LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kosteloos opzeggen orange
kosteloos opzeggen orange
Wij hebben een mail van orange gehad dat wij door een minimale prijsverhoging binnen 30 dagen kunnen opzeggen, zie:
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen die eindigen op
95 cent naar boven af op hele bedragen. Als u onoverkomelijke problemen heeft met deze prijsaanpassing kunt u uw contract kosteloos beëindigen via de klantenservice 0900 9515 (€ 0,20/min) tot 30 dagen na verzenddatum van deze e-mail.
bijvoorbeeld:
Als u ADSL Extra heeft en nu € 23,95 per maand betaalt, dan wordt
het maandtarief per 1 juli € 24. Het maandtarief voor Antispam gaat van € 0,95 naar € 1.
Zal dit dan probleemloos kunnen, daar wij er nog geen jaar een abb. IPB hebben, maar de telefoon werkt niet optimaal, dus lijkt het ons een uitgelezen kans.
Zijn er al mensen die hebben opgezegd nav die mail die in nieuwsbrief 11 stond.
groetjes van Ils
Vanaf 1 juli 2008 ronden wij de prijzen die eindigen op
95 cent naar boven af op hele bedragen. Als u onoverkomelijke problemen heeft met deze prijsaanpassing kunt u uw contract kosteloos beëindigen via de klantenservice 0900 9515 (€ 0,20/min) tot 30 dagen na verzenddatum van deze e-mail.
bijvoorbeeld:
Als u ADSL Extra heeft en nu € 23,95 per maand betaalt, dan wordt
het maandtarief per 1 juli € 24. Het maandtarief voor Antispam gaat van € 0,95 naar € 1.
Zal dit dan probleemloos kunnen, daar wij er nog geen jaar een abb. IPB hebben, maar de telefoon werkt niet optimaal, dus lijkt het ons een uitgelezen kans.
Zijn er al mensen die hebben opgezegd nav die mail die in nieuwsbrief 11 stond.
groetjes van Ils
Re: kosteloos opzeggen orange
Naast telefonisch opzeggen, waarbij u in gesprek met nadruk aangeeft dat de reden van opzeggen is, dat de prijsaanpassing voor u reden is om kosteloos op te zeggen ( ik neem aan met onmiddellijke ingang)Als u onoverkomelijke problemen heeft met deze prijsaanpassing kunt u uw contract kosteloos beëindigen via de klantenservice 0900 9515 (€ 0,20/min) tot 30 dagen na verzenddatum van deze e-mail.
Omdat telefonisch opzeggen geen bewijsmateriaal voor u oplevert mocht er administratief iets misgaan bij de verwerking van uw telefonische opzegging ,
adviseer ik u dringend om uw telefonische opzegging te bevestigen in een aangetekende brief met ontvangstbevestiging! Ook daar als reden de prijsaanpassing vermelden + datum beëindinging. U vraagt zowel telefonisch als in brief om binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging einde contract per ....... toe te sturen!
U maakt een kopie van brief + kopie van rode kaart waarmee u de toestemming voor automatische incasso intrekt en legt een dossier aan met datum telefonische opzegging + naam van degene die u gesproken heeft ( naam laten spellen)
Kopie brief + kopie rode kaart. Zet klantnummer op zowel brief als rode kaart.
bewijs van versturen brief en bij ontvangst retourkaart in dossier.
Ik adviseer u dit omdat ik een half jaar bezig geweest om mijn opzegging bij Telfort rond te krijgen, zie Thread Telfort maakt fout op fout onder subforum Internetproviders.
Better safe than sorry.
dank je wel voor het antwoordt.
is het ook mogelijk dat ik het en telefonisch opzeg en per fax
maar, moet ik nu eerst zorgen dat ik mij vast aanmeld bij een andere provider, want wil wel graag mijn tel.nr. behoudeik heb 30 dagen de tijd om op te zeggen, als ik nu al zou opzeggen, vrees ik dat het internet en de telefoon er gelijk afgegooid gaan worden.
alvast dank voor uw verdere antwoordt
gr. ils
is het ook mogelijk dat ik het en telefonisch opzeg en per fax
maar, moet ik nu eerst zorgen dat ik mij vast aanmeld bij een andere provider, want wil wel graag mijn tel.nr. behoudeik heb 30 dagen de tijd om op te zeggen, als ik nu al zou opzeggen, vrees ik dat het internet en de telefoon er gelijk afgegooid gaan worden.
alvast dank voor uw verdere antwoordt
gr. ils
en een bevestiging per mail vragen, is dat ook voldoende bewijs?
Een fax, die een uitdraai maakt, geeft een schriftelijk bewijs, maar ik zou even googlen op rechtsgeldigheid en fax. Ik heb wel berichten gelezen dat fax uitdraai rechtsgeldig is maar ik heb dat niet zelf gecontroleerd.
BerichtGeplaatst op: 22 Jun 2008 20:23 Onderwerp: opzeggen orange
en een bevestiging per mail vragen, is dat ook voldoende bewijs?
Ik had drie e-mails, waarvan er één was die ik in een rechtzaak had kunnen gebruiken. Hierin stond dat ik deze e-mail ook als brief ter bevestiging van opzegging kon gebruiken.
Ondanks 2 e-mails van 12move waaruit bleek dat ik opgezegd had per 10-12-2007 en bovengenoemde e-mail van Telfort deden ze gewoon of ze er niets mee konden en bleven me * een half jaar * lastig vallen met onterechte, onjuiste facturen over 2008.
Het is dat de bank gestorneerd had en er een selectieve blokkade op hun nummer staat, anders was ik nu nog maandelijks aan het proberen mijn geld terug te krijgen, want eerdere verzoeken om mijn geld terug te storten ( via e-mail ) werden genegeerd. Mijn aangetekende brieven ook, maar die hadden als bewijsmateriaal in de rechtbank kunnen dienen.
Dankzij bemiddeling KPN ben ik van hen af, anders had ik nu de brief van een incassobureau in huis gehad.
Ik zou dus staan op een schriftelijke bevestiging einde contract per .....
De Centrale Raad van Beroep, de hoogste rechter in Sociale Verzekeringszaken, oordeelde onlangs dat een melding per fax niet rechtsgeldig is. Het risico dat deze niet ontvangen wordt of zoek raakt bij de ontvanger, ligt in het geval van faxen bij de verzender. Een verzendrapport van de fax is volgens de Centrale Raad niet gelijkwaardig aan een bewijs van aangetekende verzending van een brief.
Ik las dit op internet n.a.v. een financiële kwestie. Ik vind het wel vreemd dat zo'n uitspraak gedaan is maar daar kunnen we alleen maar lering uit trekken.
Ik zou dus op safe spelen en een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen, Kopie van brief en rode kaart om toestemming tot incasso's stop te zetten bewaren, mocht rond de opzegging een probleem ontstaan.
Als de provider niet ingaat op uw opzegging door niet te reageren heeft u als een incassobureau ingeschakeld heeft bewijs dat de provider in gebreke is gebleven en de opzegging niet administratief heeft afgehandeld.
Als de provider geen brief ter bevestiging einde contract binnen 14 dagen stuurt kunt u wel via e-mail daar regelmatig over klagen tot er een onterechte factuur komt en thuis op de deurmat valt, dan is het tijd voor weer een aangetekende brief.
Ik zou hier dan zeker ook melding van maken bij Consuwijzer.nl omdat ze anders rustig door kunnen gaan met opzeggingen negeren. Hier kunnen zowel telefonisch als via klachtenformulier op site een klacht ingediend worden over problemen rond providers.
Niet iedere provider maakt fout op fout bij opzeggingen. In principe zou telefonische opzegging voldoende moeten zijn, maar dan heeft u geen bewijs mocht er iets fout gaan bij de verwerking van uw opzegging.
Ik las dit op internet n.a.v. een financiële kwestie. Ik vind het wel vreemd dat zo'n uitspraak gedaan is maar daar kunnen we alleen maar lering uit trekken.
Ik zou dus op safe spelen en een aangetekende brief met ontvangstbevestiging sturen, Kopie van brief en rode kaart om toestemming tot incasso's stop te zetten bewaren, mocht rond de opzegging een probleem ontstaan.
Als de provider niet ingaat op uw opzegging door niet te reageren heeft u als een incassobureau ingeschakeld heeft bewijs dat de provider in gebreke is gebleven en de opzegging niet administratief heeft afgehandeld.
Als de provider geen brief ter bevestiging einde contract binnen 14 dagen stuurt kunt u wel via e-mail daar regelmatig over klagen tot er een onterechte factuur komt en thuis op de deurmat valt, dan is het tijd voor weer een aangetekende brief.
Ik zou hier dan zeker ook melding van maken bij Consuwijzer.nl omdat ze anders rustig door kunnen gaan met opzeggingen negeren. Hier kunnen zowel telefonisch als via klachtenformulier op site een klacht ingediend worden over problemen rond providers.
Niet iedere provider maakt fout op fout bij opzeggingen. In principe zou telefonische opzegging voldoende moeten zijn, maar dan heeft u geen bewijs mocht er iets fout gaan bij de verwerking van uw opzegging.
Inmiddels had ik al een poging gewaagd, en de helpdesk medewerker heeft keurig bevestigd dat mijn contract per 31-07-2008 beeindigd zou worden.
Omdat ik voor de zekerheid ook per e-mail had gedaan, kreeg ik een mail terug dat ik pas volgend jaar mag opzeggen.
Als het telefoongesprek wordt opgenomen dan is dat toch ook een geldig bewijs ?
Omdat ik voor de zekerheid ook per e-mail had gedaan, kreeg ik een mail terug dat ik pas volgend jaar mag opzeggen.
Als het telefoongesprek wordt opgenomen dan is dat toch ook een geldig bewijs ?
zorg in ieder geval dat je wel een schriftelijke bevestiging van opzegging van orange krijgt, dat is jouw bewijs
en opnames van de telefoon, wie zegt dat ze die hebben, dat is weer heel moeilijk te bewijzen
jij ook succes, gr Ils
en opnames van de telefoon, wie zegt dat ze die hebben, dat is weer heel moeilijk te bewijzen
jij ook succes, gr Ils
Dat was tegen mij ook gezegd. U denkt toch niet dat u een log krijgt van uw gesprek als de Provider u niet als klant wilt verliezen?Inmiddels had ik al een poging gewaagd, en de helpdesk medewerker heeft keurig bevestigd dat mijn contract per 31-07-2008 beeindigd zou worden.
Ik had ook 3 e-mails, 2 van 12move en 1 van Telfort zelf waar de einddatum van contract bevestigd werd. Dit hielp niet. Telfort sarde vrolijk door tot ik hulp kreeg van KPN.Com afd klantencontact. Anders had ik in de rechtbank mijn gelijk gehaald als het incassobureau een rechtzaak tegen me aangespannen had.
U moet staan op een schriftelijke bevestiging einde contract, graag met de einddatum erin omdat daar ook van mening verschild kan worden ( weet ik van vrienden.)
Het gesprek heb ik zelf opgenomen.
Inmiddels heb ik ook per mail een bevestiging gehad, nu wacht ik even een weekje af, op de schriftelijke bevestiging.
Zolang alles maar voor de 17e rond is (binnen 30 dagen vanaf 17 juni)
Als nu iedereen die Orange zat is, (en dat zijn er heel wat) nu meteen opzeggen, dan is het snel gebeurd met Orange
Inmiddels heb ik ook per mail een bevestiging gehad, nu wacht ik even een weekje af, op de schriftelijke bevestiging.
Zolang alles maar voor de 17e rond is (binnen 30 dagen vanaf 17 juni)
Als nu iedereen die Orange zat is, (en dat zijn er heel wat) nu meteen opzeggen, dan is het snel gebeurd met Orange
Indien deze SCHRIFTELIJKE bevestiging niet rond 14de binnen is, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en zelf schriftelijk, aangetekend met ontvangstbevestiging nogmaals opzeggen. Kopie van brief maken, meteen rode kaart bijvoegen waarin u per d.d. ... uw toestemming voor automatische incasso's intrekt. Kopie hiervan maken.Zolang alles maar voor de 17e rond is (binnen 30 dagen vanaf 17 juni)
U geeft in de brief aan dat u d.d. .... telefonisch heeft opgezegd, dit bevestigd heeft in een e-mail, d.d. ..., een e-mail ter bevestiging einde contract heeft gehad d.d. ..
U vraagt echter om een rechtsgeldig schriftelijk bewijs van opzegging per d.d. en u verzoekt dat dit binnen 14 dagen aan u toegestuurd wordt.
Mocht er toch probleem rond tijdig opzeggen ontstaan, dan heeft u een rechtsgeldig bewijs dat u heeft opgezegd.
Het opnemen van een telefonisch gesprek zonder dat u vooraf toestemming heeft gevraagd geeft misschien problemen rond rechtsgeldigheid van opgenomen gesprek!Zie:
http://blog.iusmentis.com/2008/03/19/ge ... an-banden-
Speel op safe en zorg dat u de troeven in handen heeft, mocht u naar de Geschillencommissie moeten om uw gelijk te krijgen.
Inmiddels heb ik sinds vrijdag ook de schriftelijke bevestiging binnen.
Alleen staat er wel " Hierbij houden wij rekening met een contracts periode van 12 kalendermaanden en een opzegtermijn van een kalendermaand "
Alhoewel ik pas sinds mei een abonnement heb wordt het wel beëindigt per 31-07-2008, dat zijn maar 3 maanden.
Alleen staat er wel " Hierbij houden wij rekening met een contracts periode van 12 kalendermaanden en een opzegtermijn van een kalendermaand "
Alhoewel ik pas sinds mei een abonnement heb wordt het wel beëindigt per 31-07-2008, dat zijn maar 3 maanden.
Orange bestaat niet meer. Je hebt nu met Online te maken als leverend bedrijf.
Ook goed : Online dan
In iedergeval ben ik er van af
In iedergeval ben ik er van af