzekeringsagent dient geen aangifte 2007 in.

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
rilana

Help....Verzekeringsagent dient geen aangifte 2007 in.

Ongelezen bericht door rilana »

Hallo,
Mijn man en ik laten altijd onze aangifte invullen door onze verzekeringsagent en daar hebben wij nooit problemen met gehad.

Ook dit jaar is hij hier geweest en heeft hij onze jaaropgave's ed mee genomen en zou hij het voor ons in orde maken. Nou dat doet hij al jaren dus we vertrouwen hem volkomen.

Tot op heden hebben wij nog niks gehoord over onze aangifte, dus
bel ik vandaag naar de Belastingdienst om eens te vragen hoe het zit krijg ik te horen dat onze aangifte helemaal niet binnen is.

We hebben wel onze verzekeringsagent een aantal keren gebeld om te vragen of het allemaal in orde is en hij zei dat het allemaal weg was, dus gingen wij ervan uit dat dit ook het geval was. Maar nu blijkt het dus heel anders.

Ik zit met de handen in mijn haar en weet nu dus niet wat ik moet doen. Wel heb ik de belastingdienst gebeld om te vragen hoe het nu verder moet, en die aardige mevrouw zei dat we het zo snel mogelijk nog moeten indienen, maar aangezien ik geen jaaropgave's heb ( heeft ver verzekeringsagent nog) weet ik niet hoe lang dit nog gaat duren. Ik heb hem vandaag al 2 keer gebeld en elke keer krijg ik de voicemail eraa, waar ik ook op inspreek.

Ik weet me geen raad meer. Wie weet hoe het nu verder gaat met de te laat ingediende aangifte.

Ik hoop dat iemand mij een antwoord kan geven,

Bedankt voor het lezen.

Groetjes van ons

Bor Komorovski

Re: Help....Verzekeringsagent dient geen aangifte 2007 in.

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Inderdaad als de gesmeerde bliksem alsnog aangifte doen. Het te laat of niet doen van aangifte kan een boete opleveren maar volgens mij laat de belastingdienst het bij een eerste overtreding bij een waarschuwing.

Het niet hebben van jaaropgaven is tricky aangezien ze maar 1 keer worden verstrekt. Misschien kan je je werkgever of uitkeringsinstantie om een kopie vragen. Laat dit bovendien een waarschuwing zijn: kopieer jaaropgaven (en documenten in het algemeen) altijd en geef geen originelen weg! Desnoods kan je indirect via je salarisstroken iets opstellen aangezien de jaaropgave een gecomprimeerde optelsom is van alle salarisstroken.

Ik zou de verzekeringsagent dagelijks blijven bellen en eventueel naar hem toegaan, naar zijn bedrijfs- of thuisadres. Dan weet je wellicht ook meer wat er nu aan de hand is, wellicht is hem wat overkomen of heeft hij zijn werk gestaakt, maar misschien probeert hij jullie ook wel te ontwijken omdat hij bijvoorbeeld zelf de documenten is kwijtgeraakt.

Als het om veel geld gaat zou ik bovendien een (aangetekende) brief sturen naar zijn correspondentie-adres of geregistreerd adres waarin ik zou vermelden:

-Dat blijkens telefonisch onderzoek geen aangifte 2007 is gedaan. Dat op het niet doen van aangifte (zoals de verzekeringsagent zelf heel goed dient te weten) sancties staan.

-Dat je herhaaldelijk geprobeerd contact op te nemen en geen geen gehoor hebt gekregen.

-Dat je de verzekeringsagent vraagt de aangifte nogmaals in te dienen (hij heeft als het goed is een kopie dus dat zou gewoon moeten kunnen).

Een verzoek tot het doen toekomen van alle correspondentie met de belastingdienst en ook (kopieen van) alle documenten uit zijn dossier aangezien je die zelf niet in bezit had.

-Een verzoek tot een reactie binnen (bijvoorbeeld) 8 dagen na dagtekening daar de situatie urgent is.

Mocht de verzekeringsadviseur niet of niet bevredigend reageren, en er na het verstrijken van de termijn nog geen aangifte binnen is, dan volgt een tweede schrijven:

-Dat er op het eerste schrijven geen reactie is gekomen.

-Dat er blijkens telefonisch onderzoek nog steeds geen aangifte binnen is.

-Dat je de situatie als uiterst onbevredigend ervaart.

-Dat je nog 1 week geeft alsnog aangifte te doen of te reageren. Zoniet, dan wordt de relatie opgezegd. Eventuele schade (fiscale boete, rente op de boete, telefoonkosten, etc.) zal op de agent worden verhaald. Ook wil je nog steeds kopieen van je gehele dossier.

Als hierop nog steeds geen reactie hebt stop dan met betalen van deze man en stuur een derde brief met kennisgeving van opzegging en aansprakelijkstelling voor eventuele schade. Documenten dienen direct teruggestuurd te worden. Zoniet dan zal contact worden opgenomen met een advocaat. Voor een paar tientjes lijkt me dat niet nodig, dan is simpel opzeggen m.i. genoeg.

rilana

Hoi Bor.

We hebben vandaag contact gehad met de verzekeringsagent en volgens hem is alles verstuurd :shock: . Ik heb hem niet gesproken maar mijn man wel en heeft ook gezegt dat de belastingdienst niks ontvangen heeft maar volgens hem moet dat een fout zijn :? . Hij zou het alsnog vandaag anders morgen in orde maken, dus we hopen het er maar op. Ik zal je in elk geval op de hoogte houden.

Bedankt voor het reageren.

Groetjes van RIlana

Bor Komorovski

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ja, de belastingdienst is kampioen in het wegmaken van aangiftes, dus het zou kunnen. Gelukkig heb je contact gekregen met je agent, dus brieven over aansprakelijkheid of het terugeisen van de spullen is niet nodig. Vraag wel om kopieen van de correspondentie tussen de agent en de belastingdienst, en geef nooit meer je enige origineel af maar altijd een kopie.

rilana

Dank je Bor.

Maar klopt dat echt wat je zegt dat de belasting wel vaker dingen "kwijt"is? Vind ik toch wel schandalig want het gaat vaak toch om veel geld. Ach ja...ik hoop dat het toch nog allemaal goed komt en dat we geen boete hoeven te betalen en dat we alsnog dit jaar ons geld terug krijgen.

Ik houd je wel op de hoogte van het verloop.

Nomaals mijn dank.

Groetjes van Rilana en Roel

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Een boete betalen lijkt me niet. Als je geen aangifte doet krijg je altijd eerst nog een aanmaning met het verzoek binnen 10 dagen aangifte te doen. Als je binnen die 10 dagen aangifte doet krijg je geen boete. Doe je voordat die brief binnenkomt aangifte krijg je ook geen boete.[/quote]

rilana

Hoi.

Mijn man heeft vandaag contact gehad met de verzekeringsagent en hij hed contact gehad met de belastingdienst en bij de belastingdienst is idd een storing geweest met de electronische aangifte en sommige gedeputeerden hebben ze kunnen bereiken maar sommige ook niet en jullie begrijpen het al ONZE AANGIFTE ZAT ERBIJ.De verzekeringsagent heeft de code nog wanneer hij onze aangifte heeft verstuurd, dus ik ga ervan uit dat de belastingdienst het wel in orde maakt en dat we alsnog ons geld dit jaar krijgen.

Ik krijg echt helemaal de schijt van de belastingdienst en ik hoop ook dat ze hun excusses maken tegenover ons en onze verzekeringsagent.

Och ja....ik houd jullie op de hoogte van alles.

Bedankt voor het lezen en voor jullie reacties.

Groetjes van Rilana en Roel.

Mendoza

Ongelezen bericht door Mendoza »

Als de aangifte om wat voor reden dan ook niet binnen is, moet de aangifte opnieuw gedaan worden. Dat betekent dus ook als de aangifte door de fout van de belastingdienst niet in behandeling is genomen. Al heb ik daarover mijn twijfels in dit geval, dat de verzekeringsagent er nu al zolang mee omrommelt zegt mij al genoeg. Als hij echt verstand van fiscale zaken heeft dan had hij allang opnieuw aangifte gedaan, dat is namelijk met 1 druk op de knop opnieuw te doen.

Dat van die code is ook een onzinverhaal, als u namelijk in de storingsperiode zat dan is de aangifte onbruikbaar, hij kan daar dus sowieso niks meer mee.

Kortom veel tegenstrijdigheid in uw verhaal.

krieties

Ongelezen bericht door krieties »

Ik wil niet vervelend doen, maar er gaat veel mis met aangiften die ingevuld zijn door verzekeringsagenten. Ik vraag me af of ze wel voldoende deskundig zijn op fiscaal gebied. Ze doen vaak de aangifte ink.bel. er maar even bij om te voorkomen dat een belastingdeskundige de afgesloten (woeker??)polissen bekijken en een advies geven dat slecht is voor het inkomen van de verzekeringsman.

rilana

Hey heeft tot nu toe altijd geklopt als hij onze aangifte deed en we hebben er nog nooit problemen mee gehad tot nu toe althans :shock: .

Volgend jaar laten we ook niet meer de verzekeringsagent het invullen maar dan laten we het iemand anders doen. Ik hoop dat we er dan geen problemen met hebben.

De aangifte van vorig jaar is trouwens alsnog gedaan, dus nu maar even afwachten.

Groetjes van Rilana en Roel

Gesloten