Ik heb in februari nav een brief van GGN incasso's een betaling gedaan. Aangezien dat het hele bedrag was dacht ik dat hiermee de kous af was.
GGN heeft de volgende maand het bedrag verhoogd en uiteraard was het teveel moeite mij een brief te sturen, zodat ik hiervan op de hoogte was! Volgens GGN in opdracht van de geldeiser, volgens de geldeiser niet. Dus geheel onduidelijk wat dat extra bedrag was. Uiteindelijk heeft de geldeiser alles voor mij uitgezocht en was alles afgesloten... Althans dat dacht ik.
2 maanden later....Via mijn werkgever hoorde ik dat GGN beslag wil leggen op mijn salaris! Oftewel, volgens GGN staat er nog steeds wat open! En het bedrag was weer gewijzigd. En uiteraard geen brief naar mijn huisadres in de 2 maanden dat er dus dingen gewijzigd zijn.
Ik heb meerdere keren mijn betalingsbewijs opgestuurd en ik krijg telefonisch steeds andere dingen te horen, andere bedragen, zelfs mensen die zeggen dat het wel in orde is.. Ik snap er niks meer van. Iemand hier ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Bedrag incasso verhogen zonder melding/brief
-
Re: Bedrag incasso verhogen zonder melding/brief
Betreft het hier een deurwaarderskantoor dat is aangesloten bij GGN (Groep Gerechtsdeurwaarders Nederland) of het incassobureau van GGN in Den Bosch?Geplaatst op 02 Jun 2008 13:56 door LittleMe
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb in februari nav een brief van GGN incasso's een betaling gedaan. Aangezien dat het hele bedrag was dacht ik dat hiermee de kous af was.
GGN heeft de volgende maand het bedrag verhoogd en uiteraard was het teveel moeite mij een brief te sturen, zodat ik hiervan op de hoogte was! Volgens GGN in opdracht van de geldeiser, volgens de geldeiser niet. Dus geheel onduidelijk wat dat extra bedrag was. Uiteindelijk heeft de geldeiser alles voor mij uitgezocht en was alles afgesloten... Althans dat dacht ik.
2 maanden later....Via mijn werkgever hoorde ik dat GGN beslag wil leggen op mijn salaris! Oftewel, volgens GGN staat er nog steeds wat open! En het bedrag was weer gewijzigd. En uiteraard geen brief naar mijn huisadres in de 2 maanden dat er dus dingen gewijzigd zijn.
Ik heb meerdere keren mijn betalingsbewijs opgestuurd en ik krijg telefonisch steeds andere dingen te horen, andere bedragen, zelfs mensen die zeggen dat het wel in orde is.. Ik snap er niks meer van. Iemand hier ervaring mee?
Als het een bij GGN aangesloten deurwaarderskantoor betreft:
Neem contact op met de deurwaarder en vraag om opheldering. Immers u heeft de volledige hoofdsom + kosten betaald en daarmee is de kous af, en mag en kan de deurwaarder niets meer van u vorderen. Weigert de deurwaarder u uitleg te geven? Maak de deurwaarder dan duidelijk dat u een klacht zult indienen bij de Rechtbank te Amsterdam en wel bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders. Deze afdeling van de rechtbank is belast met het afhandelen van klachten van "schuldenaren" die van mening zijn dat een deurwaarder zijn/haar boekje te buiten is gegaan en van "schuldeisers" die eveneens klachten hebben over de werkwijze van de deurwaarder. De rechters van de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders kunnen besluiten een sanctie tegen de deurwaarder op te leggen als de Kamer van oordeel is dat u bent benadeeld. U kunt uw klacht sturen naar:
Rechtbank Amsterdam
Kamer voor Gerechtsdeurwaarders
Postbus 84500
1080 BN Amsterdam
Tel.: 020 – 541 28 25
Fax: 020 – 541 21 80
Betreft het echter een klacht over de werkwijze van het incassobureau van GGN? Neemt u dan contact op met GGN in Den Bosch
GGN Incasso ('s-Hertogenbosch - geen deurwaardersvestiging)
Postbus 1600
5200 BR
's-Hertogenbosch
Bezoekadres:
Stationsplein 50
5211 AP
's-Hertogenbosch
Telefoon : 073 - 518 11 11
Fax : 073 - 518 11 22
U kunt ook een mail sturen naar de klachtenafdeling van GGN: [email protected] (in de hoop dat u dan wel antwoord krijgt, want onze ervaring leert dat de heer Vrauwdeunt niet echt snel antwoord op e-mails).
Beslaglegging op uw inkomen kan slechts nadat u een dagvaarding heeft gekregen om voor de rechter te verschijnen. Pas nadat de rechter vonnis heeft gewezen, en u heeft veroordeeld kan worden overgegaan tot beslaglegging. Echter als u kunt aantonen dat u de gehele vordering heeft betaald. Dus bewijzen hiervan kunt tonen aan de rechter. Dan lijkt het ons zeer onwaarschijnlijk dat deze u veroordeeld voor het betalen van het openstaande bedrag dat over is gebleven na uw volledige betaling van de eerdere hoofdsom + kosten.
Succes! [/quote]
Als je mensen dan wil helpen moet je het ook wel volledig doen want een beslaglegging op het inkomen of je bankrekening kan ook via een conservatoir beslag. De deurwaarder heeft dan wel gegronde redenen nodig om de voorzieningenrechter te overtuigen. Na het opleggen van een conservatoir beslag dient binnen acht dagen een procedure tegen de schuldenaar te worden opgestart. De schuldenaar zal dan moeten voorkomen bij de (kanton)rechter, welke uiteindelijk vonnis wijst. http://nl.wikipedia.org/wiki/Conservatoir_beslagBeslaglegging op uw inkomen kan slechts nadat u een dagvaarding heeft gekregen om voor de rechter te verschijnen. Pas nadat de rechter vonnis heeft gewezen, en u heeft veroordeeld kan worden overgegaan tot beslaglegging.
succes!
-
Dit gebeurd bij particulieren heel zelden, en al helemaal niet voor kleine bedragen. Daar komt bij dat de rechtbanken dit al jaren geen propere zaak meer vinden.
De geleden schade kan verstrekkend zijn, waarbij de Gerechtsdeurwaarder ook nog eens aansprakelijk kan worden gesteld.
De geleden schade kan verstrekkend zijn, waarbij de Gerechtsdeurwaarder ook nog eens aansprakelijk kan worden gesteld.