LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
koolenboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:05

ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Ongelezen bericht door koolenboer »

Hallo,

ik ben reeds al jaren lid van @home
nu is zoals wij allen weten @home, ziggo geworden.
Nu heb ik wel eens gehoord dat wanneer er voorwaarden veranderen
je je contract kunt opzeggen

ik heb zelf film1 en digitale tv van ziggo die ik wil opzeggen.
kan ik beroep doen op mijn recht als consument
en omdat ziggo de voorwaarden veranderd (vooruit betalen)
mijn abbo gewoon opzeggen?

hun zeggen namelijk van niet....

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u vanwege een actie deze contracten had afgesloten voor een jaar blijft dit.
De termijn waarbinnen u kon opzeggen vanwege de fusie is volgens mij al verstreken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@TdeHond.

Vandaag bleek dat Ziggo zonder aankondiging BBC3 en BBC4 overdag niet meer doorgeeft.

Volgens mij is dit voldoende reden tot opzeggen, niet?
Ik heb juist het uitgebreide digitale TV pakket genomen vanwege de extra BBC zenders.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ja, je kan je contract opzeggen, ze kunnen je hooguit nog een maand vasthouden, maar dat kan alleen je oude provider doen, we weten allemaal hoe laat @home was met het inlichten van de klanten en dan nu steeds de veranderende voorwaarden.

Weet het wetsartikel niet uit mijn hoofd, maar het staat in één van de boeken.
Zoek maar eens onder consumenten recht

hola_01
Berichten: 33
Lid geworden op: 10 jun 2008 03:20

Re: ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Ongelezen bericht door hola_01 »

Dhr Koolenboer,

Naar mijn mening heeft u het recht tot beindigen niet vanwege de verandering in de algemene voorwaarden rondom inning van abonnementsgeld. Volgens de voorwaarden van @home, diende u ook al vooraf te betalen, alleen ze inden het pas later.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Ongelezen bericht door TdeHond »

In het geval van T.S geldt m.i. het volgende:
A.V. Ziggo:
"2. Ziggo kan met de Klant een minimum-abonnementsduur overeenkomen. Opzegging van het Abonnement en het bijbehorende Standaard RTV-Abonnement, is in dat geval voor het eerst mogelijk tegen het einde van de geldende minimum-abonnementsduur."

Op grond van art 19.2 in de basisvoorwaarden van Ziggo:
" 2. Als een wijziging objectief in het nadeel van de Klant is, dan heeft de Klant het recht om het Abonnement kosteloos op te zeggen met ingang van de wijzigingsdatum. Deze opzegging vindt schriftelijk via de Klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan."

kan geprobeerd worden op te zeggen. Ik denk echter dat als er in overleg met de programmaraad ( ik weet niet hoe deze officieel heten) die per regio vaststelt wat er door Ziggo doorgegeven wordt veranderd is in doorgifte kanalen dat u geen reden heeft om op te zeggen.

Ik zou dan zeker aangetekend met ontvangstbevestiging schriftelijk opzeggen om rechtsgeldig bewijs van opzegging te hebben. Dit zou n.l. een geval voor de Geschillencommissie kunnen worden.

BTW ik baalde destijds ook flink van het feit dat de nieuwszender BBC world ingeruild werd door de oude koek Het Gesprek.
:cry: Maar dit terzijde.

Aanvulling
Het is wel een bizarre wijziging van doorgifte.
Beide kinderzenders zenden uit van 7.00 uur tot 20 uur. En Ziggo begint beide zenders om 20 uur door te geven. < ROTFL>
Dit lijkt mij zeker reden om op te zeggen, omdat uw kleine kinderen om 20 u naar bed zijn en deze zenders rond die tijd niet meer uitgezonden worden.
Lijkt mij 2 steekhoudende argumenten om het contract te beëindigen.

Overweging: foutje van Ziggo misschien, wat mij gemakkelijk lijkt te herstellen door deze kanalen weer door te geven op de tijden dat er uitgezonden wordt? < ggggggggggg>

BTW
Vern......... is dat er in de AV staat dat de opzegging gedaan kan worden uiterlijk tot de wijziging ingaat. Beetje vervelend dat de gedupeerden niet uiterlijk 4 weken voor deze stopzetting van doorgifte gedurende de periode dat deze zenders doorgegeven worden <snicker> aan de afnemers van een plus pakket is bekend gemaakt.
Misschien nog een foutje van Ziggo + een in gebreke blijven de abonnees te verwittigen?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ondanks dat aangegeven wordt dat CBCC uitgezonden wordt tot 20 uur, wordt er blijkbaar toch na 20 uur op bovengenoemde kanalen uitgezonden.
Het blijft vreemd dat niet overdag signaal doorgegeven wordt terwijl u hier wel voor betaalt in het plus pakket.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Op grond van art 19.2 in de basisvoorwaarden van Ziggo:
" 2. Als een wijziging objectief in het nadeel van de Klant is, dan heeft de Klant het recht om het Abonnement kosteloos op te zeggen met ingang van de wijzigingsdatum. Deze opzegging vindt schriftelijk via de Klantenservice plaats en kan uiterlijk tot de wijzigingsdatum worden gedaan."

kan geprobeerd worden op te zeggen. Ik denk echter dat als er in overleg met de programmaraad ( ik weet niet hoe deze officieel heten) die per regio vaststelt wat er door Ziggo doorgegeven wordt veranderd is in doorgifte kanalen dat u geen reden heeft om op te zeggen.


Bij bovenstaande zou je verwachten dat wijzigingen doorgegeven zouden worden aan de klant.
Echter, ook hier weer is Ziggo sterk in gebreke gebleven - doordat men gewoon niets meld, maar de wijziging gewoon doorgevoerd heeft zonder dat dit aan de klant is medegedeeld.

Word je als klant dan verwacht dagelijks de programmaraad of zo te bellen met de vraag "zijn er wijzigingen besloten"?

Ik had bij het aangaan van het contract met toen Multikabel aangegeven dat ik graag een pakket wilde met ALLE BBC zenders.

In feite dient Ziggo nu dus mijn contract te wijzigen naar basis (goedkoopste) pakket - omdat men de BBC zenders niet meer (overdag) doorgeeft.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het kwartje is gevallen.
Childrenbcc staat niet bij het kinderpakket, vandaar dat BBC3 en 4 pas na 20 uur doorgegeven worden. Deze vallen onder kennis en nieuws.
JimJam is er voor de kinderen bij gekomen.
Misdaadnet ook overdag erbij gekomen, wat ik leuk vind.

Ik heb info over de z.g. kabelraden gevonden.

http://www.kabelraden.nl/

Een geïnformeerde klant is een meer tevreden klant. :lol:
U kunt zich hier ook aanmelden voor een digitale nieuwsbrief.
Toevoeging
Programmaraad in uw gemeente:
http://www.kabelraden.nl/programmaraden ... ammaraden/

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: ZIGGO voorwaarden veranderen is opzeggen ??

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Zojuist contact gehad met Bas (achternaam ook bekend, maar vermeld ik niet) die mij gebeld heeft.

Hij heeft inderdaad bevestigd dat deze wijziging is doorgevoerd omdat er te weinig interesse voor was. (Ik was dus de enigste).
Per 1 juli word dan mijn totaalpakket omgezet naar basis + kinder - dan hou ik BBC1 en 2 - en de tekenfilmzenders (incl. nieuwe JimJam).

Ook vanwege problemen met internet heeft Ziggo allereerst via Bas uitgebreid verontschuldigd - en heeft een voor mij zeer acceptabele oplossing geregeld.

Wat mij betreft is probleem met Ziggo verholpen - dank je wel Bas.

Gesloten