LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbezorging vanuit Engeland

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
fonzie9
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2008 10:59

Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door fonzie9 »

Ik lees dat er nogal veel klachten over TNT post zijn.

Mijn klacht is wat specifieker:
Ik merk dat de bezorging vanuit Engeland de laatste 2 jaar zeer te wensen overlaat.
Pakjes en enveloppen (geen verschil) doen er vaak weken over om te arriveren. Soms komen ze zelfs helemaal niet aan.

Vraag is wie dit herkent, dit lijkt me echt iets om eens aandacht aan te schenken op televisie.

yona
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jan 2006 17:23

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door yona »

Ik herken het probleem. In november j.l. zijn er 2 pakjes voor mij uit GB en een pakje uit de VS zoekgeraakt. In zo'n 2 weken tijd. Klagen bij TNT helpt niet. Je moet een trackingnummer hebben. Helaas is het niet altijd mogelijk om dit te bemachtigen. TNT wil niets onderzoeken als je dat nummer niet hebt. Het vreemde is dat iemand in dezelfde straat ook een pakje uit GB mist (in dezelfde periode verstuurd). Dus je zou toch zeggen dat het probleem dichter bij huis ligt...
Als je bij TNT via de site een klacht indient, moet je eindeloos opties kiezen die je meestal niet verder helpen. Uiteindelijk krijg je dan een antwoordmail terug met een antwoord waar je ook niets aan hebt en vervolgens wordt je weer naar dezelfde site van TNT verwezen.
Vicieuze cirkel dus...

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door Frans75 »

1 kleine opmerking:

Post/pakketten vanuit Engeland worden binnen Nederland niet uitsluitend door TNT Post bezorgd, dus zorg dat je bij het goede bezorgbedrijf klaagt.

yona
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 jan 2006 17:23

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door yona »

Heb ik gedaan, het was TNT. :?

fonzie9
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2008 10:59

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door fonzie9 »

Ook hier zijn mensen met klachten hieromtrent te vinden:

http://forums.ebay.nl/thread.jspa?messa ... #500303830

Hoe meer mensen zich aansluiten, hoe beter.

In maart 1 Ebay-envelop kwijt en 6 (!) bestellingen bij www.play.com

En 1 pakket werd teruggestuurd zonder duidelijke reden.

Alles vanuit de UK.

Gelukkig stuurt Play.com nieuwe exemplaren (zonder vragen te stellen), maar bij de Ebay-envelop is het maar even afwachten. Desnoods een Paypalclaim indienen dan maar.

Ik heb inmiddels klachten neergelegd bij Sandd, Selektmail, TNTpost bij Royal Mail en RM Netherlands (bij die laatste lijkt het probleem te liggen, bij het distributiecentrum)

Ik begin er behoorlijk ziek van te worden, dit kan zo echt niet langer.

W.P
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2005 14:57

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door W.P »

ik had op 7dec 2007pakjes gestuurd naar engeland met priority en kwamen op de adressen op verschilende data's aan maar de eerste was op14 jan.ontvangen.dus in vervolg maar met pinksteren versturen.
Maar vrienden van ons in Engeland is postbode bij de royal mail maar daar is men ook niet zo vlot

W.P
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2005 14:57

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door W.P »

En wat ik weet is dat er in engeland veel postkantoren(tjes)zijn in kleine winkels.Zoals een kiosk van een wijk in een grote plaats en maken ze zelf uit of er post is om te versturenIk weet in Plymouth was er zo'n agentschap en had op zolder van jaren post liggen van versturen en ontvangen

Verhor
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2008 16:28

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door Verhor »

Inderdaad de postbezorging uit GB is sinds een paar jaar enorm slecht. Bij mij komen ongeveer de helft van de pakjes niet aan, een groot deel van de pakjes die wel aankomen, doen er meer dan een half jaar over en worden dan meestal in slechte staat geleverd. De TNT krast dan doorgaans de poststempel overigens weg omdat ze dan blijkbaar denken dat je niet meer kunt zien hoelang het pakje onderweg is geweest, alsof je zelf niet weet wanneer je het besteld hebt! Er zit trouwens in het pakje ook nog altijd een pakbon.

Ook normale post, dus geen pakjes, levert een probleem op. Ook hiervoor geldt dat 50% zoek raakt. Ik heb mijn abonnementen in GB daarom maar opgezegd.

Inderdaad is TNT niet de enige die pakjes uit de UK verzorgd. Selektvracht/Selektmail nemen ook een deel voor hun rekening. Bij hen is het nog erger. Zij sturen post aan mij geadresseerd zelfs gewoon retour met de opmerking dat ik vertrokken ben zonder bekend adres. Maar een ander deel van de post leveren ze dan weer wel. Gemiddelde vertraging: meer dan een maand.

Dan hebben we nog business post die een vertraging heeft van meer dan een half jaar en ook post retourneert.

Al met al is de TNT nog niet de slechtste, maar voor mij geen bestellingen meer uit GB. Het risico is veel te groot dat het product niet aankomt!

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door JvGin »

Het probleem ligt naar mijn idee in GB. Het is namelijk zo dat de post snel naar GB gaat maar daar lang blijft liggen.
Heb een aantal aangetekenden gehad, waren zo het land uit met tracktrace. Echter duurde het veel te lang voor deze in GB bezorgd zijn.

Verhor
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2008 16:28

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door Verhor »

Post naar GB heb ik geen probleem mee. Het probleem ligt hem in de post vanuit GB. Ik heb een aantal keren dat laten nachecken en daar geldt ook voor, het is binnen de kortste keren in Nederland, maar wat er in Nederland mee gebeurd schijnt niemand te weten.

Hoe dan ook ik deed veel zaken met Engeland en kan alleen maar concluderen dat zo'n 50% van de post uit Engeland in Nederland niet aankomt. nog eens 20% komt met een vertraging van meer dan 3 maanden (ook als je voor priority betaald) en slechts 30% wordt correct en snel afgeleverd.

Ik heb overigens niet de indruk dat de postbode daar iets aan kan doen. Volgens mij ligt het probleem meer op de plek waar de post in Nederland binnenkomt. Een tip is overigens om de post via Duitsland te versturen, dan komt het wel in bijna 100% van de gevallen aan en meestal nog binnen 4 dagen!

JvGin
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jul 2008 00:59

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door JvGin »

Ik vermoed dat dan het probleem zit bij de overslag, GB -> Vliegtuig -> NL.
Internationaal Mailorder Unit Amsterdam sorteert de post voor de NL sorteercentra en dan zou het in Nederland besteld moeten worden. Vreemd. Heel vreemd.

keja
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 mei 2006 20:30

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door keja »

Ik heb op 30 juni 2008 een bestelling geplaatst bij een bedrijf in Schotland, dit werd net bezorgd door TNT.

browneyes
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2005 09:26

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door browneyes »

Pakjes uit GB worden door Selekt vracht en Selekt mail bezorgt. TNT bezorgt maar mondjes maat pakjes voor Royal mail. Het duurt soms 3 a 4 weken voordat selekt mail pakjes aanleverd. Vooral play 247 heeft een contract met selekt mail wat trouwens de deutche post is.

HisMastersNoise
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 19:44

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door HisMastersNoise »

Ik woon een beetje buiten af maar TNT komt hier altijd keurig aan de deur en krantbezorging geschied in een speciale open bus alleen bestemd voor die krant en niet voorzien van enige adresherkenning.
Ik heb een maand of drie geleden een pakketje (brievenbuspost, kleine bubbel envelope) uit Engeland laten komen dit werd bezorgd in die voor de krant bestemde brievenbus deze bezorger is een carriere als helderziende misgelopen ;-).
De 2e keer dat ik een zelfde soort pakketje bij hetzelfde bedrijf bestelde is het na ruim een maand nog steeds niet aangekomen. In overleg met de leverancier hebben we nu opnieuw het item verstuurd maar dan met de extra optie (3,5 GBP) Track en Trace , inmiddels ben ik er achter dat Track en Trace niet verder gaat dan tot aan de oversteek naar Nederland en dan weet niemand meer waar het pakketje is. Ik vind dit ongelofelijk dat je dus een betaalde opdracht krijgt en deze dus niet volledig uitvoert danwel controleert.
Wanneer was de laatste keer dat u of ik niet verantwoordelijk waren voor onze eigen daden ????????????
Oh ja Track en Trace is wel ergens goed voor ....... de leverancier hoeft geen 4 tot ..... weken te wachten op de uitbetaling van zn claim .... nou daar mag ik dan voor betalen, terwijl het mij zo simpel lijkt .... ik bestel iets, betaal het en vervolgens krijg ik het bestelde niet ..... je zou toch zeggen meteen je geld terug !
neeeeeee dus wachten tot Royal Mail de claim heeft betaald
Inmiddels zit ik ook al een maand te wachten op een pakje uit Amerika
wie weet alweer een verhaal ?!
Maar wanneer gaat nu eindelijk iemand eens iets doen aan deze naar mijn mening enorme misstand bij pakketbezorging.

liekeme
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2009 10:34

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door liekeme »

Is het niet mogelijk dat hier eens wat uitgebreider aandacht aan besteed wordt. Het is te gek voor woorden dat ik afgelopen zondagavond een pakje bestel in Duitsland dat vervolgens op dinsdag wordt afgeleverd en dat alle pakjes uit Engeland een waanzinnige tijd kosten. Ik zit nu weer op twee pakjes te wachten waarvan de eerste ruim twee weken geleden verstuurd is. Er wordt ook op het Ebayforum enorm geklaagd over Engeland. Waarom alleen Engeland? Wat is er zo specifiek dat het alleen dat land is. Dat moet toch iemand een keer kunnen uitzoeken?

stofzuigertje

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Het Engelse systeem is niet zo goed als Nederland en Duitsland, de meeste Euro landen werken beter, betrouwbaarder en sneller.

Van mijn mogen ze dat Pond houden en ik koop daar gewoon niets meer.
Zo straf je ze het meeste, en verkopen naar doe ik ook niet meer.
Staat in elke advertentie die ik plaatste.

Dit soort regels zullen ze niet leuk vinden maar als we nooit meer iets daar kopen of of erg weinig omdat de bezorging zo slecht is moeten de Engelse wel protesteren en verbetering eisen.

nanda80
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:33

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door nanda80 »

Nou als inwoner van engeland. Heb ik regelmatig te maken met zoekrakende pakketten naar Nederland. Ik stuur regelmatig pakketten daar naar huis.
Ja er zijn veel postkantoren in supermarkten daar. Niets mis mee omdat het van de Royal Mail is. Ze hebben ook grotere postkantoren maar dat ligt eraan waar je zit.

Ik doe altijd een track and trace van mijn pakketten en wat mij opvalt is dat het bijna altijd misgaat met het vervoeren naar nederland is de boot. Als ik Airmail doe dan is er minder problemen (kost ook heel wat meer) Ik laat mijn paketten wegen etc dus het is altijd voldoende gefrankeert. Daar ligt het niet aan. Maar het is de grens tussen engeland en nederland waar bij mij meestal mis gaat. Heb 1 keer een pakket retour gekregen omdat ze zeiden dat de persoon niet thuis was? Nagevraagt en nooit was er iemand aan de deur geweest.

Waar lig de fout? Ik denk bij de grens waar ze de pakketten binnen krijgen via de boot.

liekeme
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2009 10:34

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door liekeme »

Nanda, die track & trace service houdt toch op bij de grens? Kan je de zaak ook nog volgen als het in Nederland is aangekomen? En wat bedoel je precies met dat het misgaat bij de boot. Waar het de boot opgaat, of waar het eraf komt? Weet je toevallig ook wie in Nederland de kleine pakketten bezorgt? Is dat Selektvracht of doen anderen dat ook? Ik hoor graag van je want er is veel in Engeland te krijgen wat belangrijk voor mij is.

nanda80
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:33

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door nanda80 »

Liekeme,

Nee de track and trace gaat verder ook over de grens. Bij sommige pakketten houdt het opeens op bij hoek van holland. En op dat punt raakt hij zoek.
Wat ik heb begrepen van mijn familie die mijn pakketen ontvangt is het TNT. Ik heb ook veel pakketen zien zoekraken en gelukkig verzeker ik nu mijn pakketen met de Royal mail. De pakketten worden in een vrachtwagen op de boot gezet. De meeste dingen wat ik op stuur is typisch engelse dingen. Maar het is heel vervelend dat de pakketten niet aankomen en dan kan ik weer een half uur op het postkantoor gaan hangen waarom mijn pakket zoek is.
Royal mail zegt dan dat het in Nederland is maar weet niet waar. Het raakt altijd zoek op de grens. Het zijn geen dingen die de Douane tegen zou moeten houden. Ik neem aan dat ze geen tijdschriften, speciale snoepjes en luxe items van harrods tegen houden waar overal de prijskaartjes op staan.

liekeme
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 mei 2009 10:34

Re: Postbezorging vanuit Engeland

Ongelezen bericht door liekeme »

OK, dank voor de informatie. Dan ga ik verkopers toch voortaan track and trace vragen te gebruiken. Het is super frustrerend als je helemaal niets weet. Op het forum van Ebay is in 2006 een keer een vraag over dit onderwerp opgekomen en die loopt nog steeds met inmiddels 754 reacties. Het is dus geen incident, maar een structureel probleem. Jammer dat geen enkele consumentenorganisatie hier aandacht aan besteed.

Gesloten