LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huisbel.nl

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Kimmy May

huisbel.nl

Ongelezen bericht door Kimmy May »

Misschien heeft u wel eens van de website gehoord: www.huisbel.nl.
Men kan zich hier inschrijven, gratis, en ontvangt per mail elke dag het woningaanbod van Amsterdam, Den Haag en Utrecht.
Ik ben nu al 6 maanden op zoek naar een huis en ook ik heb mij ingeschreven bij deze (sorry dat ik het zeg) oplichters.

Als men interesse heeft in een huis dat die dag op de lijst staat, dan moet men bellen met een speciaal telefoonnummer.
Dit kost 0,80 cent per minuut. 'De stem' zegt dan dat hij het zo kort mogelijk zal houden, want hij wil mij niet op kosten jagen. Vervolgens vertelt hij uitgebreid over alle huizen op de lijst.
Dat is balen, als je nou net interesse hebt in het laatste huisje.

Enfin, na 10 minuten (dus 8 euro armer) heb ik dan eindelijk het telefoonnummer van de verhuurder van het huis waar ik interesse in heb.
Wat blijkt: het huis is al verhuurd!!!
Dat doet hij snel...10 minuten geleden kreeg ik de nieuwe mailinglijst binnen met de nieuwe beschikbare woningen.
Belazeren zij de boel, of ben ik nou gek? :?

Bundy

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door Bundy »

- 8) Da,s wel duidelijk Kimmy---het riekt wel ,n beetje..

Succes verder -maar pas dus op tussen personen <<-----

Kimmy May

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door Kimmy May »

Ja, dat dacht ik ook!

Ik heb ze ook een mailtje gestuurd, maar daar heb ik natuurlijk niks van terug gekregen.

Bob Schurkjens

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je over een paar jaar ook nog in Amsterdam wilt wonen dan moet je je nu inschrijven voor een echte huurwoning tegen een normale huur. Doe je dat niet dan zit je over een paar jaar nog te klooien op de manier waarop je dat nu doet (betalen aan beunhazen en criminelen, illegaal huren tegen woekerprijzen etc).

Zie: http://www.woningnet.nl/regio.asp?IID=5

Gast

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door Gast »

B.S. wat ben jij een hopeloze optimist. Eem [paar jaar wachten op een woning in Amsterdam :D Gemiddelde wachtduur: 8 jaar :!:

Kimmy May

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door Kimmy May »

De wachttijd is zelfs 12 jaar, hier in Amsterdam, bij de woningbouwvereniging.
Ik sta nu drie jaar ingeschreven, dus nog 9 jaar te gaan!
:cry:

Egon2
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2008 22:23

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door Egon2 »

Het lijkt erop dat huisbel.nl en vrije verhuur.nl beiden van dezelfde eigenaar zijn, en dat er over beide websites klachten komen.

svanmerrienboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2008 14:19

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door svanmerrienboer »

Ik stond (sta?) zelf ook ingeschreven bij dat Huisbel, mijn moeder heeft dat ooit voor mij gedaan. Vertrouwde het niet helemaal, dus nooit gereageerd. Probeer me dan ook uit te schrijven voor die irritante nieuwsbrief die je per email krijgt, ook van instanties via Huisbel, maar dit wordt gewoon genegeerd. Heeft iemand een tip hoe je je definitief uit kunt schrijven bij deze verschrikkelijke instantie?

Ilse2
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2008 10:54

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door Ilse2 »

Ook ik heb mij ooit ingeschreven bij huisbel.nl en dat heeft nooit iets anders opgeleverd dan irritante nieuwsbrieven. Ook heb ik slechte ervaringen met makelaarsfoon.nl (zie elder op dit forum). Zelf nooit geprobeerd, maar veel mensen melden ook problemen met Direct Wonen (zie ook elders op dit forum). Zoveel obsure bureautjes die willen profiteren van de woningnood...

Mijn vraag is nu: weet er iemand welke bemiddelingsbureau's wèl te vertrouwen zijn? heeft er iemand ook goede ervaringen ergens mee?

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door JvGin »

@ svanmerrienboer

Stuur mij een PB en je krijgt van mij een briefje dat ik meestal stuur naar bedrijven die het vertikken om mijn e-mailadres te verwijderen.

vastgoed
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 sep 2008 16:12

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door vastgoed »

Huisbel en vergelijkbare sites kopiëren gewoon advertenties van verhuurders op andere sites. Ik heb al meerdere keren gehad dat ik adverteerde met een huurwoning, en dagen later een reactie kreeg van een huurder via huisbel. Terwijl ik nooit van huisbel had gehoord...
En inderdaad, de woning was al verhuurd.

Ik weet niet waarvandaan ze kopiëren; het zou kunnen vanaf Marktplaats, Kamernet of Kamerhulp.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: huisbel.nl

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Als het te mooi is om waar te zijn in het niet waar.

Je betaalt je in Amsterdam gewoon blauw aan huur of je moet ik weet niet hoe lang wachten. Twaalf jaar wachttijd is te belachelijk voor woorden, tegen die tijd hoeft het meestal al niet meer. Vaak verdien je tegen die tijd ook al zoveel dat je ofwel niet meer voor sociale woningbouw kwalificeert, ofwel iets beters kan krijgen. Bureautjes die beweren je in een oogwenk aan woonruimte te kunnen helpen zijn meestal oplichters, ik ben zelf één keer benaderd door iemand die voor iedere bemiddeling zelfs 4000 euro durfde te vragen.

Oplossing is gewoon niet in Amsterdam te wonen. Er zijn genoeg plaatsen eromheen die wel betaalbaar zijn, en dan niet eens per se Almere. Zo bijzonder is Amsterdam nu ook weer niet, en zeker met kinderen zou ik er sowieso niet willen wonen. Kortom, staar je niet blind op Amsterdam. Bedenk ook dat je dan belasting gaat betalen aan een gemeentebestuur dat zijn mensen niet fatsoenlijk kan huisvesten.

Gesloten