LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Borg bij vakantiepark ingehouden.

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
manie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jun 2008 11:39

Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door manie20 »

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, maar na veel zoeken op google leek het me toch wenselijk hier een berichtje te plaatsen om te kijken wat mijn rechten zijn.

Allereerst wil ik de naam van het vakantiepark niet noemen / door het sleik halen, ik ben er al drie keer geweest en altijd super gehad! (mooie luxe huisjes etc.)

Maar nu wil het volgende, wij zijn met een zogenaamde "risicogroep" naar dat park gegaan. 20 personen verspreid over 4 huisjes.

Borg per huisje: 400€.

Nu vond ik dat al erg hoog, maar ik neem aan dat ze ons vooraf al niet helemaal vertrouwde. Maargoed, borg is er om weer terug te krijgen laten we maar zeggen :-)

Tot mijn grote opluchting is er het hele weekend niks stuk gegaan en zijn we nooit benaderd met de mededeling: "jongens jullie verzorgen overlast".

Nu heb ik een brief ontvangen voor het volgende:
"kosten extra aandacht beveiliging^& compensatie klachten geluidsoverlast"

336,13 euro EXCL 19% BTW maakt 400 euro.


Nu ben ik zelf zo iemand van: oke 20 euro per persoon, dat is te overzien. Die mensen op dat park zullen vast niet voor niks die boeten willen betalen.

Maar met een groep van 20 mensen voelen veel mensen zich onheus bejegend. (Teveel goede die zo onder de kwade leiden)

Kan ik hier tegenin gaan bij het park?
Is het raar om te vragen wie ze dan hebben moeten compenseren en voor hoeveel?

We zijn namelijk in mijn ogen erg rustig geweest en ik ben samen met een collega de huisjes om onze huisjes afgeweest om uit te leggen dat we met een grote groep waren en indien ze last hebben even een seintje moesten geven omdat we niemand tot last wilde zijn.

Ik vind het een lastige situatie in ieder geval en ben benieuwd of mensen tips of suggesties hebben.

Met vriendelijke groet,
Armand

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door MLF »

Zolang u zelf vind dat u en de anderen rustig waren (overigens is het niet voor niets een vakantiehuisjes park, daar moet je leuk doen en dat gaat met geluid) en u heeft geen klachten gehad, heeft u recht om uw borg terug te krijgen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door Henri42 »

Nu heb ik een brief ontvangen voor het volgende:
"kosten extra aandacht beveiliging^& compensatie klachten geluidsoverlast"

336,13 euro EXCL 19% BTW maakt 400 euro


Herkenbare klacht bij een grote groep oa : drank muziek schreeuwen gaan hand in hand, de betreffende risico groep merkt erzelf niets van, dat men zelf ook nog huizjes afloopt geeft aan dat men bij voorbaat overlast bezorgen kan (*-*), de securite waarschuwt altijd van te voren

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door MLF »

400 euro is natuurlijk wel belachelijk
volgens mij is meneer opgelicht
boete voor overlast die niet is geconstateert ook nog
overigens is het aan de politie om boetes uit te schrijven en niet aan een vakantiehuisjes verhuurder
meneer moet gewoon aangifte doen en de 400 euro terug eisen
tenzij het normaal is 400 euro te betalen voor zogenaamde security, moet meneer ff de regels nalezen

manie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jun 2008 11:39

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door manie20 »

@Henri,
Hier heb je zeker gelijk in. Het probleem met een grote groep is natuurlijk dat er altijd wat "lastigere" mensen bij zitten. Daarnaast ook een groep "verantwoordelijke" waar ik mijzelf onder schaad. Mede om die reden ben ik samen met nog iemand even de omringende huisjes langs gegaan.

@MLF,
400 euro lijkt mij ook belachelijk veel. Ik vraag me daarom ook af dat indien ze mensen hebben "gecompenseerd" voor geluidsoverlast. ( Ik weet niet of het zo is, maar ik kan me voorstellen datg het park een kortingsvoucher geeft voor de volgende vakantie bij het park. ) Maar kunnen wij daar dan uberhaubt voor beboet worden? Het is voor ons namelijk een oncontroleerbare situatie.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door Henri42 »

Het is voor ons namelijk een oncontroleerbare situatie.
Mede om die reden ben ik samen met nog iemand even de omringende huisjes langs gegaan.


Daar schieten de andere vakantiegangers veel mee op dat ze weten dat er overlast komt :geen lui mee nemen die oncontroleerbaar zijn is een betere suggestie.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door eeliane »

Is er geklaagd dan door omringende huisjes?
Zo niet dan lijkt de klacht ongegrond,
extra controles uitgevoerd?
dan hadden ze u van te voren in moeten lichten over het bedrag en hun reglement.
Zou maar eens gaan infomeren en wanneer klacht is geweest en waarvoor je nou eigenlijk precies moet betalen

titusvh
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 sep 2007 12:01

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door titusvh »

Ze kunnen niet zomaar met een bedrag op de proppen komen. Het minste is wel een onderbouwing van dat bedrag.
Wat zeggen de algemene voorwaarden?

Dat je vantevoren langsgaat om mensen te waarschuwen en zelfs te zeggen dat ze het moeten laten weten als ze overlast ervaren is goed bedoeld. Maar denk je echt dat mensen bij een stel dronken lorren - die bovendien tot een risicogroep behoren - gaan klagen? Ik zou het risico niet nemen... Voor hetzelfde geld krijg je klappen of gaan ze je expres extra lastiog vallen. Dat risico zou ik - zeker niet met kinderen erbij - willen lopen.

fambens
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2008 19:05

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door fambens »

zonder nadere informatie en de overeenkomst gezien te hebben is het moeilijk om een gericht antwoord te geven: Bijvoorbeeld: wat zijn de feiten, wat is er precies allemaal gebeurd, gezegd en geschreven ? Vervolgens: wat staat er in de overeenkomst: o.a. waarvoor werd de borg verlangd ? Wat zegt de overeenkomst over eventuele voorwaarden bij hele of gedeeltelijke inhouding ?
Tot slot: is de overeenkomst rechtsgeldig (bij een grote organisatie neem ik aan van wel) en/of is de uitvoering van de overeenkomst in uw geval wel redelijk geweest ?
Als u geen advocaat wilt of kunt inschakelen kan misschien de wetswinkel helpen.


Succes !

Van Dael François
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:08

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door Van Dael François »

Als ik naar een vakantiepark ga met mijn gezin, dan ga ik er ook voor een beetje rust en kan ik zo'n groep van 20 personen in dronken toestand best missen.
Als ge de omringende huisjes afgaat om te verwittigen dat er wat overlast zou kunnen onstaan, wel eigen schuld, dikke buld, en kan ik niet meer zeggen dan dat dit een les is voor volgende keer.

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door Dirkie »

en kan ik zo'n groep van 20 personen in dronken toestand best missen.
Lezen is een kunst. TS schrijft alleen over een risicogroep. U beschijft blijkbaar iets wat U wilt lezen, niet wat er staat!
Misschien dat de TS kan schrijven wat met de term 'risicogroep' nu precies bedoeld werd. Gaat het hier om 20 verstandelijk gehandicapten of bijvoorbeeld 20 losgeslagen studenten of om 20 TBS'ers met proefverlof?

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door MLF »

Als ik naar een vakantiepark ga met mijn gezin, dan ga ik er ook voor een beetje rust en kan ik zo'n groep van 20 personen in dronken toestand best missen.

dan kunt u beter in een hutje op de hei gaan zitten ipv tussen anderen in een park
of u huurt het hele park af en gaat u gezellig met uw gezin daar zitten zonder andere mensen

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door Henri42 »

onzinnige opmerking een stel lui gaan van te voren de buren waarschuwen dat ze er tegen aan gaan:: daar mag je blij mee zijn met zo,n instelling: wij hebben gewaarschuwd NU ER TEGEN AAN

manie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jun 2008 11:39

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door manie20 »

Allereerst bedankt voor al jullie zeer nuttige (en minder nuttige) input.
Ik zou graag even uit de wereld willen halen dat we met een groep "alleen maar" dronken jongens daar waren. Dat is niet ter sprake.

De risicogroep die ik bedoel gaat om een senioren voetbal team.
Voetbalteams zien dit soort parken liever gaan en komen.
Ik vermoed dat ze dan inderdaad bang zijn voor geluidsoverlast of hinden voor andere parkgasten of dat er dingen kapot gaan.

Dat we de huisjes om ons heen langs gaan was om de simpele reden dat er overdag wat jongens aan het voetballen waren en we simpel niemand tot last wilde zijn. (Hoe een ieder dit verder interpreteerd dient hij zelf te weten.)

Nou na veel navraag heb ik echter wel de bovenste steen boven gekregen uit het gezelschap.

1. Er blijkt een waarschuwing te zijn geweest voor geluidsoverlast.
S'nachts had een van onze huisjes de voordeur open laten staan (tussendeur was wel dicht) bewaking kwam langs, en vroeg vriendelijk of die deur dicht mocht. (omdat er toch extra geluid kwam.) Dit was een waarschuwing, maar ging pas geld kosten indien er klachten waren.

Park haar voorwaarden m.b.t. geluidsoverlastg: €50 boete per keer.

2. De extra aandacht blijkt nu uiteindelijk een andere avond te zijn waarin een huisje was buitengesloten door een jongen die ziek / moe was en vast naar huis was gegaan. (Schijnbaar diep sliep) want die nam de telefoon niet op en deed de deur niert open. Vervolgens zijn ze naar de nachtwaker gelopen of er een extra sleutel was, en deze man liep zeer vriendelijk mee om de deur open te doen voor die jongens die buitengesloten waren.

Ik zeg vriendelijk omdat die jongen geen benul hadden dat ze voor dat verzoek en rekening zouden krijgen. (Zo kwam het niet over.)

Ik heb ondertussen een brief gestuurd met het verzoek om een specificatie, want zoals ik het nu kan inschatten aan de hand van alle gegevens is er 1x een waarschuwing geluidsoverlast gegeven. (50€) en 1x extra aandacht door de bewaking gegeven (gemakshalve zal ik zeggen ook 50€? Al staan die prijzen niet in de lijst.)

Betekend dat we nog steeds 300€ moeten betalen ergens voor. Mijnsinziens een buiten proportie bedrag.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!

MVG,
Armand

manie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jun 2008 11:39

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door manie20 »

Om jullie nog even bij te prate, ik heb schrijven terug gehad.
De borg die ingehouden is is gedaan op basis van het volgende.

50,00 euro voor extra aandacht bewaking.
395,00 euro kosten voor het geven van een tegoedbon gratis weekend voor een andere parkbezoeker.

Op basis van deze gegevens is 400 euro borg ingehouden.

Hoe naar ik het ook vind dat iemand in het park dermate last heeft gehad dat die dit wenste te krijgen. (Wellicht was Henri er ook?)

Ik vind het persoonlijke buiten proportie.
Mede omdat dit niet gecommuniceerd is tijdens het verblijf of in de voorwaarden.

Nu wil ik zelf in de toemomst graag naar dit soort parken kunnen, dus echt moeilijk doen hoeft van mij niet zo. Maar een groot deel van mijn resigenoten vinden het belachelijk en verwachten eigenlijk dat ik klaag over deze inhouding van de borg.

Heeft iemand ooit ervaring gehad met zo'n situatie?

MVG,
Armand

Dirkie
Berichten: 2943
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Blijkbaar is er dus iemand geweest die geklaagd heeft over jullie aanwezigheid, gezien het volgende
395,00 euro kosten voor het geven van een tegoedbon gratis weekend voor een andere parkbezoeker.
En blijkbaar is de directie van het park het met die klager eens en heeft besloten om aan deze persoon de kosten van het blijkbaar mislukte weekend te vergoeden.
Maar ik denk dat je de voorwaarden van het park er op na moet slaan om te kijken, of daar staat, dat de borg ook voor dit doel gebruikt mag worden. En zolang als niet bekend is, om welk park het gaat, kan niemand behalve jijzelf hier iets over zeggen.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door Henri42 »

Manie

Ik was er inderdaad niet, dat jij en jouw gezelschap mede vakantie vierders een weekend bedorven hebben komt niet in je op Manie ???. moeten de buren s,avonds met jou gaan communiceren met alle risco,s van dien??, de omgekeerde wereld Manie !!! (-() (*-*)

400:20= Euro 20,- per persoon, waar neuzelen jullie nog over, stuur de buren een bloemstuk met excuses

manie20
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 jun 2008 11:39

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door manie20 »

Ik zal daar maar niet op reageren. Dat 20 euro p.p. het geld ook niet is snap ik ook, het is juist de principe kwestie dat het in onze ogen niet terecht is. (Anders had ik mijn tijd ook wel beter kunnen besteden.)

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door MLF »

Ik denk dat u beter aangifte kunt gaan doen, u bent gewoon belazerd.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Borg bij vakantiepark ingehouden.

Ongelezen bericht door Henri42 »

Belazerd????? de gedupeerde buren zijn belazerd door de 20 overlast bezorgers. uit Manie,s verhaal blijkt duidelijk dat zij overlast aan d buren en parkbeheerder bezorgt hebben, daarna gaan mekkeren ook nog shame shame

Gesloten