LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
ik schrok me dood op mijn telefoonrekening afgelopen maand, 26,46 aan service SMS-jes.
Normaal gesproken zou het kunnen zijn dat ik mezelf daarvoor had aangemeld maar omdat het om een nummer gaat van mij dat al enige tijd niet meer gebruikt wordt ( simkaart zit in mijn routeplanner in de auto in geval van pech) vond ik dit enigszins vreemd.
Nu kon ik erachter komen dat het werd gefactureerd door Telefuture en heb inmiddels contact met hen opgenomen. Er blijkt geen reactie anders dan automatische mailtjes mogelijk te zijn.
Ondertussen had ik betreffende telefoon aangezet en nog net enkele sms-jes (allemaal dubbel tot driedubbel) van 1117 heb ontvangen. Ik heb me gelijk afgemeld op de dienst om erger te voorkomen (dance off naar 1117).
Ondertussen een klacht ingediend bij de opta, kpn gemailt en telefuture nogmaals. Kpn reageert dat zij er niks aan kunnen doen. Nu begrijp ik dat wel, maar door geen medewerking te geven sta ik met lege handen. Het proces om werk van dit soort dingen te maken wordt zo complex gemaakt, dat het de moeite niet waard is om uren tijd erin te gaan steken. Dit houd dit soort bedrijven in stand.
Ondertussen blijkt dat mijn vertrouwen te goed is geweest, al mijn rekeningen nagekeken en ben ondertussen honderden euro's verder. Al mijn rekening details erbij gepakt om te kijken wat ik de afgelopen jaar aan sms heb verstuurd. geen enkele, waaruit blijkt dat ik me nooit aan heb kunnen melden.
Kpn komt met een site (smsafzeggen.nl) maar dezen ligt er nu enkele dagen uit. Gewoon uit de manier van handelen wil ik weten of het iemand is gelukt om ooit geld terug te krijgen? en wie er aansprakelijk zijn, wat is de rol van de verschillende diensten?
groet
Normaal gesproken zou het kunnen zijn dat ik mezelf daarvoor had aangemeld maar omdat het om een nummer gaat van mij dat al enige tijd niet meer gebruikt wordt ( simkaart zit in mijn routeplanner in de auto in geval van pech) vond ik dit enigszins vreemd.
Nu kon ik erachter komen dat het werd gefactureerd door Telefuture en heb inmiddels contact met hen opgenomen. Er blijkt geen reactie anders dan automatische mailtjes mogelijk te zijn.
Ondertussen had ik betreffende telefoon aangezet en nog net enkele sms-jes (allemaal dubbel tot driedubbel) van 1117 heb ontvangen. Ik heb me gelijk afgemeld op de dienst om erger te voorkomen (dance off naar 1117).
Ondertussen een klacht ingediend bij de opta, kpn gemailt en telefuture nogmaals. Kpn reageert dat zij er niks aan kunnen doen. Nu begrijp ik dat wel, maar door geen medewerking te geven sta ik met lege handen. Het proces om werk van dit soort dingen te maken wordt zo complex gemaakt, dat het de moeite niet waard is om uren tijd erin te gaan steken. Dit houd dit soort bedrijven in stand.
Ondertussen blijkt dat mijn vertrouwen te goed is geweest, al mijn rekeningen nagekeken en ben ondertussen honderden euro's verder. Al mijn rekening details erbij gepakt om te kijken wat ik de afgelopen jaar aan sms heb verstuurd. geen enkele, waaruit blijkt dat ik me nooit aan heb kunnen melden.
Kpn komt met een site (smsafzeggen.nl) maar dezen ligt er nu enkele dagen uit. Gewoon uit de manier van handelen wil ik weten of het iemand is gelukt om ooit geld terug te krijgen? en wie er aansprakelijk zijn, wat is de rol van de verschillende diensten?
groet
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Telefuture houd vast dat ik me heb aangemeld voor een sms dienst in april, nu heb ik antwoord van kpn dat ik in april dus geen gebruik heb gemaakt van maar enig aspect van mijn abbonement. Niet gebeld, niet ge-smst en zeker me niet aangemeld voor een dienst die mij elk weekeinde 3 keer eenzelfde uitgaansagenda toestuurt.
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... S_diensten
Hier kunt u lezen wat u kunt doen.
Hier kunt u een klacht indienen:
https://www.spamklacht.nl/asp/klachtind ... mulier.asp
want m.i. kunt u deze berichten als spam beschouwen.
Misschien kunt u aan de hand van dit wetsartikel het geld terug vorderen.
https://www.spamklacht.nl/asp/artikel117.asp
Het lijkt mij zinvol om info hierover in te winnen bij een juridisch loket.
Hier kunt u lezen wat u kunt doen.
Hier kunt u een klacht indienen:
https://www.spamklacht.nl/asp/klachtind ... mulier.asp
want m.i. kunt u deze berichten als spam beschouwen.
Misschien kunt u aan de hand van dit wetsartikel het geld terug vorderen.
https://www.spamklacht.nl/asp/artikel117.asp
Het lijkt mij zinvol om info hierover in te winnen bij een juridisch loket.
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Omdat er misschien meerdere zijn die met dit probleem blijven zitten houd ik alles gewoon hier bij, zodat anderen die hetzelfde meemaken ook hier gebruik van kunnen maken. Allereerst hartelijk dank TdeHond voor de info.
De regels omtrend het versturen van SMS waren erg verhelderend. Ik moet dus een reactie hebben gegeven per sms, sinds dit niet gebeurd is hebben we hier te maken met mensen die, of een techische fout begaan, of moedwillend de zaak besodemieteren.
OK, wat is er inmiddels gebeurd:
Telefuture heeft mijn klacht waarschijnlijk doorverwezen naar de afnemer. Deze heeft op zijn beurt weer doorverwezen naar zijn sub-afnemer.... snappen we het nog?!?
Telefuture beheert de service om sms te versturen.
Daaronder zit MobileMoney:
MobileMoney
Koraalrood 100
2718 SC Zoetermeer
The Netherlands
W: http://www.MobileMoney.com
Die hebben als het goed is het nummer 1117 gehuurt, daaronder vallen weer verschillende bedrijfjes die een keyword kopen (zoals in mijn geval DANCE) om op dat nummer sms te kunnen versturen.
In mijn geval gaat het om www.ravenation.nl. Na veel gemail uiteindelijk reactie:
------------------
Geachte heer Lourens,
We hebben uw klacht doorgestuurd naar de betreffende partner
(www.ravenation.nl).
Zij zullen contact met u opnemen om de onterecht geïnde gelden aan u te
restitueren.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
*** ***** (naam weggehaalt, sinds ik de privacy van een medewerker gun)
MobileMoney
--------------------
Mijn advies:
- Bij elke verkeerde omgang van de wet telecommunicatie als in het bericht hierboven beschreven ALTIJD een klacht indienen bij spamklacht zodat hun wat kunnen doen als het vaak hetzelfde bedrijf is
- Klagen bij je telecomprovider over de rekening heeft geen zin, klagen kan bij de instantie die het geld heeft afgeschreven
- Vraag bij je telecom aanbieder de specificaties op om aan te tonen dat je je niet hebt aangemeld, er moet dan een sms zijn uitgegaan
Zodra ravenation reageert doe ik weer een update, ondertussen alle kosten bij elkaar op aan het tellen.
De regels omtrend het versturen van SMS waren erg verhelderend. Ik moet dus een reactie hebben gegeven per sms, sinds dit niet gebeurd is hebben we hier te maken met mensen die, of een techische fout begaan, of moedwillend de zaak besodemieteren.
OK, wat is er inmiddels gebeurd:
Telefuture heeft mijn klacht waarschijnlijk doorverwezen naar de afnemer. Deze heeft op zijn beurt weer doorverwezen naar zijn sub-afnemer.... snappen we het nog?!?
Telefuture beheert de service om sms te versturen.
Daaronder zit MobileMoney:
MobileMoney
Koraalrood 100
2718 SC Zoetermeer
The Netherlands
W: http://www.MobileMoney.com
Die hebben als het goed is het nummer 1117 gehuurt, daaronder vallen weer verschillende bedrijfjes die een keyword kopen (zoals in mijn geval DANCE) om op dat nummer sms te kunnen versturen.
In mijn geval gaat het om www.ravenation.nl. Na veel gemail uiteindelijk reactie:
------------------
Geachte heer Lourens,
We hebben uw klacht doorgestuurd naar de betreffende partner
(www.ravenation.nl).
Zij zullen contact met u opnemen om de onterecht geïnde gelden aan u te
restitueren.
Excuses voor het ongemak.
Met vriendelijke groet,
*** ***** (naam weggehaalt, sinds ik de privacy van een medewerker gun)
MobileMoney
--------------------
Mijn advies:
- Bij elke verkeerde omgang van de wet telecommunicatie als in het bericht hierboven beschreven ALTIJD een klacht indienen bij spamklacht zodat hun wat kunnen doen als het vaak hetzelfde bedrijf is
- Klagen bij je telecomprovider over de rekening heeft geen zin, klagen kan bij de instantie die het geld heeft afgeschreven
- Vraag bij je telecom aanbieder de specificaties op om aan te tonen dat je je niet hebt aangemeld, er moet dan een sms zijn uitgegaan
Zodra ravenation reageert doe ik weer een update, ondertussen alle kosten bij elkaar op aan het tellen.
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Allen,
Ik heb hetzelfde probleem
zie http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=770826
en TdeHond en RiesNL Goed werk!!
Hoe meer mensen zich melden hoe meer kans bij een vordering lijkt mij!
Ik heb hetzelfde probleem
zie http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=770826
en TdeHond en RiesNL Goed werk!!
Hoe meer mensen zich melden hoe meer kans bij een vordering lijkt mij!
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
weer een dag verder, de website van ravenation ligt plat maar wel de gegevens opgezocht:
S. Ruyter
Leemkuilstraat 22
7531ZG ENSCHEDE
Netherlands
+31 (0)645648830
[email protected]
smsafzeggen.nl ligt ook plat, maar als ik zoek op deze man dan vind ik daar ook een topic, er zijn meerdere mensen die dus ongevraagd sms diensten leveren.
Ik zit te twijfelen om te bellen naar de heer Ruyter, eerst maar een mail, kosten zijn er genoeg gemaakt. Ravenation is trouwens geen bedrijf zover ik kan vinden maar een particulier, vraag me weer ten zeerste af hoe het mogelijk is dat een particulier via sms andermans rekeningen leeg mag plunderen. Ik wacht nog enkele dagen, en dan zit er voor mij de weg naar het politiebureau op. Eerst maar kijken wat ze er daar van zeggen. nogmaals, uiteindelijk zal ik er meer tijd en geld mee kwijt zijn, maar het is nu gewoon een principe kwestie geworden, ze horen niet aan je geld te ziten
S. Ruyter
Leemkuilstraat 22
7531ZG ENSCHEDE
Netherlands
+31 (0)645648830
[email protected]
smsafzeggen.nl ligt ook plat, maar als ik zoek op deze man dan vind ik daar ook een topic, er zijn meerdere mensen die dus ongevraagd sms diensten leveren.
Ik zit te twijfelen om te bellen naar de heer Ruyter, eerst maar een mail, kosten zijn er genoeg gemaakt. Ravenation is trouwens geen bedrijf zover ik kan vinden maar een particulier, vraag me weer ten zeerste af hoe het mogelijk is dat een particulier via sms andermans rekeningen leeg mag plunderen. Ik wacht nog enkele dagen, en dan zit er voor mij de weg naar het politiebureau op. Eerst maar kijken wat ze er daar van zeggen. nogmaals, uiteindelijk zal ik er meer tijd en geld mee kwijt zijn, maar het is nu gewoon een principe kwestie geworden, ze horen niet aan je geld te ziten
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Zie:vraag me weer ten zeerste af hoe het mogelijk is dat een particulier via sms andermans rekeningen leeg mag plunderen.
http://www.sms-marketing.nl/varianten.htm
Hier word ik niet vrolijk van.
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Beste RiesNL
Dank je voor de informatie. Voor mij is dit ook een principe kwestie.
Dit is gewoon diefstal. Als je hulp nodig hebt. Ik houd me aanbevolen!
Dank je voor de informatie. Voor mij is dit ook een principe kwestie.
Dit is gewoon diefstal. Als je hulp nodig hebt. Ik houd me aanbevolen!
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Nu bij mij is het nog gekker. Kan iemand mij helpen.
Op 16 juni heb ik afgemeld via Telefuture die me doorsturde naar ene Yomo. Die hebben me nog een sms je gestuurd waarvan hun zeggen dat ik er niet op moest reageren. Heb ik niet gedaan. Vanaf 30-5 heeft een vriend van mij (die mijn telefoon leende) contact gelegd maar hij weet ook niet precies wat. Hij denkt dat hij heeft gereageerd op een sms je wat hem spontaan werd toegezonden met een uitdagend bericht. Kan dat?
Nu na 16 juni is er bij vodafone niets meer te zien wat er is binnengekomen maar er staan wel gigantisch veel sms jes op mijn rekening. (voor 129 euro) En die van juli zit al op de 104 euro en ook daar ziet vodafone niets gebeuren.
Verder zie ik niets komen, geen enkel smsje komy binnen.
Wie heeft hiervan gehoord en heeft er kennis over.
Kan ik vodafone gewoon weigeren dat bedrag te betalen want zij zeggen maar tot 16-6 sms jes te zien. Daarna zien ze niets meer.
Het nummer wat wordt genoemd op de factuur is 3317700. Zegt iemand dat iets want bij telefuture kan ik het ook niet echt terugvinden.
Op 16 juni heb ik afgemeld via Telefuture die me doorsturde naar ene Yomo. Die hebben me nog een sms je gestuurd waarvan hun zeggen dat ik er niet op moest reageren. Heb ik niet gedaan. Vanaf 30-5 heeft een vriend van mij (die mijn telefoon leende) contact gelegd maar hij weet ook niet precies wat. Hij denkt dat hij heeft gereageerd op een sms je wat hem spontaan werd toegezonden met een uitdagend bericht. Kan dat?
Nu na 16 juni is er bij vodafone niets meer te zien wat er is binnengekomen maar er staan wel gigantisch veel sms jes op mijn rekening. (voor 129 euro) En die van juli zit al op de 104 euro en ook daar ziet vodafone niets gebeuren.
Verder zie ik niets komen, geen enkel smsje komy binnen.
Wie heeft hiervan gehoord en heeft er kennis over.
Kan ik vodafone gewoon weigeren dat bedrag te betalen want zij zeggen maar tot 16-6 sms jes te zien. Daarna zien ze niets meer.
Het nummer wat wordt genoemd op de factuur is 3317700. Zegt iemand dat iets want bij telefuture kan ik het ook niet echt terugvinden.
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Ik blijk nu vast te lopen, MobileMoney schuift het erg makkelijk af naar dancenation, maar deze is nu onbereikbaar via post, telefoon en email. Nu er achter gekomen dat MobileMoney een affiliate programma is en dat zij dus wel degelijk de verantwoordelijkheid hebben over wat hun affiliates doen.
Ik heb de algemene voorwaarden doorgenomen en dan blijkt MobileMoney geld in kan houden op moment van misbruik. Ik heb ook aan Mobilemoney gemeld dat ik nog even een reactie afwacht, maar het dan bij hen ga claimen. Ze kunnen dus alvast het geld apart houden.
Even verder onderzoek gedaan naar de beheerder van Dancenation.nl. Deze jongen heeft na de spamrun hun website offline hebben gehaald.
Morgen een mail uit naar MobileMoney.
Ik heb de algemene voorwaarden doorgenomen en dan blijkt MobileMoney geld in kan houden op moment van misbruik. Ik heb ook aan Mobilemoney gemeld dat ik nog even een reactie afwacht, maar het dan bij hen ga claimen. Ze kunnen dus alvast het geld apart houden.
Even verder onderzoek gedaan naar de beheerder van Dancenation.nl. Deze jongen heeft na de spamrun hun website offline hebben gehaald.
Morgen een mail uit naar MobileMoney.
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
In cache is de site wel op te roepen door google.
http://64.233.183.104/search?q=cache:So ... cd=2&gl=nl
http://64.233.183.104/search?q=cache:So ... cd=2&gl=nl
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
das de cache voor clubcharts, ravenation.nl heeft de volgende info cachelink:
http://web.archive.org/web/200705280039 ... nation.nl/
De mail aan MobileMoney is er net uit. Als ik reactie heb weer een update.
http://web.archive.org/web/200705280039 ... nation.nl/
De mail aan MobileMoney is er net uit. Als ik reactie heb weer een update.
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Vanochtend een mail aan MobileMoney verstuurd en daarbij aangegeven dat hun affiliate Steven Ruyter niet meewerkt. Nogmaals aangegeven dat hun et recht hebben volgens hun eigen algemene voorwaarden om de heer Ruyter van uitbetaling te onthouden:
=======
Beste ***** **********
Per mail en telefoon is Steven Ruyter van ravenation.nl onbereikbaar, ook per aangetekende post krijgen we alles ongeopend terug.
Ik neem aan dat jullie de affiliate nu in gebreke kunnen stellen en naar mij toe een passende oplossing kunnen voorstellen.
Tot op heden ben ik zelf achter het verhaal aangegaan en hier kosten en tijd in gestopt. Ik weet dat de meesten het voor die enkele tientjes niet zullen doen, maar het gaat om een principe-kwestie dat iemand via deze constructie iemand kan opzadelen met hoge belkosten zonder dat hier om is gevraagd. Nu ben ik het, en morgen een kind van 14 die door deze bedrijven in diepe problemen komen. Dit gaat tegen de telecomwet en ook jullie eigen algemene voorwaarden in.
Hopende op een redelijke afhandeling
=======
Ik kreeg volgend bericht terug
=======
Geachte heer,
Wegens het uitblijven van een adequate afhandeling van uw klacht hebben we
besloten zelf tot compensatie over te gaan.
Kunt u voor mij het volgende beantwoorden:
- Het bedrag waar het om gaat;
- Bankrekeningnummer;
- Naam bankrekeninghouder;
- Stad van de bank.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
***** *********
MobileMoney | Mobile & online entertainment
=======
Een doorbraakje dus!
=======
Beste ***** **********
Per mail en telefoon is Steven Ruyter van ravenation.nl onbereikbaar, ook per aangetekende post krijgen we alles ongeopend terug.
Ik neem aan dat jullie de affiliate nu in gebreke kunnen stellen en naar mij toe een passende oplossing kunnen voorstellen.
Tot op heden ben ik zelf achter het verhaal aangegaan en hier kosten en tijd in gestopt. Ik weet dat de meesten het voor die enkele tientjes niet zullen doen, maar het gaat om een principe-kwestie dat iemand via deze constructie iemand kan opzadelen met hoge belkosten zonder dat hier om is gevraagd. Nu ben ik het, en morgen een kind van 14 die door deze bedrijven in diepe problemen komen. Dit gaat tegen de telecomwet en ook jullie eigen algemene voorwaarden in.
Hopende op een redelijke afhandeling
=======
Ik kreeg volgend bericht terug
=======
Geachte heer,
Wegens het uitblijven van een adequate afhandeling van uw klacht hebben we
besloten zelf tot compensatie over te gaan.
Kunt u voor mij het volgende beantwoorden:
- Het bedrag waar het om gaat;
- Bankrekeningnummer;
- Naam bankrekeninghouder;
- Stad van de bank.
Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
***** *********
MobileMoney | Mobile & online entertainment
=======
Een doorbraakje dus!
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Nu ik er een tijdje in heb gezeten en me de telecomwet en techniek achter deze praktijken me eigen heb gemaakt kan ik zeggen dat het bijna lijkt of het met opzet gecompliceerd gemaakt wordt.
1. Klagen bij je telecomprovider helpt niet veel, wel kan je deze vragen medewerking te verlenen in het versturen van rekening-gegevens.
2. probeer achter het nummer te komen wat de sms verstuurd, deze staat vaak niet op de rekening. Bijvoorbeeld bij telefuture staan er codes. Mocht je niet weten welk nummer de sms verstuurd dan vraag deze op bij de incasserende instantie zoals telefuture.
3. Zeg altijd direct de dienst op, ook al heb je hier niet om gevraagd, maar om schade te beperken kan dit het beste direct gebeuren. Geef in je verdere correspondentie wel aan dat je dit gedaan hebt om de schade te beperken.
4. Stuur altijd een klacht bij spamklacht.nl en bij de incasserende instantie (in dit geval telefuture)
5. Blijf volhouden, mocht je verder gestuurd worden en krijg je daar geen reactie weer terug naar de doorverwijzer. Juist omdat het vaak gaat om kleine bedragen geven veel mensen op, dit houd deze handel wel in stand.
Daarnaast wil ik MobileMoney wel bedanken voor de zeer goede service en medewerking.
Iedereen die ongevraagd sms diensten ontvangt kunnen trouwens nog reageren, ik help graag.
1. Klagen bij je telecomprovider helpt niet veel, wel kan je deze vragen medewerking te verlenen in het versturen van rekening-gegevens.
2. probeer achter het nummer te komen wat de sms verstuurd, deze staat vaak niet op de rekening. Bijvoorbeeld bij telefuture staan er codes. Mocht je niet weten welk nummer de sms verstuurd dan vraag deze op bij de incasserende instantie zoals telefuture.
3. Zeg altijd direct de dienst op, ook al heb je hier niet om gevraagd, maar om schade te beperken kan dit het beste direct gebeuren. Geef in je verdere correspondentie wel aan dat je dit gedaan hebt om de schade te beperken.
4. Stuur altijd een klacht bij spamklacht.nl en bij de incasserende instantie (in dit geval telefuture)
5. Blijf volhouden, mocht je verder gestuurd worden en krijg je daar geen reactie weer terug naar de doorverwijzer. Juist omdat het vaak gaat om kleine bedragen geven veel mensen op, dit houd deze handel wel in stand.
Daarnaast wil ik MobileMoney wel bedanken voor de zeer goede service en medewerking.
Iedereen die ongevraagd sms diensten ontvangt kunnen trouwens nog reageren, ik help graag.
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Dit lees ik graag! Hoe meer ervaringsdeskundigen hier helpen hoe meer klachten opgelost worden.Iedereen die ongevraagd sms diensten ontvangt kunnen trouwens nog reageren, ik help graag.
Wilt u even kijken bij:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=772260#772260
Misschien kunt u nog wat tips geven.
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Ik ken de filter, maar volgens mij is dit net als de filter voor ongevraagde telefoon verkopers. Je bent als bedrijf niet verplicht hieraan mee te doen. De filter zou wettelijk worden (was een tijdje geleden nog in het nieuws) maar dit is er volgens mij nog niet door.
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Het is er per 1 juli door, als ik mij niet vergis.
Als ik nu ongewenste sms diensten aangesmeerd krijg kan ik terecht een klacht hierover indienen bij Consuwijzer.nl dat de gedragscode overschreden wordt.
Elke kleine verbetering in de bescherming van de consument is er één.
Blokkeren SMS diensten hier:
http://www.smsdienstenfilter.nl/
u kunt ook smsdienstenfilter voor uw minderjarige kinderen instellen!
Informatie zoeken over betaalde SMS diensten:
http://www.smsgedragscode.nl/
Als ik nu ongewenste sms diensten aangesmeerd krijg kan ik terecht een klacht hierover indienen bij Consuwijzer.nl dat de gedragscode overschreden wordt.
Elke kleine verbetering in de bescherming van de consument is er één.
Blokkeren SMS diensten hier:
http://www.smsdienstenfilter.nl/
u kunt ook smsdienstenfilter voor uw minderjarige kinderen instellen!
Informatie zoeken over betaalde SMS diensten:
http://www.smsgedragscode.nl/
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
ik lees het nu ook, het is zelfs op provider niveau, maar wat ik niet snap is dat de eigenaar van de site ClubMessage is, een bedrijf wat .... sms diensten verzorgd.
is het geen manier om 06 nummers te verzamelen?
Clubmessage B.V.
Konijnenberg 30
4825BD BREDA
Netherlands
is het geen manier om 06 nummers te verzamelen?
Clubmessage B.V.
Konijnenberg 30
4825BD BREDA
Netherlands
Re: Telefuture, kpn hi en ongevraagde sms diensten
Ik neem aan dat diensten moeten weten welke nummers SMS diensten geblokkeerd hebben.
Bovendien geldt de blokkade tot u de blokkade opheft. Bij mij blijft hij er op staan zolang dit nodig is.
Als dus een bedrijf of affiliate ( braak) in de fout gaat, zijn zij aan te spreken vanwege de gedragscode. Ik neem aan dat hier e.e.a over te lezen valt in de gedragscode en reclame code die op de site SMS dienstenfilter staan.
Mocht er misbruik van mijn blokkade gemaakt worden, dan laat ik dat onmiddellijk weten en dien ik er ook onmiddellijk een klacht over in.
BTW in Januari wil ik overstappen naar andere provider en neem dan een ander 06 nummer, dus ik kan rustig een half jaar uit proberen of deze blokkade veilig is.
Bovendien geldt de blokkade tot u de blokkade opheft. Bij mij blijft hij er op staan zolang dit nodig is.
Als dus een bedrijf of affiliate ( braak) in de fout gaat, zijn zij aan te spreken vanwege de gedragscode. Ik neem aan dat hier e.e.a over te lezen valt in de gedragscode en reclame code die op de site SMS dienstenfilter staan.
Mocht er misbruik van mijn blokkade gemaakt worden, dan laat ik dat onmiddellijk weten en dien ik er ook onmiddellijk een klacht over in.
BTW in Januari wil ik overstappen naar andere provider en neem dan een ander 06 nummer, dus ik kan rustig een half jaar uit proberen of deze blokkade veilig is.